Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 07:56
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
mijne wil niet meer, waarschijnlijk een aangeboren afwijking (we hebben nu diaree pillen etc van de dokter) Maar er bestaat een grote kans dat hij het dus niet haalt...

Het beessie is 8 maanden en ik ben neit van plan het zomaar op te geven, misschien dat ie morgen onderzocht moet worden, misschien dalijk al. Hoe dan ook, ik wil dat ie weer wat eet. Maar mag het niet naar binnen proppen...Enig ideej hoe ik hem wel zou kunnen laten eten?

(Hij is in 2 weken van 2 kilo naar anderhalf gegaan)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 08:36
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
rupsen geven
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 08:45
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
damn .. dat lijkt me zwaar minder ..

ik weet ook niet hoe je hem meer kan laten eten .. mayb nog zelfs vloeibaar voedsel met een flesje? binnenproppen werkt ook niet .. zal ie slikken dan? .. succes iig
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 08:50
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Lauwe kippenboullion naar binnen druppelen? Zout is belangrijk.
Als het met verstopping te maken heeft, iets heel licht verteerbaars?
Koeienhart (AH verkoopt het) kan ik mijn katten altijd voor wakker maken, dat vinden ze onweerstaanbaar. Misschien als je dat fijnmaalt?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 10:05
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline


Geef hem een heel klein beetje van het voedsel dat ie het allerlekkerst vindt, fijngemalen...

succes ermee... 'k hoop dat ie het haalt...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:39
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
hmmm hij heeft hongerinjecties gehad, dus hij zou dalijk moeten gaan eten (heeft gister gehad)

maar ik denk dat ie zijn eten niet kan verteren of iets dergelijks...

kweet oowk nie wat het is, morgen grondig laten onderzoeken in ieder geval en hopen dat het goed komt...

mijn moeder is nu vis en kip halen, daar vliegen ze altijd wel op af hier dus wel zullen zien...laat het in ieder geval nog wel ff weten.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 13:09
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Misschien het eten een klein beetje veranderen? Misschien er een speels element aan verbinden? Dat het beestje er een beetje op gaat jagen zeg maar... Maja ik ben niet bepaald een kattenexpert hoor!
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 13:39
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Misschien het eten een klein beetje veranderen? Misschien er een speels element aan verbinden? Dat het beestje er een beetje op gaat jagen zeg maar... Maja ik ben niet bepaald een kattenexpert hoor!

Jagen?
beessie is te zwak om op de bank te springen, of normaal te lopen, zakt door zijn achterpoten heen.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:19
sweetgoth
sweetgoth is offline
wij hadden dat ook..onze kat at niet meer en toen heeft de dokter eerst spuitjes gegven en toen dat niet werkte hebben we heb gewoon eten naar binnen moeten drukken,niet zo hoor..maar een hapje pap ofzo in zn bekkie doen en onder zn kinnetje keel dus wrijven totdat hij slikte!! (wel zielig...maar we wouden onzo kat ook niet kwijt..)en nu leeft ie nog..en hij kan geweldig eten
hij heeft nu zelfs een beetje overgewicht
__________________
de wereld is krom maar wij zijn nog veeeel krommer:P
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:50
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
we hebben vanaaf wat vis in zijn bekkie gedouwt en daarna in een puppieflesje wat melk gedaan en heb zo laten drinken...hij wilde niet maar hij heeft wel *iets* binnen gekregen

toch denk ik nog steeds dat ie het niet haalt...

maarjah, hoop doet leven zie ik hierboven
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:26
leintjuh
leintjuh is offline
koop zo'n kattenflesje bij de dierenwinkel en geef hem melk voor jonge katten.. krijgt die toch voedingstoffen naar binnen!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 00:47
Verwijderd
Mijn oudste kat is nogal kieskeurig met eten, hij eet wel, maar waarmee we hem het echt lekker laten vinden is: gistvlokken over z'n voer strooien. Dat vinden trouwens al onze katten erg lekker, dus niet voeren waar de anderen bij zijn want 1 van onze katten gaat eerst alle bakjes langs om de gistvlokken eraf te likken

