Oud 02-01-2008, 16:32
MarcyMarc
Avatar van MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Goedemiddag iedereen.

Even een topic over tennis, wat ik persoonlijk misschien wel de mooiste sport vind. Vraag me af of jullie nog wat Nederlandse heren verwachten dit jaar.

Welke speler acht jij in staat tot een uitschieter, een geweldig jaar of een achterlijk grote reuzensprong op de ranking? Slaat Haase zich de Top50 binnen, komt Sluiter met een comeback, word het 't jaar van Huta Galung, komt Sijsling op stoom, maakt Thiemo de verwachtingen waar of stroomt er talent de top binnen? (lees: Schoorel, Spong etc.)

Ben benieuwd van wie jullie verwachtingen hebben! Persoonlijk acht ik Sijsling tot een mooie sprong in staat, ben ik bang dat Haase gaat wegvallen en hoop ik alleen maar dat Thiemo gaat vlammen!

Over de dames mag uiteraard ook gedicussieerd worden. Krajicek, oma-Schultz, Thijssen, Wong, Gerards, Rus etc.

Vriendelijke groeten,

Marc
__________________
Carpe Noctem, Bibo Semper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2008, 16:42
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Waarom denk je dat Haase gaat wegvallen? Gisteren won ie nog netjes van Baghdatis.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 16:55
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik ben bang dat Krajicek nog wat meer blessures krijgt, en Schultz kan alleen serveren dus die comeback neem ik helemaal niet zo serieus

Haase kan de top 50 wel halen in zijn carriere, maar ik zie in hem geen top 15 speler. Sijsling en de Bakker ken ik niet zo goed, maar de Bakker schijnt het grootste talent te zijn? Alleen een wat moeilijke jongen?

Sluiter is nog wel grappig, maar ik verwacht zelfs nog meer van Wessels .
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 19:32
MarcyMarc
Avatar van MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Citaat:
Waarom denk je dat Haase gaat wegvallen? Gisteren won ie nog netjes van Baghdatis.
Klopt!

Ik heb mijn bericht gekopieerd van een tennisforum waar ik dezelfde stelling voorgelegd heb en die was van een week terug!
Die overwinning verbaast me enorm, want Haase is het jaar gewoon ronduit slecht geeindigd! Maar ik hoop zeker dat ie een top70 speler kan worden...
__________________
Carpe Noctem, Bibo Semper
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 20:45
Verwijderd
Haase spelde die wedstrijd gwn enorm. hij haalt denk ik wel de top 50 maar de top 30 zal hij niet aan kunnen. maar krajicek gaat zakken denk ik maar dat zien wel nog wel.........
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 21:53
MarcyMarc
Avatar van MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Bij de vrouwen verwacht ik veel van Nicole Thijssen, Arantxa Rus en Romana Janshen. Alledrie meiden met heel veel potentie. Janshen is langdurig geblesseerd geweest, Rus is nog heel jong (17 dacht ik) en Thijssen heeft simpelweg wapens. We zullen zien..
__________________
Carpe Noctem, Bibo Semper
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 23:45
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Zullen we hier een algemeen tennistopic voor dit jaar van maken?
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 00:23
MarcyMarc
Avatar van MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Citaat:
Zullen we hier een algemeen tennistopic voor dit jaar van maken?
Ik vind het prima
__________________
Carpe Noctem, Bibo Semper
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 16:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb voor dit jaar geen verwachtingen voor de Nederlandse tennissers en tennisters. Krajicek is veel te wisselvallig en blessuregevoelig. Het gat wat daarachter ligt is gewoonweg te groot om te dichten dit jaar.

Ook bij de mannen zie ik niet vele potentie rondlopen op dit moment. DAt we het van Haase moeten hebben zegt imo al genoeg. Af en toe een overwinning op een top-30 speler zit er wel in, maar geen structurele goede resultaten.

Om eerlijk te zijn vind ik over de gehele linie de spoeling met interessante spelers erg dun geworden de laatste jaren. Het spel is statischer en trager geworden en de persoonlijkheden van de profs is oppervlakkiger tijdens de wedstrijden.

