Oud 09-07-2019, 00:35
elifecoach
Avatar van elifecoach
elifecoach is offline
[Metafoor]Elke 2 jaar, sinds 1998, komt mijn broer de 'God van Chaos' op bezoek. Ik heb dan alles geordend & georganiseerd met veel pijn en moeite. Dan gaat de deur open met een harde windstorm, en maakt alles weer ongedaan! Ik hou van mijn broer, maar zijn bezoekjes zijn een RAMP voor mijn levensvreugde, hoe voorkom ik zijn 'bezoekjes'?!
__________________
'They called me mad, and I called them mad, and damn them, they outvoted me. LOL Wink by N.Lee (GGZ in 1684)
Advertentie
Oud 09-07-2019, 00:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kun je niet gewoon ergens anders afspreken? Bijvoorbeeld bij een cafeetje? Of samen een activiteit doen buiten de deur (bios/musical/oid)? Dan heb je alsnog contact met je broer, maar heb je ‘m niet in je huis.
Oud 09-07-2019, 09:09
elifecoach
Avatar van elifecoach
elifecoach is offline
Citaat:
Kun je niet gewoon ergens anders afspreken? Bijvoorbeeld bij een cafeetje? Of samen een activiteit doen buiten de deur (bios/musical/oid)? Dan heb je alsnog contact met je broer, maar heb je ‘m niet in je huis.
Het is een metafoor! Het is niet mijn 'echte' broer, maar een deel in mij. Ik ben chronisch psychotisch. Ik gebruik de metafoor van mijn broer om mijn psychotische toestand weer te geven filosofisch als de metafoor van de de 'parabel grot van plato: https://www.youtube.com/watch?v=vVO7DcUM5wU De metafoor die ik van mijn broer beschijf 'God van chaos'=psychose en ik ben dan 'De God van orde'=rationeel. Snap je een beetje?!
Ik werk en studeer in mijn goede perioden als 'een God van orde en organisatie' die zijn wereld samenstelt: Ik werk bij vier-vijf organisaties freelance op contract basis, daarnaast studeer ik nu bachelor toegepaste psychologie, maar om de twee jaar krijg ik 'uit het niets' een psychose. Heb dan veel valkuilen, aversies etc. en leef in fantasiewereld irrationeel. Ik ben dan zeer agressief, rebels, arrogant etc. Dusdanig dat ik twee maal een RM=rechtelijke machtiging heb gekregen en ze me opsluiten en platspuiten! Dat zijn zeer traumatische ervaringen van zes maanden of langer. Waarbij ik al mijn kwaliteiten en vaardigheden moet herontdekken. Ik moet dan weer met beide benen op de grond komen te staan en alle schade en schande, vertrouwen herstellen.

Mijn laatste psychose was van 15 aug-15maart 2019, ik heb voordien veel mensen beledigd en bedreigd en bij familie en klanten vertrouwen verloren. Kortom mijn 'eigen glazen ingegooid' en 'al mijn schepen verbrand'!

Dit proces heeft zich al acht maal herhaald, maar ik weet niet hoe ik het kan voorkomen of stoppen, help!?
__________________
'They called me mad, and I called them mad, and damn them, they outvoted me. LOL Wink by N.Lee (GGZ in 1684)
Oud 09-07-2019, 09:24
Verwijderd
En je denkt dat wij betere tips hebben dan je eigen hulpverleners?
Oud 09-07-2019, 10:03
Verwijderd
En jij denkt, "Goh, laat ik eens op een Scholieren-forum advies vragen!"
Oud 09-07-2019, 11:11
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het lijkt me inderdaad goed om hier professionele hulp bij te zoeken. Dit is niet iets wat je met een goed bedoeld internetadvies op kunt lossen
Oud 09-07-2019, 14:14
Verwijderd
Gebruik je medicatie?
Oud 09-07-2019, 14:21
Verwijderd
Ja dat wilde ik ook vragen, "gewoon" je medicatie blijven nemen... en ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Ken een paar vergelijkbare gevallen en de drang om te stoppen met medicatie blijft altijd terugkeren.
Oud 17-07-2019, 10:18
Verwijderd
Blijkbaar niet de antwoorden waar je op hoopte.
Oud 17-07-2019, 13:50
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik word ook chaotisch als iemand "ik wordt" spelt.
Oud 17-07-2019, 13:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Het is een metafoor! Het is niet mijn 'echte' broer, maar een deel in mij. Ik ben chronisch psychotisch. Ik gebruik de metafoor van mijn broer om mijn psychotische toestand weer te geven filosofisch als de metafoor van de de 'parabel grot van plato: https://www.youtube.com/watch?v=vVO7DcUM5wU De metafoor die ik van mijn broer beschijf 'God van chaos'=psychose en ik ben dan 'De God van orde'=rationeel. Snap je een beetje?!
Ik werk en studeer in mijn goede perioden als 'een God van orde en organisatie' die zijn wereld samenstelt: Ik werk bij vier-vijf organisaties freelance op contract basis, daarnaast studeer ik nu bachelor toegepaste psychologie, maar om de twee jaar krijg ik 'uit het niets' een psychose. Heb dan veel valkuilen, aversies etc. en leef in fantasiewereld irrationeel. Ik ben dan zeer agressief, rebels, arrogant etc. Dusdanig dat ik twee maal een RM=rechtelijke machtiging heb gekregen en ze me opsluiten en platspuiten! Dat zijn zeer traumatische ervaringen van zes maanden of langer. Waarbij ik al mijn kwaliteiten en vaardigheden moet herontdekken. Ik moet dan weer met beide benen op de grond komen te staan en alle schade en schande, vertrouwen herstellen.

Mijn laatste psychose was van 15 aug-15maart 2019, ik heb voordien veel mensen beledigd en bedreigd en bij familie en klanten vertrouwen verloren. Kortom mijn 'eigen glazen ingegooid' en 'al mijn schepen verbrand'!

Dit proces heeft zich al acht maal herhaald, maar ik weet niet hoe ik het kan voorkomen of stoppen, help!?
Welke drugs snuif je? Holy.
Oud 17-07-2019, 14:50
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik word ook chaotisch als iemand "ik wordt" spelt.
Ja joh, het is natuurlijk; ik wort
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.