Oud 31-05-2007, 22:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds twee maanden een nieuwe laptop en alles werkt op zich goed. Het enige is dat het klokje steeds achter gaat lopen. Als ik hem goed instel dan loopt ie een week later ofzo weer 7 minuten later. Hij loopt dus eigenlijk gewoon niet snel genoeg. Ik heb echt geen idee waar ik dit kan instellen en of ik hier uberhaupt iets aan kan instellen. Ik heb Windows Vista home basic.

Kan iemand me helpen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2007, 00:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Bij mijn vorige computer had ik ook last van het klokje, maar dat kwam door de reservebatterij. Lijkt me alleen sterk dat je daar na 2 maanden al last van hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 15:11
deefeketje
deefeketje is offline
misschien eens kijken of je je klokje kan synchronizeren met timeservers op internet?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En hoe doe je dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 16:08
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1572439

Dit is mijn topic en er staan nog wat nuttige tips in ook als het sycnoneren niet werkt.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 18:49
deefeketje
deefeketje is offline
zal vanavond eens kijken of ik dat ergens terug vind in vista. denk dat die optie niet meer bij het klokje zelf zit, maar eerder in het controlepanel, waarschijnlijk ergens weggestoken..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 14:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan uit dat topic nou niet echt uitmaken HOE ik dat moet doen, kan iemand me dat uitleggen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 19:29
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Voor Windows XP: (als administrator/hoofdgebruiker/.. (niet als gewone gebruiker)) gewoon dubbelklikken op het klokje en dan staat daar ook een tabblad synchroniseren. En op Vista gaat het ongeveer hetzelfde: dubbelklikken op het klokje > Instellingen > Internettijd.

Als hij zou zeggen dat de opgegeven server niet werkt (wat ik meestal voorheb), kun je steeds alternatieve servers opgeven. Je kan hier met Google naar zoeken, soms heeft je internetprovider er eentje staan. Als je via Google gaat zoeken, kom je meestal toe met iets als "time server" of "NTP server" (NTP betekent network time protocol, wat hier gebruikt wordt). Daarmee wordt je klok om de week ofzo gelijkgesteld. Ik weet niet of die instellingen in Windows XP/Vista verder te finetunen zijn (om hem frequenter dan normaal te laten synchroniseren).

Voor oudere Windows-versies moet je losse applicaties downloaden; die zullen ook wel voor XP en Vista bestaan (en wel meer instellingen bieden).

Verder, misschien is het niet veel waard, maar als je al een tijdje geen Windows Update meer gedaan hebt, kan het misschien zijn dat er een of andere update dit probleem zou kunnen verhelpen (vermits de huidige processoren vaak wisselen van processorsnelheid; op virtuele machines heb ik zelf al mogen meemaken dat de klok tot twee of driemaal zo snel liep op sommige momenten, en in principe zou dat op gewone computers ook mogelijk zijn, als de drivers nog niet helemaal op punt zouden staan).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik draai windows vista en die wordt automatisch geupdate, hij heeft vorige week nog updates gedownload. Ik heb even gekeken waar jij zei en daar staat dat de volgende synchronisatie 7 juni is dus dat zou ie dan wel elke week doen ofzo? Hoe kan het dan dat ie toch zo achterloopt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 22:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2007 @ 21:16 :
Ik draai windows vista en die wordt automatisch geupdate, hij heeft vorige week nog updates gedownload. Ik heb even gekeken waar jij zei en daar staat dat de volgende synchronisatie 7 juni is dus dat zou ie dan wel elke week doen ofzo? Hoe kan het dan dat ie toch zo achterloopt?
De kans was klein dat het aan het updaten lag hoor :-) Dat hij zo achterloopt, geen idee. 7 minuten is nu net te veel achterlopen om te zeggen dat het gewoon een technische fluctuatie is en veel te weinig om te zeggen dat hij zijn kloksnelheid niet in rekening brengt, lijkt me. Een mogelijkheid op het eerste gezicht is misschien dat je heel zwaar CPU-werk laat doen of dat Vista regelmatig zou blokkeren ofzo (vermits Windows dacht ik zelf instaat voor het bijhouden van de tijd, hij wordt wel steeds in het bios opgeslagen bij het uitzetten, als ik me niet vergis). Maar dat is echt een long shot, vermits er daar toch wel genoeg maatregelen genomen zouden moeten zijn om dat soort zaken te voorkomen.

Als lapmiddeltje zou ik zeggen, probeer eens een alternatief programma om je tijd te synchroniseren en stel die in op 1 of 2 keer per dag. Qua dataverbruik zal dat niets schelen, maar zo heb je maximaal een afwijking van 30 seconden tot 1 minuut. Frequenter mag natuurlijk ook, maar ik vraag me af er werkelijk mensen zijn die zo hard op hun computerklok vertrouwen (wat natuurlijk niet wilt zeggen dat 7 minuten (extra fout) per week toelaatbaar is, dat is nu ook te veel van het goede). Een echt goede oplossing kan ik je dus niet bieden, eventueel eens navragen bij de fabrikant van je computer ofzo, misschien is het een gekend probleem.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 21-08-2005 00:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.