Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 14:44
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Ik heb even een vraagje over m'n profielkeuze voor komend schooljaar. Als dit niet mag: Sorry, gooi het maar dicht..

Maar ik open dit toch eventjes, omdat ik vrij wanhopig ben, m'n decaan in rook op is gegaan en ik dit dus niet meer met iemand van school kan bespreken, met als gevolg dat ik nu met driehonderd foldertjes naast me zit en door de bomen het bos niet meer zie..

Komend schooljaar ga ik naar Havo 4 met het profiel CM. (Wat ik heb gekozen omdat ik waarschijnlijk na de Havo een studie wil gaan doen in de sector sociale dienstverlening en ik denk dat dit profiel daar het beste bij aansluit..) Heb nog geen specifieke opleiding in m'n hoofd, dus ik wil eigenlijk dat ik met het kiezen van vakken voor het vrije deel ik nog wat andere opties open kan houden.. *voor zover dat mogelijk is*

In het profieldeel heb ik gekozen voor Frans 1 en 2 en laat ik duits dus vallen. Dan kan ik nog kiezen tussen:

- CKV 2 en 3 / Aardijkskunde

hoor van verschillende kanten dat CKV ontzettend veel tijd in beslag neemt, en op mijn school houdt die keuze ook in dat ik muziek moet gaan volgen. Nou ben ik zo a-muzikaal dat ik het verschil tussen een panfluit en een piano niet eens zou kunnen vertellen, dus ik denk dat Aardrijkskunde dan een wat logischere keuze is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Want ik hoor nog wel eens dat aardrijkskunde ook erg tegenvalt/ anders is dan in de onderbouw..

En verder heb ik de keuze:

- Economie2 / wiskunde A2 / Management & Organisatie

En daar ben ik de weg dus helemáál in kwijt.
- Weet iemand wat meer wat dit inhoud
- Heeft iemand er ervaringen mee
- Of is er misschien één vak van deze drie waarmee je meer mogelijkheden openhoudt voor vervolgopleidingen?

Ik heb niet specifiek een voorkeur voor een van deze vakken namelijk, maar hoop dat iemand me kan helpen!

Ik ben de weg namelijk echt compleet kwijt. Alvast bedankt..
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2005, 15:00
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Economie2 en Wiskunde A2 zijn gewoon aanvullingen op de deelvakken die je nu in je profiel hebt, wat management en organisatie inhoudt weet ik zelf ook niet. Ik zou als ik jou was wiskunde A2 kiezen, daar kun je denk ik meer mee.

CKV en aardrijkskunde, daar moet je zelf tussen kiezen, aangezien ik het allebei niet heb. Vraag anders na of je volgend jaar nog kunt wisselen als het je niet bevalt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:19
Verwijderd
Ik doe dan wel VWO maar de mensen die aardrijkskunde doen bij ons die zeggen dat het allemaal heel erg gemakkelijk is en iedereen haalt er ook 8-en en 9-ens voor..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:22
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Als je opties open wilt houden zou ik gaan voor Aardrijkskunde en Wiskunde A2. Wiskunde A1 is echt weinig, en je zult bij veel studies denk ik al gauw problemen krijgen met de wiskunde van veel studies. Bovendien doen mensen met meer Wiskunde het beter bij Economie, omdat je daar ook aardig wat wiskunde voor moet kennen. Aardkrijkskunde is gewoon iets waar je op zich al veel mee kan denk ik.

CKV 2 of 3 is denk ik niet leuk om te doen als je echt amuzikaal bent, maar dat kan je natuurlijk ook proberen te veranderen. Ec1,2 is niet veel meer dan Ec1, dus daar schiet je wienig mee op. M&O is misschien leuk, handig, maar volgens mij is er nergens dat je het gaat missen als je geen M&O hebt gedaan.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:24
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Keith schreef op 25-06-2005 @ 16:22 :


CKV 2 of 3 is denk ik niet leuk om te doen als je echt amuzikaal bent, maar dat kan je natuurlijk ook proberen te veranderen. Ec1,2 is niet veel meer dan Ec1, dus daar schiet je wienig mee op. M&O is misschien leuk, handig, maar volgens mij is er nergens dat je het gaat missen als je geen M&O hebt gedaan.
Ec1,2 is wel meer dan Ec1 hoor, bij mij zijn de studielasturen voor Ec1,2 in de vijfde/zesde zo'n 230 uren, en voor Ec1 maar 60.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:26
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 25-06-2005 @ 16:24 :
Ec1,2 is wel meer dan Ec1 hoor, bij mij zijn de studielasturen voor Ec1,2 in de vijfde/zesde zo'n 230 uren, en voor Ec1 maar 60.
Ik wou idd net zeggen..

