Oud 28-04-2016, 13:55
fairtje
fairtje is offline
Ondanks dat ik medicatie hebt (concerta) heeft drank daar invloed op??
Ik ga vanavond naar een feestje van een meisje uit mijn team die 18 is geworden en ik zou wat willen drinken.
Maar heb geen idee of dat er iets met mij gaat gebeuren of niet..
Ik heb nog nooit drank gedronken vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2016, 14:17
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Al heb je nog nooit gedronken zou ik het afraden om te combineren, omdat je de effecten van alcohol nog niet kent.

Wanneer ik het combineer krijg ik bij hoge dosis hart klopping, maar je zult je wat alerter en nuchterder voelen.
Het heft als ware een beetje de effecten van alcohol op, je kunt dus meer drinken dan normaal maar de kater zal wel groter zijn.

Eet voldoende van te voren en neem nooit medicatie al heb je alleen gedronken en al enkele uren niks gegeten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 21:30
fairtje
fairtje is offline
Dus het komt er eigenlijk op neer,dat ik het beter niet kan doen...
Ik weet sws al niet de grens dat ik moet stoppen dus.. khou denk gwn bij cola shit ofzo ;p
Met citaat reageren
Oud 28-04-2016, 22:57
Fool_
Fool_ is offline
Je zult jezelf inderdaad minder dronken voelen dan dat je eigenlijk bent en de bijwerkingen van concerta zullen versterkt worden.

Ik weet niet hoe goed je zonder je medicatie kunt, maar je zou kunnen overwegen om de concerta wat eerder op de dag (bij?) te nemen, zodat het tegen de tijd dat je wilt drinken uitgewerkt is. Maar hoe goed dit voor je werkt lijkt mij vrij persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 10:19
Verwijderd
Grote hoeveelheden drank en adhd medicatie kunnen trouwens gevaarlijk en schadelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 11:08
fairtje
fairtje is offline
Ik kan wel zonder medicatie,maar ik neem het altijd in
Dus eigenlijk raden jullie soort van af om het niet te combbineren.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 11:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou het inderdaad niet combineren, zeker niet als je normaal niet drinkt en geen idee hebt welke invloed het heeft. Dat kan je beter in een vertrouwde omgeving thuis proberen dan op een feestje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 14:13
ektegangster
Avatar van ektegangster
ektegangster is offline
Citaat:
Grote hoeveelheden drank en adhd medicatie kunnen trouwens gevaarlijk en schadelijk zijn.
Dat is echt bullshit. Zelf gebruik ik ADHD medicatie en ik drink, totaal geen last van die verschijnselen die werden opgenoemd.
En trouwens er zijn tientallen verschillende medicijnen op de markt met allemaal verschillende bijwerkingen en dingen die je er niet mee mag combineren.

Ik zou eerst onderzoeken of het wel kan met jou medicijnen. En anders een paar glaasjes kunnen echt geen kwaad doen.

Sommige mensen met ADHD kennen wel minder goed hun grenzen* (qua hoeveelheden) zeker als je ook nooit hebt gedronken hebt zal ik dus wel met goede vrienden drinken.

*Ook al heb ik hier zelf ook geen last van .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2016, 16:03
Lotje1996
Lotje1996 is offline
En kijk sowieso eerst even op de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt bullshit.
Nee, jij bent bullshit.

Citaat:
Zelf gebruik ik ADHD medicatie en ik drink, totaal geen last van die verschijnselen die werden opgenoemd.
Daarom worden ze ook MOGELIJKE BIJWERKINGEN genoemd

Citaat:
En trouwens er zijn tientallen verschillende medicijnen op de markt met allemaal verschillende bijwerkingen en dingen die je er niet mee mag combineren.
Dat komt omdat Ritalin en Concerta allemaal tot dezelfde familie behoren en daardoor ongeveer dezelfde verwachte wisselwerking hebben. Het is allemaal erg ingewikkeld en je moet er zeker een half uur voor opletten dus vast niet weggelegd voor zo'n eloquent persoon als jij, maar waar het op neer komt in het meest absolute geval is dat het elkaar versterkt waardoor je hart een opdonder krijgt. Hier hoef je geen kut van te merken trouwens. Mensen met een dichtgeslibde aorta merken dit ook niet totdat ze er bijna aan overlijden. Mensen met AIDS weten het ook vaak pas op het moment dat ze ziek worden. Snap je hoe zoiets werkt? Of is het teveel BULLSHIT voor je?

Trouwens, alleen maar omdat je geen last hebt van bijwerkingen betekent niet dat ze niet aan het optreden zijn in je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 12:39
pj eilander
pj eilander is offline
Je feestje is natuurlijk al lang geweest, maar in de toekomst kun je misschien toch nog iets aan mijn antwoord hebben.

Ik gebruik ook ADHD-medicatie en heb in het verleden met dit soort vragen rondgelopen. Ik heb toen contact gezocht met Jellinek, zij zijn expert op het gebied van alcohol en drugs. Ik kreeg toen een heel vriendelijke en uitgebreide mail van een arts terug. Bij mij ging het niet om alcohol, ik heb destijds gevraagd of ik xtc kon gebruiken terwijl ik ADHD-medicatie gebruik. Je kunt via deze pagina contact met ze opnemen: https://www.jellinek.nl/contact/stel-een-vraag/

Ik gebruik andere medicatie dan jij, maar drink daar wel met enige regelmaat alcohol bij. Wat Ikbeninorde. hierboven zegt, gaat ook voor mij op: ik voel me minder snel dronken. Als je weet dat je het moeilijk vindt om je grenzen te bewaken is het inderdaad slimmer om niet te drinken. Ik vind dat na een paar drankjes ook altijd veel moeilijker, al heb ik wel altijd goede voornemens Dus dan maar beter niks!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #143
Heksjuh
500 18-03-2009 08:29
Psychologie alcohol en geestesaandoening: hoe combineer jij de twee?
Verwijderd
22 07-04-2008 09:36
Drugs & Alcohol Steeds meer blowers in problemen
Wammus
59 20-05-2006 10:18
Psychologie Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in…
Elka
17 09-10-2002 16:58
Psychologie Info over MPS en SCHIZOPHRENIE
Droomvlucht
4 28-05-2002 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.