Oud 29-02-2004, 22:54
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met het maken van foto's met behulp van extra belichting en flitsers.
Hier zijn de eerste echte studiofoto's, wat vinden jullie er van?







Klik op de foto's voor een vergroting, maar dat lijkt me duidelijk...
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Advertentie
Oud 29-02-2004, 22:56
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Vooral de 2e en de 1 na laatste vind ik wel mooi gemaakt.
Oud 29-02-2004, 23:17
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Waar haal jij als 15 jarige zo'n dame vandaan?
Oud 29-02-2004, 23:20
funest
Avatar van funest
funest is offline
bij de eerste 2 stoor ik me aan dat gele licht over haar schouder en rechterboob
bij de 3de ligt dat een beetje op de linkerboob, ook storend imo
4de overbelicht bij de vinger en weer storend gele licht (op de pet)
alleen bij 5de niet dat gele licht in storende mate maar die is weer beetje onscherp

verder vind ik et wel ok, heb er weinig verstand van dus weet niet hoeveel werk hier precies bij komt kijken.
qua sfeer zou ik gaan voor die 2de.
Oud 29-02-2004, 23:50
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
AM schreef op 29-02-2004 @ 23:20:
verder vind ik et wel ok, heb er weinig verstand van dus weet niet hoeveel werk hier precies bij komt kijken.
veel..

in één woord: wow
afgezien van de achtergrond een geweldige kleurkeuze, dit is echt professioneel werk vind ik, vooral foto 1 en 2! gele licht past er perfect bij. het is niet helemaal mijn smaak maar; respect. heb je dit ECHT geschoten of bluf je?

nog een minpuntje: het licht op de zonnebril is neem ik aan niet de bedoeling, ik vind het erg lelijk. die reflectie kan je met een aantal trucjes voorkomen, hoor.
__________________
met melk meer mans

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 23:59.
Oud 29-02-2004, 23:54
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 29-02-2004 @ 23:26:
een 15 jarige met ze eigen studio, apparatuur etc, en zulke modelen
er zijn genoeg fotografen die een tijdelijk studiootje in bijv hun woonkamer bouwen.. wanneer je goede lampen en veel ruimte hebt en egale zwarte of witte muren kom je al een heel eind.
modellen zijn ook niet zo heel moeilijk te regelen, heeft niets met leeftijd te maken.

ik vind het zelf ook wel ongeloofwaardig, maar het is wel allemaal mogelijk.
__________________
met melk meer mans
Oud 29-02-2004, 23:55
emi
emi is offline
Ja frank, wie is dat?
Oud 01-03-2004, 00:12
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
ik geloof er helemaal niks van
__________________
Neen.
Oud 01-03-2004, 09:13
el_hefe
el_hefe is offline
wat doet die fotocamera in het beeld bij de 1na laatste foto? ik geloof het niet eerlijk gezegd
Oud 01-03-2004, 09:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
el_hefe schreef op 01-03-2004 @ 09:13:
wat doet die fotocamera in het beeld bij de 1na laatste foto? ik geloof het niet eerlijk gezegd
Inderdaad. Dat zou betekenen dat hij TWEE professionele camera's heeft. Volgens mij is dit onzin, dit is professioneel portretwerk met echte (betaalde?) modellen. Volgens mij zijn deze plaatjes gewoon ergens van 't net geplukt.
Oud 01-03-2004, 10:04
David
Avatar van David
David is offline
Ik vind nr2 erg mooi.

De rest is ook erg leuk gedaan.
Ben je echt pas 15 ?
Dan ben je namelijk goed op weg !
Oud 01-03-2004, 11:32
emi
emi is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-03-2004 @ 09:39:
Inderdaad. Dat zou betekenen dat hij TWEE professionele camera's heeft. Volgens mij is dit onzin, dit is professioneel portretwerk met echte (betaalde?) modellen. Volgens mij zijn deze plaatjes gewoon ergens van 't net geplukt.
Naja, ik weet wel dat zijn papa in het bezit is van hele mooie camera's...

