Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2018, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Bedelverbod is weer zo'n heerlijk typisch VVD/boze lokale partij-standpunt.
behalve als 95% van de bedelaars tot een georganiseerde roma-bende horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2018, 13:41
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Haha ja. En de studenten-partij (weet niet eens meer hoe ie heet) is natuurlijk voor meer horeca en langere openingstijden.
De zwervers moeten hun opgespaarde geld immers wel op genoeg plekken kunnen omzetten in bier!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 13:42
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
behalve als 95% van de bedelaars tot een georganiseerde roma-bende horen
Dan nog is een bedelverbod buitenproportioneel. Lijkt me praktisch gezien ook heel lastig te handhaven.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 13:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
De zwervers moeten hun opgespaarde geld immers wel op genoeg plekken kunnen omzetten in bier!
en als er al 30 paupercafe's zijn dan kunnen er daar nog prima 10 bij.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 13:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bedoel je het concept referendum an sich? Het Sleepwet-referendum? Of het associatieverdrag-referendum?
Sleepwet! Big brother nein danke!
Citaat:
Ik vond het kieskompas van Utrecht wel wat interessante stellingen hebben overigens, denk aan openingstijden winkels, meer/minder cameratoezicht in centrum, meer voetgangersgebied in centrum, meer/minder horeca, meer/minder millieuzones, bedelverbod, dat soort dingen.
Ik mag helaas niet in Utrecht stemmen want daar woon ik niet!
En Nieuwegein is een beetje.. tja. Een onbeduidende gemeente ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 13:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar je begrijpt toch wel dat je prima een mening over dingen kan formuleren over zaken waar je niet direct mee te maken hebt, zoals het weren van auto's in stadsdelen..?
Ik kan me meningen vormen over die dingen, maar het zal vooral de mensen beïnvloeden die daar wonen. Ik heb niet te maken met bijvoorbeeld auto's in batau noord, en weet niet hoe vervelend het in de praktijk is dat ze er zijn. Als ik er ben lijkt het me prima veilig en goed bereikbaar, maar ik ben er niet zo vaak. Snap je? Gek dan dat mijn mening erover net zo belangrijk is als die van iemand daar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 14:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nieuwegein
oei. Sterkte.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 14:39
Verwijderd
Citaat:
behalve als 95% van de bedelaars tot een georganiseerde roma-bende horen
Principieel tegen, net als tegen de gesloten poortjes op de stations. Ik vind de afname van de hoeveel zwartrijders niet in verhouding staan tot de maatregel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 14:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
gesloten poortjes op de stations
Wat is daar het grote probleem van? (Ik ga er overigens wel van uit dat als een station een doorgangsroute is deze route ook gewoon toegankelijk moet blijven).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 14:47
Verwijderd
Nou dat is in heel veel gevallen zo en ook daar zijn ze gesloten. In Zwolle is de dichtstbijzijnde overgang ruim een kilometer verderop en moeilijk bereikbaar. Dan kan je weer zo'n passagepas/passagerecht aanvragen maar ik vind het een vrijheidsbeperkende maatregel op semi-openbaar terrein.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 15:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het ook onprettig en slecht dat die poortjes dicht zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 15:49
Kapt. Roodbaard
Avatar van Kapt. Roodbaard
Kapt. Roodbaard is offline
Vanavond naar de uitzending van Pauw bij ons in Rotterdam, ze gaan debateren met een zootje partijen.

Ik ben benieuwd
__________________
Avast ye swabs
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 16:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou dat is in heel veel gevallen zo en ook daar zijn ze gesloten. In Zwolle is de dichtstbijzijnde overgang ruim een kilometer verderop en moeilijk bereikbaar. Dan kan je weer zo'n passagepas/passagerecht aanvragen maar ik vind het een vrijheidsbeperkende maatregel op semi-openbaar terrein.
Zou je voor zijn als de doorgangsroute behouden blijft?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 16:36
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
en als er al 30 paupercafe's zijn dan kunnen er daar nog prima 10 bij.
of 20!

Nee, je hebt gelijk hoor, een keer is er genoeg horeca in een stadsdeel uiteraard. Over die definitie van genoeg kan je waarschijnlijk avondvullende debatten houden met de studentenpartij en de lokalen/leefbaren.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Zou je voor zijn als de doorgangsroute behouden blijft?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 18:17
Verwijderd
Zoals ik zei het is een principiële kwestie.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 21:08
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ga uiteraard tegen de sleepnetwet stemmen. En dan vooral om een signaal af te geven, want ik heb niet de illusie dat de elitepartijen deze keer wel naar de burger zullen luisteren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 21:30
Verwijderd
Ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 21:58
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik ga uiteraard tegen de sleepnetwet stemmen. En dan vooral om een signaal af te geven, want ik heb niet de illusie dat de elitepartijen deze keer wel naar de burger zullen luisteren.
Heb je wel de illusie dat ze iets met dat signaal van je gaan doen dan?

