Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2010, 23:57
sean_b
sean_b is offline
Beste scholieren,

Ik speel al een poosje met het idee om na mijn HBO informatica propedeuse naar de universiteit te gaan. Alleen ik zit wel met een aantal onzekerheden, ik voel me op het hogere onderwijs alsof ik geen recht heb er te zijn, aangezien ik van het vmbo kom.

Ik denk dat dit gevoel op de universiteit nog heftiger zal worden, een ander punt is mijn onzekerheid over of ik het niveau wel echt aan kan, hoe groot is de stap tussen hbo en universiteit.

Momenteel haal ik gemiddeld boven de 7.5, ik studeer redelijk veel, maar ik zou nog wel iets meer kunnen studeren, ik heb nog geen herkansingen hoeven doen (heb 3/4 van me p, februari instroom).

Mijn vragen zijn vooral aan mensen gericht die deze overdracht al hebben gemaakt:
-Hoe ga ik om met het gevoel dat ik er geen recht op heb (hoe doen jullie dit ?)
-Hoe groot is de stap tussen HBO en universiteit informatica.

Ik ga deze onderwerpen zeker met mijn SLB docent bespreken, maar ik wil ook graag wat studenten meningen er over horen.

Alvast bedankt.

-Sean
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2010, 08:52
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Waarom zou je er geen recht op hebben?
Ik ben zelf ook begonnen op het vmbo en zit nu ook op de universiteit. Ik heb iig dat gevoel totaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.