Heel veel succes en ik hoop dat het werkt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 16:54
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
het spijt me heel erg ik moet bijna janken door dit verhaal, ik weet hoe je je voelt...
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:03
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Secreet schreef:

maarjah, hoop doet leven zie ik hierboven

hoe is het nu met je kat? eet hij alweer?
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:04
^AmArU^
^AmArU^ is offline
damn dit is erg!
als het een aangeboren afwijking is, wat kun je dan nog doen!
drinkt ie wel melk?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:22
euro
Avatar van euro
euro is offline
Wij hebben thuis ook een kat en die wou in het begin ook niet eten en drinken. Toen hebben wij zo'n klein spuitje van de dierenarts gekregen; daar melk ingedaan/ of water en dan iemand de kat vasthouden en iemand naar binnen spuiten. Maar eten heeft hij toch zelf op een gegeven moment (gelukkig) gedaan.

Ik hoop dat ie gaat eten enzo; echt veel succes!
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 23:13
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
De kat eet nog steeds niet.
We hebben al een paar keer wat naar binnen gepropt. Voornamelijk melk, met het flesje dat we hebben voor als de jonkies niet meer bij hun moeders willen drinken...Maar uit zichzelf eet hij nog steeds niet (drinkt alleen water)

We gaan bloed laten prikken, maar hebben besloten dat ie niet binnenste buiten gekeerd mag worden...

ik denk dat hij doodgaat...

__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 06:40
XxRachelxx
XxRachelxx is offline
ik weet niet zeker hoor:
misschien ander eten kopen of zo ?
vlees maalen mondjevoorzichtig open maken
en er een klein stukje vlees in doen ?
kan dat misschien ?
__________________
groetjesxxxxxxxRachel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
ik denk dat hij doodgaat...
:cry:

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Secreet schreef:

ik denk dat hij doodgaat...
Drinkt 'ie wel? Want als een kat niet drinkt, is het sowieso erg snel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:29
Ashke
Ashke is offline
zeg secreet ben je zeker da het wel een goede dierenarts is?? misschien een 2de opinie vragen??
ik heb ook 4 katten gehad (nu nog 2 )maar zoiets hebbek nog noois meegemaakt hoor. heel vaag!!!

ash

[Dit bericht is aangepast door Ashke (02-02-2002).]
__________________
Life's a bitch, and I am married with it!!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:17
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Drinkt 'ie wel? Want als een kat niet drinkt, is het sowieso erg snel gedaan.


yupz...

__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:19
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Ashke schreef:
zeg secreet ben je zeker da het wel een goede dierenarts is?? misschien een 2de opinie vragen??
ik heb ook 4 katten gehad (nu nog 2 )maar zoiets hebbek nog noois meegemaakt hoor. heel vaag!!!

ash

[Dit bericht is aangepast door Ashke (02-02-2002).]
mkay, gaan we.

We zijn idd naar een andere dierenarts gegaan nu, en die geeft de hoop nog lang niet op. We hebben een bloedonderzoek gedaan waarvan de uitslag nog niet binnen is, maar we hebben ook een spuit meegekregen waarmee we vloeibaar eten zo in zijn keel kunnen spuiten (zodat ie wel moet slikken). Dat moeten we nu 3x per dag doen tot de uitslag binnen is in ieder geval.
Maar deze dierenarts zegt dus dat ze het nog lang niet opgeeft.

Ik ben alleen bang, want heb al eerder een klein katje verloren aan nierprobleempjes. (was ook een achterblijvertje die te vroeg bij de moeder is weggehaald)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:08
samantha0016
samantha0016 is offline
Hoe is het nu met je kat???
__________________
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van de dieren houden... Life isn't easy and it will never be... *kuzzie* voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:53
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik heb van de dierenwinkel een paar pillen gekregen voor mijn hond en het werkte fantastisch, is ook voor de eetlust op te wekken, dus ga daar eens langs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 19:33
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
hij had al een keer een spuit om eetlust op te wekken...