Maar is er een groot verschil tussen alleen wiskunde A1 en wanneer je ook wiskunde A2 erbij kiest qua moeilijkheidsgraad?

En over economie 2 of wiskunde A2: Daar maakt het dus niet zoveel uit voor het openhouden van opties voor vervolgopleidingen welke je daarvan kiest? (Of dat één van deze twee misschien het profiel wat meer ondersteunt bv?)

En qua studielast, het verschil tussen eco2 en wiskundeA2? Zit daar nog veel verschil in?
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:29
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Zoals bij de meeste vakken ligt het bij aardrijkskunde gewoon heel erg aan je school. Maar als ik jou zo hoor lijkt dat me idd beter dan ckv.

Verder heb ik altijd gevonden dat M&O nogal nutteloos is, zeker zonder economie 2, en is eco2 veel makkelijker als je wa2 hebt. Ik zou dus voor wiskunde gaan en eventueel eco2, als je nog ruimte over hebt of een extra vak wilt doen ofzo. En ja, dit is veel meer dan alleen Economie 1. Zoals ook wiskunde 2 veel meer is dan alleen 1. 1 is gewoon de basis, bij 2 ga je veel dieper op de stof in, wat wel moeilijker is maar waar je uiteindelijk echt veel meer aan hebt.
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:40
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 25-06-2005 @ 16:29 :
Zoals bij de meeste vakken ligt het bij aardrijkskunde gewoon heel erg aan je school. Maar als ik jou zo hoor lijkt dat me idd beter dan ckv.

Verder heb ik altijd gevonden dat M&O nogal nutteloos is, zeker zonder economie 2, en is eco2 veel makkelijker als je wa2 hebt. Ik zou dus voor wiskunde gaan en eventueel eco2, als je nog ruimte over hebt of een extra vak wilt doen ofzo. En ja, dit is veel meer dan alleen Economie 1. Zoals ook wiskunde 2 veel meer is dan alleen 1. 1 is gewoon de basis, bij 2 ga je veel dieper op de stof in, wat wel moeilijker is maar waar je uiteindelijk echt veel meer aan hebt.
Nee, ik hoef maar één van die drie vakken te kiezen, dus ik hoef mezelf niet te pijnigen met én wiskunde A2 én eco 2

Maar economie 2 is dus logischer om te kiezen als je ook wiskunde 2 hebt? Of begrijp ik je nu verkeerd?
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:50
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
BMF schreef op 25-06-2005 @ 16:40 :
Nee, ik hoef maar één van die drie vakken te kiezen, dus ik hoef mezelf niet te pijnigen met én wiskunde A2 én eco 2

Maar economie 2 is dus logischer om te kiezen als je ook wiskunde 2 hebt? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Dat je er maar een hoeft betekent niet dat je er niet meer mag. Ik had 4 extra vakken op de middelbare school, maar ik merk al dat dat aan jou niet besteed is

En nee, ik zeg alleen dat economie 2 makkelijker is als je ook wa2 hebt. Ik weet verder niet echt wat handiger is bij vervolgopleidingen, ik weet alleen uit mijn eigen ervaring en ik denk niet dat je daar echt wat aan hebt.
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:27
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 25-06-2005 @ 16:50 :
Dat je er maar een hoeft betekent niet dat je er niet meer mag. Ik had 4 extra vakken op de middelbare school, maar ik merk al dat dat aan jou niet besteed is

En nee, ik zeg alleen dat economie 2 makkelijker is als je ook wa2 hebt. Ik weet verder niet echt wat handiger is bij vervolgopleidingen, ik weet alleen uit mijn eigen ervaring en ik denk niet dat je daar echt wat aan hebt.
Haha, nee niet echt *lang verhaal, heb door ziekte jarenlang heel veel school gemist, en nog steeds. Dus het is nu sowieso moeilijker om vakken bij te benen omdat ik overal 'gaten' heb in kennis, dus ik probeer met een minimum aan vakken zoveel mogelijk opties open te houden*

Ja dat zei ik; wiskunde a2 is dus een verstandigere keus dan economie2, omdat ik dán dus geen wiskunde a2 heb. Begrijpen we elkaar goed nu..
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:20
Nyawa
Wiskunde A12 en aardrijkskunde zou ik kiezen, daar kun je de meeste kanten mee op. Wiskunde A2 kost veel minder extra tijd dan eco2 en aardrijkskunde lijkt me nuttiger dan CKV 2,3.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:26
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
OK dankjewel allemaal voor 't reageren!