Laatst heb ik een column gelezen die ging over de teloorgang van tennis op de televisie en ik moet toegeven dat ik het er mee eens ben. De tijden van tennis als grote sport op de televisie is volgens mij redelijk ten einde. De spelers doen zichzelf de das om met de ellenlange vertragingen in het spel, net als de hoeveelheid blessurebehandelingen die almaar toe lijkt te nemen. Ook het oneindig stuiteren met de bal voor het opslaan wekt steeds grotere irritaties bij mij op.
Hopelijk zien de spelers in dat deze ontwikkeling geen goede uitwerking heeft op het publiek en doen ze hier wat aan, zodat ik weer met plezier naar toch wel één van de mooiere sporten kan kijken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 17:14
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Krajicek is geblesseerd en meldt zich misschien af voor de Australian Open, als Haase de kwalificaties daar niet door gaat komen betekent dat dat er geen Nederlanders meedoen op het hoofdtoernooi. Voor het eerst sinds 22 jaar ofzo in een Grand Slam, dat zegt wel genoeg over de situatie van het Nederlandse tennis.

Speelt Verkerk trouwens nog?
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 21:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Het meest recente wat ik kan vinden:
Citaat:
20 December 2006 22:53

Het moet niet gekker worden: Martin Verkerk gaat het komend seizoen zonder trainer/coach spelen. De reden: het geld is op. Kijk dat Roger Federer zonder coach reist, dat is nog te begrijpen, maar Martin Verkerk? Zijn trainer Jan Velthuis heeft hij de deur gewezen, omdat hij hem niet meer kon betalen. Dit is echt een heel raar verhaal. Aangezien Verkerk de laatste anderhalf jaar bijna niet heeft gespeeld, heeft hij weinig geld verdiend. Maar goed hij gaf al toe dat hij vorig jaar "alle kroegen van Nederland van binnen en van buiten had gezien", dus een verklaring is makkelijk. De toekomst van Verkerk als tennisser is nu wel heel erg onzeker. Als hij nu nog aansprekende resultaten weet te behalen in 2007, zou het echt ongelofelijk knap zijn, laten we het daar maar op houden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 10:37
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Ik vind het wel jammer dat Krajicek zo blijft steken op een te laag niveau. Ik vraag me ook af of dat te maken heeft met (fysieke) blessures of dat er mentaal ook wat aan schort.
__________________
Over deze tekst is niet te lang nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 23:24
Verwijderd
Kut Verkerk ook.

Vuile zuiperd.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 12:56
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Verkerk heeft gisteren z'n eerste wedstrijd gespeeld sinds september vorig jaar en... gewonnen! Op het Future-toernooi van Harlingen (nee niet in Friesland) was de Dominicaan Victor Estrella zo onder de indruk van onze Martin dat ie bij 3-6 7-6 4-0 moest opgeven! Dit is volgens mij zijn eerste overwinning sinds 2005, een nieuwe Roland Garros finale is in de maak jongens

Link!
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 13:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
omg, zal het dan toch gebeuren?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 23:20
Thaksie
Avatar van Thaksie
Thaksie is offline
Apart verhaal trouwens van Federer en zn ziekte van ..Vooral dat ie er tijdens de Australian Open zover mee is gekomen..
__________________
..uw advertentie had hier kunnen staan..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb voor dit jaar geen verwachtingen voor de Nederlandse tennissers en tennisters. Krajicek is veel te wisselvallig en blessuregevoelig. Het gat wat daarachter ligt is gewoonweg te groot om te dichten dit jaar.

Ook bij de mannen zie ik niet vele potentie rondlopen op dit moment. DAt we het van Haase moeten hebben zegt imo al genoeg. Af en toe een overwinning op een top-30 speler zit er wel in, maar geen structurele goede resultaten.

Om eerlijk te zijn vind ik over de gehele linie de spoeling met interessante spelers erg dun geworden de laatste jaren. Het spel is statischer en trager geworden en de persoonlijkheden van de profs is oppervlakkiger tijdens de wedstrijden.

Laatst heb ik een column gelezen die ging over de teloorgang van tennis op de televisie en ik moet toegeven dat ik het er mee eens ben. De tijden van tennis als grote sport op de televisie is volgens mij redelijk ten einde. De spelers doen zichzelf de das om met de ellenlange vertragingen in het spel, net als de hoeveelheid blessurebehandelingen die almaar toe lijkt te nemen. Ook het oneindig stuiteren met de bal voor het opslaan wekt steeds grotere irritaties bij mij op.

ik ben het bijna op elk punt met je oneens. tuurlijk Kraai heeft haar zwakkere punten (vind haar niet wisselvallig, ze beweegt vooral matig) maar ze is vooral erg jong. Helemaal gezien haar leeftijd is de plek die ze bezet op de wereldranglijst erg knap en ze zal gerust nog wel wat stijgen.

