Oud 26-06-2011, 20:19
dolf1010
dolf1010 is offline
Hoi,

Ik zit in 3 Havo en blijf dit jaar zitten ( ik heb twee 4en, dus 4 mindpunten terwijl je er 3 mag hebben ), Nou zei ik dit tegen een amerikaanse vriend en die zei : waarom neem je geen summerschool? Ik zei gelijk dat we dit in Nederland niet hebben maar ik begin nu wel te twijfelen.
Is er in Nederland een summerschool of iets wat hier op lijkt waardoor ik toch nog over kan gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2011, 21:09
Verwijderd
Volgens mij niet. Als je blijft zitten blijf je gewoon zitten, en moet je het jaar overdoen. Ik weet alleen van gevallen waarbij iemand zou blijven zitten wegens een niet ingeleverde tekening oid, waardoor je op tekenen dan een te laag cijfer stond. En dan mocht iemand in de zomer die tekening alsnog wel maken. Zulk soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 22:16
piraat013
piraat013 is offline
Ja of Ckv inhalen in de zomervakantie of gym of een levensbeschouwing een werkstuk maar meer ook echt niet,
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 00:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zoiets is er niet. Niet formeel tenminste. Wie weet wat je kunt bereiken als je gewoon op je knieën gaat bij de afdelingsleider en belooft je hele vakantie te offeren aan de vakken waarvoor je die 4 had?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 11:44
Verwijderd
Het was bij mij op school wel gebruikelijk dat als je genoeg motivatie liet zien, je over kon met een zomertaak. Dan heb je gewoon twee weken voor het eind van de zomervakantie een toets voor één van je onvoldoende vakken, waar de stof van het hele jaar in herhaald wordt, en als je die toets haalt ben je over.
Ik zou zeggen, stap eens naar je decaan om te laten zien hoe graag je over wil
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:47
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Het was bij mij op school wel gebruikelijk dat als je genoeg motivatie liet zien, je over kon met een zomertaak. Dan heb je gewoon twee weken voor het eind van de zomervakantie een toets voor één van je onvoldoende vakken, waar de stof van het hele jaar in herhaald wordt, en als je die toets haalt ben je over.
Ik zou zeggen, stap eens naar je decaan om te laten zien hoe graag je over wil
Meestal kijkt de decaan echt niet naar hoe graa je over wil, maar meer of je het überhaupt zou kunnen redden in de volgende klas. Dus ik weet niet als dat echt veel effect zal hebben...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Meestal kijkt de decaan echt niet naar hoe graa je over wil, maar meer of je het überhaupt zou kunnen redden in de volgende klas. Dus ik weet niet als dat echt veel effect zal hebben...
Iedereen wil natuurlijk graag over, maar als je laat zien dat je zelf naar je decaan kunt gaan en een voorstel te doen, laat je zien dat je zelf informatie kunt zoeken, intiatief kunt tonen en op goede ideeën kunt komen, allemaal dingen die ervoor zorgen dat de kans dat je het redt in de volgende klas groter is. Als je nergens om vraagt, kun je ook niet er van uit gaan dat mensen iets voor je doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Motivatiebrief studeren in het buitenland
Verwijderd
12 11-01-2007 15:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nieuwe Brief Engels, Help!
sten-vvv
4 20-09-2005 19:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Brief Engels. Help!
sten-vvv
13 16-09-2005 18:24
Muziek Luister nu!
Verwijderd
256 09-01-2004 10:22
Muziek Welke muziek heb jij?
AXE
66 18-07-2003 15:08
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.