Oud 29-09-2003, 21:35
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
ik zit met een probleem, de vraag is of ik mijn baas moet vertellen dat ik adhd heb of dat ik dat niet moet doen....
iemand advies?
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 22:33
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
red_and_black schreef op 29-09-2003 @ 21:35:
ik zit met een probleem, de vraag is of ik mijn baas moet vertellen dat ik adhd heb of dat ik dat niet moet doen....
iemand advies?
is het adhd waar je niet omheen kan? (zegmaar: ontsettend hyperactief)?

áls je al werk hebt zou ik het in principe niet vertellen, behalfe als je zo ontsettend druk bent dat het enorm opvalt is het misschien handig het een keertje tussen neus en lippen door te vertellen als het ter sprake komt, besteed er niet te veel aandacht aan.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je redelijk vaak, wanneer je aan het werk bent, pillen moet slikken. Als het heel erg opvalt (en je moet je werk er voor stil leggen en een korte WCpauze houden, whatever) zou ik het vertellen, maar dan meer in de trant van "ja ik moet even pillen slikken want anders wordt ik zo druk".

Tja, en als je het belangrijk vind dat je iemand van je adhd op de hoogte is zou ik het eerder aan je naaste collega's vertellen, die hebben tenslotte meer met je te maken!


Op een sollicitatie gesprek alleen melden wanneer er naar lichamelijke/geestelijke afwijkingen geïnformeerd wordt, ik zou het in dat geval zo mild mogelijk houden.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 23:32
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Pas als er klachten/irritaties/opmerkingen/vragen komen, denk ik.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 07:26
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 29-09-2003 @ 22:33:
Op een sollicitatie gesprek alleen melden wanneer er naar lichamelijke/geestelijke afwijkingen geïnformeerd wordt, ik zou het in dat geval zo mild mogelijk houden.
Ze mogen die vraag niet eens stellen, je zou het dan dus gewoon voor je kunnen houden.

Ik vind ook dat het er aan ligt in welke mate je het hebt, als het je functioneren erg belemmerd, dan zou ik het wel zeggen. En/of idd als ze er, zoals Boogie, zegt er zelf mee komen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 09:38
naan
Avatar van naan
naan is offline
nouja je bent idd niet verplicht om het te vertellen, en als ze ernaar vragen (ik geloof dat dat idd ook nie mag) hoef je dus niet iets te zeggen of jekan ook liegen.

een boel ADHD-ers zijn wel arbeidsongeschikt (verklaard) en krijgen een wajong, dus daarkom jij misschien ook wel voor in de aanmerking ofzo. ik zeg dus niet dat je niet kan werken hoor

maar tis waarschijenlijk gewoon zo dat als je goed functioneerd dat er niets aan de hand is en dat je t altijd nog kan vertellen.

maar als je bv heel vaak te laat komt, dan zou ik wel gaan kijken of ik het zou vertellen, en of ze daar dan rekening mee houden ofzo, maar dan moet je wel mazzel hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 09:51
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
biersmurfin schreef op 30-09-2003 @ 09:38:

maar als je bv heel vaak te laat komt,
huh... wat heeft dat met adhd te maken?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 10:55
alibabwe
alibabwe is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-09-2003 @ 09:51:
huh... wat heeft dat met adhd te maken?
uber actief, misschien fietst die wel 20km om.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 13:55
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
never mind schreef op 29-09-2003 @ 22:33:
is het adhd waar je niet omheen kan? (zegmaar: ontsettend hyperactief)?

áls je al werk hebt zou ik het in principe niet vertellen, behalfe als je zo ontsettend druk bent dat het enorm opvalt is het misschien handig het een keertje tussen neus en lippen door te vertellen als het ter sprake komt, besteed er niet te veel aandacht aan.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je redelijk vaak, wanneer je aan het werk bent, pillen moet slikken. Als het heel erg opvalt (en je moet je werk er voor stil leggen en een korte WCpauze houden, whatever) zou ik het vertellen, maar dan meer in de trant van "ja ik moet even pillen slikken want anders wordt ik zo druk".

Tja, en als je het belangrijk vind dat je iemand van je adhd op de hoogte is zou ik het eerder aan je naaste collega's vertellen, die hebben tenslotte meer met je te maken!


