Oud 11-02-2017, 15:00
Witty
Witty is offline
Hey!

Sinds de laatste paar jaar zit ik niet heel erg lekker in mijn vel, en heb besloten dus toch maar eens hulp/tips te zoeken via het internet.

Sinds groep 8 ben ik mezelf nogal naar mezelf gaan kijken, en kwam tot de conclusie dat ik lelijk ben. Nu word bijna 18, en ik heb nog steeds problemen met mijn uiterlijk. Ik ben vroeger bij psychologen/psychiaters geweest omdat ik het zelfvertrouwen van een koe heb, maar dat heeft niks geholpen.

Omdat ik bijna 18 word en de situatie beetje bij beetje erger word, had ik graag gehoopt op wat tips van jullie. Ik heb soms van die momenten dat ik me niet eens normaal kan concentreren in de les door allemaal gedachtes die door mijn hoofd heen gaan:
"Te lelijk voor een vriendin", "Blijf voor altijd alleen", "Wat zou dat persoon van me vinden", etc.

Ook heb ik nog nooit een vriendin gehad/gezoend of whatsoever. Wat mij denk ik nog meer onzekerder maakt. Ik praat overigens ook eigenlijk nooit met meisjes, ik durf niet eens "hoi" te zeggen. Puur omdat ik bang ben dat ik mensen stoor van hun werk, en wat ze wel niet van mij moeten vinden.

Ik krijg soms letterlijk hoofdpijn van mezelf. Volgens mijn vader moet ik gewoon schijt aan alles en iedereen hebben. Maar dit lukt mij niet, ik kan het niet 123 loslaten en er schijt aan hebben.

Ik vroeg me af, kan je nou te lelijk zijn voor een vriendin?
Heeft er iemand in een soortgelijke situatie als mij gezeten, zo ja, hoe ben je uit die negatieve spiraal gekomen? Heeft er iemand tips om deze situatie te verbeteren?

Alle reacties/tips worden gewaardeerd.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2017, 15:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als jij jezelf lelijk of stom vind straal je dat ook uit, en zullen anderen er ook meer moeite mee hebben om jou aantrekkelijk te vinden. Aantrekkelijk of mooi zijn zit namelijk niet puur in een grote neus of flaporen hebben, maar ook voor een groot deel in uitstraling.

Probeer aan je zelfvertrouwen te werken. Ga op een sport, vereniging of drama club om zo mensen te leren kennen en je zelfvertrouwen te trainen. Mensen met goede sociale skills zijn aantrekkelijker.

Zorg ook dat je er verzorgd uit ziet. Schone kleding, een kapsel dat je goed staat, gepoetste tanden en schoenen die er niet uitzien alsof ze van ellende uit elkaar vallen, dat zijn allemaal dingen die in het algemeen zorgen dat jij beter overkomt.

Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Misschien is er ergens wel een dame die jouw uiterlijke kenmerken heel aantrekkelijk vindt, maar waar jij je voor afsluit omdat je onzeker bent.

Hoe ziet je sociale leven er uit? Heb je ook (goede) vrienden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2017, 15:33
Witty
Witty is offline
Citaat:
Hoe ziet je sociale leven er uit? Heb je ook (goede) vrienden?
Bedankt voor je snelle reactie!

Buiten werk/school doe ik eigenlijk niet zoveel bijzonders. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met sporten vanwege mijn rug. En vanwege werk/school denk ik niet dat ik erg veel tijd heb om te sporten. Laten we zeggen dat ik niet heel erg een sociaal persoon ben. Af en toe een praatje met een bekende, maar meer ook niet. (misschien is het ook wel verstandig om te vertellen dat ik licht autistisch ben)

Verder ga ik ook niet vaak op stap, ik voel me niet op mijn gemak als in kroeg/bar als het daar druk is.

