Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 19:52
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Hoi allemaal,

Ik wou eerst zelf mijn plan trekken, maar dag na dag heb ik meer en meer het gevoel dat ik het echt niet wil verpesten. Dus daarom vraag ik toch maar wat advies aan de mensen die er ietsssjee meer verstand van hebben dan ik.

Ik ben 15 (hoera!), heb nog geen vriendin gehad (en nu denk je vast, weer één die er een wil omdat hij er een zou hebben, maar da's dus niet zo ) maar vind nu een meisje uit mijn klas leuk (En zoals eerder gezegd meer en meer).
Ik wil haar graag mee uitvragen naar de bios, om in de herfstvakantie te gaan (31 oktober - 8 november), ik heb daarvoor eigenlijk al enkele plannen uitgedacht (heel raar, ik weet).

Maar voor ik verder ga misschien eerst wat meer info over zij en mij.
Zij : Sociaal, jeugdbeweging, op school nooit alleen (wat het al erg lastig maakt dus), spontaan, aardig, zonnestraal (vaak lachen, altijd vrolijk,...), gaat veel naar fuiven, echt mooi, "populair" (ik zie ze op de speelplaats met veel mensen praten)...
Ik: Niet zo sociaal (ik wil eigenlijk wel, maarja, ik kom uit een totaal andere school en ben eigenlijk vanuit mijn eerste middelbaar gedropt tussen een bende personen die ik niet ken. Met klasgenoten ben ik wel redelijk sociaal (al ben ik meer een luisteraar dan een prater), oorzaak hiervan ligt deels aan de verandring van school, maar ook het feit dat ik vanzelf al niet zo'n lefgozer ben die op mensen afstapt of veel durft te vertellen uit angst om raar bekeken te worden. Gelukkig (mag je het zo wel noemen?) zit er in mijn klas een meisje dat echt NIETS zegt, en dat opende eigenlijk een beetje mijn ogen, dat je beter wat raars zegt die ene keer dan zoveel keren niets), thuis best een 'fuifbeest' (dansen op muziek en/of voor de spiegel *shame*), redelijk gestoord (al komt dat pas thuis of in mijn hechte vriendenkring tot uiting, niet zo vaak alleen, maar soms wel op school (tussen lessen door soms), computer is mij enige échte bezigheid (wat mij dus indirect bestempeld als pc-nerd...)

Wauw, ik schreef veel te veel over mezelf en veel te weinig over zij... Maar kom. Zoals je waarschijnlijk ondertussen al zit te denken, hij is onzeker of zij ooit hem leuk zou kunnen vinden, gezien de oneindige positieve dingen over zij en de redelijk beperkte positieve eigenschappen over hij (mij). Klopt eigenlijk wel, al denk ik wel (hoop doet leven zegt men) dat ik een kans maak. Ben niet lelijk ofzo, nu ook weer niet knap of een sexy beest ofzo, behoor zo wat qua schoonheid op de 5-6/8e plaats uit mijn klas denk ik. Maar ik moet sowieso wat doen met mijn uiterlijk, anders ben ik wel de laatste. Details die het geheel wat opfrissen zeg maar, puistjes door clearasil (of hoe je het ook schrijft) wegwerken (al heb ik er eigenlijk niet zo veel in vergelijking met andere), haar netjes geknipt zijn (begin van het schooljaar was het echt lelijk, het krulde op aan mijn oren...), mijn 'kuif' wat 'omhoog' doen, niet noodzakelijk met gel, maar toch dat het niet plat naar beneden hangt, en dan ben ik nog toonbaar. Eigenlijk best redelijk normale dingen dus.

Qua karakter ben ik eigenlijk een beetje te braaf... Ook (in vergelijk met de andere klasgenoten) ben ik veel volwassener dan ze (zij gooien met propjes, lachen bij elke scheet, tekenen op mappen/armen (= echt krabbels en dus niet mooie armtekeningen),... ik niet ). Ben vriendelijk, behulpzaam, lief,... Dus eigenlijk mijn totaalplaatje qua innerlijk/uiterlijk klopt wel redelijk, alleen natuurlijk vaardigheden en waarmee ik me bezighoud moet ik wat oppimpen.

Maar ik wijd weer uuuiiiittt....

