Oud 29-03-2007, 22:10
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Leiden is ruk, want ze heben bsa, wat altijd sowieso negatief is. Stel ik haal het niet, kan ik dan dmv loten volgend jaar opnieuw beginnen in amsterdam? Of niet omdat ik mn plekje als het ware al heb, en dan niet meer mag loten? Verzilverd plaatsbewijs ofzo.
Dus mag je kappen met gnk, en volgend jaar opnieuw meeloten? Ik word btw per definitie ingeloot, zit in klasse A dus dat is het probleem niet.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 22:19
Verwijderd
Een BSA lijkt me eigenlijk wel nuttig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 23:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
In R'dam hebben ze het ook en dat gaat prima eigenlijk. Waarom zou het sowieso negatief zijn? Ze kunnen moeilijk het hele jaar laten zakken lijkt me. Daarbij, als hij negatief wordt kan je van te voren nog wel een hoop doen, ga dan met de studieadviseur praten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 23:26
lithuania
Avatar van lithuania
lithuania is offline
volgens mij mag je met negatief BSA niet volgend jaar ergens anders opnieuw beginnen in andere stad, als je 1 keer een plek hebt geaccepteerd mag je niet zomaar nog een keer meeloten. maar er schijnt met de studie-adviseur meestal wel wat te regelen te zijn geloof ik, dus als je echt problemen ziet aankomen zou ik daar asap even mee gaan praten.

en als je in klasse A zat is het vast wel mogelijk om het bsa te halen in het eerste jaar. er zijn ook best wel wat mensen die alsnog 5-6 of meer extra tentamens halen bij 't hertentamen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 04:01
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-03-2007 @ 22:10 :
Leiden is ruk, want ze heben bsa, wat altijd sowieso negatief is. Stel ik haal het niet, kan ik dan dmv loten volgend jaar opnieuw beginnen in amsterdam? Of niet omdat ik mn plekje als het ware al heb, en dan niet meer mag loten? Verzilverd plaatsbewijs ofzo.
Dus mag je kappen met gnk, en volgend jaar opnieuw meeloten? Ik word btw per definitie ingeloot, zit in klasse A dus dat is het probleem niet.
een bsa lijkt met altijd wat dat betreft nuttig alleen een bsa is dus echt dat wanneer je je punten niet hebt dat je die studie aan die universiteit kunt vervolgen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 10:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-03-2007 @ 22:10 :
Leiden is ruk, want ze heben bsa, wat altijd sowieso negatief is. Stel ik haal het niet, kan ik dan dmv loten volgend jaar opnieuw beginnen in amsterdam? Of niet omdat ik mn plekje als het ware al heb, en dan niet meer mag loten? Verzilverd plaatsbewijs ofzo.
Dus mag je kappen met gnk, en volgend jaar opnieuw meeloten? Ik word btw per definitie ingeloot, zit in klasse A dus dat is het probleem niet.
Een bsa is niet altijd sowieso negatief, anders zou er niemand in het tweede jaar zitten. Ik zit zelf ook in Leiden en bij mijn studie is het zo dat je dan alleen niet in Leiden dezelfde studie mag gaan volgen. Maar met een negatief bsa mag je dus wel nog naar andere steden. maar ik weet niet of het ook zo is voor geneeskunde, omdat dat natuurlijk wat anders is met loten enzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 29-03-2007 @ 22:10 :
Leiden is ruk, want ze heben bsa, wat altijd sowieso negatief is.

bsa is juist haast nooit negatief, je moet echt véél te weinig punten halen wil je een negatief bsa krijgen.
Citaat:

Stel ik haal het niet, kan ik dan dmv loten volgend jaar opnieuw beginnen in amsterdam? Of niet omdat ik mn plekje als het ware al heb, en dan niet meer mag loten? Verzilverd plaatsbewijs ofzo.
Dus mag je kappen met gnk, en volgend jaar opnieuw meeloten? Ik word btw per definitie ingeloot, zit in klasse A dus dat is het probleem niet.
Nee, het gaat per stad. Als jij in Leiden een negatief bsa hebt dan mag je niet nog een keer opnieuw mee gaan loten voor de studie geneeskunde in Leiden, maar wel gewoon voor een andere studie in Leiden, of voor geneeskunde in een andere stad. Tenminste, voor zover ik weet.. dit geldt voor elke studie, misschien dat het voor lotingsstudies anders is, maar dat moet je dan ff navragen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 13:20
Verwijderd
Als je van plan bent gewoon te gaan studeren, dan krijg je echt wel een positief BSA hoor. Als je van plan bent geen ruk te gaan doen, dan moet je geen geneeskunde willen gaan studeren. Maar je zal vast wel willen werken, want in klasse A kom je niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 15:10
Verwijderd
Of dat kan weet ik niet, maar:
als het niet lukt door persoonlijke problemen, praat daar dan een keer over met de studieadviseur en laat bij dat gesprek merken dat je het wel wil en kan, dat zou invloed kunnen hebben op je studieadvies. Als je het wel wil en je doet je best maar je haalt toch vaak dingen niet is het trouwens ook een goed idee om naar de studieadviseur te gaan, die hebben vaak wel handige tips over effectief studeren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 15:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Misschien toch maar verpleegster worden dan he
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 16:46
Estar
Estar is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-03-2007 @ 15:21 :
Misschien toch maar verpleegster worden dan he
Oew, billen wassen


Ik kon het niet laten en ja ik weet dat een verpleegster dat niet doet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 16:46
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-03-2007 @ 16:46 :
Oew, billen wassen


Ik kon het niet laten en ja ik weet dat een verpleegster dat niet doet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 17:27
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-03-2007 @ 15:21 :
Misschien toch maar verpleegster worden dan he
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 17:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-03-2007 @ 10:49 :

bsa is juist haast nooit negatief, je moet echt véél te weinig punten halen wil je een negatief bsa krijgen.
een Bindend Studie Advies is altijd negatief, want ze kunnen je niet binden om door te gaan Je kan dus geen positief bsa halen, want je kan altijd stoppen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:11
Verwijderd
Denk je echt dat je een negatief BSA zal krijgen als je nu een acht of hoger staat nu?
De kans op een negatief BSA is, als ik het mag geloven, al heel klein, en als je nu een acht staat heb je denk ik echt wel de intelligentie het eerste jaar met gemak te halen. Tenzij je het echt heel erg gaat verprutsen...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 30-03-2007 @ 19:11 :
Denk je echt dat je een negatief BSA zal krijgen als je nu een acht of hoger staat nu?
De kans op een negatief BSA is, als ik het mag geloven, al heel klein, en als je nu een acht staat heb je denk ik echt wel de intelligentie het eerste jaar met gemak te halen. Tenzij je het echt heel erg gaat verprutsen...
haha ik sta nu geen acht hoor, dat was op de middelbare Je moet 40 van de 60 punten halen, elk tentamen is 4-5 punten, en dan zijn er nog 5 punten te behalen met niet tentamen. Ik heb 10 pnt gemist door onv, en ik heb ook nog 4 pnt gemist door een niet vrijgegeven cijfer. Dat betekent dat ik die 4 pnt pas krijg na een vervangende opdracht, en ws is dat pas volgend jaar sept, na het bsa peildatum. Dus van de 5 tentamens die nu nog komen, mag ik er nog maar 1 falen. Je hebt ook wel herkansingen enzo. Maar het is meer dat ik vind dat ze de schurft kunnen krijgen met hun bsa, en dat ik daar geen trek in heb. Het idee van een studie in Adam staat me wel aan, als ik het toch niet haal. Tenslotte is leiden de enige plek in Nl waar ze dat idiote bsa hebben.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het BSA juist erg goed. Kom op, hoe succesvol denk je te gaan zijn als je nog niet eens 2/3 van je studiepunten kunt halen met voor elk tentamen 2 pogingen (want je her valt er ook onder)?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-03-2007 @ 21:38 :
Ik vind het BSA juist erg goed. Kom op, hoe succesvol denk je te gaan zijn als je nog niet eens 2/3 van je studiepunten kunt halen met voor elk tentamen 2 pogingen (want je her valt er ook onder)?
Kennelijk denken de andere nederlandse universiteiten er niet zo over. Maar daar het me ook niet om, maar wel of ik dan volgend jaar in Adam mag beginnen. Of is het zo dat je een plek krijgt, en dat je dan niet mag stoppen en opnieuw gaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2007, 22:37
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-03-2007 @ 21:44 :
Kennelijk denken de andere nederlandse universiteiten er niet zo over. Maar daar het me ook niet om, maar wel of ik dan volgend jaar in Adam mag beginnen. Of is het zo dat je een plek krijgt, en dat je dan niet mag stoppen en opnieuw gaan.
Het is in ieder geval níet alleen Leiden. Ook in Tilburg is een BSA van kracht.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 30-03-2007 @ 17:28 :
een Bindend Studie Advies is altijd negatief, want ze kunnen je niet binden om door te gaan Je kan dus geen positief bsa halen, want je kan altijd stoppen.
uh je snapt best hoe het werkt met de bindende studieadviezen

