Oud 01-01-2019, 21:31
anon13m
anon13m is offline
Hallo iedereen,

Ik zal beginnen door aan te geven dat ik bij dit bericht het nog redelijk kort wil houden omdat er te veel dingen zijn om op te noemen. Voel je vrij om iets te vragen als je iets niet duidelijk is.

Zoals mijn naam aangeeft blijf ik graag anoniem, maar ik ben 18 jaar oud. Mijn huidige situatie thuis is voor mij ondraagbaar en zoek daarom een oplossing, maar heb niemand in mijn omgeving die hier iets mee kan doen. De situatie is vrij gecompliceerd, maar ik zal beginnen bij het feit dat mijn ouders twee jaar geleden besloten om te scheiden. Mijn vader had deze beslissing genomen en mijn moeder was verbaasd en geschrokken, maar beiden gaven aan dat ze ons (ik en mijn broer) allebei zoveel mogelijk buiten de situatie willen houden. Voor mij op zich was de scheiding op zich niet moeilijk om te begrijpen aangezien mijn ouders nooit echt... normaal waren? Ik kan niet uitleggen waarom maar achteraf snap ik het wel. Het probleem begon echter toen de scheiding was aangekondigd. Mijn ouders wonen een jaar na deze uitspraak nog steeds met ons in huis en wij (ik en mijn broer) worden overal bij betrokken. De hele band tussen mij en mijn ouders is verdwenen en de rest van de familie heeft contact verbroken (streng gelovig, maar waren toch nooit echt betrokken). Op school had ik wel enige vrienden maar sprak daar nooit mee af buiten school, en die zie ik nu ook niet meer nu ik klaar ben met school (ook geen behoefte aan). Na een jaar zijn er stappen ondernomen en nu woon ik met mijn broer en vader samen. Dit is nu en dus al zo voor een jaar. Ik had verwacht dat de situatie beter zou worden zonder een van de ouders, maar de situatie thuis bleef hetzelfde. Een maand nadat ik geslaagd was heb ik veel genoten van de vrijheid die ik had, maar ik had geen zin om dingen op te pakken. Ergens in me wil ik wel een baan aanpakken en kijken voor een studie, maar het lukt gewoon niet. Nu zit ik elke dag thuis, game veel en heb de afgelopen tijd bijna geen stappen genomen. Een week geleden ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar de mediant, die ik binnenkort ik ga spreken als het goed is. Ongeacht wat daar het resultaat van is, is de thuissituatie nog steeds vreselijk. Ik kan heel goed omgaan met mijn broer maar wanneer mijn vader de kamer in komt verdwijnt de hele sfeer. Gesprekken kunnen niet normaal gaan omdat ik vrij negatief tegen mijn vader aankijk (door dingen die gebeurd zijn in mijn jeugd) en hij kan er niet tegen dat niemand tegen hem praat. In het kort, geen van ons drie wil nog in hetzelfde huis wonen maar zowel ik als mijn broer hebben niet de financiële middelen om weg te gaan. Ik ben mentaal uitgeput en kan het echt niet in me opbrengen om überhaupt te gaan solliciteren. Mijn broer zit nu in therapie en werkt een dag per week maar dat is voor hem ook net te doen, daarnaast kan hij daarmee amper zijn maandelijkse kosten betalen. Het liefste zouden wij met z'n tweeën ergens een kleine woning regelen, maar het is voor ons echt niet te betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2019, 22:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mogelijk kan je via je hulpverlening in een begeleid wonen traject geplaatst worden?

Is het een optie om bij je moeder te wonen (tijdelijk)?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-01-2019, 09:07
Verwijderd
Het lijkt, met de nadruk op lijkt, alsof je in een vicieuze cirkel zit. Het zou beter zijn om op jezelf te wonen, maar daar is geld voor nodig, en daar heb je een baan voor nodig, en daar kom je niet aan toe vanwege de problemen. Dus blijf je bij je pa wonen in de negatieve sfeer. Ik snap dat dat uitzichtloos lijkt.

Maar dat is het niet! En je hebt zelf al een goede stap ondernomen door naar de huisarts te gaan die je doorverwijst naar een psycholoog (ik neem aan dat dat mediant is). Dat zal geen totaal wondermiddel zijn waarmee alles in één keer goed is, maar hopelijk lukt het wel om kleine stapjes te zetten om de cirkel te doorbreken. Je hebt nu de goede weg ingeslagen, houd vol en zet door. De enige oplossing is toch echt om wel degelijk een baan te vinden om wat centjes te verdienen. Of bijvoorbeeld om een opleiding te gaan doen. Al was het alleen maar om uit de negatieve situatie thuis weg te zijn. Dat is gemakkelijk gezegd, maar daarom niet minder waar. Zet hem op!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2019, 18:50
anon13m
anon13m is offline
Ik heb zelf geen contact meer met mijn moeder gehad sindsdien (eigen keuze) dus dat is geen optie. Hulpverlening is wel een goede optie.

Het probleem is dat in deze situatie volhouden voor mij te veel wordt nu. Ik moet zo snel mogelijk weg hier omdat ik merk dat dit heel negatief op mij werkt en de situatie wordt dagelijks erger. Mijn vader heeft geen respect voor het feit dat ik psychisch uitgeput ben en heeft meerdere keren gedreigd mij uit het huis te zetten als ik geen respect toon.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2019, 19:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb zelf geen contact meer met mijn moeder gehad sindsdien (eigen keuze) dus dat is geen optie. Hulpverlening is wel een goede optie.

Het probleem is dat in deze situatie volhouden voor mij te veel wordt nu. Ik moet zo snel mogelijk weg hier omdat ik merk dat dit heel negatief op mij werkt en de situatie wordt dagelijks erger. Mijn vader heeft geen respect voor het feit dat ik psychisch uitgeput ben en heeft meerdere keren gedreigd mij uit het huis te zetten als ik geen respect toon.
Bespreek dit met je hulpverlener. Op dit moment uit huis vluchten betekent dat je op straat staat, en dat gaat je mentale gezondheid ook geen goed doen.

Als er geen mogelijkheid is om bij familie of vrienden te wonen, zal je het toch nog echt even uit moeten houden bij je vader. Doe je een opleiding, dan kan je geld lenen en kan je mogelijk wel uit huis - maar of jij op dit moment mentaal in staat bent om een studie te gaan volgen is natuurlijk maar de vraag.

Heb je spaargeld waar je tijdelijk van zou kunnen leven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 11:02
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wat je kan proberen om het wat langer uit te houden voor je weg kan, is (ook al is het moeilijk) is de slechte band met je vader proberen zo goed mogelijk te repareren. Natuurlijk kan je het niet helemaal meer goed maken, maar als jij je goede wil laat zien, kan het heel goed zijn dat je vader ook wat beter gaat reageren. Dit heeft wel tijd nodig. Toch kan dit helpen. Natuurlijk is het dan af en toe zo dat het niet lukt, maar dat is niet erg. Als jij het maar volhoudt, dan moet het toch wel beter te doen zijn denk ik.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie friendzone
Borgje
20 14-07-2013 22:36
De Kantine Weerwolfspel #81
Dott
500 22-12-2010 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap V sponsort terroristen in Iran (seminieuws)
Joostje
53 02-03-2007 13:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het veiligheidshek
Verwijderd
134 06-12-2004 21:57
Liefde & Relatie doe ik hier wel goed aan?
bloemkool
31 24-07-2004 20:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AEL, een gevaarlijke partij?
Fortuynist
314 04-04-2003 13:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.