Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 14:01
XzeoN
Avatar van XzeoN
XzeoN is offline
Hoi! Ik heb een vraagje. Nou ja misschien twee vraagjes. Ik zal even vertellen wat er aan de hand is. Een paar dagen geleden heb ik mijn computer laten repareren omdat er iets niet mee klopte. Degene die mijn computer heeft gerepareerd heeft onder andere de kabeltjes van de CDROM/RW vervangen omdat er plroblemen waren met kopieren.

Gisteren wilde ik een paar programma's vanaf CD-ROM installeren, en ik nam aan dat de CDROM/RW het perfect deed, omdat ik ook al een audio CD erin geluisterd had zonder enige problemen.

Maar dit lukte niet. Ik heb vanalles geprobeerd te installeren. Photoshop, Microsoft Office, Norton Anti Virus, Norton Firewall, en hij pakt niks, terwijl ie wel audio afspeelt. Ik vind het raar, want degene die hem gemaakt heeft, had eerst de kabel verwisseld en daarna alles geinstalleerd, en volgens hem ging dat perfect.

Dit zijn de foutmeldingen die hij aangeeft bij het willen installeren van verschillende software.

Microsoft Office: Er is niet voldoende schijfruimte (terwijl er nog 35,1 GB vrij is)

Norton Personal Firewall: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen

Adobe Photoshop 7: Installeert gedeeltelijk. Vraagt voor serial number etc, maar als hij de HELP files gaat installeren zegt ie het volgende:
ComponentMoveData had the following error:
Media Name: Data
Component: Online Help
File: ve_10.gif
Error number:-106 (refer to online help)

Magic Manager: (software die bijgeleverd was met m'n digitale camera/mp3 speler/webam) In DemoShield Run-Time Player is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak

Wederom, het is een compleet zooitje. Ik snap niet wat er mee aan de hand is. Een vriend van me stelde voor dat ik keek of de kabels wel goed vastzaten, maar ik heb geen idee aan welke kabels ik moet gaan zitten pulken en dat ben ik ook niet van plan zonder dat ik het weet want anders is het zometeen helemaal erg. Ook stelde hij voor dat ik alles opnieuw installeerde. Dat het misschien daaraan lag, dus dat ik moest formatteren. Nou heb ik dus nog een vraagje, moet ik dan alle bijgeleverde CD's voor software en hardware installeren? Ik heb de volgende CD's erbij gekregen in het XP pakket;

P4 Mainboard
XFX
SWEEX 56K PCI Hardware
Nero Burning Rom

en natuurlijk de Windows XP installer, maar dit is logisch.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb al in apparaat beheer gekeken en daar staat dat het apparaat correct werkt.

Ik denk niet dat het aan de CD's ligt, want voordat ik m'n computer heb laten maken, heb ik al deze programma's zonder enig probleem kunnen installeren.

Help?!
__________________
.even the scars forget the wounds.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 16:53
IceManX
Avatar van IceManX
IceManX is offline
Als het de CD's niet zijn lijkt het me toch de IDE controller of IDE kabel. Audio CD's gebruiken die niet maar sturen het geluid direct naar de geluidskaart (mits die kabel is aangesloten).

Kijk eens of die kabel goed vastzit, zowel in je ROM als op je moederbord (dit is dus de brede kabel die van je drive naar je moederbord loopt, je kan hem niet missen).
__________________
More than meets the eye - www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:27
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Volgens mij is het idd de IDE kabel.
Misschien toch proberen om de CD drive uit het aparaatbeheer te verwijderen en opnieuw te laten detecteren.

Kan je bestanden van een cd naar je harde schijf kopieren via kopieren/plakken of hierheen kopieren...
Zoniet, welke fout geeft windows dan?

Leen een IDE kabel van iemand om te zien of het dan werkt
Misschien zelfs een andere voedingsstekker gebruiken als het dan nog niet werkt.

Als je dan nog geen geluk hebt zou het je ide controller kunnen zijn op je moederbord, maar dat betwijfel ik...

Oh en wat hebben ze precies gerepareerd aan jou computer?
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.