Haase heeft het afgelopen anderhalfjaar laten zien dat we veel van hem kunnen verwachten. Misschien wordt hij geen absolute wereldtop, maar hij heeft zeer zeker de potentie om een solide top 30 speler te kunnen worden.

Het spel is nog nooit zo snel geweest en de clash tussen maar liefst 3 absolute toppers (djoke, nadal en federer) maakt tennis weer net zo boeiend als in de tijd dat agassi/ sampras streden om de nr 1 plek.

Bovendien heeft een ontwikkeling als hawk eye tennis aantrekkelijker gemaakt voor toeschouwers en lopen bijna overal de bezoekersaantallen weer op...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 18:28
Verwijderd
Federer rekent af met idool Sampras
ANP, AFP
gepubliceerd op 11 maart 2008 09:51, bijgewerkt op 09:51

NEW YORK - Tennisser Roger Federer heeft in een demonstratiewedstrijd in New York zijn jeugdidool Pete Sampras verslagen. De Zwitser nam daarmee revanche voor zijn nederlaag tegen de oud-tennisser eind november in Macua.

Federer en Sampras, die in 2002 stopte, speelden vorig jaar al drie wedstrijden tegen elkaar in Azië. De nummer een van de wereld won de eerste twee, Sampras de laatste. Federer boekte in het Madison Square Garden zijn derde overwinning op de 36-jarige Amerikaan. ‘Dit was een droom die uitkwam’, aldus Federer dinsdag. ‘Spelen tegen mijn jeugdidool hier in de Garden. Het was geweldig, we hadden veel lol.’

De Zwitser had ruim twee uur nodig om de voormalige nummer een van de wereld op de knieën te krijgen. Uiteindelijk won hij met 6-3 6-7 (4) 7-6 (6).

‘Het was leuk om weer tegen Roger te spelen’, zei Sampras, die een rentree in het profcircuit opnieuw uitsloot. ‘Dat is niet meer voor mij weggelegd’, aldus de Amerikaan. Federer en Sampras mochten 325.000 euro verdelen voor het tennispotje.

De Zwitser ging na zijn overwinning in op geruchten dat zijn carrière in gevaar zou zijn door de ziekte van Pfeiffer, waar hij al enige tijd hinder van ondervindt. ‘Vooral in Zwitserland wordt druk gespeculeerd over een einde van mijn tennisloopbaan. De mensen moeten weten dat ik gezond en gelukkig ben, en niet ziek.’

Federer kwam tijdens de Australian Open in januari niet verder dan de halve finales en vorige week in Dubai verloor hij al in de eerste ronde. ‘Een nederlaag zoals die in Dubai motiveert me meer dan wat dan ook’, klonk de 26-jarige tennisser strijdvaardig.

Die Federer had het maar moeilijk tegen die ouwe.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2008, 13:37
Verwijderd
sampras verslaat op gras nog steeds het grootste gedeelte van de top 20
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 12:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Verkerk heeft afgelopen weekend het future-toernooi van Montréal gewonnen

Florin Mergea met 6-7 7-6 6-4 verslagen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 13:37
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Martin
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 13:38
Verwijderd
haha ja ga jij op je 29e jaar nog ff lekker vlammen in futures.. kansloos figuur
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 14:29
Verwijderd
Citaat:
haha ja ga jij op je 29e jaar nog ff lekker vlammen in futures.. kansloos figuur
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 15:03
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Niet fucken met Martin.

__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 17:16
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
de tennisers uit Nederland moeten wel wat beter worden in de wereld (alleen de Kraai doet het goed)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2008, 17:35
Verwijderd
Robin Haase vergeet je vriend
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 00:47
Verwijderd
Haase in hoofdtoernooi in Miami
Uitgegeven: 25 maart 2008 21:14
Laatst gewijzigd: 25 maart 2008 22:51

MIAMI - Robin Haase heeft dinsdag een plaats verdiend in het hoofdschema van het ATP-toernooi in Miami. De 20-jarige Haagse tennisser versloeg in de tweede kwalificatieronde de Serviër Dusan Vemic met 6-4 en 6-3.

Woensdag begint voor hem het 'echte werk'. Dan staat hij op baan 6, in de vierde en laatste partij, tegenover de 27-jarige Duitser Michael Berrer. De winnaar treft in de tweede ronde de Rus Igor Andrejev.


Haase, inmiddels 59e van de wereld, heeft drukke dagen achter de rug. Maandag won hij de uitgestelde finale van het challengertoernooi in Sunrise.