Maar de rest legt hij zelf maar uit.
Oud 01-03-2004, 11:40
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
het is vast heel professioneel gedaan, maar.. damn... wat vind ik dit lelijke foto's

Lelijke belichting, over-geconstrueerd en niet eens een slechte compositie, gewoon geen compositie.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Oud 01-03-2004, 11:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik krijg niet alle foto's te zien, maar wat ik zie is goed.

Maar even over de geloofwaardigheid:

Een Gamma bouwlamp van twee tientjes geeft prachtige bijlichting. Een set opbouwen vergt wat geschuif met meubels, maar meer ook niet. De props kun je overal en nergens vandaan slepen.

Die dure camera kan ook van zijn vader zijn.

Het model is misschien zijn zus.


Dus niet zo jaloers zijn, ongelovige Thomassen. Het kan best.
Als er nog meer van dergelijk materiaal van Fgank afkomt, kunnen we niet anders dan hem geloven.

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 11:57.
Oud 01-03-2004, 19:11
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
joopie schreef op 29-02-2004 @ 23:17:
Waar haal jij als 15 jarige zo'n dame vandaan?
lol, hehehe , ze werkt bij m'n vader's bedrijf en doet zelf ook nog modellenwerk, dus ze was al bekend hiermee
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 01-03-2004, 19:13
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 29-02-2004 @ 23:50:
veel..

in één woord: wow
afgezien van de achtergrond een geweldige kleurkeuze, dit is echt professioneel werk vind ik, vooral foto 1 en 2! gele licht past er perfect bij. het is niet helemaal mijn smaak maar; respect. heb je dit ECHT geschoten of bluf je?

nog een minpuntje: het licht op de zonnebril is neem ik aan niet de bedoeling, ik vind het erg lelijk. die reflectie kan je met een aantal trucjes voorkomen, hoor.
okey, nou die achtergrondkeuze was niet mijn eerste keuze, daar kwam het model zelf mee. De belichting, de compositie en 't camerawerk is volledig van mij.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 01-03-2004, 19:17
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-03-2004 @ 09:39:
Inderdaad. Dat zou betekenen dat hij TWEE professionele camera's heeft. Volgens mij is dit onzin, dit is professioneel portretwerk met echte (betaalde?) modellen. Volgens mij zijn deze plaatjes gewoon ergens van 't net geplukt.
haha, die foto heb ik bewust zo gemaakt, en nee het is niet mijn camera, deze is van mijn vader, die ook graag fotografeert. Het leek me leuk om een soort compositie te maken waarbij ik als het ware meekijk met de fotograaf, i.p.v. zelf de fotograaf te zijn snap je?. Ik vond het zelf wel leuk bedacht. Het model is ook professioneel, en nee niet m'n zus. En dat ze van 't net geplukt zijn, ik kan je moeilijk 't tegendeel bewijzen, of ik moet m'n cf kaart naar je opsturen...
Deze foto's kan iedereen maken met de juiste apparatuur, een paar softboxen, 2 gouden reflectieschermen, een extra lamp met paraplu, en de camera.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 01-03-2004, 19:22
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 01-03-2004 @ 11:40:
het is vast heel professioneel gedaan, maar.. damn... wat vind ik dit lelijke foto's

Lelijke belichting, over-geconstrueerd en niet eens een slechte compositie, gewoon geen compositie.
hmm okey, nouja ik ben ook nog niet lang bezig met deze vorm van fotografie, het plaatsen van de belichting en de reflectieschermen is echt nog allemaal expirimenteren voor mij. Voordat ik hiermee begon gebruikte ik voor een foto hoogstens een 2e flitser om een donkere plek op te vullen. Ik hoop hier nog wat verder in te kunnen komen. De compositie, hmm ik ben er zelf opzicht wel tevreden mee, maar ik zal 't zeker in gedachten houden.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 08:05.
Ads door Google
Oud 01-03-2004, 19:23
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
ik hoop dat ik bij de mensen die twijfelden aan het feit of het wel mijn werk was hun twijfels heb weggenomen. En bedankt voor jullie reacties!
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 01-03-2004, 20:03
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 01-03-2004 @ 11:40:
het is vast heel professioneel gedaan, maar.. damn... wat vind ik dit lelijke foto's