Op een sollicitatie gesprek alleen melden wanneer er naar lichamelijke/geestelijke afwijkingen geïnformeerd wordt, ik zou het in dat geval zo mild mogelijk houden.
de mate van mijn adhd is erg sterk, in schaal van 1 tot 10, zit ik ongeveer op 9,5.
maar adhd is geen lichaamlijke afwijking
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 15:02
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 30-09-2003 @ 10:55:
uber actief, misschien fietst die wel 20km om.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:15
Verwijderd
ADHD is niet synoniem voor hyperactiviteit
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-09-2003 @ 17:15:
ADHD is niet synoniem voor hyperactiviteit
Hyperactiviteit is voor zo ver ik weet wel iets dat iemand met ADHD altijd heeft, anders heet het ADD.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 29-09-2003 @ 22:33:

Op een sollicitatie gesprek alleen melden wanneer er naar lichamelijke/geestelijke afwijkingen geïnformeerd wordt, ik zou het in dat geval zo mild mogelijk houden.
Citaat:
red_and_black schreef op 30-09-2003 @ 13:55:
maar adhd is geen lichaamlijke afwijking
Ze heeft het toch ook niet alleen over lichamelijke afwijkingen...???
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:52
Studentje
Studentje is offline
Volgens mij hoef je het als het je werkzaamheden niet negatief beïnvloedt niet te zeggen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:03
naan
Avatar van naan
naan is offline
ADHD-ers hebben vaak wel problemen met op tijd komen, zich aan afspraken houden e.d.
door dat ze (ook in hun hoofd) heel druk zijn kunnen ze zich soms dus gewoon niet aan afspraken houden, omdat ze t bijvoorbeeld gewoon vergeten.

ahdh staat NIET voor hyperactiviteit, het hoort er (meestal) wel bij maar is ook lang altijd merkbaar. (je kan ook heel druk en onrustig in je hoofd zijn).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb zelf (blijkbaar) ook ADHD, alleen is het bij mij niet zo uitwendig. Het is bij mij vooral in m'n hoofd en soms bepaalde uitspattingen van drukte.
Ik zou het niet vertellen, omdat het mijn persoonlijkheid niet zo significant tekent dat mensen er een duidelijke mening over kunnen vormen.

Echter, is het in jouw geval wel zo dat mensen je als persoon storend gaan vinden of een bepaald beeld van je zouden krijgen dat vooral getekend is door je "afwijking", dan zou ik er heel eerlijk in zijn.

Pillen is iets dat ik niet per definitie aanraad, aangezien het je spontaniteit en je creativiteit aardig kan aantasten. Is het echter voor jezelf en je omgeving zo storend dat die nadelen niet meer opwegen tegen de voordelen, dan zou ik het wel doen.

Slik je pillen, dan hoef je het denk ik niet aan je collega's uit te leggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:44
Verwijderd
Citaat:
biersmurfin schreef op 30-09-2003 @ 19:03:
ahdh staat NIET voor hyperactiviteit, het hoort er (meestal) wel bij maar is ook lang altijd merkbaar. (je kan ook heel druk en onrustig in je hoofd zijn).
Dan moeten ze op school de college's toch eens aanpassen...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Wat is ADHD?
ADHD staat voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder, oftewel Aandachts-Tekort-Stoornis met Hyperactiviteit.
Makkelijker te onthouden is misschien Alle Dagen Heel Druk. Maar: deze benaming klopt niet helemaal omdat niet iedereen met ADHD hyperactief of druk is!

In het Engels heeft men het vaak over ADD, dus zonder H, als men àlle ADHD bedoelt, dus met en zonder hyperactiviteit.


Hopelijk vindt u in de toekomst via deze pagina ook specifieke informatie over de niet-hyperactieve vorm: ADD.
Van http://www.adhd.nl/indexorigineel.html , wel een betrouwbare site, lijkt me. In Engeland wordt alles dus ADD genoemd en de vorm mét hyperactiviteit ADHD. En in Nederland wordt die benaming ook steeds meer over genomen (hoewel ze hier, voor zo ver ik weet, ADD meestel gebruiken voor de vorm zonder hyperactiviteit). Allebei min of meer gelijk dus, moeten ze op school eigenlijk toch nog ietsjes specifieker zijn, vind ik, maar goed.

