Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 21:31
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
hoe kun je dat het beste doen.

de dubbels zijn bij mij altijd een probleem in eindig altijd op dubbel 1

wie heeft er een iedee
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 21:48
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Gewoon veel erop gooien...
Maar ook niet zow dat je alleen dubbels gaat oefenen maar ook gewoon tripples blijven oefenen.
Dat lijk mij de enige manier om die dubbels goed onder de knie te krijgen.

(Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is die een truckje weet om t sneller onder de knie te krijgen.)
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:28
Thomas
Thomas is offline
Afwisseling is het sleutelwoord. Probeer eens een keertje rond te gooien. Zorg dat je een aantal dubbels goed kan, dan kan je zorgen door goed te rekenen dat je meestal daar op uit komt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 23:10
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik doe altijd maar zonder dubbels, veel makkelijker
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:03
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
ik doe altijd maar zonder dubbels, veel makkelijker
zie ik doe mee aan wedstrijden dus ik moet dubbels gooien om uit te kunnen
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:15
Verwijderd
wat ik hierboven al las gloof ik.... rondje bord maken.. probeer of wel op dubbel 20 ofwel dubbel 16 uit te komen... en doe gewoon voor jezelf veel potjes 301... dan gooi je ook nog een beetje op de triples en doordat het maar een kort potje is leer je sneller rekenen en gooi je meer op de dubbels!!

zo doe ik het en het helpt echt goed! suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:00
Verwijderd
wat ik dan altijd doe is gewoon bij de dubbel 20 beginnen. Gooi je drie pijlen, daarna ga je naar de dubbel 19 gooi je weer 3 pijlen. En zo door tot de dubbel 1, en zo doe ik dat dan een aantal rondjes en dan zie ik wel dat ik steeds meer raak ga gooien mede dankzij je de hele tijd op de rand (lees: dubbels) mikt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:26
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Op zo'n dartsites? Ja met dubbels heb ik het ook altijd moeilijker dan met triples.

Ik probeer altijd dubbel 20. Vaak gaat die wel raak maar als-ie mis gaat probeer ik gewoon dubbel 10. Als die mis gaat dubbel 5. Vaak lukt dubbel 5 bij mij beter dan dubbel 10, maar als ik toch een single 5 gooi ga ik voor single 3 en dubbel 1. Op dubbel 1 kom ik ook vaak uiteindelijk uit Veel mensen doen ook vaak als ze een single 20 gooien in plaats van een dubbel 20 daarna een single 18 gooien dan houden ze meteen dubbel 1 over.

Als ik toch een rekenfoutje maak en niet dubbel 20 over houd, probeer ik van de lage even getallen op 28, 16, 10, 22 of 12 uit te komen. Dubbel 14 (28) is mijn favoriete dubbel, dubbel 8 (16) ligt me de laatste tijd wel goed, zoals ik al eerder zei is dubbel 5 (10) ook niet echt moeilijk, en dubbel 11 (22) en dubbel 6 (12) zijn eigenlijk hetzelfde als dubbel top, omdat ze ook aan het "uiteinde" van het bord zitten. Als ik op een hoge finish sta, probeer ik ook nog vaak met mijn derde pijl op 34 (dubbel 17) of 38 (dubbel 19) uit te komen.

Maar heel vaak probeer ik ook uit te gooien met de bull! Mis ik die dan ga ik vaak naar dubbel 11 of dubbel 6. Soms dubbel 8 of dubbel 5.

Standaard voor mij dus: bull of dubbel 20. Heb ik een rekenfoutje gemaakt dan is er nog veel keuze in dubbels, zoals hier boven staat.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:26
Verwijderd
wahaha...altijd als wij gaan darten hoopt iedereen dat ik niet op dubbel 15 of dubbel 10 uitkom, die gooi ik nl. super snel (meestal binnen 2 pijlen)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:59
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
heel veel informatie ik zal het eens proberen

thxx voor de replay's
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:35
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Hi Maradinus, ik dart zelf al een tijdje en ik doe het zo;

Eerst een tijdje oefenen op de belangrijkste dubbels
Dubbel 16
Dubbel 18
Dubbel 20
Dubbel 8

Dan doe ik de volgende oefening,

Je begint met het getal 50, dart probeer je met drie darts uit te gooien, bijvoorbeeld 10 D20 - 18 D16
Als dat lukt ga je naar 51, die probeer je ook met 3 darts uit te gooien

en dan 52
53
54 enz. enz
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:01
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Hi Maradinus, ik dart zelf al een tijdje en ik doe het zo;

Eerst een tijdje oefenen op de belangrijkste dubbels
Dubbel 16
Dubbel 18
Dubbel 20
Dubbel 8

Dan doe ik de volgende oefening,

Je begint met het getal 50, dart probeer je met drie darts uit te gooien, bijvoorbeeld 10 D20 - 18 D16
Als dat lukt ga je naar 51, die probeer je ook met 3 darts uit te gooien

en dan 52
53
54 enz. enz
hej thxx zal het proberen
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 20:34
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
er bestaat zo'n spelletje, dat je moet beginnen bij de 20 en dan naar 19, 18, 17, 16, .. tot 1. Maar je kan natuurlijk ook stoppen bij een ander getal. En je moet steeds dubbel hebben.. Wie weet helpt het. Maar bovenstaande reply is wel beter, denk ik.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 13:30
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
OEFEN HIER MAAR OP LOS
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:09
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 21-03-2003 @ 14:30:
OEFEN HIER MAAR OP LOS
cool!

maargoed zo gaan we offtopic...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:16
hendrikwijnja
hendrikwijnja is offline
Hee darter,

Wat ik altijd doe is te proberen om dubbel 16 over te houden. Als je deze mist kun ja namelijk naar die dubbel daarboven (dubbel 8) en als je die weer mist naar dubbel 4 enz. Op deze manier hou je altijd een even aantal uit waarmee je dus met elke pijl een mogelijkheid hebt om uit te gooien. Als je daar heel veel op oefent krijg je het vanzelf onder de knie!

Mzzl
__________________
Superjoad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.