Oud 28-03-2017, 22:02
Vladimir_Sport
Vladimir_Sport is offline
Beste medescholieren,

Dit zal waarschijnlijk niet een zeer gebruikelijke topic zijn, maar ik ga de stelling toch maar even in de groep gooien. Ik ben zelf amateurwielrenner en zit momenteel in het vierde leerjaar van de havo. Voor Nederlands dien ik aankomende vrijdag een 1-op-1 debat te houden over de volgende stelling: "Internationale sportwedstrijden moeten worden overgespeeld bij een fout van de scheidsrechter."

Nu weet ik nog niet of ik voor of tegen de stelling ben dat krijg je namelijk op de desbetreffende dag te horen. Voor die tijd moet ik dus zoveel mogelijk voor- en tegenargumenten verzinnen. Nu heb ik me al wat over dit onderwerp georiënteerd (waar ik alle mogelijke middelen voor mocht gebruiken), maar ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen. Zijn jullie meer voor dan tegen en waarom? Mocht je als lezer bereid zijn je (ongezoute) mening hierover te uiten dan zou ik dat zeer waarderen! Gebruik daarbij wel om zo vriendelijk te zijn een redelijke onderbouwing of goed argument.

Alvast ontzettend bedankt en uiteraard laat ik jullie weten hoe het vrijdag gegaan is!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2017, 23:55
Verwijderd
Ik heb geen mening omdat ik denk dat het falen van een scheidsrechter nooit helemaal bevestigd noch ontkend kan worden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2017, 08:48
Verwijderd
Tegenargumenten zijn simpel; sowieso wat Deadlock zegt, je moet opeens een onafhankelijke bron hebben die onomstotelijk vaststelt dat een scheidsrechter fout zat. Dat is niet zo zwart-wit als velen denken. Je krijgt hele discussies, ploegen en supporters die zich benadeeld voelen omdat zij vonden dat de scheids er bij hun ook naast zat, maar dat kan niet onomstotelijk vastgesteld worden. En die zien dat de wedstrijd van de concurrent wél opnieuw gaat.