Ik stem zelf trouwens blanco denk ik, dat er een nieuwe WIV moet komen lijkt me evident (de huidige stamt uit 2002) en behalve het onderdeel sleepnet heb ik nog niets ontdekt wat ik kut vind. Beste wat mij betreft zou dus zijn als de parlementaire democratie via moties het sleepnet uit de wet zou slopen. Met een 'nee' op het referendum schiet je gelijk de hele wet af, wat ik ook weer niet wil. Aan de andere kant is blanco stemmen al helemaal compleet nutteloos met het referendum in deze vorm (opkomstdrempel wordt toch wel gehaald omdat het samen met de GR is).

Tl;dr moeilijk leven
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 06:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zou je voor zijn als de doorgangsroute behouden blijft?
Is bij veel stations ondoenbaar. Dan moet je poortjes boven of onder bij de trappen zetten en dan creëer je een sluiseffect waardoor je gigantische opstoppingen krijgt. En bij een station als Zwolle waar je zowel perrons hebt die je via trappen moet bereiken als perrons waar je vanaf de ingang gelijk op kunt lopen betekent dat nog meer afzettingen en poortjes.

Een station als Zutphen, waar drie verschillende spoorvervoerders rijden wordt helemaal een feest als die ooit afgesloten wordt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 06:58
Verwijderd
Zutphen staat niet op de nominatie voor zover ik weet!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 07:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Volgens mij is dat ook niet te doen om dat station in de huidige staat af te sluiten, daar is de tunnel te smal voor. Krijg je maximaal 1 poortje per vervoerder aan de niet-stadszijde
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 07:02
Verwijderd
Dan zet je de poortjes buiten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 07:37
Verwijderd
Zeker, maar moet nog even denken waarop ik ga stemmen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 12:40
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Is referendum en gemeentenraadverkiezingen nou op dezelfde plek? Ik heb maar voor één van de twee een uitnodiging gekregen?
Woon je niet in het buitenland dan?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 16:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Woon je niet in het buitenland dan?
Hangt er vanaf vanuit welk land je redeneert
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 06:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gemeente vind ik lastig, hoewel de lokale website een overzichtje gemaakt heeft van de belangrijkste standpunten per partij relevant voor ons dorpje. Denk dat ik dat maar even ga bekijken.

Sleepwet absoluut tegen. Ik snap dat er een nieuwe wet moet komen, maar dit? Aantal punten waar ik grote bezwaren over heb. Waaronder ook de nieuwe DNA databank van de AIVD. We hebben een goede, vol nette regels, komt daar nu een zeer schemerige bij met teveel macht. Hoor je niemand over, maar echt wtf. DNA van allemaal onschuldige mensen op grote schaal opslaan
Destijds bij het Oekraïne referendum heb ik zeer bewust niet gestemd, vond dat geen onderwerp voor een referendum en dat het zo gekaapt werd op andere gronden al helemaal een drama.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 08:54
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Hangt er vanaf vanuit welk land je redeneert
Vanuit Nederland gedacht!
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 08:58
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Inmiddels een kieswijzertje gedaan, nadat ik de kandidaten/partijenlijst heb mogen ontvangen van le gemeente. Nou, ouderenpartijen vallen per definitie af, evenals andere misbaksels als de SP en dergelijke. Uiteindelijk kwamen D66 en GL als winnaar uit de bus van de kieswijzer, naast nog twee andere; ik ga dus maar inlezen in die vier partijen en een keuze daar uit maken.. We komen er wel.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 09:00
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Uit mijn stemwijzer komen bovenaan: D66, Bond voor Studenten Actie, Groenlinks, PvdDieren, 50+ en Dynamo Den Haag.

Onderaan: De islamitische partijen, PVV, CDA, Partij van de Eenheid.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 09:05
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik stem overigens waarschijnlijk Groenlinks, maar zal nog wel even naar die Dynamo Den Haag kijken. 50+ en studentenpartij vallen sowieso af.


Edit: wel geinig dat je nu antwoorden kan vergelijken met de rest van Den Haag. Toch redelijk veel eensgezindheid. Alleen jammer dat de meeste Hagenezen (fitematrulle naamzoek) de racende fietsers dwars door het centrum willen behouden.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 09:16
df
Avatar van df
df is offline
SP
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2018, 10:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Kieswijzer: GL, SP, PvdD, CU en D66 bovenaan. Allemaal onbekende lokale partijen en VVD onderaan. Ik ben in ieder geval redelijk consistent.

