Oud 11-07-2003, 22:10
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
wij hebben nu een pup van bijna 7 maanden.
ze leert goed en is braaf maar het probleem is dat ze alles, maar dan ook echt álles opeet wat ze vind.
Vandaag lag de pomp van de luchtbedden in de wei en een teddybeer, en de sok van mij ligt in de wei van de buurman en ze heeft de voorraad eten in de tent opgegeten en en en en en en ze heeft een kussen beknaagt (gheghe) wat even op de grond lag (er zit een gat in). ze eet ook altijd paardenpoep en vieze dingen op straat zoals zakdoekjes en verpakkingen van eten.
ze pakt ook heel vaak uit de oud papier mand gewoon iets om even te verscheuren......

in boekjes lees je altijd dezlfde dingen over hoe je een standaard pup moet opvoeden, maar sommige hondjes zijn nou eenmaaal eueueuehhhh anders.
heeft iemand ervaring met een hond/pup die alles pakt en eet wat er te vinden valt en hoe hebben jullie dit opgelost?

je kan natuurlijk zo veel mogelijk spullen voor de hond onbereikbaar maken maar omdat Sam (de pup dus) alles eet kunnen we moeilijk het hele huis inclusief onszelf inpakken in kasten en kluizen!!!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 22:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
een veelgebruikte tip tegen afvalbakken leegroven is iets heel
scherps erop smeren,

onze hond schooierde eerst ook heel veel op straat maar ik gaf hem elke keer een ruk alsie het deed, en nu doetie het niet meer (ik weet dat er betere manieren voor zijn maar dat wist ik toen nog niet en nu is het probleem wel opgelost)

tegen slopen moetje ervoor zorgen dat je hond genoeg te doen heeft (hiervoor moet je denk ik wel de boekjjes raadplegen,. deze weet ik echt niet)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:55
Orpa
Orpa is offline
Tegen slopen, dat doen ze als ze zich vervelen: dus iedere dag een flink eind renne (worden ze moe van) en heel veel dingen rondstrooien waarmee hij wel mag spelen (en dus ook niet boos worden als hij ze molt)
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:34
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
eigenlijk rent ze de hele dag al door het weiland en als we speeltjes geven wordt onze andere hond ontzettend boos op haar.
we kunnen ook moeilijk alles in huis onder smeren met een vies goedje want ze beknaagt écht álles!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
lees de hondenboekjes maar eens door, staat vast een boel in
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:53
doggie
doggie is offline
hoii,

onze hond van 4 jaar eet ook alles en speelt met alles, we laten het meestal toe maar soms eet ze gewoon van tafel dan word ze gestraft en leggen we haar vast in haar mandje
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:06
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Het feit dat je pup ook dingen gaat verscheuren en eerder spelen heeft idd misschien te maken met het feit dat het vertier zoekt. Je kan dan proberen zelf dingen te maken waarmee de pup kan spelen, in winkels is ook genoeg te vinden, maar vaak is gewoon een zelf gemaakt iets al genoeg en rennen, wandelen, balletje gooien helpt idd ook
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:36
Verwijderd
Vaak wil het geven van een flostouw, een bot oid, al een heel eind helpen. Verder kan het ook helpen als je iets met haar gaat doen waar ze echt moe van wordt.

ps: Wat is het eigenlijk voor pup?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:46
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Is al eerder gezegt, maar je pup verveelt zich. geef 'm iets dat piept, en waar 'ie op kan kauwen, dan is het ergste probleem wel opgelost. je kan 'm eventueel naar puppietraining sturen als het te gek word.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:20
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
eueuhhhm, tsjah, ze heeft al een puppycursusgedaan (gaat na de vakantie de vervolgcursus doen) en ze heeft genoeg speeltjes.
we hebben ook een wei en afentoe pakt de oudere hond een konijn en dan zijn ze weer een paar weken zoet met botjes knagen dus ik denk niet dat het verveling is eigenlijk.
ze is ook heel lang buiten omdat ze gewoon los kan lopen en dan loopt ze lekker te rennen en te zoeken naar dingen, en dan komt ze afentoe met een tak aanslepen waar ze dan weer uren zoet mee is.
misschien is het meer dat ze het verschil nog niet weet tussen mijn sok en haar kleedje dat ze wel mag verscheuren.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 15:39
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
welk ras is je hond.

sommige rassen vervelen zich niet lichamelijk maar geestelijk en gaan daarom slopen en pikken.

misschien is een kong een idee ( bal met diepe groeven waar je brokjes in kunt doen) dan moeten ze echt flink denken en peuteren willen ze een brokje krijgen daar worden ze wel moe van
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:49
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
tis een kruising tussen een herder en een boerenfox!
(heel leuk dus wel, hihi)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 17:36
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
maar ook erg slim

die zijn dus ook druk in hun koppie
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 17:41
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
denk dat je haar gewoon moet straffen als ie bijvoorbeeld aan de tafelpoot knaagt, of iets anders sloopt dat niet mag!
of als je iets ziet binnenshuis wat niet mag, dan pak je haar op, en zet je haar buiten.

voor de rest zou ik t niet weten, lees boekjes door enzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Googlism.
kaleidoscope
71 05-02-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.