Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 07:00
hendroit
Avatar van hendroit
hendroit is offline
Wegens omstandigheden blijf ik dit jaar zitten in havo 4 en zou ik volgend jaar graag de opleiding MBO 4 autotechnicus doen. Mijn vraag is of ik nu nog 5 weken ofzo naar school moet terwijl ik volgend jaar toch wegga...

Alvast bedankt, Hendroit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2011, 09:58
Verwijderd
Volgens mij moet je wel gewoon naar school hoor, maar je kunt het denk ik beter eventjes aan de schoolleiding vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 12:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je nog leerplichtig bent moet je naar school.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:41
hendroit
Avatar van hendroit
hendroit is offline
Weten jullie het zeker want die vmbo4 lui hoeven nu ook niet meer naar school en die zijn ook gewoon leerplichtig.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Weten jullie het zeker want die vmbo4 lui hoeven nu ook niet meer naar school en die zijn ook gewoon leerplichtig.
Maar die hebben wel examen gedaan! Volgens mij ben je nog gewoon leerplichtig en moet je de rest van het jaar nog naar school. Anders kan je op de helft van het schooljaar ook gewoon zeggen dat je niet meer komt aangezien je naar het mbo gaat, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 20:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Weten jullie het zeker want die vmbo4 lui hoeven nu ook niet meer naar school en die zijn ook gewoon leerplichtig.
Je bent onder de 18, toch? Dan ben je altijd leerplichtig. En daarna gaat dat naadloos over in de kwalificatieplicht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:12
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoeft niet persé. Als je je nieuwe opleiding hebt geregeld, afspraak maakt bij de leerplicht, bewijs laat zien, gaat werken in tussentijd, dan heb je kans om vrijgesteld te worden van die paar weekjes. Maar of dat het waard is?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 21:33
hendroit
Avatar van hendroit
hendroit is offline
Citaat:
Hoeft niet persé. Als je je nieuwe opleiding hebt geregeld, afspraak maakt bij de leerplicht, bewijs laat zien, gaat werken in tussentijd, dan heb je kans om vrijgesteld te worden van die paar weekjes. Maar of dat het waard is?
Denk het wel eigenlijk want ik doe nu toch niets meer op school en dit bevorderd alleen maar mijn spijbelgedrag...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Denk het wel eigenlijk want ik doe nu toch niets meer op school en dit bevorderd alleen maar mijn spijbelgedrag...
Ik zou je maar bedenken of het het écht waard is want volgens mij heb je niet meer zo heel veel school. Waarschijnlijk moet je het ook bij de leerplicht helemaal gaan regelen, en dat is misschien niet zo makkelijk/gaat niet zo snel als je denkt. Als ik jou was zou ik gewoon nog een paar weken doorbijten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 12:17
Liefde & Relatie Wat moet ik hier nu mee?!
lievemeid2
58 29-04-2006 08:49
Psychologie Niet naar school, geen werk, >18 jaar, mag dit wel?
*Ster*
38 08-03-2005 12:27
Algemene schoolzaken hoe moet ik naar vwo? help aub, ik heb echt geen idee
halilo
44 02-12-2004 19:02
Algemene schoolzaken Hoe lang moeten jullie nog naar school?
Gevederde
3 08-06-2002 11:33
Algemene schoolzaken Hoelang moeten jullie nog naar school voor het vakantie is?
Verwijderd
16 03-06-2002 10:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.