En kun je die onvoldoende tentamens helemaal niet meer herkansen dan?
Citaat:
Balance schreef op 30-03-2007 @ 21:38 :
Ik vind het BSA juist erg goed. Kom op, hoe succesvol denk je te gaan zijn als je nog niet eens 2/3 van je studiepunten kunt halen met voor elk tentamen 2 pogingen (want je her valt er ook onder)?
Ja idd..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
WHAHOAAAHOEWWWW waarom verzanden discussies op s.com nou altijd in van die nutteloze welles-nietes. Ik wil gewoon weten, want op de IB site staat het niet, of je een 2e keer kan beginnen met geneeskunde.

Het is heel erg verleidelijk om te lullen over het nut van een bsa, of over mijn intelectuele gesteldheid. Maar als je daar echt iets mee wilt bereiken moet je maar de politiek ingaan
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 31-03-2007 @ 10:44 :
WHAHOAAAHOEWWWW waarom verzanden discussies op s.com nou altijd in van die nutteloze welles-nietes. Ik wil gewoon weten, want op de IB site staat het niet, of je een 2e keer kan beginnen met geneeskunde.
Als je het zelf zo graag wil weten, dan bel je IB op, die kunnen je dan waarschijnlijk het antwoord geven. Of je gaat naar een IB-steunpunt in de bieb of ergens anders.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 13:13
marieke1232
marieke1232 is offline
Neem contact op met de ib-groep, dan weet je het zeker! Als je niet kan bellen, kun je naar het cbap mailen (aangezien zij over de lotingsstudies gaan) via cbap@ib-groep.nl en neem even contact op met je studieadviseur.

Succes en laat even weten wat de uitslag is, weten andere (aankomende) studenten het ook!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 14:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 31-03-2007 @ 10:44 :
WHAHOAAAHOEWWWW waarom verzanden discussies op s.com nou altijd in van die nutteloze welles-nietes. Ik wil gewoon weten, want op de IB site staat het niet, of je een 2e keer kan beginnen met geneeskunde.

Het is heel erg verleidelijk om te lullen over het nut van een bsa, of over mijn intelectuele gesteldheid. Maar als je daar echt iets mee wilt bereiken moet je maar de politiek ingaan
Je begon er zelf over in je openingspost hé, dus dan kun je zoiets verwachten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 16:55
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
maar wat houdt het bsa in leiden dan in? In Rotterdam is het zo dat je je propedeuse binnen 2 jaar moet halen en je moet 40 punten hebben om van het 1e naar het 2e jaar te mogen.