Owkeej, dit is wat we weten, de uitslag van het bloedonderzoek:
Onze kat heeft iets aan zijn lever. We weten niet of het aangeboren is of gekomen ergens door. We hebben nu pillen, en als het goed is moet het dinsdag uit zichzelf gaan eten, zo niet, is het waarschijnlijk aangeboren.

Wanneer het aangeboren is, kunnen we 2 dingen doen: Of we blijven hem 3x per dag voeren, of we laten hem inslapen.
De kat heeft geen pijn, maar aan de andere kant: de natuur lost dit normaliter op...dus hebben we dan het recht om hem in leven te houden als ie 14 jaar gevoerd moet worden?


Nouja, ik hoop dus gewoon dat ie dinsdag weer gaat eten...


[Dit bericht is aangepast door Secreet (07-02-2002).]
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 12:53
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Secreet schreef:
hij had al een keer een spuit om eetlust op te wekken...

Owkeej, dit is wat we weten, de uitslag van het bloedonderzoek:
Onze kat heeft iets aan zijn lever. We weten niet of het aangeboren is of gekomen ergens door. We hebben nu pillen, en als het goed is moet het dinsdag uit zichzelf gaan eten, zo niet, is het waarschijnlijk aangeboren.

Wanneer het aangeboren is, kunnen we 2 dingen doen: Of we blijven hem 3x per dag voeren, of we laten hem inslapen.
De kat heeft geen pijn, maar aan de andere kant: de natuur lost dit normaliter op...dus hebben we dan het recht om hem in leven te houden als ie 14 jaar gevoerd moet worden?


Nouja, ik hoop dus gewoon dat ie dinsdag weer gaat eten...


[Dit bericht is aangepast door Secreet (07-02-2002).]
als ie niet gaat eten...wat zou je dan doen? weet je dat al?
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 05:12
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Hij is dood..

Lag gisteren op de bank te creperen...

Ik verdenk mijn vader ervan zijn nek omgedraaid te hebben...



__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 18:16
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Ik verdenk mijn vader ervan zijn nek omgedraaid te hebben...



dat is toch niet serieus bedoeld he?

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:15
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
heb ook zo een kat gehad je moet ze
zacht brood geven gemengd met melk
of gekookte aardappelen geplet mee vleessaus
__________________
ik ben een katje en kweet van anopakken/Hou je van iemand?zeg het dan gewoon voor het te laat is!!!! ik ben wie ik ben en daarmee basta!!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:16
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
ma het moet wel magere melk zijn of melk mee water hé
__________________
ik ben een katje en kweet van anopakken/Hou je van iemand?zeg het dan gewoon voor het te laat is!!!! ik ben wie ik ben en daarmee basta!!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 20:51
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
TearSong schreef:
dat is toch niet serieus bedoeld he?

jawel...en ik heb het gevraagd,,,hij heeft idd de nek omgedraaid...

Hij lag echt te creperen, je had hem moeten zien...Als ie dit neit had gedaan hadden we hem zo en zo in laten slapen want hij haalde het echt niet meer...kotste alles uit wat we hem gaven, geen enkel medicijn werkte en kon uiteindelijk niet meer lopen zo zwak was ie...

Dus, toen ie zondag lag te creperen heeft mijn vader zijn nek omgedraaid (moet huilen als ik hieraan denk maargoed) en nu issie dus dood...

__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:39
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hij is dood..

Lag gisteren op de bank te creperen...

Ik verdenk mijn vader ervan zijn nek omgedraaid te hebben...




kanker dat meen je niet,had em dan laten inslapen waarom wist ik dat niet.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:42
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Citaat:
Secreet schreef:
jawel...en ik heb het gevraagd,,,hij heeft idd de nek omgedraaid...