Ik ga inderdaad maar voor aardrijkskunde en wiskunde A1,2 vertrouw gewoon op jullie, kán niet mis gaan toch..
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:41
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 25-06-2005 @ 16:24 :
Ec1,2 is wel meer dan Ec1 hoor, bij mij zijn de studielasturen voor Ec1,2 in de vijfde/zesde zo'n 230 uren, en voor Ec1 maar 60.
SLU is niet belangrijk, wat je leert is belangrijk. Ik heb bij Ec1 gemerkt dat de Ec12ers weinig meer deden dan ik, overignes was dit wel op het VWO.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:45
Verwijderd
Hmm, dat verschilt erg per school. Bij ons op school is Economie 1,2 echt veel meer dan Economie 1.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 00:45
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik zou Wa2 of M&O kiezen. Wa2 omdat ik wiskunde niet zo moeilijk vind en er dus best wel goed in ben, en M&O een, naar mijn mening, een leuk vak is. Economie is macro-economie (gaat over het hele land), M&O is micro-economie (de economie van 1 bedrijf en alles wat daar bij komt).

Economie 1,2 vind ik wel erg moeilijk en is ook zeker veel meer dan Economie 1.

Aardrijkskunde vond ik wel erg moeilijk, heb dat ook maar net gehaald.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 11:31
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 26-06-2005 @ 01:45 :
Ik zou Wa2 of M&O kiezen. Wa2 omdat ik wiskunde niet zo moeilijk vind en er dus best wel goed in ben, en M&O een, naar mijn mening, een leuk vak is. Economie is macro-economie (gaat over het hele land), M&O is micro-economie (de economie van 1 bedrijf en alles wat daar bij komt).

Economie 1,2 vind ik wel erg moeilijk en is ook zeker veel meer dan Economie 1.

Aardrijkskunde vond ik wel erg moeilijk, heb dat ook maar net gehaald.
Maar grijpt aardrijkskunde nog veel terug op dingen die je de eerste drie jaar gehad hebt? Want daar heb ik ontzettend veel van gemist..
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 16:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-06-2005 @ 00:45 :
Hmm, dat verschilt erg per school. Bij ons op school is Economie 1,2 echt veel meer dan Economie 1.
Qua studielast wel inderdaad. In de vijfde heb je voor eco1 2 lesuur, voor eco12 4. Maar in de eerste examenweek in de vijfde, had ik met eco1 exact hetzelfde examen als eco12
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:00
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Keith schreef op 26-06-2005 @ 00:41 :
SLU is niet belangrijk, wat je leert is belangrijk. Ik heb bij Ec1 gemerkt dat de Ec12ers weinig meer deden dan ik, overignes was dit wel op het VWO.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat gezien het aantal studielasturen je toch wel iets meer moet doen voor ec1,2 dan voor ec1? Ik doe zelf trouwens ook VWO.

@TS; Je moet er niet te makkelijk vanaf willen komen. Je komt over als zo'n typische leerling die zo min mogelijk wil doen. Kijk beter naar wat je later kunt gebruiken, en niet waarvoor je het minste tijd nodig hebt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2005, 17:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-06-2005 @ 16:19 :
Ik doe dan wel VWO maar de mensen die aardrijkskunde doen bij ons die zeggen dat het allemaal heel erg gemakkelijk is en iedereen haalt er ook 8-en en 9-ens voor..
Dat is echt bullshit (ja, niet dat je klasgenoten het zeggen, maar dat het gemakkelijk is ). Als ik bij ons naar de resultaten kijk voor het CE, dan is dat echt een vak waar relatief laag gescoord is. Het is niet een moeilijk 'leer'vak, maar het toepassen enzo (m.b.v. atlas) is behoorlijk pittig. Het ligt er natuurlijk ook aan wat jou ligt.. Het is niet een supermoeilijk vak ofzo, je kan het prima doen, maar het is onzin om het als heel erg gemakkelijk te bestempelen.

Verder zou ik voor Wiskunde A2 en Aardrijkskunde kiezen. AK grijpt niet/nauwelijks terug op de eerste 3 jaren, dus als je daar veel gemist hebt, is dat geen probleem.