Enkele uren later stond hij in Miami al weer op de baan voor zijn eerste kwalificatiepartij. Die won hij met 6-4 6-0 van de Zuid-Afrikaan Rik de Voest.

Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 19:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Challenger/Athene

Eerste ronde:
MARTIN VERKERK
MATWÉ MIDDELKOOP..........3-6,6-1,6-4

Achtste finale,woensdag:
MARTIN VERKERK
Joseph Sirianni (Aus,5).......7-6,7-5

Kwartfinale,vrijdag:
MARTIN VERKERK
Lukas Lacko (Slw,3)...........7-6,6-3

Halve finale,zaterdag:
MARTIN VERKERK
Simon Stadler (Dui)

Gaat hij nu echt nog terugkomen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 16:33
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Hij heeft ook gewonnen van Stadler in 3 sets Wat een lachwekkende kerel is het toch
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 22:47
Verwijderd
nadal blijft toch de koning van het gravel.. maakt iemand anders kans in Parijs!?!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 15:27
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
nadal blijft toch de koning van het gravel.. maakt iemand anders kans in Parijs!?!
Alleen Djokovic misschien. Federer zie ik niet winnen van Nadal of Djokovic op gravel.
Bij de dames wordt het dit jaar spannend nu Henin er mee gestopt is.
Jammer voor de kwaliteit van de WTA dat Henin er niet mee bij is, maar het maakt het wel een stukje interessanter.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 16:12
Verwijderd
hmm alle nederlanders eruit, prima weer!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 00:45
PV
PV is offline
ze zitten nog in de dubbel geloof ik, maarja.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 11:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En verkerk wel door in een Challanger
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Wat vinden jullie van het stoppen van Henin?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 13:31
PV
PV is offline
Citaat:
Wat vinden jullie van het stoppen van Henin?
tja, dat moet ze zelf weten ik vond het wel onverwacht maargoed ik volgde haar prestaties verder niet zo. 't is wel jammer natuurlijk, zo oud is ze niet, ze had nog tijden meegekund.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-06-2008, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van het stoppen van Henin?
hmm wel zonde, toch de meest complete tennisspeelster op de lijst, fenomenale backhand en goede touch aan het net...

vond haar wel wat persoonlijkheid missen, maar neemt niet weg dat het zonde is.. ze was pas halverwege de 20, had nog jaren meegekund
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:45
HybridTheory
HybridTheory is offline
Het gaat echt de verkeerde kant op met dit forum, zelfs tijdens Roland Garros geen posts..
Het is tot nu toe een beetje een voorspelbaar toernooi geweest denk ik. Safina is niet echt verassend, gezien haar resultaten van de afgelopen weken.
Wat denken jullie van Nadal-Djokovic morgen?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:54
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
hmm wel zonde, toch de meest complete tennisspeelster op de lijst, fenomenale backhand en goede touch aan het net...

vond haar wel wat persoonlijkheid missen, maar neemt niet weg dat het zonde is.. ze was pas halverwege de 20, had nog jaren meegekund
Ja het was wel onverwachts. Ze had net een paar dagen voor haar besluit in een interview gezegd dat ze zo uitkeek naar Roland Garros en dat ze Wimbledon zo graag zou winnen.
Zoals ik eerder in dit topic zei is het voor de kwaliteit van de WTA jammer dat ze is gestopt. Ik denk dat geen speelster op de tour zoveel in huis heeft als Henin.
Aan de andere kant wordt het natuurlijk wel interessant op de ranglijst. Ik ben benieuwd wie er de komende jaren gaat domineren.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 18:43
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Echte pittige wedstrijd net hoor, tussen Jelena Jankovic en Ana Ivanovic. Ben voor Ivanovic. Weet nog niet wie er gewonnen heeft (wedstrijd werd onderbroken door 't nieuws) ik hoop dat Đokovic en Ivanovic winnen.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 03:05
HybridTheory
HybridTheory is offline
Misschien dat jullie dit al kennen, maar het is echt vet grappig, althans, sommigen dan

http://www.youtube.com/watch?v=noiTOAzhwME
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 11:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
326. Martin Verkerk (+52) 107

__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 13:29
Verwijderd
wat was nadal goed gisteren zeg, echt een klasse beter dan federer...

ben heel benieuwd naar wimbledon, nadal favoriet!?!?!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 17:00
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
wat was nadal goed gisteren zeg, echt een klasse beter dan federer...

