Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 13:23
druiveke
druiveke is offline
hey

sinds ik in d ehogere studies zit hang ik boven men boeken met een wazig gevoel, ik heb het beeld dat ik telkesn in slaap ga vallen

zijn er soms tips om wakker te blijven?

bepaalde thee ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 13:24
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Het enige wat ik zo even snel kan bedenken is koffie en redbull.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:58
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Always coca cola
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:03
Verwijderd
Even wat afleiding zoeken (zoals ik nu doe..).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:20
Verwijderd
gewoon overdag leren en snachts goed slapen. Als je een slecht ritme heb word je ook sneller moe.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:28
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
mwha s'avonds leer je ook vrij snel hoor ..

ik ben deze examen periode door gekomen door laatste moment te leren en daar vielen de avond uren ook onder..
voor vorige week DO had ik tot 16:30 M&O en volgende dag meteen 2 examens weer .. dusja van 18:00/19:00 tot uurje of 12 /1 leren half 7 weer op en weer de boeken in en 9 uur examen maken .. s'middags nog ff half uur leren.. dus tis best te doen alleen je hersenen pff raken wel overspannen
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:45
Verwijderd
...op tijd gaan slapen en van 9.00 tot 15.00/16.00 studeren (met pauzes) - daarna lekker doen wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:53
Verwijderd
Gewoon op tijd beginnen, niet tot half twee 'smiddags in je nest liggen rotten en gewoon met een kop thee 'smiddags aan tafel gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:00
Verwijderd
Goed slapen, niet te lang niet te kort. (Hoelang dat is, verschilt per persoon, ik heb zelf 7 uur nodig om me de volgende dag goed te kunnen concentreren.)

Begin 's ochtends niet meteen met leren, eet eerst wat, lees in de krant of wat dan ook.. en ga dan leren. Hoe lang je achter elkaar aan leert, ligt ook weer aan jezelf. Ik kan nu 3 uur achter elkaar m'n concentratie bij de stof houden, als het moet. Maar ik hou om de 90 minuten een korte pauze. Even een boterham smeren, wat te drinken pakken, even buiten een rondje lopen, dat soort dingen. En dan stop ik 90 minuten voor ik wil gaan slapen met leren. Anders slaap ik niet fatsoenlijk (droom ik alleen maar over de stof, en word ik enorm moe wakker).

Als je dan nog bijna in slaap valt, neem dan druivensuiker, koffie, cola, red bull...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 17:56
fib
Avatar van fib
fib is offline
golden power
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 03-06-2004 @ 18:56 :
golden power
Of Bullet, ook lekker (zo heet dat spul toch? )
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 19:18 :
Of Bullet, ook lekker (zo heet dat spul toch? )
zo heet het ja, maar om het nou lekker te noemen..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:09
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
misschien is de kwaliteit van je slaap slecht waardoor je zo moeilijk wakker kan blijven (dat je dus wel 8 uur slaapt, maar niet echt diep). Je heb mensen die 's avonds laat nog makkelijk een heel wiskundeboek erin kunnen stampen en de volgende dag nog zo fit als twee hoentjes zijn, maar als jij daatr niet bijhoort is het jammer. Leer 's middags (als het kan 's ochtends), en probeer uiterlijk een uur voordat je (op tijd!) naar bed gaat te stoppen en iets anders te doen zodat je geest tot rust komt en je niet de hele nacht nog heel licht slaapt omdat je grijze cellen overactief zijn.
P.S. voor mij irritant, maar voor jo misschien een noodoplossing: bosvruchtenthee van de appie heiyn. Paar kopjes en je loopt de hele nacht te woelen omdat je geen ook dichtdoet
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:50
deurwaarder
deurwaarder is offline
Megaforce, goedkoop en beter dan da kut redbull. cola is nix, helpt maar heel ff en niet tegen echte vermoeidheid. eet genoeg, drink genoeg. eet een banaan, of wat chocolade.

ik heb altijd in de SE week een lading megaforce in de kast.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:04
NN
NN is offline
Studeren wil het beste overdag. Je moet gewoon redelijk op tijd opstaan zodat je 's ochtends kan beginnen en je gaat dan, met de nodige pauzes tussendoor, tot het eind van de middag door. 's Avonds studeren is niet erg zinvol.

In langdurige studieperioden (tentamenwekene etc.) is het ook goed om een keer een dagje vrij te nemen en even iets anders te gaan doen dan studeren.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 08:41
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
NN schreef op 08-06-2004 @ 12:04 :
Studeren wil het beste overdag. Je moet gewoon redelijk op tijd opstaan zodat je 's ochtends kan beginnen en je gaat dan, met de nodige pauzes tussendoor, tot het eind van de middag door. 's Avonds studeren is niet erg zinvol.

In langdurige studieperioden (tentamenwekene etc.) is het ook goed om een keer een dagje vrij te nemen en even iets anders te gaan doen dan studeren.
tenzij je op mij lijkt. Dan moet je absoluut geen vrij nemen, want als je dan doet, worden het al gauw twee of drie daagjes
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:40
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Red Bull.... lots of it.

