Oud 28-10-2017, 15:26
Ss'je
Ss'je is offline
Voor Grieks heb ik volgende week een grammaticatoets over de volgende zaken:

-Werkwoorden (Praesens, imperfectum, imperativus, infinitivus en aoristus)
-Zelfstandige naamwoorden (Nom., gen., dat. en acc.)
-Plaats van bijvoeglijke bepaling
-Bijwoordelijke bijzinnen


Ik begrijp d'r niks van, kan iemand me helpen en goed uitleggen hoe het moet.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2017, 16:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik verplaats je topic even want daar past het beter!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2017, 07:55
Ben Strik
Ben Strik is offline
Citaat:
Voor Grieks heb ik volgende week een grammaticatoets over de volgende zaken:

-Werkwoorden (Praesens, imperfectum, imperativus, infinitivus en aoristus)
-Zelfstandige naamwoorden (Nom., gen., dat. en acc.)
-Plaats van bijvoeglijke bepaling
-Bijwoordelijke bijzinnen


Ik begrijp d'r niks van, kan iemand me helpen en goed uitleggen hoe het moet.

Alvast bedankt
Wel heel makkelijk om het hier gewoon te droppen met 'ik snap er niks van', wat snap je er precies niet aan?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2017, 19:15
Ss'je
Ss'je is offline
Citaat:
Wel heel makkelijk om het hier gewoon te droppen met 'ik snap er niks van', wat snap je er precies niet aan?
Werkwoorden: Wat zijn de verschillen tussen deze werkwoorden en hoe herken je ze?
Zelfstandige naamwoorden: Hoe kun je de declinaties uit elkaar halen ( de α-, η- en ο-declinatie)?
Plaats van bijvoegelijke bepaling: Waar staan bijvoegelijke bepalingen en hoe kun je hierachter komen?
Bijwoordelijke bijzinnen: Wat is een bijzin nou precies en moet je hier bepaalde regels voor kennen? Zo ja, welke regels?

Ik hoop dat je hiermee verder komt
__________________
Anime4Life~!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2017, 06:24
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Ik heb zelf ook Grieks maar ben nog niet zo ver, maar zelfstandige naamwoorden en werkwoorden moet je de rijtjes gewoon van kunnen dromen, dan herken je ze ook wel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2017, 12:36
Verwijderd
Wat zijn de verschillen tussen deze werkwoorden? Serieus? Is dat één van je vragen? Onvoltooid tegenwoordige tijd, onvoltooid verleden tijd, gebiedende wijs en onbepaalde wijs. Aoristus is de enige die wat lastiger is, die kennen we niet echt in het Nederlands. Dit is eerder basis grammatica Nederlands dan Grieks.

Ze herkennen is inderdaad gewoon leren hoe je ze herkent. Aoristus bijvoorbeeld is meestal "σα" achter de stam van het werkwoord.

Maar dit leggen ze toch gewoon in de les uit? Of anders staat het in je boek? Het is geen hogere wiskunde... Het is wél even moeite doen!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2017, 18:03
Ss'je
Ss'je is offline
Citaat:
Wat zijn de verschillen tussen deze werkwoorden? Serieus? Is dat één van je vragen? Onvoltooid tegenwoordige tijd, onvoltooid verleden tijd, gebiedende wijs en onbepaalde wijs. Aoristus is de enige die wat lastiger is, die kennen we niet echt in het Nederlands. Dit is eerder basis grammatica Nederlands dan Grieks.

Ze herkennen is inderdaad gewoon leren hoe je ze herkent. Aoristus bijvoorbeeld is meestal "σα" achter de stam van het werkwoord.

Maar dit leggen ze toch gewoon in de les uit? Of anders staat het in je boek? Het is geen hogere wiskunde... Het is wél even moeite doen!
Nou.. de docent legt anders niks uit en in het boek staat het ook niet duidelijk... Toch bedankt
__________________
Anime4Life~!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2010 Hoe sta je er voor?
flyaway
53 17-05-2010 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.