Citaat:
Kimisa schreef op 26-06-2005 @ 18:00 :
@TS; Je moet er niet te makkelijk vanaf willen komen. Je komt over als zo'n typische leerling die zo min mogelijk wil doen. Kijk beter naar wat je later kunt gebruiken, en niet waarvoor je het minste tijd nodig hebt.
Zeker waar, maar je moet je ook niet heel veel extra vakken op de hals gaan halen, de kans dat je dat niet aankunt is dan vanzelfsprekend groter. Maar ik zou niet zeggen: Economie is meer SLU dan Wiskunde, dus dan kies ik maar Wis, dat is onzin.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:12
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 26-06-2005 @ 18:00 :
@TS; Je moet er niet te makkelijk vanaf willen komen. Je komt over als zo'n typische leerling die zo min mogelijk wil doen. Kijk beter naar wat je later kunt gebruiken, en niet waarvoor je het minste tijd nodig hebt.
Eh pardon, en wat weet jij daarvan? Niet dat het je verder wat aangaat, maar ik kán maar heel weinig studeren, en ga zelfs al jarenlang helemaal níet naar school vanwege ziekte. Dát was de reden van mijn vraag..

Jammer dat mensen soms zo kortzichtig zijn als het ook nog eens staat aangegeven in dit topic
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:35
Verwijderd
Ik zou gaan voor aardrijkskunde en wiskunde A2;
Aardrijkskunde vond ik zelf niet moeilijk op de Havo, wel leuk en interessant. Het ligt wel aan de docent en aan de methode, maar 't is goed te doen. Bij ons was kennis van voorgaande jaren niet echt nodig; we behandelden thema's die helemaal duidelijk uitgelegd werden en die je dus ook zonder eerst aardrijkskunde gehad te hebben zou kunnen volgen. Sommige mensen moeten er wat meer werk in steken dan anderen, maar 't is zeker goed te doen.
Wiskunde A2 heb ik zelf gehad, ik vond wiskunde A altijd leuk, heel puzzel-achtig en ik ben er ook altijd goed in geweest. Een vriendin van me had wiskunde A1 en dat leek me echt onvolledig, sommige dingen kreeg ze maar half, en daardoor begreep ze ze ook niet voldoende. Ook als je moeite hebt met wiskunde lijkt me wiskunde A2 nog goed te doen, alleen moet je er dan voor willen werken.

CKV 2 en 3 lijkt me niets, ik ben ook niet bijzonder muzikaal, en dan is het volgens mij echt niet leuk.
Economie 2 heb ik zelf gehad, ik vond het saai (maar dat is mijn mening), ik wil niets met economie gaan doen 'later' en dus heb ik het ook nooit nodig gehad.
M&O vond ik wel interessant ('t richt zich meer op bedrijven binnen een economie; economie bekijkt bv. landen, niet specifiek bedrijven) maar de docent stond me heel erg tegen. (Ik leerde me altijd suf voor SE's, en kreeg áltijd vijfjes en vieren, terwijl ik voor het eindexamen niet bijster heb geleerd had en een zeven haalde, ik stond door die SE's een vijf. Ik had echt het idee dat de docent me gewoon niet mocht en daarom mijn toetsen altijd achterlijk streng nakeek.) Als je een leuke docent hebt is het wel een leuk vak. (Ik vond het leuk omdat ik het begreep, niet omdat ik de stof nu zo graag toe wilde gaan passen.)

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 19:30
Verwijderd
Ik zou ook kiezen voor WA2 en AK.
WA2 scheelt qua niveau zeker wat met WA1, dus dat is nuttig in combinatie met Economie1 (wat al in je gemeenschappelijke deel zit).Verder eisen ze bij Muziek toch heel wat van je, en aangezien je zelf aangeeft dat je a-muzikaal bent, lijkt me dat geen slimme keuze. M&O is een erg leuk vak om Economie mee uit te breiden maar je zult het niet nodig hebben bij een vervolgopleiding. M&O is bedrijfseconomie: wat is het verschil tussen een BV en Eenmanszaak, balans opstellen, resultatenrekeningen maken, intrinsieke waarde van aandelen berekenen, nettowinst berekenen, marketing etc. Ik heb zelf geen economie gehad, wel M&O. Aardrijkskunde is een beetje standaardvak en het kan geen kwaad. Verder lijkt het me dat je met een beetje thuiswerk alles wat je gemist denk te hebben wel kan inhalen. Als je iets niet weet dan is daar op internet altijd wel veel over te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 19:48
Global
Avatar van Global
Global is offline
ik zou toch minstens voor E&M gaan dan
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 20:00
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hoezo nou weer minstens? Alsof E&M moeilijker/zwaarder/beter dan C&M is? Ik heb E&M gedaan, maar zou er niet aan moeten denken C&M te moeten doen, dat zou een ramp worden! (qua: Frans, Duits en Muziek/Handvaardigheid/Tekenen)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 20:04
Verwijderd
Inderdaad. Frans en Duits zijn al niet weinig, maar CKV2,3 is echt heel veel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2005, 12:15
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
BMF schreef op 26-06-2005 @ 19:12 :
Eh pardon, en wat weet jij daarvan? Niet dat het je verder wat aangaat, maar ik kán maar heel weinig studeren, en ga zelfs al jarenlang helemaal níet naar school vanwege ziekte. Dát was de reden van mijn vraag..