Lelijke belichting, over-geconstrueerd en niet eens een slechte compositie, gewoon geen compositie.
weet je wel waar je over praat?
okee, smaken verschillen, maar als je een beetje verstand hebt van fotografie en je objectief kan beoordelen dan moet je toch inzien dat dit geen amateuristische troep is.

en dat licht, wat zeurt iedereen over dat licht! dat is echt zo ongeveer het belangrijkste aspect van deze fotosessie, fotografie is niets voor niets schrijven met licht, ik vind dat het licht het plaatje echt afmaakt.
__________________
met melk meer mans
Oud 01-03-2004, 20:13
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 01-03-2004 @ 20:03:
weet je wel waar je over praat?
okee, smaken verschillen, maar als je een beetje verstand hebt van fotografie en je objectief kan beoordelen dan moet je toch inzien dat dit geen amateuristische troep is.

en dat licht, wat zeurt iedereen over dat licht! dat is echt zo ongeveer het belangrijkste aspect van deze fotosessie, fotografie is niets voor niets schrijven met licht, ik vind dat het licht het plaatje echt afmaakt.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 01-03-2004, 20:46
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
juno schreef op 01-03-2004 @ 11:48:
Dus niet zo jaloers zijn, ongelovige Thomassen. Het kan best.
Als er nog meer van dergelijk materiaal van Fgank afkomt, kunnen we niet anders dan hem geloven.
Vind ik ook. Als je frank niet geloofd omdat hij jong is, kun je bijna niemand meer geloven. Mensen die tekenen, schilderen, fotograferen, photoshoppen. Je kunt nou eenmaal alles van het net afhalen dus ik denk dat we niet zo achterdochtig meer moeten zijn totdat het tegendeel is bewezen..

On-Topic:
Mooie foto's gele licht vind ik wel sfeervol
Weerkaatsing in de zonnebril vind ik wat minder.
Oud 02-03-2004, 00:33
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
uhm., die schaduw op haar linkerboob stoort me echt ontzettend..... !
verder is het wel een compleet portret met sieraden, stoel, kleuren
ga zo door
__________________
nooit meer
Oud 02-03-2004, 07:28
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 02-03-2004 @ 00:33:
ga zo door
hoe fout is die opmerking
__________________
met melk meer mans
Oud 02-03-2004, 08:22
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 02-03-2004 @ 07:28:
hoe fout is die opmerking
jij bent vroeg op
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Advertentie
Oud 02-03-2004, 09:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fgank schreef op 01-03-2004 @ 19:17:
haha, die foto heb ik bewust zo gemaakt, en nee het is niet mijn camera, deze is van mijn vader, die ook graag fotografeert.
Dan houden we het er maar op dat je een very lucky bastard bent
Oud 02-03-2004, 10:52
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 01-03-2004 @ 20:03:
weet je wel waar je over praat?
okee, smaken verschillen, maar als je een beetje verstand hebt van fotografie en je objectief kan beoordelen dan moet je toch inzien dat dit geen amateuristische troep is.

