Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 20:01
Lennn
Lennn is offline
Hei,

Vanmiddag moest ik van mijn mentor naar een zorgcoordinator, < ik denk dat je het zo schrijft.
Dit omdat ik teveel onvoldoendes stond om naar atheneum 3 te gaan, niet een paar te veel, maar veel te veel, als het nu zou eindigen, zou ik havo 2 moeten doen. Maar hij stelde dus een paar vragen, over hoe het thuis ging, en of ik goed in mijn vel zit enzo. Ik heb hierop geantwoord dat er niks is, dat ik goed in mijn vel zit, blablabla.

Maar in feite heb ik echt wel wat problemen, maar ik was een beetje bang om dat te zeggen, omdat hij het misschien ging vertellen aan mijn mentor, en die misschien weer aan mijn ouders.

Nu was mijn vraag dus, als ik iets aan de zorgcoordinator vertel kan ik dan zeker weten dat mijn ouders het uiteindelijk niet zullen weten dat ik zoiets heb vertelt, ik zou het namelijk het liefst wel aan hem vertellen, omdat ik dan misschien hulp kan krijgen, wat ik dit jaar wel nodig heb om er nog wat van te maken..

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 21:03
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
je moet eerlijk zijn tegenover jezelf.
Als je niet met de zorgcoordinator kunt praten moet je met de vertrouwenspersoon praten op school.
Dat zal op luchten en je zit dan beter in je vel als jehet deelt met anderen. En je ouders komen het dan niet te weten.

succes!
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 21:36
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Hoi Lenn,

Wat vervelend dat je niet durft te vertellen waar je mee zit. Ik weet natuurlijk niet wat voor problemen het zijn dus het is lastig om meteen te vertellen of je ouders er niks over zullen horen. Je bent nu nog minderjarig dus zijn je ouders verantwoordelijk voor jou.
Ga bij je na waar je problemen over gaan. Heeft het met je ouder te maken? Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je het lastig vindt om het er met iemand over te hebben.
Heb je problemen die niet met hen te maken hebben; waarom wil je dan niet dat ze het weten? Je kunt ook duidelijk aan de zorgcoordinator vertellen dat je niet wilt dat je ouders iets weten. Deze persoon zal in overleg met jou beslissen wat er verder gaat gebeuren. Zo kun jij meebeslissen over de verdere stappen die gezet moeten worden.
Je bent nu nog jong en het is daarom erg zonde als je nu al met problemen kampt en daar niets aan doet. Misschien zul je er wel de rest van je leven last van blijven als je nu niet de kans grijpt om ze aan te pakken.
Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt om het er toch over te hebben. Juist nu kun je veel hulp krijgen en zal het misschien alleen maar beter met je gaat, ook al is het even eng.
Als je wilt kun je mij ook een prive bericht sturen. Misschien kan ik je wel helpen of wat meer advies geven. Dat kan natuurlijk anoniem.
Misschien is deze site http://www.internethulpverlening.nl/ nog iets voor jou. Ik wens je heel veel succes en hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:46
Lennn
Lennn is offline
Thanks, op basis hiervan heb ik het toch maar gedaan, moet zeggen dat het stiekem best wel oplucht :'D
Ik zie wel hoe het nu verder gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173
darkfairy
500 03-10-2016 17:56
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #166.
Sorry.x
476 29-11-2011 16:50
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 19:48
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.