Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2011, 12:59
the_Reader
the_Reader is offline
Ik ben boeken aan het bestellen voor volgend schooljaar (6 vwo) en daar proberen ze me voor elk vak examenbundels en/of samengevatbundels te verkopen. Maar ik vroeg me af of deze nu echt nodig zijn, aangezien oude examens gewoon op internet te vinden zijn. En zijn ze voor alle vakken even handig, of voor vakken als Engels en Duits veel minder dan bijvoorbeeld Wiskunde?

Wat is julie ervaring hierin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2011, 15:29
Kesa
Kesa is offline
Afgelopen schooljaar ( 2010-2011 ) hebben we met veel vakken met examenbundels gewerkt. Zelf heb ik nog wat enkele boeken Samengevat aangeschaft.

Samengevat is erg handig, daar staat alles wat je moet kennen erg overzichtelijk op een rij. Alles wat daarin staat moet je gewoon kennen en in wezen kun je het met die boekjes ook redden ter examenvoorbereiding. Als er iets in staat wat ik niet snapte, vroeg ik het gewoon aan mijn docent(e) of keek ik nog even in de gewone lesboeken. Toch bespaart Samengevat je een hoop tijd ( ter vergelijking: voor economie lees ik liever enkele keren Samengevat door dan dat ik al die lesbladen weer moet doornemen ).

De Examenbundel heeft als voordeel dat de antwoorden van examens ook worden uitgelegd en dat je bij de talen ook een uitgebreide uitleg krijgt waarom een bepaald antwoord fout is. Of je dat handig vindt, mag je voor jezelf beslissen. Over het algemeen is het wel handig om te weten. Er staan verder wat leesstrategieën in, die heb ik dan zelf wat minder gebruikt. Voor geschiedenis is de Examenbundel een verademing: een samenvatting van de lesstof, een uitgebreide woordenlijst, een chronologische volgorde van de gebeurtenissen én oefenvragen over de betreffende stof. Als je dat vak hebt, zou ik het voor geschiedenis zeker aanschaffen.

Al met al biedt de Examenbundel je meer diepgang in de antwoorden van de examens en iets meer oefening en theorie, dat alles in één boek. Samengevat biedt alle examenstof mooi op een rijtje aan. Van alle vakken waarvan ik Samengevat/Examenbundel heb, heb ik er redelijk wat aan gehad. Aan de Examenbundels Engels/Duits iets minder ( voor Nederlands hebben we geen Examenbundel nodig gehad ), daar gebruik ik toch liever de examens van Internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Afgelopen jaar gezakt in havo5.
serinajones
4 17-01-2015 19:38
Eindexamens 2013 [VMBO] Verschil GT en KGT?
Martijn27
7 04-05-2013 09:17
Eindexamens 2008 Voorbereiding voor CE: Examenbundel of Samengevat?
Missy
15 10-04-2008 11:52
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Examenbundel/Samengevat Aardrijkskunde
RodeKrab
5 22-09-2006 17:40
Algemene schoolzaken 'examenbundel' of 'samengevat'
kate_temp
19 15-08-2004 19:01
Eindexamens 2003 Samengevat/Examenbundel
Roos
24 24-04-2003 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.