Wat hyperactiviteit volgens die site is:

Citaat:
Hyperactiviteit

Altijd een gevoel van onrust in het lijf, niet stil kunnen zitten, steeds moeten opstaan en rondwandelen, steeds friemelen met de handen of met een voorwerp, tikken met de voeten, doorpraten alsof er geen rem is. Ellenlange verhalen afsteken waarbij de luisteraar de draad allang kwijt is. Gespannen zijn en blijven, moeilijk to rust komen. Vaak beweeglijk zijn in de slaap.
Kan dus idd ook innerlijk zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 08:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2003 @ 07:48:
Kan dus idd ook innerlijk zijn, denk ik.
Exactly, maar ADHD gaat altijd gepaard met hyperactiviteit...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2003, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-10-2003 @ 08:50:
Exactly, maar ADHD gaat altijd gepaard met hyperactiviteit...
Dat dacht ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 09:42
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
red_and_black schreef op 30-09-2003 @ 13:55:
de mate van mijn adhd is erg sterk, in schaal van 1 tot 10, zit ik ongeveer op 9,5.
maar adhd is geen lichaamlijke afwijking
sorrie

maar je weet wat ik bedoel, kwist het alleen niet zo correct te defineren hoe noem je het dan als ik vragen mag?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:26
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
zeggen!!!

voorkomt alleen maar problemen
en als ze je niet aannemen dan zeg je dat het discriminatie is!!!

ciao
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:55
Verwijderd
Ik zou het gezegd hebben, maar ik zou niet durven zeggen of er een wettelijke verplichting is om dat soort dingen te zeggen. Onder omstandigheden kan er wel een spreekplicht bestaat voor de werknemer bij sollicitatie, maar dan gaat het om handicaps die de arbeid direct beïnvloeden en die de werkgever nodig heeft om zijn keuze te bepalen.

In die gevallen kan het verzwijgen van je handicap een grond voor ontslag opleveren, maar dan hebben we het wel over uitzonderlijke situaties. Over het algemeen zou ik een spreekplicht voor de werknemer niet snel willen aannemen, maar het is wel een kwestie van goed fatsoen om het te zeggen.

En verder, meer in het algemeen: gillen dat het discriminatie is, heeft niet zoveel zin, je zult toch met iets meer onderbouwde stellingen moeten komen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 22:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 03-10-2003 @ 19:26:
zeggen!!!

voorkomt alleen maar problemen
en als ze je niet aannemen dan zeg je dat het discriminatie is!!!

ciao
Ja. En dan nemen ze je aan.

En dumpen je na een dag in de proeftijd.

Als sollicitant heb je erg weinig rechten, dat is nou eenmaal zo.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 22:50
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2003 @ 21:55:


En verder, meer in het algemeen: gillen dat het discriminatie is, heeft niet zoveel zin, je zult toch met iets meer onderbouwde stellingen moeten komen
snap ik ook wel dat je dat moet onderbouwen...
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 02:17
Verwijderd
Goedzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 14:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Waarom zou je? tenzij je echt behoede heb aan een rustige werkplek omat je je anders gewoon niet kan concentreren, zouik niets zeggen tenzij je al bet aangenomen, ze kunnen j niet ontslaan vanwege je adhd ozo. ik hb het zelf ook, maar bij merk je het alleen als ik m'n ritalin (vanaf volgende week concerta, de verzekering gaat dit voor mij dan speciaal vergoeden ) ben vergeten (an schakel ik over van de stand "normaal gedrag" naar de stand "stuiter-in-het-rond-en-scheld-op-alles-dat-beweegt"). Tenzij er een echte noodzaak is, o je wilthet gewoon graag kwijt, ou ik het lekker voo jezelf houden omdat veel mensen vooroordelen hebben over adhd-ers.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-10-2003 @ 08:50:
Exactly, maar ADHD gaat altijd gepaard met hyperactiviteit...
ADD = concentratiestoornis
ADHD = concentratiestoonis gepaard met hyperactiviteit.

Dat zei m'n neuroloog tenminste tegen me.

Je zal overigens niet de enige ADHD-er op je werk zijn (ie het niet heeft verteld?). 1 op de 20 mensen heeft het namelijk dus het moet wel gek lopen als jij e enig bent.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-09-2003 @ 19:50:

Pillen is iets dat ik niet per definitie aanraad, aangezien het je spontaniteit en je creativiteit aardig kan aantasten.
Dat is onzin. Het is geen kalmeermiddel of verdoving! (nou ja... je word er wel kalmer van, omdat je minder van de hyperactiviteit merkt, maar het is geen valium ofzo...). En het tast je creaiviteit niet aan. Creativiteit is iets wat in jezelf zit, een deel van je persoonlijkheid dus. Net zoals spontaniteit. adhd-ers zijn vaak erg creatief, maar dit word niet weggedrukt door medicijnen. mensen denken vaak dat die pillen (ik nem aan dat je het over o.a. italin hebt) je karakter veranderen, maar het is juist tegenovergesteld. Je normale karakter zit "ergens" in je, maar word verdrukt door je adhd. met behulp van de juiste medicijnn, kan ie adhd voor een deel (hoe groot, dat verschilt per persoon, bij mij is het ongeveer 90 % schat ik, omdat ik een vrij lichte vorm heb) onderdrukt worden, waardoor je "echte" persoonlijkheid (doe over het algemeen een stuk rustiger is, vergeleken met je "adhd persoonlijkheid") wat meer naar voren kan komen nu die adhdverschijnselen minder in de weg zitten. Pillen zullen de adhd nooit voor 100% kunnen onderdrukken, dus theoretisch gezien zal je echte persoonlijkheid nooit helemaal naar buiten kunnen komen, maar vaak scheelt het wel een hoop. Ik zou in ieder geval voor geen goud zonder 'm'n medicijnen willen.
P.S. Ook wel een leuk feit: wist je dat een kwart van alle drugs en alcoholverslaafden adhd heeft en nog nooit medicijnen heeft gebruikt? die zochten namelijk het effect (rust in hoofd) dat medicijnen (in mijn geval ritalin en volgende week concerta, wat hetzelfde is maar wat ik maar één keer per dag hoef in te nemen) hen hadden kunnn geven, in deze verdovende middlen. deze verslaadn zijn met ritalinbehandeld en de resultatn zijn erg goed.

Zo, tot hier mijn pleidooi voor medicijngebruik
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-10-2003 @ 14:43:
*knip*
Zo, tot hier mijn pleidooi voor medicijngebruik
Ikzelf heb het geprobeerd en ik ken nog iemand die het nog steeds gebruikt. Op het moment dat ik het ging gebruiken ontstond er bij mij een ernstig gevoel van machteloosheid. Ik werd er echt minder spontaan van en alleen maar geordender, wat heel veel van mijn creativiteit vergde.

Ik zou er wel wat aan gehad hebben, aangezien ik met ritalin waarschijnlijk een stuk meer en sneller zou kunnen werken, maar het tastte mijn persoonlijkheid te erg aan om er gebruik van te blijven maken...
Daarnaast heb ik ook een hekel aan het soort drugs waar ritalin toe behoort, dus ik heb ook een beetje een hekel aan het gevoel dat ritalin me geeft.

Over dat feitje, dat is niet zo raar. ADHD patienten hebben over het algemeen een veel grotere aanleg tot verslavingen. Ikzelf ook. Verslavingen in de vorm van een "tic" (constant aan je haar zitten of voor mijn part je bril goedzetten en drillen met je been) of verslavingen in de vorm van een drugs- of alcoholverslaving. Daar komt overigens de aanhankelijkheid aan ritalin ook vandaan...

Ikzelf kan heel makkelijk een verslaving aan alcohol, roken, tics en drugs ontwikkelen en moet hier dus heel erg mee uitkijken. Op het moment zit ik middenin een vreetverslaving, dus op de een of andere manier moet ik altijd een verslaving hebben (ik ben net 3 maanden gestopt met roken)...

Een ander punt wat mij overigens bij de ritalin vandaan drijft is jouw "stuiter-in-het-rond-en-scheld-op-alles-dat-beweegt"... Op het moment dat je 1 keer stopt met je pillen komt je ADHD 20x zo hard terug. De pillen zullen er nooit voor zorgen dat het overgaat. Dan zoek ik liever natuurlijke/persoonlijke oplossingen om beter te kunnen werken, leren etc. dan dat ik pillen ga gebruiken...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:22
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-10-2003 @ 09:11:
Daarnaast heb ik ook een hekel aan het soort drugs waar ritalin toe behoort, dus ik heb ook een beetje een hekel aan het gevoel dat ritalin me geeft.
Ritalin e.d. zijn amfetaminen. Voor ADHD-ers kan het geen kwaad (tenzij je teveel neemt natuurlijk), maar er zijn mensen die ze illegaal gebruiken om langer wakker te kunnen blijven. Voor normale mensen werkt het namelijk als een soort speed. Maar voor adhd-ers kan het, mits verstandig mee omgegaan, geen kwaad.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-10-2003 @ 09:11:
Over dat feitje, dat is niet zo raar. ADHD patienten hebben over het algemeen een veel grotere aanleg tot verslavingen. Ikzelf ook. Verslavingen in de vorm van een "tic" (constant aan je haar zitten of voor mijn part je bril goedzetten en drillen met je been) of verslavingen in de vorm van een drugs- of alcoholverslaving. Daar komt overigens de aanhankelijkheid aan ritalin ook vandaan...
ADGD-ers zonder medicijnen gaan vaak aan de drank of drugs omdat ze daar rustiger in hun hoofd van worden. daarom slaat die behandeling met ritalin bij hen ook zo goed aan.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-10-2003 @ 09:11:
Ikzelf kan heel makkelijk een verslaving aan alcohol, roken, tics en drugs ontwikkelen en moet hier dus heel erg mee uitkijken. Op het moment zit ik middenin een vreetverslaving, dus op de een of andere manier moet ik altijd een verslaving hebben (ik ben net 3 maanden gestopt met roken)...