Mijn eerste plan was dus eigenlijk om als ze toevallig alleen is het haar te vragen, volgende week donderdag/vrijdag. Dat gaat waarschijnlijk niet werken.
Tweede plan was dan wat beter, op donderdag moeten de agenda's ingeleverd worden en weer opgehaald. Dus dan zou ik kunnen voorstellen dat wij twee erachter gaan. Dan kan ik het dan vragen (zijn we alleen) en als we niet mogen gaan of ze wil liever met haar onafscheidelijke klasvriendin, dan vraag ik het gewoon via msn en zeg ik erbij dat ik het toen wel wou vragen, maar dus niet meer kon.
Derde mogelijkheid was het gewoon via msn vragen, al vind ik dit eigenlijk een slecht plan. Dan denkt ze vast helemaal dat ik een computernerd ben

Dan ben ik weer véééél te idyllisch/romantisch ingesteld door haar tijdens het vragen een MeToYou-beertje te geven (enkel het beertje, er zit geen hartje ofzo in) bij het vragen of een bloem (al zou ik niet weten hoe ik die zo lang (= duur van de school) zou moeten verstoppen).

De laatste dagen was ze ook heel aardig tegen me. Vorige keer van de agenda's (vorige donderdag) zei ze toen ik ze bracht: Je bent een schat! Gisteren lachte ze met een zeer flauw mopje van me (ik heb geen humor, dat was ik nog vergeten te vertellen), en vandaag was het echt super. Dag van de jeugdbeweging... Kwam ze gewoon direct bij het belsignaal neer me toe in uniform met kort rokje, décolleté ,... En hijgend vertelde ze dat ze net op tijd op school was. Maar, dit moet ik er wel bijzeggen, ze komen eigenlijk na het belsignaal allemaal naar mij toe (al was ze deze keer erg vlug (en wonder bij wonder: Alleen!)) omdat ik weet waar we telkens moeten staan, dan is zij (samen met klasvriendin) telkens wel een van de eersten. Ik probeer ook wat meer bij haar te staan, te luisteren, mee te praten, dat we echt eerst wat goed contact hebben voor ik het vraag.

Maar nu eigenlijk de hoofdzaak. Hebben jullie tips over hoe ik haar mee uit zou kunnen vragen? Hoe ik ze alleen kan krijgen? Hoe ze eigenlijk geen nee kan zeggen (niet uit dwang, maar je weet wel )? Wat moet ik zeker niet doen? Wat wel? Waar moet ik op letten?

Het enige wat ik me nog goed herinner is dat je zelfverzekerd over moet komen (alleen niet té ), want onzekere en verlegen jongens zijn niet zo leuk ofzo.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 19:52
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Nu realiseer ik me wel dat dit een hele lap tekst is... Sorry daarvoor
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:10
Verwijderd
Haha ik weet niet hoe het bij haar zit, maar ik vind je nu al een schatje Weet niet hoeveel kans je maakt, maar ik zou het redelijk luchtig houden en geen beertje of bloem erbij halen, dat bewaren voor als het wat wordt. En dan lijkt het me idd een goed idee om haar te vragen als je haar ergens alleen kunt krijgen, en idd niet via msn Of je moet toevallig op msn zitten te praten en het gesprek komt op wat je in de vakantie gaat doen, maar bij voorkeur gewoon in 't echt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:24
Verwijderd
Haha, ik ben het met Freyja eens, je komt echt over als een schatje.

Ik heb niet echt tips voor je. Houdt het luchtig, praat gewoon wat met haar. Begin anders een gesprek over een leuke film die je hebt gezien en vraag haar of ze ook van films houdt. Dan heb je meteen een goede reden om haar mee te vragen naar de bioscoop. En het is inderdaad eng als ze nooit ergens alleen is, want dan word je zo aangestaard. Ik vroeg me af of je op MSN/internet wel veel contact met haar hebt? Praat ze veel met je? Hebben jullie lange, open gesprekken zonder veel stiltes? Dan weet je in ieder geval dat ze je niet onaardig vindt en dat is al iets. Je geeft zelf ook aan dat ze op school heel aardig tegen je is, dus ik denk dat je het wel gewoon aan haar kunt vragen. Ze zal je vast niet heel lullig afwijzen (als ze je überhaupt afwijst natuurlijk).

