Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2011, 15:27
muchachomalo
Avatar van muchachomalo
muchachomalo is offline
hallo mensen

ik doe 1 havo en haal veel onvoldoendes nu ben ik echt heel bang dat ik niet overga




help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2011, 16:51
Akkeee
Akkeee is offline
Neem bijles voor de vakken die je niet zo goed kan. En vraag je ouders om je te steunen. Maar doe vooral je best.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 17:12
Verwijderd
In de brugklas laten ze je niet zo snel zittenblijven, eerder zullen ze je dan overplaatsen naar het vmbo. Als je dat niet wil, vraag dan aan alle leraren van de vakken waar je niet goed in bent of ze tips voor je hebben, en neem eventueel bijles.
Voor sommige mensen is de overgang van de basisschool naar de middelbare school nu eenmaal groter dan voor anderen, dat is niets om je voor te schamen, maar gelukkig ga je nu al proberen om er iets aan te doen, dus je hebt nog vijf maanden om je cijfers op te halen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 18:02
Siron
Siron is offline
Belangrijk is dat je jezelf inzet voor de vakken. Als je problemen hebt met bepaalde vakken vraag dan extra uitleg aan leerkrachten, vrienden, (eventueel) ouders, ... . Zoals Sarah zegt hebben sommige mensen meer moeite dan anderen met zich aan te passen. Het is nu éénmaal niet meer zoals in het basisonderwijs. Door niets te doen kom je er niet en je zal zelf merken hoe hoger je gaat hoe meer leerstof het wordt en dus dat je meer zult moeten werken. Vooral ook belangrijk is om de moed niet te laten zakken, als je een onvoldoende hebt en je laat het hoofd hangen zal je test erna waarschijnlijk ook een onvoldoende zijn. Je hebt nu nog wel wat tijd om je punten in te halen . Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 23:47
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Maak je, je huiswerk wel altijd
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:57
Verwijderd
Misschien kunnen je ouders of vrienden je helpen, of kan je bijles nemen. Als je naar een leraar op school gaat en je zegt tegen hem/haar dat je bang bent dat je niet over gaat dan zullen ze je best wel willen helpen. Bij ons op school heb je ook dat leerlingen uit de bovenbouw leerlingen uit de brugklas helpen. Hebben jullie niet zoiets? Dat je naar een leerling uit de bovenbouw kan gaan? Zij willen je echt wel helpen met het zoeken naar een oplossing.
En je hebt nog even om je cijfers op te halen!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 11:32
the economist
the economist is offline
Hoe ging het op de basisschool ? Was je daar één van de beteren, en kon je makkelijk havo doen volgens het advies, of was je (met de citotoets bijv) net met de hakken over de havo-sloot.
En moet je nu bijv veel verder fietsen om naar school te komen ?
Hoe lang zit je aan je huiswerk ?
Doe je in de les altijd goed mee ?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 11:53
nattetwat
nattetwat is offline
muchamalo
jij bent echt een twatje he, je kunt beter hulp zoeken op school dan op zn site als deze of je kunt er beter gelijk mee stoppen want jou situatie ziet er echt kansloos uit en is een doodlopende weg
jij bent zeker vaak een korte vis in het weekend ?
groeten
de natte twatjes
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 15:19
Verwijderd
@hierboven, waarom moet dat meteen zo onaardig??
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 20:33
nattetwat
nattetwat is offline
@hierboven en de reactie daarboven.

dit is onze mening en tevens een feit als je het hier niet mee eens bent ben je een geit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 22:10
Verwijderd
Waarom praat je in de 3e persoon meervoud 1e persoon meervoud, ben je de helft van van een siamese tweeling ofzo?

2. iemand is niet meteen een twat omdat ie moeite heeft met zijn school.

3. Geiten zijn ook maar dieren.

Laatst gewijzigd op 05-02-2011 om 13:26. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 22:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
1. Waarom praat je in de 3e persoon meervoud, ben je de helft van van een siamese tweeling ofzo?

2. iemand is niet meteen een twat omdat ie moeite heeft met zijn school.

3. Geiten zijn ook maar dieren.
1ste persoon meervoud.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 13:26
Verwijderd
Het was een typo
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:00
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Sterkte met je cijfers!