Een ander punt wat mij overigens bij de ritalin vandaan drijft is jouw "stuiter-in-het-rond-en-scheld-op-alles-dat-beweegt"... Op het moment dat je 1 keer stopt met je pillen komt je ADHD 20x zo hard terug. De pillen zullen er nooit voor zorgen dat het overgaat. Dan zoek ik liever natuurlijke/persoonlijke oplossingen om beter te kunnen werken, leren etc. dan dat ik pillen ga gebruiken...
Waar jij het over hebt, is waarschijnlijk het "booming effect". Als het uitgewerkt raakt, is de adhd tijderlijk erger dan voor de pillen. Dit is echter te vooromen door gewoon op tijd een nieuwe dosis in te nemen.


Verder veranderen de pillen je persoonlijkheid niet. In jou geval lijkt het misschien zo omdat je ze, naar ik vermoed, op latere leeftijd hebt geprobeerd. Wat j toen echter te zien krijg was je ware persoonlijheid die al die tijd werd onderdrukt door de adhd verschijnselen, en nu opeens naar buiten kwam.
Ik zeg niet dat je meteen aan de pillen moet. Ik raad het iedereen die adhd heeft aan, maar dat is iedereen zijn eigen keuze. Zeker omdat het voor mij makkelijk praten is. Ik had ongeloofelijke mazzel omdat bij mij de adhd al werd ontdekt toen ik ik groep drie zat. Het enige wat ik me nog van de "verandering" kan herinneren (ik kreeg meteen medicijnen) is dat wanneer de juf iets zei, ik het me een uur later nog kon herinneren, dat ik stil kon zitten (ik rende steeds rondjes door de klas) en dat ik van de andere kinderen opeens ook in de zandbak mee mocht spelen, terwijl ik eerst altijd werd buitengesloten (door de adhd, was ik zonder medicijnen niet bepaald, ehm... prettig gezelschap). Doordat ik op zo'n vroege leeftijd ben begonnen met medicatie, weet ik nu hoe ik me "normaal" moet gedragen, waardoor ik volgens mijn arts zeer waarschijnlijk over een paar jaar als ik op mezelf woon en alles, kan stoppen met ritalin. Dit doen veel adhd-ers als ze volwassen zijn omdat ze door hun ritalin-jeugd weten hoe ze sommige dingen moeten aanpakken. Het is denk ik gewoon iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen, maar zoals jij het beschreef klonk het een beetje, alsof je door ritalin in een soort karakterloze zombie zou veranderen, dus vandaar even dit verhaaltje
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 14:59
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2003 @ 07:26:
Ze mogen die vraag niet eens stellen, je zou het dan dus gewoon voor je kunnen houden.
nou, toen ik solliciteerde bij thuiszorg werd ik gevraagd of ik lichamelijke klachten als rugpijn e.d had. Lijkt me ook wel logisch, anders kun je het werk niet doen zou ook n duurgrapje zijn btw, als je zo in de ziektewet belandt..
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat denk jij? Worden mensen die zelfmoord plegen gestraft?
Verwijderd
88 25-08-2009 09:17
Wegwijzen & Voorstellen lotte voor jouw. :D
Anoniem.
10 19-05-2009 21:10
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 17:15
Psychologie Gezocht: ADHD-patiënten voor 'interview' (liefst die medicatie gebruik(t)en)
Mara
12 02-10-2006 11:34
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.