Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2017, 19:31
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Hooi!

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb al 2 maanden een relatie met mijn vriend. Ik vind hem echt heel erg leuk en we zijn vaak samen. We hebben wel al dingen gedaan. Hiermee bedoel ik aan elkaar gezeten(geen sex) Ik vond het erg fijn. Mijn moeder wil echter niet dat ik al dingen met hem doe. Dit heeft niks te maken met geloof, maar gewoon puur omdat ze mij te jong vindt. Ben ik dat? Ik vind van niet... Elke keer als ik met mijn vriend ben geweest vraagt ze of ik dingen met hem gedaan heb. En elke keer lieg ik en zeg ik dus nee... ik voel me hier best rot over, omdat ik gewoon niet van liegen hou. Wanneer moet ik het aan haar vertellen? Of hoeft dat helemaal niet? En zou het raar zijn als ik op mijn zestiende al sex heb?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 19:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als jij er klaar voor bent om die dingen te doen is het prima, ook als je moeder "haar kleine meisje" daar nog te jong voor vindt. Zorg wel dat je je goed bewust bent van de risico's. Doe alles veilig. Je hoeft niet aan je moeder te vertellen wat je doet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 19:50
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Citaat:
Als jij er klaar voor bent om die dingen te doen is het prima, ook als je moeder "haar kleine meisje" daar nog te jong voor vindt. Zorg wel dat je je goed bewust bent van de risico's. Doe alles veilig. Je hoeft niet aan je moeder te vertellen wat je doet.
Bedankt voor de snelle reactie!
Moet ik dus blijven liegen tegen mijn moeder? Misschien is dat wel het verstandigs aangezien ze echt heel boos zou worden als ze het zou weten...En wanneer is het verstandig om bijvoorbeeld aan de pil te gaan?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 19:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedankt voor de snelle reactie!
Moet ik dus blijven liegen tegen mijn moeder? Misschien is dat wel het verstandigs aangezien ze echt heel boos zou worden als ze het zou weten...En wanneer is het verstandig om bijvoorbeeld aan de pil te gaan?
Als jij het niet wil opbiechten zit er waarschijnlijk weinig anders op. Ik snap goed dat je moeder je wil "beschermen", maar zolang jij er 100% achter staat en je verantwoordelijkheid neemt om er veilig mee om te gaan, is dat in principe voldoende. Ik denk dat weinig pubers hun seksleven uitgebreid met hun ouders bespreken, en als jouw moeder er zo negatief in staat geeft dat jou ook niet de ruimte om er volwassen over in gesprek te gaan.

Zodra jullie elkaars geslachtsdelen gaan aanraken wordt het wel tijd om serieus te gaan nadenken over de pil. Onthoud wel dat de pil je niet beschermt tegen SOA's, je moet er dus wel zeker van zijn dat je vriend SOA-vrij is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 20:05
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Moet ik de pil al gaan gebruiken als ik zijn geslachtsdeel alleen nog maar aanraak? Hoezo zou dit verstandig zijn? Ik heb inderdaad al wat ingelezen over SOA's. Moet ik dit aan hem vragen? Ik ben denk ik nog lang niet van plan om sex te hebben, maar je weet maar nooit hoe het kan lopen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 20:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als jij met jouw vingers aan zijn penis zit is dat nog niet echt nodig, maar als vingers met zijn voorvocht of zaad er op vervolgens in jouw vagina komen loop je in principe al een risico. Het is geen groot risico op zwangerschap, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Maak anders gewoon een afspraak met je huisarts en bespreek dit eens, daar hoeven je ouders niets van te weten.

Ook van orale seks zou je SOA's kunnen overdragen. Daar naar vragen is dus helemaal niet zo gek.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 21:19
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Super bedankt voor je hulp!
Ik ga er over nadenken en natuurlijk zal ik voorzichtig zijn!
Fijne avond verder.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2017, 22:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het een beetje vreemd dat jouw moeder elke keer vraagt of je seks hebt gehad (in welke vorm dan ook). Maar moeders weten vaak meer dan je denkt, dus ik zou er eerlijk over zijn. Ga met haar in gesprek, zeg dat je nog niet toe bent aan seks (penetratie), maar dat je je wel klaar voelt voor alle andere dingen en dat ze dat gevoel moet respecteren.
Zij doet waarschijnlijk alleen maar zo, omdat ze je wil beschermen en je inderdaad ziet als haar kleine meisje. Maak haar lief duidelijk dat je nog steeds haar dochter bent, maar ze niet kan tegenhouden dat je ouder wordt en dat daar ook andere dingen bij komen kijken.

En ja, de pil is zeker handig als je niet zwanger wil worden, condooms zijn daar ook handig voor. En wees voorzichtig met orale seks, want een soa is zo opgelopen. Als een van jullie een koortslip heeft bijvoorbeeld, want dat is gewoon herpes en dat draag je voor de rest van je leven mee (het kan dat je er nooit last van heb, maar het kan ook zijn dat het in de vorm van genitale herpes of koortslip terug komt). Gebruik dus sowieso een condoom tot jullie zeker weten dat jullie allebei soa-vrij zijn!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ouders hebben vaak ruzie en mijn moeder heeft nergens zin in.
23april
5 26-08-2016 21:24
Drugs & Alcohol Mijn ouders weten van gebruik
Florian1994
11 18-06-2012 23:04
Drugs & Alcohol Drugs en je ouders
Verwijderd
99 05-12-2008 13:16
Psychologie mijn ouders maken me gek...
evanescence
4 21-10-2004 09:49
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 18:06
Liefde & Relatie Mijn ouders willen dat ik het uitmaak...
Possession
9 18-03-2002 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.