Als je in januari minder dan 10 punten had kreeg je een vrijwillig gesprek met de studieadviseur.
Als je in mei minder dan 23 punten hebt krijg je verplicht een gesprek met de studieadviseur.
Als je aan het eind (dus na de hertentamens) minder dan 40 punten hebt moet je het jaar overdoen en minder dan 30 is geloof ik negatief BSA

Je moet alle adviezen en regels in de wind slaan wil je een negatief BSA krijgen in rotterdam. Of je bent gwn niet slim genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2007, 17:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 31-03-2007 @ 16:55 :
maar wat houdt het bsa in leiden dan in? In Rotterdam is het zo dat je je propedeuse binnen 2 jaar moet halen en je moet 40 punten hebben om van het 1e naar het 2e jaar te mogen.
In Leiden is het hetzelfde.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 23:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-03-2007 @ 21:34 :
haha ik sta nu geen acht hoor, dat was op de middelbare Je moet 40 van de 60 punten halen, elk tentamen is 4-5 punten, en dan zijn er nog 5 punten te behalen met niet tentamen. Ik heb 10 pnt gemist door onv, en ik heb ook nog 4 pnt gemist door een niet vrijgegeven cijfer. Dat betekent dat ik die 4 pnt pas krijg na een vervangende opdracht, en ws is dat pas volgend jaar sept, na het bsa peildatum. Dus van de 5 tentamens die nu nog komen, mag ik er nog maar 1 falen. Je hebt ook wel herkansingen enzo. Maar het is meer dat ik vind dat ze de schurft kunnen krijgen met hun bsa, en dat ik daar geen trek in heb. Het idee van een studie in Adam staat me wel aan, als ik het toch niet haal. Tenslotte is leiden de enige plek in Nl waar ze dat idiote bsa hebben.
Waarom denk je het in Amsterdam wel te kunnen halen als je het in Leiden ook blijkbaar niet haalt? En je wist van te voren dat Leiden een BSA had en hebt er toch bewust voor gekozen (met klasse A).
Ik vind je met je geneeskundetopics een beetje verwend overkomen eigenlijk. Eerst dat gedoe met je verpleeghulpstage die je zo afschuwelijk vond en dat dat te min voor je was, want dat hoefde je later toch niet te gaan doen. En nu weer met dit. Als je het allemaal zo erg vindt, stop dan gewoon met je studie en ga op vakantie/werken/iets anders studeren.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 02:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik begrijp niet hoe t komt dat jij met een 8 gemiddeld het nu aan het verkloten bent. Ik had een heel wat lager gemiddelde en met mijn studie gaat t goed, heb alle punten. De hersens heb je dus cker wel. Misschien is het een idee te gaan praten met de studieadviseur over je leermethoden? Dat kan ook heel veel helpen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 13:12
Estar
Estar is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 01-04-2007 @ 02:46 :
ik begrijp niet hoe t komt dat jij met een 8 gemiddeld het nu aan het verkloten bent. Ik had een heel wat lager gemiddelde en met mijn studie gaat t goed, heb alle punten. De hersens heb je dus cker wel. Misschien is het een idee te gaan praten met de studieadviseur over je leermethoden? Dat kan ook heel veel helpen
Misschien ligt het probleem niet zozeer bij het leren, maar meer bij haar houding. Als je neerkijkt op je stage bij mensen die alleen maar billen kunnen wassen en jij je suprieur voelt zal de kans er ook zijn dat ze dat tijdens haar studie heeft. Maar het is natuurlijk maar gewoon een theorie dat ik erop nahoudt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 02:33
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
BSA is eigenlijk voor alle studenten positief:
-Studenten die minder dan de helft van de studiepunten halen, moeten kappen en dat is voor die studenten zelf ook beter (hoe denk je anders met zo'n instelling een studie te kunnen halen?)
-Studenten die wel netjes hun punten halen, volgen hun studie tenminste met gemotiveerde studenten wat ook alleen maar een voordeel kan zijn.

