Oud 01-08-2021, 20:10
Thom1308
Thom1308 is offline
Hallo allemaal,

Als eerst wil ik jullie bedanken voor het aanklikken van dit bericht. Ik wil namelijk hier mijn verhaal kwijt en hopelijk kan ik iemand of meerdere mensen vinden om hier verder over te praten. Ik ben bijna 19 jaar en heb al bijna een jaar last van depressies. Dit varieert vaak en er is vaak geen duidelijke reden te noemen waarom ik me soms down voel. Ik ben erg onzeker over mezelf (uiterlijk en innerlijk) en dat is één ding wat een oorzaak is van mijn depressie. Daarnaast heb ik niet bijzonder veel vrienden en kan ik bij weinig mensen écht mijn verhaal kwijt. Soms heb ik avonden lang op bed zitten huilen en mij van alles afgevraagd. Tijdens mijn depressie ben ik een tijdje gokverslaafd geweest. Dit komt omdat ik wanhopig werd en probeerde op deze manier mijn geluk terug te krijgen. Dat ging natuurlijk fout en het ging van kwaad tot erger. Ik dacht veel aan de dood, bijvoorbeeld hoe mijn begrafenis eruit zou zien, hoeveel mensen zouden er komen? Zijn er mensen die echt om mij geven? Maar ik ben gelukkig nooit écht suïcidaal geweest.
Dit is nog lang niet alles wat er speelt, maar ik vind het niet nodig om hier direct een hele bijbel neer te kwakken
Het zou mij enorm helpen als er mensen zijn die ditzelfde ervaren en/of mij willen helpen om alles weer op de rit te krijgen

Ik hoop van je te horen in een berichtje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2021, 01:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hoi Thom! Dat lijkt me zwaar zeg, om door te moeten maken. Heb je hier ook wat professionele hulp bij? (Bijv. van een psycholoog, therapeut of je huisarts?)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2021, 01:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wist je trouwens dat je ook altijd mag bellen naar 113 of online met ze kan chatten als je nadenkt over de dood en het daar moeilijk mee hebt? Ze zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week gratis en anoniem te bereiken. Het kan soms opluchten om het er gewoon eens open met iemand over te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie nergens meer zin in, depressief
Anoniiem
3 03-01-2012 13:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Internetverslaafde jongeren vaker depressief
Supreme Dutch
80 16-03-2006 21:37
Psychologie manisch-depressief
nescio
13 20-12-2003 15:39
Psychologie Depressieve mensen moeten juist WEL streng voor zichzelf zijn?
Eend
46 21-09-2003 13:39
Psychologie Dood willen = depressief zijn?
MazeMouse
31 01-04-2003 18:40
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.