Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 14:01
Verwijderd
Okay, het is dus weer prut met peren op m'n computer. Gisteren heb ik Windows SP2 geďnstalleerd. Na het installeren startte de computer gewoon op, niets aan de hand. Nadat vanmiddag even in m'n computerkast had gekeken hoeveel vrije PCI-sloten ik nog over heb wilde hij niet meer normaal opstarten. Hij komt tot het Windows XP laadscherm, de blauwe balkjes bewegen wat, maar daarna loopt hij vast en gaat hij absoluut niet verder. Gelukkig kon/kan ik nog wel in de veilige modus met netwerkmogelijkheden komen, dus ik zocht op internet naar oorzaken van dit probleem. Ik vond wat over SP2, dat je computer kan vastlopen in het laadscherm als je dat hebt geďnstalleerd. 'Okay, dan verwijder ik SP2 en installeer ik SP1' was mijn gedachte. Dat ging dus mooi niet door. Ook na het verwijderen van SP2 wil hij niet doorstarten. In Apparaatbeheer staan geen uitroeptekens, en ik heb Systeemherstel al geprobeerd - zonder resultaat.

Ik heb nu twee mogelijkheden:
- Windows XP over de bestaande installatie heen doen.
- Schijf formatteren en dan Windows XP installeren (met SP1)
- Nu SP1 installeren en hopen dat hij het dan wél doet (al lijkt me dat niet waarschijnlijk)

Wie weet een oplossing voor dit hardnekkige probleem? Alvast bedankt - Sylph.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 14:15
Verwijderd
Als ik je een welgemeend advies mag geven, misschien niet de simpelste methode, maar bewaar gewoon (via Veilige modus) je belangrijkste bestanden, leen van een vriend een nieuwe XP Professional-CD waar SP2 al bij opstaat en installeer dat.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:51
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
en als je geen zin hebt om de boel te formateren, dan boot je je computer via een bootcd met een ntfsdriver en verwijderd je gehele windows map.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:18
Verwijderd
Nu doet helemaal niets het meer. Gelukkig zijn het FAT32-schijven, ik kan dus toch gewoon met bijv. een Windows 98-opstartdiskette de belangrijkste bestanden naar de D-schijf kopiëren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware windows wil niet starten/foutmelding
Verwijderd
5 17-02-2008 11:15
Software & Hardware Persoonlijke map, openen lukt niet meer
Gilbert
3 06-10-2006 12:01
Software & Hardware [Win XP] Wil niet meer opstarten
x_knorretje_x
9 25-11-2005 22:39
Software & Hardware Computer gaat soms niet aan
Cait
4 26-10-2005 12:43
Software & Hardware [Win XP] Crasht bij opstarten
filmfreak
8 15-09-2005 20:08
Software & Hardware Help! Mijn XP-installatie loopt vast!
Verwijderd
22 08-02-2004 00:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.