Ik ben blij dat mijn studie BSA heeft
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 19:36
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik heb de ib gemaild, maar nog steeds geen antwoord

Verder valt het me op dat iedereen zo politiek correct is Alsof het een misdrijf is om je punten niet te halen, tsja dingen naast je studie zijn ook gewoon leuk.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 02-04-2007 @ 19:36 :

Verder valt het me op dat iedereen zo politiek correct is Alsof het een misdrijf is om je punten niet te halen, tsja dingen naast je studie zijn ook gewoon leuk.
Ja tuurlijk, maar de punten die je moet halen dat zijn er ook weer niet zoveel, daar hoef je je niet 24/7 voor in te spannen.
De reacties komen vooral ook door je houding in dat andere topic denk ik.. dan hebben mensen zoiets van "wel op verzorgenden neerkijken en zeggen dat je zeker wel een hoger iq hebt, en ondertussen niet eens genoeg punten kunnen halen om door te mogen". Ik zou me in die situatie wel lullig voelen iig
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 30-03-2007 @ 16:46 :

Ik kon het niet laten en ja ik weet dat een verpleegster dat niet doet.
dat een verpleegster niet alleen maar dat doet bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 21:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
BSA is landelijk. Je mag 3 jaar lang nergens in Nederland deze studie doen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 17:49
Estar
Estar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-04-2007 @ 20:15 :
dat een verpleegster niet alleen maar dat doet bedoel je?
Dat doen verpleegsters niet meer zover ik weet, bij ongelukjes misschien maar zover ik weet wordt dat nu gedaan door mensen die mbo verzorgende hebben gedaan en word verpleging nu meer beperkt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 03-04-2007 @ 17:49 :
Dat doen verpleegsters niet meer zover ik weet, bij ongelukjes misschien maar zover ik weet wordt dat nu gedaan door mensen die mbo verzorgende hebben gedaan en word verpleging nu meer beperkt.
In een ziekenhuis worden mensen als dat nodig is ook met dat soort dingen geholpen hoor Verpleegkundigen doen dat wel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-04-2007, 19:38
Estar
Estar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-04-2007 @ 19:14 :
In een ziekenhuis worden mensen als dat nodig is ook met dat soort dingen geholpen hoor Verpleegkundigen doen dat wel
Ik dacht alleen bij ongelukjes, kotsen ofzo. Maar het echt dagelijks wassen dat dat door verzorgende gedaan werden. Want ik ken er ook een paar die in het ziekenhuis stage liepen daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:41
Verwijderd
Misschien in sommige ziekenhuizen dan.. geen idee. In het ziekenhuis waar ik werk hoort het gewoon bij de dagelijkse bezigheden van de verpleegkundige. Er werken eigenlijk alleen verzorgenden die voorwerken (dus voordat ze intern beginnen met de opleiding tot mbo verpleegkundige).

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:46
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
jammer maar helaas de cbap afdeling heeft gemaild, en omdat het een lotingstudie is krijg je maar 1 keer een plekje. Dat heeft voor de rest niks met bsa te maken.
Maar nu vraag ik me het volgende af, stel dat je door omstandigheden moet stoppen. Je word zwanger, of krijgt ernstige gezondheidsproblemen, dan kan je dus ook niet meer beginnen Dat is eigenlijk best wel naad.

Een vriendin van me doet verpleegkunde, en ze hoeft geen mensen te wassen (in ziekenhuis). En in van die tehuizen werken geen verpleegkundigen op de afdeling. Het is gewoon zonde om een verpleegkundige die allemaal specifieke dingen kan mensen laten wassen, wat iedereen kan. (zelfs ik) Want ze krijgt er natuurlijk wel een verpleegkundig salaris voor.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 03-04-2007 @ 19:46 :

