Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 21:04
jannick16
jannick16 is offline
hallo,
hier mijn verhaal wat vandaag gebeurde.
ik had net een tussenuur gehad
ik en een paar vrienden lopen de les in
een gestoorde klasgenoot van mij
loopt marcherend de les in
en zingt een lied die over hitler gaat ofzo
dus een paar gasten bulken mee
en ik klapte alleen
en toen moesten we eruit
naar onze bovenbouw begeleider
en die werd helemaal gek
en nu zijn we dus geschorst
ike dus ook nu zijn onze ouders gebeld
maar ik vind het niet eerlijk omdat ik alleen maar klapte ??
ze zeiden ook dat we misschien zelfs van school af moesten? dit is niet eerlijk iemand hier ervaring mee of advies ? ofzo ? alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2011, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Lees eens wat over de verschrikkingen van het nazibewind, zodat je voortaan niet zo grenzeloos dom gedrag meer zal vertonen.

Als je zo'n stunt uitvoert naast iemand wiens familie heeft geleden in de Tweede Wereldoorlog, of iemand die gewoon een goede moraal heeft, loop je kans dat je zonder pardon een dreun krijgt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:43
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Lees eens wat over de verschrikkingen van het nazibewind, zodat je voortaan niet zo grenzeloos dom gedrag meer zal vertonen.

Als je zo'n stunt uitvoert naast iemand wiens familie heeft geleden in de Tweede Wereldoorlog, of iemand die gewoon een goede moraal heeft, loop je kans dat je zonder pardon een dreun krijgt.
Ja ik snap je ook wel ,maar dit is niet opzettelijk dit was naar mijn idee meer van grapjes maken van gebeurtenissen die nogal gevoel liggen beetje de grens opzoeken.En als iemand hem daarvoor een dreun geeft is hij ook verkeerd bezig
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:46
honestsmile
honestsmile is offline
Jij gaat zelf klappen, je doet dus vrolijk met ze mee... Volgende keer maar niet de meeloper uithangen XD
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 05:45
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Als die gast een lied over Hitler zingt (waarschijnlijk een lovend lied) en jij gaat vrolijk mee lopen klappen, dan geef je wel degelijk de indruk dat je het eens bent met dat die jongen dat lied tettert, en ben je dus terecht geschorst wegens medeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.

(Dit klinkt allemaal een beetje overdreven, maar zo zit 't eigenlijk wel... )

Dus denk de volgende keer na bij welke liederen mee gaat lopen klappen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 07:36
Verwijderd
Inderdaad, je hebt meegedaan (geklapt) en daar ben je voor gestraft. Het is niet zo dat jij niks gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Als die gast een lied over Hitler zingt (waarschijnlijk een lovend lied) en jij gaat vrolijk mee lopen klappen, dan geef je wel degelijk de indruk dat je het eens bent met dat die jongen dat lied tettert, en ben je dus terecht geschorst wegens medeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.

(Dit klinkt allemaal een beetje overdreven, maar zo zit 't eigenlijk wel... )

Dus denk de volgende keer na bij welke liederen mee gaat lopen klappen.
Dit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 13:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Amedeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.
Strafbaar is het niet. Recht op meningsuiting, of in dit geval, recht op eigen domheid. Je mag zelfs oproepen tot discriminatie op basis van nazistische denkbeelden, net zoals oproepen tot discriminatie op wat voor andere grond ook (religie bijvoorbeeld, een grote speler in de haatsector) is toegestaan.

De holocaust ontkennen is wel strafbaar omdat de Hoge Raad heeft geoordeeld dat dat geen meningsuiting is, omdat het geen enkel ander doel heeft dan andere mensen grieven.


Niet dat legaal zijn betekend dat het niet laakbaar is, of dat je iemand ervoor kunt straffen, integendeel. Maar puur strafrechtelijk gezien is er niets aan de hand.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 15:13
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
hallo,
hier mijn verhaal wat vandaag gebeurde.
ik had net een tussenuur gehad
ik en een paar vrienden lopen de les in
een gestoorde klasgenoot van mij
loopt marcherend de les in
en zingt een lied die over hitler gaat ofzo
dus een paar gasten bulken mee
en ik klapte alleen
en toen moesten we eruit
naar onze bovenbouw begeleider
en die werd helemaal gek
en nu zijn we dus geschorst
ike dus ook nu zijn onze ouders gebeld
maar ik vind het niet eerlijk omdat ik alleen maar klapte ??
ze zeiden ook dat we misschien zelfs van school af moesten? dit is niet eerlijk iemand hier ervaring mee of advies ? ofzo ? alvast bedankt

Zeer terecht dat er sancties zijn gekomen. Jij moet op dat moment niet de meeloper uithangen, maar gewoon die klas in lopen en je verstand gebruiken. Ik hoop niet dat het getal in je nickname je echte leeftijd is, anders moet je je diep schamen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 20:30
Kesa
Kesa is offline
De mensen hierboven hebben het meeste al wel verteld. Maar:

Citaat:
en nu zijn we dus geschorst
Ik kan me ergens herinneren dat er ook jongeren waren die iets hadden vernield of ook leuzen hadden geroepen omtrent WOII en de nazi's, die moesten als 'straf' verplicht een concentratiekamp bezoeken. Wellicht is het ook effectief dat jij verplicht onder begeleiding van een docent een bezoek brengt aan een Nederlands concentratiekamp. Dan zul je het in ieder geval niet in je hoofd meer halen vrolijk te klappen om dit soort dingen.