Je hebt ook van die thee 'strenght', maar dat is niet te zuipen als je net zoals ik niet van smaakjes thee houdt, anders is 't wel aan te raden.

Voor de rest gewoon je dagritme aanhouden, op tijd opstaan, goed eten, tijd nemen voor ontspanning. Ik stond voor mijn examens op om half negen, zorgde dan dat ik om 9 uur kon beginnen met leren, half elf even koffie zetten en krantje lezen ofzo, half één samen met mijn broertje eten, half twee weer beginnen met leren tot half vier weer ff ontspannen, half 6 wat tv kijken, eten en 's avonds nog wat leren (als 't nog ging).
Als je voor jezelf bepaalde tijden aanhoudt dan zal 't wel lukken, succes!
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 20:46
Verwijderd
KOFFIE!


Werkt het beste.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2004, 21:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Bij de kruitvat verkopen ze ook een soort powerdrank. Zelf nog nooit geprobeerd, maar van andere heb ik gehoord er lang wakker van blijft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:01
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
goed slapen en redbull, koffie, cola etc
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:02
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Genoeg slapen, op tijd op staan (ik sta meestal 8 uur of 9 uur op als ik een tentamen moet voorbereiden),ff goed eten, beginnen met twee/drie bakken koffie en zodra je weer duf wordt nog eens twee. Damn, lijkt wel een recept. Misschien dat ik het binnenkort op een site zet...
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:04
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
gebakken eieren met spek = puur krachtvoer Ikheb overigens bijna niets anders gegeten dan eieren me spek, optimel limoenspul (erg lekker en ook nog eens goed voor je cholesterol ) en BERGEN zoute stokjes (op het laatst zat ik echt op een zak per dag), om één of andere reden hielp dat zou me eel erg te concentreren
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 11:16
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-06-2004 @ 19:30 :
zo heet het ja, maar om het nou lekker te noemen..
Sorry, maar het is Bullit..

Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:16
Verwijderd
Bij mij werkt koffie het beste.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:15
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ephedra
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 23:21
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb gehoord en gelezen (vraag niet waar) dat als je juist teveel koffie en redbull gaat zuipen het juist averechts gaat werken en JUIST slaapverwekkend gaat werken

Ik geloof dat cola enzow ook werkt, maargoed geen idee
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:26
Verwijderd
Gewoon een senseo apparaat naast je PC installeren. En natuurlijk zorgen dat je minstens een liter red bull binnen handbereik hebt.

Dat werkt bij mij uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:23
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens: van chocolademelk blijf je ook wakker. En zorg dat e kamer goed verlicht is om de aanmaak van melatonine te remmen. Een half uurtje naar een beeldscherm kijken (liefst computer, maar tv is ook afdoende) schijnt je hrsenen ook helemaal actief te maken
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 08:17
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
koffie, cola, red bull, golden power enz

Verder ff een koude/lauwe/warme douche helpt ook wel
je neemt een pauze en je verfrist jezelf ff .... het werkt als je gevoel hebt dat je bijna indut
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:23
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 18-06-2004 @ 00:21 :
Ik heb gehoord en gelezen (vraag niet waar) dat als je juist teveel koffie en redbull gaat zuipen het juist averechts gaat werken en JUIST slaapverwekkend gaat werken

Ik geloof dat cola enzow ook werkt, maargoed geen idee
Als je het vaak drinkt...

Dan kun je amper wakker blijven zonder...

Heb ik gehoord en klopt ook wel volgens mij...
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:25
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Mijn Senseo is mijn beste vriend.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:53
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 27-06-2004 @ 19:25 :
Mijn Senseo is mijn beste vriend.
Wist je dat de Senseo bij mij op een plateau staat, omringd met kaarsjes? En als ik dan opsta altijd ff een keer knielen....
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2017, 19:29
Crystalclear
Crystalclear is offline
Citaat:
mwha s'avonds leer je ook vrij snel hoor ..

ik ben deze examen periode door gekomen door laatste moment te leren en daar vielen de avond uren ook onder..
voor vorige week DO had ik tot 16:30 M&O en volgende dag meteen 2 examens weer .. dusja van 18:00/19:00 tot uurje of 12 /1 leren half 7 weer op en weer de boeken in en 9 uur examen maken .. s'middags nog ff half uur leren.. dus tis best te doen alleen je hersenen pff raken wel overspannen
Het kan altijd erger
Met citaat reageren
Oud 24-01-2017, 19:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het kan altijd erger
Dit topic is meer dan 10 jaar oud. Mogelijk ben jij ook niet helemaal wakker
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-01-2017, 13:07
lieke24
lieke24 is offline
Citaat:
hey

sinds ik in d ehogere studies zit hang ik boven men boeken met een wazig gevoel, ik heb het beeld dat ik telkesn in slaap ga vallen

zijn er soms tips om wakker te blijven?

bepaalde thee ofzo?
Bedenk beloningen, bijvoorbeeld dat als je een paragraaf kent je dan even een kwartiertje mag slapen. Niet vergeten de wekker te zetten natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Student en depressief: wat te doen?
tim0thy
9 19-07-2014 14:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.