Een vriendin van me doet verpleegkunde, en ze hoeft geen mensen te wassen (in ziekenhuis).
wat vreemd dat dat zo verschilt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 19:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-04-2007 @ 19:46 :
jammer maar helaas de cbap afdeling heeft gemaild, en omdat het een lotingstudie is krijg je maar 1 keer een plekje. Dat heeft voor de rest niks met bsa te maken.
Maar nu vraag ik me het volgende af, stel dat je door omstandigheden moet stoppen. Je word zwanger, of krijgt ernstige gezondheidsproblemen, dan kan je dus ook niet meer beginnen Dat is eigenlijk best wel naad.
Ik geloof dat je je studie wel tijdelijk stop kan zetten en dan later weer verder.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 20:01
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-04-2007 @ 19:46 :
jammer maar helaas de cbap afdeling heeft gemaild, en omdat het een lotingstudie is krijg je maar 1 keer een plekje. Dat heeft voor de rest niks met bsa te maken.
Maar nu vraag ik me het volgende af, stel dat je door omstandigheden moet stoppen. Je word zwanger, of krijgt ernstige gezondheidsproblemen, dan kan je dus ook niet meer beginnen Dat is eigenlijk best wel naad.
Dan kun je het later toch weer oppakken? Voor die gevallen hebben ze echt wel regeltjes, want het is een soort overmacht. BSA is vaak eigen schuld en zo niet, dan moet je op gesprek bij de studentendecaan en kun je het vaak nog voorkomen (ook al heb je maar 20ects). Zelf ben ik door de ziekte van pfeiffer en half jaar gestopt en krijg zelfs extra maanden stufi.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 20:06
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
voor mensen met zulke redenen is er inderdaad een oplossing. Bij ons moet je dat ook vantevoren aangeven, dan kunnen er dingen geregeld worden.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 22:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 03-04-2007 @ 20:06 :
voor mensen met zulke redenen is er inderdaad een oplossing. Bij ons moet je dat ook vantevoren aangeven, dan kunnen er dingen geregeld worden.
het gaat niet over BSA, want dat is niet de reden dat je niet opnieuw mag beginnen. De reden is dat bij lotingstudies je niet een 2e keer een plekje krijgt voor dezelfde studie. Wil je dat toch krijg je dus met de IB te maken, en nou ja probeer daar maar eens iets mee te regelen. We weten allemaal wel hoe zij werken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 23:37
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-04-2007 @ 19:59 :
Ik geloof dat je je studie wel tijdelijk stop kan zetten en dan later weer verder.
maar niet in het begin toch? Je moet eerst die propedeuse hebben en dat mag niet langer dan 2 jaar duren
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 23:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 03-04-2007 @ 23:37 :
maar niet in het begin toch? Je moet eerst die propedeuse hebben en dat mag niet langer dan 2 jaar duren
Ik heb me er nooit in verdiept, alleen vaag wat over gehoord. Ik heb zelf namelijk geen plannen in die richting
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 06:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-04-2007 @ 22:34 :
het gaat niet over BSA, want dat is niet de reden dat je niet opnieuw mag beginnen. De reden is dat bij lotingstudies je niet een 2e keer een plekje krijgt voor dezelfde studie. Wil je dat toch krijg je dus met de IB te maken, en nou ja probeer daar maar eens iets mee te regelen. We weten allemaal wel hoe zij werken.
Ik heb wel 2x een plekje gehad voor dezelfde lotingsstudie.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2007 @ 06:49 :
Ik heb wel 2x een plekje gehad voor dezelfde lotingsstudie.
In verschillende steden? Je plaats voor geneeskunde raak je niet kwijt, ook niet als je een tijd stopt of zo (of later begint?), maar ik geloof niet dat je zomaar in een andere stad kunt beginnen. Dan houd je twee plaatsen bezet, of niet dan?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2007 @ 06:49 :
Ik heb wel 2x een plekje gehad voor dezelfde lotingsstudie.
Maar je had toch alleen maar een plaatsingsbewijs, je bent de eerste keer toch niet begonnen?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 16:55
Jannekie
Avatar van Jannekie
Jannekie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-03-2007 @ 21:34 :
Tenslotte is leiden de enige plek in Nl waar ze dat idiote bsa hebben. [/B]
Dat is niet waar. Leiden is wel de stad waar ze hem het eerst hebben ingevoerd (op 30 punten). Het jaar daarop voerde meer steden in Nederland het in, en verhoogde Leiden het naar 40 punten.

Citaat:
tsja dingen naast je studie zijn ook gewoon leuk.
Klopt, maar leuke dingen naast je studie zijn ook prima te combineren met gewoon je BSA halen..
__________________
A woman always has the last word in an argument. Anything the man says after that, is the beginning of a new argument.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.