Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2011, 17:07
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Ik doe op het moment voor de tweede keer de 5e klas van het VWO, en heb (als ik overga), volgend jaar dus mijn examens.

Ik heb in de derde klas een profiel gekozen wat totaal niet bij me past en waar ik ook niks mee ga doen, en loop al een hele tijd vast op een aantal vakken.

Mijn profiel is NG met Natuurkunde, wiskunde B en geschiedenis.

Met alle vakken gaat het goed, behalve met Natuurkunde en wiskunde B.
Ik ben volgens mij het slechtste hierin van de hele klas, en moet enorm veel tijd in deze vakken steken (Wat ook ten koste gaat van andere vakken.) Veel bijlessen helpen maar iets en ik sta uiteindelijk toch onvoldoende voor deze twee vakken.

Hoe ik er nu voor sta haal ik dit jaar waarschijnlijk net, maar ik heb geen idee hoe ik ga slagen voor de examens volgend jaar, ik ken de stof niet goed genoeg.

Nou doet een vriendin van mij een cursus scheikunde in de zomervakantie (van volgens mij 7 weken?) waarin ze dus alleen haar diploma voor scheikunde mee haalt (ze moet dus 3 jaar scheikunde inhalen). Zou ik dit in de zomervakantie kunnen doen voor wiskunde en natuurkunde?
Heeft iemand misschien meer informatie

Lang verhaal, sorry.
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2011, 17:57
Violina
Violina is offline
Misschien kun je eens bij het LOI of het NHA navraag doen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 17:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik geloof niet dat je je diploma kunt halen voor 1 vak. (deelcertificaat) in de vakantie. De examens zijn altijd in mei, en soms in januari op een aantal scholen. (of was het februari?)

Wat je vriendin doet, is mss voor een inloting, dat is een certificaat om toegelaten te worden bij een opleiding denk ik. Het telt voor zover ik weet niet mee voor een echt vwo diploma.
Als je wiskunde en natuurkunde echt niet meer ziet zitten, kun je nog naar een VAVO instelling gaan en een ander profiel nemen. Daar herhalen ze alles van de 5e klas ook nog weer.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 11:06
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Citaat:
Als je wiskunde en natuurkunde echt niet meer ziet zitten, kun je nog naar een VAVO instelling gaan en een ander profiel nemen. Daar herhalen ze alles van de 5e klas ook nog weer.
Dan doe je dus VWO5,6 en examens in één jaar?
Zou een mogelijkheid zijn... en dat is net zo erkend als een diploma wat je op school haalt?

Maar ik bedoelde dus alleen voor de vakken Natuurkunde en scheikunde.

Of zoiets als een bijspijkercursus van een aantal weken in de zomer ter voorbereiding van het examen?
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 11:33
Verwijderd
Bijspijkercursussen in de zomervakantie tussen 5 en 6vwo kun je volgen bij de universiteit Leiden. Zie hier: http://www.sslleiden.nl/websites/home-stoomcursus/. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik hoor wel heel goede verhalen over de examencursus.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 13:29
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Dan doe je dus VWO5,6 en examens in één jaar?
Zou een mogelijkheid zijn... en dat is net zo erkend als een diploma wat je op school haalt?

Maar ik bedoelde dus alleen voor de vakken Natuurkunde en scheikunde.

Of zoiets als een bijspijkercursus van een aantal weken in de zomer ter voorbereiding van het examen?
Een VAVO diploma is net zo erkend, ja.
(maar dat is dus een optie, als je de twee vakken wilt laten vallen en een nieuw profiel wilt. Voor de vakken die je nu hebt afgesloten, en sommige SE cijfers kun je ook meenemen, zodat je dat niet alles over hoeft te doen, bijv. ANW, maatschappijleer. (als dat er tegenwoordig nog is ) of als je je NL al voor 50% SE cijfer hebt.

Nog meer bijles nemen kan ook inderdaad. Alleen denk ik wel dat je je moet afvragen of je er ook wat uit haalt, of het je wat extra brengt. Het gaat er niet zo zeer om of anderen er wat aan hebben. Helpt het jou als iemand het je uitlegt? Of begrijp je het dan nog niet goed genoeg? (dacht dat je schreef dat bijlessen niet echt hebben geholpen)

Ik heb zelf 5 jaar NG profiel gehad, maar door omstandigheden natuurkunde, wiskunde en scheikunde niet bij kunnen houden. Na de 5e klas, ben ik naar de VAVO gegaan omdat ik graag zou slagen. Ik had me ingeschreven voor een NG profiel, had de hele vakantie voor de vakken gestudeerd zodat ik weer op niveau zou zijn, maar na een aantal weken dat profiel te hebben gedaan, was de gemiste kennis nog veel te groot. Ben in oktober overgestapt naar een EM profiel en ben dat jaar geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:03
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Maar wat raar dat je gewoon via VAVO nog in de 5e klas over kan stappen op een ander profiel.. Ik wilde nl. twee jaar geleden (eind vierde klas) natuurkunde inwisselen voor aardrijkskunde en dat kon al niet eens.

Maar ik zal het even uit gaan zoeken, bedankt voor de info
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Bijles in plaats van blijven zitten'
Gatara
60 31-05-2012 23:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.