Oud 28-03-2017, 22:02
Vladimir_Sport
Vladimir_Sport is offline
Beste medescholieren,

Dit zal waarschijnlijk niet een zeer gebruikelijke topic zijn, maar ik ga de stelling toch maar even in de groep gooien. Ik ben zelf amateurwielrenner en zit momenteel in het vierde leerjaar van de havo. Voor Nederlands dien ik aankomende vrijdag een 1-op-1 debat te houden over de volgende stelling: "Internationale sportwedstrijden moeten worden overgespeeld bij een fout van de scheidsrechter."

Nu weet ik nog niet of ik voor of tegen de stelling ben dat krijg je namelijk op de desbetreffende dag te horen. Voor die tijd moet ik dus zoveel mogelijk voor- en tegenargumenten verzinnen. Nu heb ik me al wat over dit onderwerp georiënteerd (waar ik alle mogelijke middelen voor mocht gebruiken), maar ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen. Zijn jullie meer voor dan tegen en waarom? Mocht je als lezer bereid zijn je (ongezoute) mening hierover te uiten dan zou ik dat zeer waarderen! Gebruik daarbij wel om zo vriendelijk te zijn een redelijke onderbouwing of goed argument.

Alvast ontzettend bedankt en uiteraard laat ik jullie weten hoe het vrijdag gegaan is!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2017, 23:55
Verwijderd
Ik heb geen mening omdat ik denk dat het falen van een scheidsrechter nooit helemaal bevestigd noch ontkend kan worden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2017, 08:48
Verwijderd
Tegenargumenten zijn simpel; sowieso wat Deadlock zegt, je moet opeens een onafhankelijke bron hebben die onomstotelijk vaststelt dat een scheidsrechter fout zat. Dat is niet zo zwart-wit als velen denken. Je krijgt hele discussies, ploegen en supporters die zich benadeeld voelen omdat zij vonden dat de scheids er bij hun ook naast zat, maar dat kan niet onomstotelijk vastgesteld worden. En die zien dat de wedstrijd van de concurrent wél opnieuw gaat.

Daarnaast de praktische kant: moet het publiek voor een tweede keer naar een stadion gaan? De mensen thuis voor de tweede keer voor de tv? Als je weet dat de kans er is dat een wedstrijd opnieuw moet, ga je minder snel naar de eerste wedstrijd kijken en is de spanning toch minder. Zeker als de scheids vroeg in de wedstrijd een fout maakt en iedereen dat met sociale media al weet. Lekker, zit je daar voor joker in het stadion de rest van een onzinwedstrijd te bekijken. Met de moderne techniek kun je een videoscheidsrechter hebben die een fout vna de scheids meteen kan herstellen, indien nodig. Dan kan de wedstrijd gewoon verder.

Argumenten voor vind ik wat lastiger. Het zal wel een gevoel van rechtvaardigheid met zich mee moeten brengen. Je kunt wijzen op de financiële belangen; het is niet eerlijk die af te laten hangen van een foutje.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2017, 10:09
Verwijderd
Laat je nog even weten hoe het ging, Vladimir?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.