Gewoon de stoute schoenen aantrekken en haar vragen. Je bent er in ieder geval schattig genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:34
MissKim
Avatar van MissKim
MissKim is offline
Ik ben het ten eerste echt helemaal met Freyja eens, je klinkt echt lief en niet heel erg verlegen dan zou je niet zo'n lulverhaal over jezelf kwijt kunnen.
Moet je niet toevalling dezelfde kans op fietsen om naar huis te gaan?
Anders moet je proberen een keer mee te fietsen en dan een keer te vragen.
En overval haar niet te veel! Geen eerst subtiele hints af en kijk hoe ze daarop reageert, kijk haar dus eens aan en als ze terugkijkt blijven kijken! Niet te lang natuurlijk maar een paar seconden. Laat het haar in ieder geval wel weten!
En inderdaad alleen op msn als jullie toevallig!! het gesprek over de vakantie hebben, maar ook inderdaad liever niet over msn!
Probeer het haar dus eerst een beetje te laten weten, haar zo niet te overvallen, en het dan vragen!
xxSucces!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:41
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Als je te schattig en lief bent, te veel luistert en alles doet wat ze zegt en jij past je aan aan haar zodat jij denkt dat ze je dan leuk gaat vinden, dan eindig je in de vriendenzone. En daar kom je heeeel moeilijk uit. Dat wilde ik even kwijt.
Plaag haar. Daag haar uit. Wees geen vriend maar gedraag je als een potentiële 'lover' (bij gebrek aan een betere term).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:46
Verwijderd
Wat een held ben jij
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 00:11
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Dude, you rock! Niks mis met pc nerds, al vind ik wel dat je jezelf erg negatief neerzet. Het is altijd beter als je wat zelfverzekerder overkomt lijkt me zo. Verder ben ik het geheel met Freyja enzo eens, al ga ik niet tegen je zeggen dat je een schatje bent
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 11:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Haha ik weet niet hoe het bij haar zit, maar ik vind je nu al een schatje Weet niet hoeveel kans je maakt, maar ik zou het redelijk luchtig houden en geen beertje of bloem erbij halen, dat bewaren voor als het wat wordt. En dan lijkt het me idd een goed idee om haar te vragen als je haar ergens alleen kunt krijgen, en idd niet via msn Of je moet toevallig op msn zitten te praten en het gesprek komt op wat je in de vakantie gaat doen, maar bij voorkeur gewoon in 't echt.
Haha, eens! En vooral geen beertje of bloem geven bij het mee uit vragen, dat komt een beetje wanhopig over
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 12:33
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
hoe zou ik dit makkelijk kunnen zeggen; je moet het haar een beetje duidelijk maken dat je haar leuk vindt anders kom je in de friend-zone en daar kom je niet snel uit, dus je moet het haar gewoon zeggen
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 20:13
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Eerst en vooral bedankt voor de (nu al redelijk vele) reacties!

Msn/internetcontact hebben we eigenlijk weinig... Maar dat is eerder omdat ik daar dan niet durf spreken (oink?) terwijl ik in school dan weer wel bij haar zou gaan staan in de rij of op weg naar de volgende les. Zij woont in een andere gemeente (wel niet zo ver) dus moet ze ook een andere kant uit. We praten eigenlijk niet zo veel, gesprekken (als die er zijn) gaan bijna altijd over een stom huiswerk/een toets verbeteren door antwoorden uit te wisselen, leuke/domme leerkrachten enzo daar ik ze 98% van de tijd op school zie (een keer een paar dagen voor school zag ik ze op een zeepkistenrace, was daar met twee vrienden en zei dat we de drie musketiers waren haha...) als het gaat over andere mensen dan uit mijn klas/school, praat ik meestal niet mee (omdat ik er niet kan over mee praten daar ik bijna niemand buiten school ken of goed ken.) Maar gebeurt weinig. Gesprekken zijn 90% van de keren in groep (daar ze nooit alleen is ). Ik besef wel dat ik wat meer haar msn moet aanklikken als ze online is...

Dus iig (nog) niets geven, vaak praten met ze, wat plagen, uitdagend doen, zelfverzekerd zijn tijdens het vragen, mooie aanloop nemen tot vraag, niet overvallen.