en dat licht, wat zeurt iedereen over dat licht! dat is echt zo ongeveer het belangrijkste aspect van deze fotosessie, fotografie is niets voor niets schrijven met licht, ik vind dat het licht het plaatje echt afmaakt.
ja ik weet waar ik over praat. Ik doe niet voor niets een opleiding waarbij ik veel vormgeving krijg. Als je een heel klein beetje verstand hebt van samenhang in beeld, lijn in beeld, kleurgebruik, dan zie je dat het allemaal saaie onoverzichtelijke beelden zijn. Teveel dezelfde kleurtinten, geen enkele lijn. Als je een plaatje maakt moet het als het ware je ogen over het beeld leiden, via een duidelijke lijn. Die zit er hier dus totaal niet in, waardoor er geen begin en eindpunt is, maar gewoon een groot geheel van kleine details, die daardoor alleen maar afleiden.
Ik kan wel gaan zeggen dat het heel erg geweldig is, zoals hier kennelijk gebruikelijk is, maar dat zou gewoon niet waar zijn. Sorry als je dat een probleem vindt, maar hij vraagt om een mening, dus ik geef een eerlijke.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Oud 02-03-2004, 14:21
bocf
bocf is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 02-03-2004 @ 10:52:
ja ik weet waar ik over praat. Ik doe niet voor niets een opleiding waarbij ik veel vormgeving krijg. Als je een heel klein beetje verstand hebt van samenhang in beeld, lijn in beeld, kleurgebruik, dan zie je dat het allemaal saaie onoverzichtelijke beelden zijn. Teveel dezelfde kleurtinten, geen enkele lijn. Als je een plaatje maakt moet het als het ware je ogen over het beeld leiden, via een duidelijke lijn. Die zit er hier dus totaal niet in, waardoor er geen begin en eindpunt is, maar gewoon een groot geheel van kleine details, die daardoor alleen maar afleiden.
Ik kan wel gaan zeggen dat het heel erg geweldig is, zoals hier kennelijk gebruikelijk is, maar dat zou gewoon niet waar zijn. Sorry als je dat een probleem vindt, maar hij vraagt om een mening, dus ik geef een eerlijke.
niks moet. de fotograaf moet gewoon klikken wanneer het goed voelt. zoals jij praat moet muziek ook volgens het couplet, couplet ,refrein,couplet enz. principe gemaakt worden. niet imo.
__________________
http://idm.jouwpagina.nl
Oud 02-03-2004, 15:02
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
bocf schreef op 02-03-2004 @ 14:21:
niks moet. de fotograaf moet gewoon klikken wanneer het goed voelt. zoals jij praat moet muziek ook volgens het couplet, couplet ,refrein,couplet enz. principe gemaakt worden. niet imo.
nee, dat is niet waar, als er maar wel lijn in zit en daarmee luisterbaar is.
ik maak zelf ook muziek en eigenlijk nooit verse chorus verse

bovendien is het wel leuk om 'zomaar' af te drukken als je gewoon ergens buiten bent, maar als je in de studio een beeld opbouwt geldt dat dus duidelijk niet.
__________________
[myspace: mrsokmusic]

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 19:53.
Oud 03-03-2004, 22:16
Big D
Big D is offline
'k Vind het mooie foto's hoor. Had misschien iets minder geel licht bij gekunt, maar het is niet zo erg dat het stoort.

Dat het je eigen studio is weet ik niet of ik dat moet geloven.
Dit haal ik namelijk van "DutchPhotoZone"af:

vanmiddag in de hasselblad hal,ik vind het stiekum toch best leuk om te doen. Erg jammer dat er nog een handje vol andere met camera's om heen dwarrelden

(Gaat dus vooral om de laatste zin)

De foto die bij dit stukje tekst hoort: http://phoenix.bogusland.com/model.jpg (copyright @ René)

Et voilá! Dezelfde meid als in jouw foto's. En dat kan natuurlijk wel, maar het wordt nog vreemder als je een post van een andere gast in dat topic bekijkt die eronder staat. Want die was ook in de "Hasselblad hal" geweest en heeft daar ook 2 foto's van:

http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4559.jpg
http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4557.jpg

Bron: DutchPhotoZone: KLIK HIER

Dus nu snap je... dat het je eigen foto's zijn wil ik wel geloven, dat het je eigen studio is niet
Dat het in een speciale hal was verklaart ook gelijk die andere fotocamera in de één na laatste foto. Dat is gewoon een andere fotograaf!
Oud 04-03-2004, 00:18
funest
Avatar van funest
funest is offline
hah door de mand
ik geloofde je al niet vanaf je foto van die motorfiets
Oud 04-03-2004, 00:21
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline

wat ben jij een nerd zeg

al zijn het je eigen foto's, ik neem aan dat je geen ene fuck hebt gedaan aan de belichting of styling. kansloos.
__________________
met melk meer mans
Oud 04-03-2004, 00:24
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Fgank schreef op 02-03-2004 @ 08:22:
jij bent vroeg op
ja ik heb werk
__________________
met melk meer mans
Oud 04-03-2004, 00:32
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Big D schreef op 03-03-2004 @ 22:16:
'k Vind het mooie foto's hoor. Had misschien iets minder geel licht bij gekunt, maar het is niet zo erg dat het stoort.