ben heel benieuwd naar wimbledon, nadal favoriet!?!?!
Ja, ik denk van wel. Nou ja, favoriet, niet op papier natuurlijk, maar in de praktijk denk ik wel.
Nadal wordt elk jaar sterker op gras, en Federer z'n jaar is niet top. We zullen zien, eerst moeten ze allebei maar eens de finale halen. Ben benieuwd of Djokovic daar iets aan kan doen.
Nadal was inderdaad geweldig gisteren. Federer voor het eerst in lange tijd gebageld
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 10:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Krajicek zakt van 49 naar 113 op de wereldranglijst na Winbledon. Hopelijk komt ze er dit jaar nog bovenop, maar daar heb ik een hard hoofd in
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 18:02
Verwijderd
Ik verwacht bij de Heren wel veel van Jesse en Haase.

De vrouwen zit ik er niet zo heel ver in, maar toch heeft Rus me wel positief beinvloedt.

Maar toch gaat het niet goed op het Internationale vlak. Waaraan ligt dat?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 18:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
US Open is alweer aan de laatste dagen bezig. Vannacht de finale bij de dames tussen Serena Williams en Jankovic, zal een boeiende partij worden

En op dit moment spelen Federer en Djokovic voor een plek in de finale. Het is 1-0 (6-3) voor Federer en 6-5 in de 2e set voor Djokovic, dus het kan nog alle kanten op.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 16:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Martin Verkerk geeft het nu echt op

DEN HAAG - Martin Verkerk is gestopt met tennis. Dat heeft de dertigjarige speler uit Alphen aan den Rijn gisteren laten weten.
Verkerk, die in 2003 opzien baarde als finalist op Roland Garros, deed de afgelopen jaren drie vergeefse pogingen terug te keren in de top van het proftennis. Die droom heeft de blessuregevoelige sporter nu opgegeven. "Ik ben niet iemand die wil blijven hangen tussen de plaatsen 100 en 150."

Tjerk Bogtstra, die sinds juli te boek stond als coach van Verkerk, steunt de beslissing van harte. "Dit verbaast me niets. Ik heb het hier de laatste tijd veel met hem over gehad. Hij moest een keuze maken: óf op een goede manier doorgaan en er vol voor gaan óf stoppen." De laatste weken bevond de tennisser zich in de Verenigde Staten, waar zijn coach maar weinig vat op hem had. Zo kwam Verkerk niet opdagen bij toernooien in Knoxville en in het Mexicaanse Cancun. Zijn laatste toernooi speelde hij eind september in het Spaanse Tarragona, waar hij in de eerste ronde verloor.

Na het succesverhaal van Parijs, waar hij in 2003 de Grand Slamfinale verloor van Juan Carlos Ferrero, raakte Martin Verkerk in de versukkeling. Een hardnekkige schouderblessure hield de man die het mede van zijn keiharde service moest hebben, bijna twee jaar van de baan. Toen zijn schouder hem niet meer dwars zat, werd in 2006 een terugkeer gedwarsboomd door de ziekte van Pfeiffer.

De comeback van 2007 eindigde in een serie nederlagen voor Verkerk, die weliswaar blessurevrij was, maar allesbehalve fit. Begin dit jaar leek hij het beter aan te pakken. Met winst in het futuretoernooi van Montreal (maart) en de challenger in Athene (april) leek hij op de goede weg. Tijdens de Dutch Open in Amersfoort scheurde hij in juli echter zijn enkelbanden. Die klap kwam hij niet meer te boven. Verkerk neemt afscheid als nummer 263 op de wereldranglijst. In september 2003 was hij veertiende van de wereld. De tennisser won ATP-toernooien in Milaan (2003) en Amersfoort (2004). Tijdens zijn loopbaan vol hindernissen verdiende hij ruim 1,2 miljoen euro aan prijzengeld.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 16:38
Verwijderd
Tja, niet echt heel verrassend he en zó goed was hij nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 14:17
PV
PV is offline
ik ga hier maar even verder
Nadal wint de Australian Open, in een mooie finale tegen Federer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het TipTopic (Alles over cadeaus en dates)
Elin3
40 02-03-2022 10:05
Beleidszaken [Sport] Forumbazen
Stom Konijn
42 04-06-2006 22:46
Lifestyle Ok dit is een serieuze topic dus niet lachen. Hoe word ik kakker?
GRRR
58 25-01-2003 23:49
Lifestyle stop je in een hokje
Verwijderd
67 30-08-2002 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.