Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2009, 15:42
Knots
Knots is offline
Sinds afgelopen maandag heb ik harde lenzen (van Menicon). Hiervoor heb ik ongeveer 7 jaar zachte gehad, maar vanwege vaatingroei en steeds meer irritaties ben ik harde gaan proberen.
Heb ze nu 3 - 7 - 10 - 12 - 10 uur in gehad. Van de opticien (Pearl) moest ik nog sneller opbouwen, maar dat ging niet. Als ze té erg gingen irriteren heb ik ze gewoon uit gedaan.

Op dit moment voel ik ze nog steeds erg zitten. Met knipperen vooral. Voortdurend 'een haartje in mn ogen', en een droog gevoel ook. Maar wat ik zelf het raarst vind is dat ik mn ogen automatisch niet helemaal meer open doe. Open is duidelijk meer irritatie. Ik kijk het liefst de hele dag naar beneden en als ik vooruit moet kijken, doe ik dat met mn ogen maar half open. (Ja, dat ziet er dus heel debiel uit ) Ik durf ook echt nog niet te gaan sporten oid, met deze lenzen in, omdat ik bang ben dat het me veel te veel irriteert.

Zijn er meer mensen bekend met dit fenomeen (ogen half open)? Gaat dat nog veranderen? Of toch misschien de opticien even bellen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 12:39
Verwijderd
Ik draag zelf al jaren harde lenzen en mij is verteld dat de omschakeling van zacht naar hard best moeilijk is.
Irritatie kan ook aangeven dat je ogen teveel eiwit produceren waardoor je lenzen snel vuil zijn.
Ga eens met je lenzen in naar Pearl terug en laat ze kijken wat de oorzaak kan zijn.
Maar dit klinkt iig niet goed!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 21:14
speedpeet
speedpeet is offline
He Knots,

FF volhouden. Ik heb hetzelfde gehad als jouw en na een tijdje was ik er aan gewend. Nu draag ik met veel plezier nachtlenzen. Deze draag je alleen s'nachts en over zie ik alles weer scherp en dus geen last van mn lenzen overdag
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 21:19
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Bij mij ging het na ongeveer een maand of 2 over heb daarvoor geen zachte lenzen gehad
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 08:15
Knots
Knots is offline
Twee maanden, pfieuw! Naja... t moet maar..
Volgende week in ieder geval afspraak bij de opticien.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 10:40
Verwijderd
Bij mij ging het nooit over Ik bleef maar raar scheef kijken ipv m'n ogen helemaal open te doen en als ik fietste bleef 't pijn doen van de kleine dingen die in m'n oog vlogen (waar ik met zachte lenzen geen last van heb)...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen.
kriss
11 09-07-2009 18:55
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen
Verwijderd
6 05-06-2008 10:01
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen: opbouwen?
Anika
54 08-05-2006 17:28
Lichaam & Gezondheid (harde) lenzen
Suzanne
14 19-11-2004 10:12
Lichaam & Gezondheid Aan de Harde-lenzen-drager.
Dreamerfly
28 17-11-2004 19:27
Lichaam & Gezondheid Softlenzen om de paar maanden vervangen?
telluriet
41 29-07-2003 02:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.