Dat het je eigen studio is weet ik niet of ik dat moet geloven.
Dit haal ik namelijk van "DutchPhotoZone"af:

vanmiddag in de hasselblad hal,ik vind het stiekum toch best leuk om te doen. Erg jammer dat er nog een handje vol andere met camera's om heen dwarrelden

(Gaat dus vooral om de laatste zin)

De foto die bij dit stukje tekst hoort: http://phoenix.bogusland.com/model.jpg (copyright @ René)

Et voilá! Dezelfde meid als in jouw foto's. En dat kan natuurlijk wel, maar het wordt nog vreemder als je een post van een andere gast in dat topic bekijkt die eronder staat. Want die was ook in de "Hasselblad hal" geweest en heeft daar ook 2 foto's van:

http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4559.jpg
http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4557.jpg

Bron: DutchPhotoZone: KLIK HIER

Dus nu snap je... dat het je eigen foto's zijn wil ik wel geloven, dat het je eigen studio is niet
Dat het in een speciale hal was verklaart ook gelijk die andere fotocamera in de één na laatste foto. Dat is gewoon een andere fotograaf!
Oud 04-03-2004, 12:43
thethrills.com
Avatar van thethrills.com
thethrills.com is offline
Punk ass, flikker op met je onzin, we hebben na 'MegaNgate' wel genoeg van die troep gezien.
Oud 04-03-2004, 12:58
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
sukkel
Ads door Google
Oud 04-03-2004, 14:08
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Big D schreef op 03-03-2004 @ 22:16:
'k Vind het mooie foto's hoor. Had misschien iets minder geel licht bij gekunt, maar het is niet zo erg dat het stoort.

Dat het je eigen studio is weet ik niet of ik dat moet geloven.
Dit haal ik namelijk van "DutchPhotoZone"af:

vanmiddag in de hasselblad hal,ik vind het stiekum toch best leuk om te doen. Erg jammer dat er nog een handje vol andere met camera's om heen dwarrelden

(Gaat dus vooral om de laatste zin)

De foto die bij dit stukje tekst hoort: http://phoenix.bogusland.com/model.jpg (copyright @ René)

Et voilá! Dezelfde meid als in jouw foto's. En dat kan natuurlijk wel, maar het wordt nog vreemder als je een post van een andere gast in dat topic bekijkt die eronder staat. Want die was ook in de "Hasselblad hal" geweest en heeft daar ook 2 foto's van:

http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4559.jpg
http://home.planet.nl/~ldragsta/pic/D16F4557.jpg

Bron: DutchPhotoZone: KLIK HIER

Dus nu snap je... dat het je eigen foto's zijn wil ik wel geloven, dat het je eigen studio is niet
Dat het in een speciale hal was verklaart ook gelijk die andere fotocamera in de één na laatste foto. Dat is gewoon een andere fotograaf!
hehehe Okey, belichting, achtergrond, niet frank zijn werk. Model kende hij al wel, zoals al eerder gezegd. De mensen van de Hasselblad stand ken ik ook, via m'n vader. Ik heb slechts meegeholpen met het plaatsen van de belichting enzo.
maareuh @AM, die foto van die motorfiets in A'dam? wat is daar dan ongeloofwaardig aan?.
Maar om even terug te komen op frank z'n stoere praat over dat de belichting "volledig" zijn werk is, mijn excuses. Ik was er slechts bij betrokken.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Oud 04-03-2004, 14:11
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
nog steeds kansloos.
Oud 04-03-2004, 15:48
funest
Avatar van funest
funest is offline
haha flikker toch op
waarschijnlijk zijn die fotos nog van je vader ook nog oid
kneus
Oud 04-03-2004, 16:55
emi
emi is offline
*hihi*
Oud 04-03-2004, 17:49
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ja vet grappig man
Oud 04-03-2004, 19:20
funest
Avatar van funest
funest is offline
vraagje aan forumbazen kunnen we voortaan dit soort liegende types gewoon bannen als dit aan het licht komt?
Oud 04-03-2004, 20:39
Verwijderd
en hoe zit het met de foto;s die in het buitenland gemaakt waren?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.