Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 13:10
qfwfq
Avatar van qfwfq
qfwfq is offline
Beste scholieren,

Ik werk aan een grote website met oa info over hoe je een spreekbeurt moet geven met een digibord. Hebben jullie tips wat daar op moet komen? Welke programma's gebruik je als je iets presenteert op het digibord? Waar zou je meer over willen weten?
Ik hoop op veel reacties, dan kan ik jullie ideeën meenemen en hebben jullie er over een tijdje zelf ook wat aan.

Dank alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2011, 13:54
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Welke programma's gebruik je als je iets presenteert op het digibord?
Powerpoint en Prezi. Soms ook Windows Media Player. Verder gebruiken docenten ook gewoon andere programma's als Word en Notebook, om dingen erop uit te leggen, maar dat is nu niet van belang.

Op zo'n website kun je misschien kort en bondig uitleggen hoe je een presentatie maakt, welke trucs je kunt uithalen om zo'n presentatie mooi en levendig eruit te laten zien enz. Ik denk wel dat je je moet richten op 'beginners' onder het maken van presentaties. Gevorderden zullen niet zo'n behoefte hebben aan een stappenplan, of je moet ook speciale dingen toevoegen voor gevorderden, al zou ik nu niet weten wat voor dingen dat zouden kunnen zijn.

Good luck!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 19:33
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik zou inderdaad PowerPoint gebruiken, maar daar is veel over bekend.
Mij lijkt het vooral handig informatie over wat je moet schrijven op een digibord.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 21:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Lijkt mij ook totaal afhankelijk van wat je wil doen met dat digibord. Als je gewoon een presentatie wil geven dan heb je slechts powerpoint nodig, daar heeft iedereen wel kennis van of kan het opdoen via diverse sites/school. Dus ik denk niet dat je site dan veel succes gaat hebben. Ik denk dat er meer heil zit in een algemene site van hoe een digibord en de programma's (dat active bladiebla) werkt veel nuttiger is voor leerlingen en leerkrachten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 07:20
qfwfq
Avatar van qfwfq
qfwfq is offline
Dank zo ver. Onze gedachte is dat er nog genoeg 'beginners' zijn op het digibord. Zeker als je eens wat anders wilt dan Powerpoint. Ik denk dan bijv aan Prezi, Popplet, Glogster... En uiteraard geven we ook info over de andere stappen in het maken van een spreekbeurt: onderzoeksvraag, deelvraag, info verzamelen etc. Handig om alles bij elkaar te hebben. Of niet?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 14:56
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Dank zo ver. Onze gedachte is dat er nog genoeg 'beginners' zijn op het digibord. Zeker als je eens wat anders wilt dan Powerpoint. Ik denk dan bijv aan Prezi, Popplet, Glogster... En uiteraard geven we ook info over de andere stappen in het maken van een spreekbeurt: onderzoeksvraag, deelvraag, info verzamelen etc. Handig om alles bij elkaar te hebben. Of niet?
Lijkt mij wel overzichtelijk, alles in één site.
Maar het lijkt mij ook handig alle programma's die SPECIAAL voor het digibord te omschrijven, omdat veel docenten niet weten hoe het werkt.
Bijv. die typen (in Word), terwijl ze ook kunnen schrijven!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:09
Verwijderd
Nog nooit van digischool gehoord?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Nog nooit van digischool gehoord?
Digischool die helpt daar niet echt in hoor, die geeft meer informatie over alle vakken. Zoals de grammar van Engels.

EDIT: Staat die site al online dan, dan kunnen we kijken wat je al hebt, en dat eventueel aanvullen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Powerpoint en Prezi. Soms ook Windows Media Player. Verder gebruiken docenten ook gewoon andere programma's als Word en Notebook, om dingen erop uit te leggen, maar dat is nu niet van belang.
Dat hangt er maar net vanaf. Op een Mimiobord krijg jij geen Powerpoint....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 20:34
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Dat hangt er maar net vanaf. Op een Mimiobord krijg jij geen Powerpoint....
Bij ons op school hangen er alleen nog maar smartboards . Natuurlijk is dat niet de norm voor alle scholen in Nederland, maar ik gaf alleen antwoord op de vraag welke programma's ik gebruik en gaf daarbij gelijk aan dat er door docenten ook nog enkele specifieke programma's werden gebruikt.

En trouwens... Als je Powerpoint niet kunt gebruiken op school, vind ik dat de betreffende school wel achter begint te lopen op technisch gebied.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 20:38
Verwijderd
Een mimiobord is ook een smartboard...

Ten tweede is dat natuurlijk onzin aangezien je geen flauw idee hebt van de andere technieken die er beschikbaar zijn (en die nog beter zijn ook!).

Groetjes,

Een netwerkbeheerder met beslissingsbevoegdheid en een adviserende functie op een van de grootste middelbare scholen van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 20:47
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Een mimiobord is ook een smartboard...

Ten tweede is dat natuurlijk onzin aangezien je geen flauw idee hebt van de andere technieken die er beschikbaar zijn (en die nog beter zijn ook!).
Nee, ik weet inderdaad niet hoeveel andere technieken er beschikbaar zijn. Maar ik geef zelf gewoon antwoord op de vraag die TS wil hebben en antwoorden van anderen kunnen hem ook helpen.

En sorry dat ik nog nooit eerder van een 'mimiobord' heb gehoord en na het opzoeken niet heb kunnen concluderen dat het gelijkwaardig is aan een smartboard. Maar ik ben dan ook geen netwerkbeheerder.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 21:40
Verwijderd
Trek dan niet gelijk conclusies van 'als apparaat a niet overweg kan met b dan moet het wel c zijn'. De wereld is niet zo klein, er zijn meer wegen naar Rome, et cetera, als je begrijpt wat ik bedoel en meer van dat soort clichés.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 21:44
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Trek dan niet gelijk conclusies van 'als apparaat a niet overweg kan met b dan moet het wel c zijn'. De wereld is niet zo klein, er zijn meer wegen naar Rome, et cetera, als je begrijpt wat ik bedoel en meer van dat soort clichés.
Ik zie in mijn post alleen dat ik conclusies trek op de situatie waar bij ons op school sprake van is en op mezelf hoor. Wellicht had ik dat wat meer moeten verduidelijken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.