(En dankjewel voor de positieve commentaar (en de dingen die ik alvast niet moet gaan doen ))
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 20:48
MissKim
Avatar van MissKim
MissKim is offline
Wat je zelf al aangeeft is vaker met haar praten op msn, dat is inderdaad een goede. maar probeer dan ook over andere dingen dan over school te praten. is misschien een goede manier om nu een gesprek te beginnen maar als je een beeetje wil laten merken dat je wat voor haar voelt moet je wat diepere gesprekken hebben. of vraag een keer voor de grap of ze iemand leuk vind!
je kan ook op feesten, schoolfeesten, klassefeesten met haar dansen/schuifelen, en anders dan een keer kletsen!
En waarom zeg je dat je op msn niet durft te spreken, dat is toch juist makkelijker, je kan iets langer nadenken over je antwoord en ze ziet niet als je iets moeilijk vind om te zeggen of dat je rood word als zij iets zegt. maar het vragen voor het afspraakje: niet over msn pliezz!
xxSucces!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 00:01
Mrs. Brightside
Avatar van Mrs. Brightside
Mrs. Brightside is offline
Oh my god! Je bent inderdaad echt ongelooflijk schattig. Maar nog één opmerking: YOU THINK TOO MUCH! Volgens mij ben ben jij veel te veel bezig met situaties te analyseren en is het moment dat je een leuk gesprekje met haar op gang kan brengen alweer voorbij.

Begin vaker haar een keer aan te spreken, ook al gaat het over iets doms en onzinnigs.Ze antwoordt toch wel en voor je het weet hebben jullie samen een leuk gespreksonderwerp te pakken. Voeg haar toe op MSN, praat af en toe met haar (niet stalken en te wanhopig overkomen). Lach eens naar haar, geef haar eens een complimentje. En sla je slag en vraag haar een keer spontaan op een moment waar je je goed bij voelt of ze zin heeft om een keer iets leuks te doen. En gewoon zien hoe het gaat!

Hé succes! Je komt over als een leuk, warm, intelligent persoon. Vergelijk jezelf niet te veel met anderen en ga vooral niet te ver vooruitdenken en voor mensen denken!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 18:30
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
Kerel, ik weet dat je overladen word met complimentjes door de dames boven mij en dat ik je eigenlijk terug in je schoenen hoor te zetten maar ze hebben gelijk. Je lijkt me echt een aardige jongen en wat betreft je typ kunsten..Geweldig, er zit humor, zelfspot en iets serieus in en dat allemaal tegelijk. Als jij dat weet te brengen in een echt gesprek kan het niet meer stuk!

Ik kan je nog een tip meegeven. Vraag je niet af waarom ze je leuk zou vinden..Maar denk bijzelf..''Hee, waarom zou ze me NIET leuk vinden?! Ik ben echt de moeite waard! '' Want als ik jou zo hoor ben een aardige, gezellige, slimme jongen die echt lekker spontaan kan zijn als hij maar durft! Je hebt al veel geleerd, je kunt beter iets zeggen dan niets! Owh...en als je met haar praat, hou het lekker luchtig, beetje speels en vooral; praat over iets positiefs! Muziek, uitgaan, restaurants, kleding, vakantie, sport..mogelijkheden genoeg!

En wat de meiden ook leuk vinden in een gesprek, als ze iets zeggen, probeer echt naar ze te luisteren! Of zijn de dames in dit topic het daar niet mee eens?
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 18:33
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat iedereen altijd luistert als ik wat zeg
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 16:12
Mrs. Brightside
Avatar van Mrs. Brightside
Mrs. Brightside is offline
Zijn er al updates?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 18:53
yrlaaa
Avatar van yrlaaa
yrlaaa is offline
Oké ik weet niet of je mag bumpen hier maar er schoot me een tip te binnen en die moet ik gewoon even posten...
Je zegt dat zij heel sociaal is, en jij helemaal niet. dus ik denk dat je na school niet echt aan activiteiten doet, of wel?
Misschien kun je uitzoeken wat voor hobby's ze doet en daar ook eens heen gaan
Ontmoet je meteen nog meer leuke mensen
Of je kunt naar zo'n fuif gaan waar zij ook heengaat, en dan kom je haar 'toevallig' tegen en begin je een gesprek. Op een feestje zijn mensen meestal veel losser...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Te verlegen om te verleiden
stryker
38 25-03-2005 22:23
Liefde & Relatie Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje
Pioneer3006
39 22-11-2002 17:34
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.