Anyways, thanks voor je reactie elin!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2017, 15:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat je licht autistisch bent maakt het lastiger contacten te leggen, omdat jij op een beetje een andere manier communiceert dan veel mensen. Dat betekent natuurlijk niet dat jij niet dezelfde sociale behoeften hebt. Ik kan me voorstellen dat dat onzeker maakt. Maar er zijn een hoop mensen die wel net zo communiceren als jij.
Heb je enige aansluiting bij mensen op werk of op school? Gaan die weleens na school of werk samen iets drinken? Of zijn er hobby's buiten sporten die je erg interesseren?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2017, 17:50
Witty
Witty is offline
Citaat:
Heb je enige aansluiting bij mensen op werk of op school? Gaan die weleens na school of werk samen iets drinken? Of zijn er hobby's buiten sporten die je erg interesseren?
Mijn collega's gaan na het werk wel eens drinken, ga soms mee, maar ik heb niet echt een gezamenlijk onderwerp om over te praten om het zo maar te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2017, 21:52
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
De reden dat je geen vriendin hebt, heeft waarschijnlijk weinig met je uiterlijk te maken. Het zal eerder komen door je gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan initiatief. Een vriendin krijg je niet vanzelf. Je zal dan echt contact moeten maken met meisjes.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 19:33
Witty
Witty is offline
Citaat:
De reden dat je geen vriendin hebt, heeft waarschijnlijk weinig met je uiterlijk te maken. Het zal eerder komen door je gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan initiatief. Een vriendin krijg je niet vanzelf. Je zal dan echt contact moeten maken met meisjes.
Ik heb niet echt goede ideeën om met meisjes in contact te komen, en contact maken vind ik moeilijk. Ik ben er eerder bang voor wat anderen wel niet van me zullen vinden als ik ineens random een praatje ga maken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2017, 21:54
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Probeer gewoon eens iets. Als je niks doet, gebeurt er sowieso niks. Geef eens een meisje een compliment over haar kleding of haar. Vraag aan een meisje uit je klas hoe haar toetsen zijn gegaan. Ik zeg maar wat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2017, 17:16
gwnrandommm
gwnrandommm is offline
Heb dit ook gehad..... ik vond mezelf te lelijk voor alles. Ik was erg onzeker en durfde eigenlijk helemaal niks meer, ik had ook overgewicht enzo. Uiteindelijk heeft ook de jongen die ik al anderhalf jaar leuk vond me afgewezen en dat werd me teveel. Ik dacht dat niemand meer van me hiel en dat ik forever alone zou zijn en heb uiteindelijk zelfs zelfmoordneigingen gehad... Toen mijn ouders hierachter kwamen ben ik voor een aantal maanden elke week bij een psychiater geweest en daar heb ik goede tips gekregen dus ik hoop dat ik je hiermee kan helpen. Ga een keer voor de spiegel staan, kijk naar jezelf en benoem 1 of meerdere punten die je wel mooi vindt aan jezelf bvb oogkleur, haar etc. Kijk ook een keer naar je eigenschappen en bedenk wat heb ik wat mij speciaal maakt en wat meisjes leuk kunnen vinden aan mij? Kijk dus vooral naar je positieve kanten want iedereen heeft die! en uiteindelijk past ook op ieder potje een dekseltje dus don´t worry, want ook ik heb nu een hele lieve vriend gevonden!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2017, 10:18
Witty
Witty is offline
Bedankt voor alle reacties. Ik zal denk ik maar eens aan mijn zelfvertrouwen gaan werken dan. Helaas zit ik alleen maar bij jongens in de klas, dus ik zal wel iets anders moeten verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2017, 17:21
Flappa
Avatar van Flappa
Flappa is offline
Hai,
Ik heb voor school net een onderzoek over zelfvertrouwen gedaan. Ik zal hieronder de methode om zelfvertrouwen op te bouwen die het beste werkte bij mijn proefpersonen. Als je er vragen over hebt pm je me maar. En wat er eerder al is gezegd; mensen zien je vaak op de manier waarop jij jezelf ziet, als je je goed voelt over jezelf zullen anderen ook sneller zo over je gaan denken. Succes!

Verzorg jezelf (trek kleding aan waar jij je fijn in voelt, etc.)
Denk positief (denk aan de dingen die goed gaan)
Bereid je voor (leer goed voor toetsen, etc.)
Bedenk kleine haalbare doelen voor jezelf
Doe iets wat je leuk vindt waar je ook goed in bent (een instrument, sport, etc.)
Bedenk minimaal 1 lange termijn doel om naartoe te werken
Doe elke dag iets waar je beter in wilt worden
Wees aardig voor anderen
Geef complimenten
Loop rechtop (rug recht, schouders naar achteren)
Kijk vooruit (niet naar de grond)
Praat langzaam en duidelijk
Lach
Met citaat reageren
Oud 07-03-2017, 14:43
Witty
Witty is offline
Zat zonet in de bus, en waren er weer eens meisjes die de gek met me hadden. Waarschijnlijk dachten ze dat ik hun niet hoorde omdat ik ook muziek aan het luisteren was. Dit zijn weer van die kleine dingen, maar waar ik me toch zo boos om kan maken.

Ik probeerde er geen aandacht aan te besteden, maar alsnog begon ik me kut te voelen. Sorry, dit even van me afschrijven.

Hoe zouden jullie met zon soortgelijke situatie omgaan?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2017, 19:43
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Triest van hun, ik zou je omdraaien en zeggen dat ze hun muil moeten houden of t in je gezicht moeten zeggen. (Ik zou t niet doen als je ze kent en ze vaker tegenkomt in het dagelijks leven)

Ik weet niet hoe ik echt zou reageren als iemand dat doet maar ik heb het gelukkig nog nooit gehoord, laters
Met citaat reageren
Oud 07-03-2017, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Zat zonet in de bus, en waren er weer eens meisjes die de gek met me hadden. Waarschijnlijk dachten ze dat ik hun niet hoorde omdat ik ook muziek aan het luisteren was. Dit zijn weer van die kleine dingen, maar waar ik me toch zo boos om kan maken.

Ik probeerde er geen aandacht aan te besteden, maar alsnog begon ik me kut te voelen. Sorry, dit even van me afschrijven.

Hoe zouden jullie met zon soortgelijke situatie omgaan?
Weet je wat het beste helpt i know tis moeilijk. Maar weet je wat ik doe. (Misschien klinkt het raar maar helpt wel probeer maar een keer) denk is bij jezelf stel dat ik alles kon ik niet verlegen was etc. wat zou ik dan zeggen. Raap al je moed bij mekaar en zeg het.
En dan iets zodat ze weten tegen wie ze het hebben en ze hun bek maar moeten gaan houden als je der niks van zegt helpt het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie pesten
ikkuh15
48 16-06-2006 17:18
Verhalen & Gedichten Lelijk gedicht?
Verwijderd
28 15-09-2005 16:01
Vrije tijd In welke (Nederlandse) voetbalstadions ben jij geweest?
Mr.Oizo
135 15-01-2005 20:05
Liefde & Relatie Meiden die zeggen dat ze lelijk zijn.
Upke
80 05-06-2003 17:32
Liefde & Relatie Grens liefde - vriendschap
Blitzkrieg Bop
13 12-05-2003 15:34
Psychologie ben ik te lelijk
king112
111 06-10-2002 12:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.