Ik zit nu in de 2e, de eerste ging me wel goed af maar nu zat ik dit jaar een beejte in de problemen.
Ik heb een paar tips om je prestaties een boost te geven:

1. Vraag aan je ouders of er iets tegenover kan staan. Bijvoorbeeld, als je een voldoende tussenrapport hebt, dat je dan iets krijgt wat je al heel graag wou. Dit geeft je meteen een doel om naar te kijken en dat er ook iets tegenover staat.
2. Zie zelf in dat het niet goed gaat nu. Ik weet niet of je veel aan je leerwerk doet, maar dat deed ik dit jaar niet. Ik gooide er een beetje met de pet naar en ik haalde veel onvoldoendes. Ik ben beter mijn best gaan doen, en verdeel mijn huiswerk beter over de dag. Dit helpt enorm.
3. Maak een planner om goed en overzichtelijk te zien welke toetsen je hebt. Als je voor een vak waar je veel moeite mee hebt over 4 dagen een toets hebt is het handiger om er meteen al voor te leren. Als je een planner maakt kun je dit handig zien. Zeker aan het eind van de week vergeet je nog wel eens om de agenda een blaadje verder te slaan en dan merk je zondag dat je dinsdag/maandag een zware, belangrijke toets hebt waar je je niet goed op voorbereid hebt.

Kortom, je moet gewoon zien dat school ook leuke en goede kanten kan hebben, anders bereik je later helemaal niets. Hiermee bedoel ik niet dat je meteen niet meer met je vrienden om kan gaan en chillen, daar hou je natuurlijk ook tijd voor over. Begin gewoon met even op een rustige plek kijken wat je moet doen aan huis/leerwerk en dat ook echt even doen. Dan ben je er ook meteen klaar mee.
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 06:20
Verwijderd
Idd een goede planning, en houd daarbij rekening met het aantal lesuren op een dag. Ga na acht lesuren dus niet evenveel huiswerk maken als ja vier lesuren maar verdeel het logisch over je tijd
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 17:03
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Je zegt dat je veel onvoldoendes haalt. Haal je daarnaast ook veel voldoendes? Hoe sta je er op je rapport voor?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 19:24
Verwijderd
Kán je het niet of doe je het niet? Ofterwijl, maak je je huiswerk?

Als je specifieke vragen hebt kun je altijd bij me terecht, sta meestal wel open om het een en ander uit te leggen. (ik geef ook bijles Engels, vooral leesvaardigheid, aan 4 havo).

Het kan ook aan de manier van leren liggen. Zoals ik net al aangaf, altijd je huiswerk maken. Anders is het dubbel zo zwaar om later in te halen. Daarnaast goed opletten in de les, en wat ik altijd doe: zo veel mogelijk van het bord overnemen, uitroeptekens zetten bij aantekeningen waar de leraar veel op hamert of over zegt "dit zit vaak in het schoolexamen" o.i.d. Als je dan gaat leren, begin met je aantekeningen. Ga daarna de 'normale' stof leren en sluit af met nog een herhaling van je aantekeningen. Op die manier sta ik een 8,1 gemiddeld in 5havo
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 23:33
Verwijderd
Citaat:
@hierboven en de reactie daarboven.

dit is onze mening en tevens een feit als je het hier niet mee eens bent ben je een geit
Dat is geen mening, maar een reactie wat nergens op slaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2011, 12:18
LW
Avatar van LW
LW is offline
Meid maak je niet zo druk, in de eerste klas zitten heel veel mensen niet op het goede niveau. Ik snap dat het heel vervelend is voor je maar misschien moet je na dit jaar een niveau lager. Dat klinkt heel vervelend maar het is veel fijner omdat je dan gewoon goede cijfers kan gaan halen. Als het je echt dwars zit kan je eens met je mentor gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:17
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Meid maak je niet zo druk, in de eerste klas zitten heel veel mensen niet op het goede niveau. Ik snap dat het heel vervelend is voor je maar misschien moet je na dit jaar een niveau lager. Dat klinkt heel vervelend maar het is veel fijner omdat je dan gewoon goede cijfers kan gaan halen. Als het je echt dwars zit kan je eens met je mentor gaan praten.
Dit dus
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 14:56
Ghostnoot
Ghostnoot is offline
Citaat:
@hierboven en de reactie daarboven.

dit is onze mening en tevens een feit als je het hier niet mee eens bent ben je een geit
deze reactie is tijdverspilling verstuurd door mensen met geen leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bang om straks te gaan slapen, ivm misselijkheid
Guinie
9 11-04-2012 18:28
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Psychologie Bang om iets verkeerds te zeggen (bij psychotherapie)
Droomvlucht
9 09-01-2004 12:10
Psychologie Bang om af te gaan
kleinedraak
3 16-06-2003 16:07
Levensbeschouwing & Filosofie waarom zijn we bang om dood te gaan?
prinses eowyn
56 20-03-2003 20:55
Levensbeschouwing & Filosofie Bang om dood te gaan?
Saari
25 23-04-2002 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.