Overigens wil ik er wel bij zeggen, dat ik de sanctie 'van school afgestuurd worden' iets té overdreven vind voor wat er hier is gebeurt. Dat men geschorst wordt, daar kan ik me dan nog wel iets mee voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 05:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Strafbaar is het niet. Recht op meningsuiting, of in dit geval, recht op eigen domheid. Je mag zelfs oproepen tot discriminatie op basis van nazistische denkbeelden, net zoals oproepen tot discriminatie op wat voor andere grond ook (religie bijvoorbeeld, een grote speler in de haatsector) is toegestaan.

De holocaust ontkennen is wel strafbaar omdat de Hoge Raad heeft geoordeeld dat dat geen meningsuiting is, omdat het geen enkel ander doel heeft dan andere mensen grieven.


Niet dat legaal zijn betekend dat het niet laakbaar is, of dat je iemand ervoor kunt straffen, integendeel. Maar puur strafrechtelijk gezien is er niets aan de hand.
Ja, okay, dat klopt wel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 05:45
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
De mensen hierboven hebben het meeste al wel verteld. Maar:



Ik kan me ergens herinneren dat er ook jongeren waren die iets hadden vernield of ook leuzen hadden geroepen omtrent WOII en de nazi's, die moesten als 'straf' verplicht een concentratiekamp bezoeken. Wellicht is het ook effectief dat jij verplicht onder begeleiding van een docent een bezoek brengt aan een Nederlands concentratiekamp. Dan zul je het in ieder geval niet in je hoofd meer halen vrolijk te klappen om dit soort dingen.

Overigens wil ik er wel bij zeggen, dat ik de sanctie 'van school afgestuurd worden' iets té overdreven vind voor wat er hier is gebeurt. Dat men geschorst wordt, daar kan ik me dan nog wel iets mee voorstellen.
Van school afsturen is inderdaar misschien ietsje te veel van 't 'goede'...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 10:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Waarom vind je dit niet eerlijk? JIJ vindt het misschien een grapje, maar iemand anders kan daar heel anders over denken. Ik vind het ook absoluut niet grappig. Je wilt de grens opzoeken, maar bent daar dus al lang en breed overheen gegaan en daar moet je dan ook de conequenties van inzien.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 19:20
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Jij gaat zelf klappen, je doet dus vrolijk met ze mee... Volgende keer maar niet de meeloper uithangen.
Dit
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 19:45
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Waarom vind je dit niet eerlijk? JIJ vindt het misschien een grapje, maar iemand anders kan daar heel anders over denken. Ik vind het ook absoluut niet grappig. Je wilt de grens opzoeken, maar bent daar dus al lang en breed overheen gegaan en daar moet je dan ook de conequenties van inzien.

Je bedoeld volgens mij de consequenties
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 10:00
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Je bedoeld volgens mij de consequenties
En jij bedoelt 'bedoelT' Alsjeblieft zeg, een s die niet hard genoeg is ingetypt door de snelheid.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 20:41
Associated
Avatar van Associated
Associated is offline
had je maar normaal moeten doen, je weet de gevolgen.
__________________
Iemand die nog nooit een fout heeft gemaakt, heeft nog nooit iets nieuws geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 21:24
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
En jij bedoelt 'bedoelT' Alsjeblieft zeg, een s die niet hard genoeg is ingetypt door de snelheid.
ik had het moeten weten t kofship anders d
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2011, 11:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
had je maar normaal moeten doen, je weet de gevolgen.
...Schreef degene die als avatar het logo had van het enige regime dat meer slachtoffers maakte dan het nazi regime.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd KNVB wil Zonneveld schorsen
Angelos
16 06-07-2005 21:47
Algemene schoolzaken Schorsing als gevolg van het niet volgen van gymlessen
mwja
55 04-05-2005 11:05
Vrije tijd Francesco Totti geschorst tegen Ajax
Boogie
22 15-03-2003 17:35
Algemene schoolzaken schorsing tot nader bericht
Drazzy
63 09-02-2003 21:49
Vrije tijd Schorsing van spelers.
bazzemans
6 02-04-2002 13:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.