Oud 07-06-2011, 16:39
Van Bergsen
Avatar van Van Bergsen
Van Bergsen is offline
Hallo mensen,

Ik heb de afgelopen 8 jaar gewerkt en enkele malen een MBO opleiding gepoogd.
Ik heb in 2003 niet mijn VMBO-KB diploma behaald vanwege persoonlijke problemen (geen eindexamen gedaan).
Mijn leeftijd is 24 jaar.

Ik heb recent gekozen om mijn VMBO diploma te behalen, dit is mogelijk via de VAVO in de vorm van VMBO-TL. Dus in feite één stap (alhoewel geen grote) hoger dan wat ik 8 jaar geleden studeerde.

Na een soepel verlopend intake gesprek met de VAVO kreeg ik vandaag telefonisch bericht. Mij werd verteld dat mijn verzoek is geweigerd op grond van verschil in studie. Men is van mening dat de stap van KB naar TL problematisch zou kunnen zijn gezien alleen het laatste (examen)jaar wordt gevolgd.

Ik heb uitgelegd dat ik in de afgelopen 8 jaren intellectueel gegroeid ben en niet meer moet worden vergeleken met de tiener van toen.
Ook heb ik gevraagd naar een toelating-test maar daar kon mij niet veel over verteld worden.

Nou weet ik niet precies wat ik moet doen.
Ik wil graag mijn VMBO afmaken, niet alleen voor de startkwalificatie maar ook om persoonlijke redenen gezien ik erg veel spijt heb van het feit dat ik in 2003 geen examen heb gedaan.

Ik zie dit als één van de laatste kansen voor mij op een goede en vruchtbare toekomst.

Zou iemand, na het lezen van mijn verhaal mij advies kunnen geven omwille toch het volgen van deze VAVO VMBO-TL opleiding?

(Ik ben op de hoogte van de HBO regeling; boven de 21 en toelatingsexamen, welke ik sinds deze middag aan het onderzoeken ben.)

Ik dank U zeer voor het lezen en bij voorbaat dank voor elk advies of respons.

Met vriendelijke groet,
Van Bergsen

Laatst gewijzigd op 07-06-2011 om 19:30. Reden: Één type-foutje :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2011, 17:02
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Misschien een optie om via staatsexamens en/of thuisstudie vmbo of havo te halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VMBO TL doorstroom Havo
Misterman123
4 15-11-2011 06:57
Algemene schoolzaken 4 Vmbo tl-Havo4
Grappigeman18
3 16-10-2011 18:51
Studeren mbo -- vavo
deking23
4 11-11-2010 09:41
Algemene schoolzaken Vavo VMBO TL
Acenith
3 03-07-2010 18:18
Wegwijzen & Voorstellen Iemand ervaring met VAVO?
Nora__
0 20-06-2010 21:08
Studeren Vavo Vmbo Help!!
snoopy..
3 30-11-2007 00:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.