Hij lag echt te creperen, je had hem moeten zien...Als ie dit neit had gedaan hadden we hem zo en zo in laten slapen want hij haalde het echt niet meer...kotste alles uit wat we hem gaven, geen enkel medicijn werkte en kon uiteindelijk niet meer lopen zo zwak was ie...

Dus, toen ie zondag lag te creperen heeft mijn vader zijn nek omgedraaid (moet huilen als ik hieraan denk maargoed) en nu issie dus dood...


En hij had geen pijn ?????

Groetjes Svetlana, die het nu wel een erg vaag en ongelooflijk verhaal vind..
__________________
we love horses
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:46
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hij is dood..

Lag gisteren op de bank te creperen...

Ik verdenk mijn vader ervan zijn nek omgedraaid te hebben...



Aww... Arm beestje... 'k wou net komen vragen hoe 't met 'm ging...
*geeft Secreet hele grote dikke stevige kleinbeetjegoedmaakprobeerknuffel*

Sterkte, meid...

__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:59
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Sterkte allebei

(*kwam hier ff kijken aangezien ze de andere topic van een slot had voorzien*)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2002, 08:17
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Als ie dit neit had gedaan hadden we hem zo en zo in laten slapen want hij haalde het echt niet meer...kotste alles uit wat we hem gaven, geen enkel medicijn werkte en kon uiteindelijk niet meer lopen zo zwak was ie...
ik begrijp ook wel dat je een kat in die toestand niet onnodig moet laten lijden. Wat ik alleen niet begrijp is waarom je vader z'n nek heeft omgedraaid ipv. even de dierenarts of dierenambulance te bellen om hem te laten inslapen. Zo slaapt die kat tenminste rustig in zonder dat zijn nek omgedraaid hoeft te worden. En ook voor jou en je familie was dat misschien makkelijker geweest...het is natuurlijk altijd moeilijk om je kat te zien sterven, maar het idee dat het beest het al zo moeilijk heeft gehad in zijn leven en dat dan aan het eind z'n nek is omgedraaid..brrr...ik denk zelf dat een kat dan een waardiger einde verdiend

maar goed, dat maakt het verlies voor jou niet minder natuurlijk..sterkte! Ik weet hoe het is om na lang vechten een kitten/kat toch te verliezen en dat wens ik niemand toe..

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:39
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Lucky2002 schreef:

En hij had geen pijn ?????

Groetjes Svetlana, die het nu wel een erg vaag en ongelooflijk verhaal vind..
natuurlijk ha die wel pijn...en een spuitje had betekent dat ie nog 2 uur pijn moest lijden, en hij ging al dood...

__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:40
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ik begrijp ook wel dat je een kat in die toestand niet onnodig moet laten lijden. Wat ik alleen niet begrijp is waarom je vader z'n nek heeft omgedraaid ipv. even de dierenarts of dierenambulance te bellen om hem te laten inslapen. Zo slaapt die kat tenminste rustig in zonder dat zijn nek omgedraaid hoeft te worden. En ook voor jou en je familie was dat misschien makkelijker geweest...het is natuurlijk altijd moeilijk om je kat te zien sterven, maar het idee dat het beest het al zo moeilijk heeft gehad in zijn leven en dat dan aan het eind z'n nek is omgedraaid..brrr...ik denk zelf dat een kat dan een waardiger einde verdiend

maar goed, dat maakt het verlies voor jou niet minder natuurlijk..sterkte! Ik weet hoe het is om na lang vechten een kitten/kat toch te verliezen en dat wens ik niemand toe..


ik denk er liever ook neit aan...maar we wonen nogal in een dorp, en op zondags had dat betekent dat we die kat dus nog 2 uur hadden moeten laten lijden (tegen die tijd was ie zelf al doodgegaan)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 14:07
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Secreet schreef:

ik denk er liever ook neit aan...maar we wonen nogal in een dorp, en op zondags had dat betekent dat we die kat dus nog 2 uur hadden moeten laten lijden (tegen die tijd was ie zelf al doodgegaan)
ppfft..balen

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 05:18
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.