Jammer dat mensen soms zo kortzichtig zijn als het ook nog eens staat aangegeven in dit topic
Zoals je vraag daar geformuleerd staat lijkt het alsof je zo min mogelijk WIL doen. Daarbij zei ik ook je LIJKT en niet je BENT. Ik heb over je ziekte heen gelezen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:14
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 27-06-2005 @ 13:15 :
Zoals je vraag daar geformuleerd staat lijkt het alsof je zo min mogelijk WIL doen. Daarbij zei ik ook je LIJKT en niet je BENT. Ik heb over je ziekte heen gelezen, sorry.
Nee hoor, ik vind alleen niet dat een toegevoegde waarde had bij deze vraag, vandaar dat ik het niet heel groot en dramatisch uit loop te vergroten
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 26-06-2005 @ 20:48 :
ik zou toch minstens voor E&M gaan dan
Nee want als je toch Frans12 wilt volgen en geen extra vakken wilt nemen kun je beter C&M kiezen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:20
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Global schreef op 26-06-2005 @ 20:48 :
ik zou toch minstens voor E&M gaan dan
Waar is E&M de mindere en waar de meerdere van?
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 00:41
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-06-2005 @ 00:20 :
Waar is E&M de mindere en waar de meerdere van?
dat lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 02:33
reno
reno is offline
Inderdaad. Je doet zeker C&M ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 09:01
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik heb NG en NT gedaan, maar ik vind niet dat C&M minder is dan een ander profiel.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 09:09
naatje287
naatje287 is offline
Ik raad echt m&o aan, een superleuk vak, maar ook minder studietijd dan ckv ed.

Ik doe het dan op VWO, maar het lijkt me niet dat er veel verschil in zit. Ik heb het twee uur in de week, en de dag voor de toets nog eens doorlezen, dat is alles.
__________________
Ik ben ik en jij bent jij, wie is het gekst van allebei???
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:10
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-06-2005 @ 10:01 :
Ik heb NG en NT gedaan, maar ik vind niet dat C&M minder is dan een ander profiel.
ok dat maakt mij helemaal niet uit, dat bedoelde ik ook niet met "minstens"
ik las dat ze niet kon kiezen tussen Economie 1,2 , wiskunde a1,2 en M&O. als ze nou E&M kiest heeft ze al 2 van de drie vakken binnen. En als ze frans nou zo leuk vindt kiest ze (frans 2 ) dat er gewoon bij. minder gezeur dan bij C&M dus..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:03
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Ik heb nu een gesprek gehad op school waarbij ze zonder twijfel M&O adviseren, dus nu weet ik het helemáál niet meer.

Waarschijnlijk wil ik iets gaan doen in de Gezondheidszorg of Onderwijs & sociale dienstverlening, is dat dan echt een nuttig of ondersteunend vak?

(méér dan wiskunde 2 en eco2 )
__________________
life is what you make it

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 19:14
chen
Avatar van chen
chen is offline
economie 2 is echt klote.
ik heb zelf ckv gekozen, want aardrijkskunde is echt veel werk en ik vond ckv leuker, wat de tijd betreft, dat viel opzich best mee hoor bij ckv en ik ben ook niet zo muzikaal.
maar vraagje moet je ook practijk muziek doen of alleen theorie? want ik moest alleen theorie doen en dat was goed te doen, maar praktijk is echt veel werk en daar moet je echt wel muzikaal voor zijn
__________________
better believe it ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2005, 19:42
Nyawa
Citaat:
BMF schreef op 29-06-2005 @ 12:03 :
Ik heb nu een gesprek gehad op school waarbij ze zonder twijfel M&O adviseren, dus nu weet ik het helemáál niet meer.

Waarschijnlijk wil ik iets gaan doen in de Gezondheidszorg of Onderwijs & sociale dienstverlening, is dat dan echt een nuttig of ondersteunend vak?

(méér dan wiskunde 2 en eco2 )
Dat lijkt mij niet echt. Maar hebben ze ook gezegd waarom ze M&O precies adviseren en dus niet wiskunde 2 en eco2?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.