Ik heb volgens mij altijd op GL gestemd tijdens de gemeenteraadsverkiezingen (ook als ik dat niet landelijk deed). Ik ga nog wel hun programma lezen maar ik denk dat ik toch weer bij hen uitkom.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-03-2018, 07:31
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Ik was altijd wel van de D66, maar die vind ik de laatste tijd iets te veel een mschiavellistische kutpartij zonder ideeën. Nu is dat vooral landelijk, maar aangezien ze de stemming lokaal zelf ook zien als test voor hoe ze het doen wil ik wel die boodschap afgeven.

Enig nadeel is dat er in Den Haag geen fatsoenlijke alternatieven bestaan, zeker niet onder de lokale partijen.

Wat ik over de wiv ga stemmen weet ik echt nog niet.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2018, 08:46
Verwijderd
Iedereen die voor de wiv stemt is voor meer onveiligheid.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 07:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
https://nos.nl/artikel/2222441-peili...oorsprong.html

:')
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 08:07
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ja wtf he
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 08:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De laatste alinea van dit is ook hilarisch pijnlijk, zeker als je de Brexit daar eens naast legt. Fucking ouderen, de molensteen om de nek van de toekomst.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 10:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat een kinderachtig tyfusmens ben je dan, ga gewoon stemmen als je wil dat het doorgaat
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 13:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier op het werk zijn helaas ook te veel mensen die het 1) niet boeiend genoeg vinden, 2) niet erg vinden dat ze alles vrijgeven of 3) voor gaan stemmen omdat ze niet zonder reden zoiets willen invoeren
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Deadlock naamzoek en andere mensen zinnige dingen kunnen zeggen, wat vinden jullie van deze kieswijzer? https://www.referendumtest.nl/survey...dd50557f/start
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Deadlock naamzoek en andere mensen zinnige dingen kunnen zeggen, wat vinden jullie van deze kieswijzer? https://www.referendumtest.nl/survey...dd50557f/start
Fucking zwakzinnig want als je iets in het midden wil dan moet je de sleper eerst ergens anders neerzetten en dan terugzetten.

Ik zal hem even doen en kom er dan op terug.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:50
Verwijderd
Het begint al goed

Wat dacht je van "Niets"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:52
Verwijderd
En ja ik snap dat het gaat over nu vs onder de WIV hoor. Maar dit is ook zo'n pareltje:

Ik vind dat bulkdata gedeeld mag worden onder bepaalde voorwaarden, zoals bij samenwerking in operaties gezamenlijk met de BND, CIA/NSA of MI6.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:54
Verwijderd
Dit is ook een punt waarop ik een genuanceerde mening heb:

Als de staatsveiligheid of onze democratie in het geding is dan heb ik er geen problemen mee dat het netwerk van de buren gehackt wordt om zo meer informatie te verzamelen; Deze informatie moet echter volledig geanonimiseerd worden voor wat betreft de buren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Fucking zwakzinnig want als je iets in het midden wil dan moet je de sleper eerst ergens anders neerzetten en dan terugzetten.

Ik zal hem even doen en kom er dan op terug.
Ja de vorm is gewoon ronduit kut. Het gaat me vooral om de inhoud; ik was benieuwd of dit daadwerkelijk is waar het omgaat enzo
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:57
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En ik vind het chill dat je je mening over deze stellingen deelt
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Deadlock naamzoek en andere mensen zinnige dingen kunnen zeggen, wat vinden jullie van deze kieswijzer? https://www.referendumtest.nl/survey...dd50557f/start
Conclusie: Het is een verneukeratieve stemwijzer, op een andere manier dan die Ertur aanhaalde in WSZ op DK.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 17:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Thanks voor je beoordeling!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ja de vorm is gewoon ronduit kut. Het gaat me vooral om de inhoud; ik was benieuwd of dit daadwerkelijk is waar het omgaat enzo
Ja het is wel waar het om gaat want het vergelijkt de huidige wetgeving met de WIV, ik vind het echter allemaal nogal marginaal uitgelegd, er is totaal geen nuance, niet mijn ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitslagen gemeenteraadsverkiezingen (2)
Gimme more beer
136 15-03-2006 14:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat ga jij stemmen ?
HoloDoc
500 08-03-2006 10:07
Werk, Geld & Recht Gemeenteraadsverkiezingen
Daantje_0705
9 01-02-2006 20:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslimpartij zou het goed doen in grote steden
Mujahideen
114 12-09-2004 18:51
Werk, Geld & Recht artikel 131 van de grondwet
fractuur
13 08-01-2004 17:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Michiel Smit Nieuw Rechts, soort Vlaams Blok?
NN
226 13-12-2003 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.