Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2011, 15:48
Socios
Socios is offline
Hallo forumleden,

Ik ben een jongen van 17 jaar oud, en heb vorig jaar mijn TL-diploma gehaald. Gisteren heb ik tehoren gekregen dat ik dit jaar blijf zitten in havo 4, omdat ik 2 maanden ziek was en erg veel toetsen in één keer had.
Nu wordt mij aangeboden om dit jaar nog eens havo 4 over te doen, maar omdat ik al 17 ben en in januari 18 wordt, zie ik het niet zitten om nog eens havo 4 te doen.
Mbo is trouwens ook geen optie

Mijn vraag is: Zou ik in aanmerking kunnen komen voor een staatsexamen en mij daarvoor kunnen aanmelden? Ben namelijk erg goed in zelfstandig werken/funtioneren.

Ik zou het geweldig vinden om zinvolle reacties te krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2011, 16:05
312
Avatar van 312
312 is offline
Ten eerste: je bent met 17 of 18 niet te oud, niettemin begrijp ik dat je niet bij 15-jarigen in de klas wilt zitten.

Ten tweede: je kunt je altijd voor staatsexamens inschrijven, zelfs als je op een middelbare school zit. Echter, het is ontzettend veel werk om jezelf goed te trainen voor staatsexamens, want je moet ook jouw profielwerkstuk zelf maken. Dit moet je niet onderschatten. Je zou altijd naar een VAVO (volwassenonderwijs) kunnen gaan en vragen of ze je daar aannemen, wellicht lukt het zelfs om het in een jaar te doen, maar dat hangt van de school af. Als je het echt via zelfstudie wilt gaan doen, dan zou ik een cursus aanvragen bij de LOI of NHA (ik weet niet hoe het zit met de leerplicht). De lespakketten zijn niet geweldig, maar je werk wordt nog altijd nagekeken door een docent en je krijgt (minimale) begeleiding.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 14-07-2011 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 16:27
Socios
Socios is offline
Citaat:
Ten eerste: je bent met 17 of 18 niet te oud, niettemin begrijp ik dat je niet bij 15-jarigen in de klas wilt zitten.

Ten tweede: je kunt je altijd voor staatsexamens inschrijven, zelfs als je op een middelbare school zit. Echter, het is ontzettend veel werk om jezelf goed te trainen voor staatsexamens, want je moet ook jouw profielwerkstuk zelf maken. Dit moet je niet onderschatten. Je zou altijd naar een VAVO (volwassenonderwijs) kunnen gaan en vragen of ze je daar aannemen, wellicht lukt het zelfs om het in een jaar te doen, maar dat hangt van de school af. Als je het echt via zelfstudie wilt gaan doen, dan zou ik een cursus aanvragen bij de LOI of NHA (ik weet niet hoe het zit met de leerplicht). De lespakketten zijn niet geweldig, maar je werk wordt nog altijd nagekeken door een docent en je krijgt (minimale) begeleiding.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Bedankt voor je reactie!

Helaas mocht ik van de decaan havo niet bij de VAVO aanmelden of ik moest 700 Euro per vak betalen(te duur imo). Staatsexamen is te overwegen via de rijksoverheid, want dat is een stuk goedkoper dan via LOI of NHA.
Het huiswerkinstituut kan ik ook naartoe natuurlijk voor begleiding bij het staatsexamen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 17:06
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie!

Helaas mocht ik van de decaan havo niet bij de VAVO aanmelden of ik moest 700 Euro per vak betalen(te duur imo). Staatsexamen is te overwegen via de rijksoverheid, want dat is een stuk goedkoper dan via LOI of NHA.
Het huiswerkinstituut kan ik ook naartoe natuurlijk voor begleiding bij het staatsexamen
Ja, een huiswerkinstituut kan je helpen, maar dit is toch geen ideale oplossing.
Wel een idiote reactie van de decaan, zeg. De school hoeft immers alleen maar "ja" te zeggen. Erg jammer, want VAVO was echt de beste optie geweest.

Succes nog verder!
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:18
Katie.
Katie. is offline
Over welke VAVO heb je het dat je 700 euro per vak moet betalen?
ik bleef ook zitten in 4 Havo en mocht toen op het vavo 5 havo doen.
In totaal heb ik rond de 500 euro betaald voor 6 vakken, dus volgens mij klopt er iets niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:43
Verwijderd
Dat kan wel kloppen hoor, volgens mij moet je toestemming hebben van je decaan om naar de VAVO te gaan. Anders wordt het flink dokken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] vavo met staatsexamen mogelijk?
dolunay
1 28-06-2014 11:00
Werk, Geld & Recht Vergoeding bij staatsexamen?
Annefleur28
2 17-11-2012 16:10
Studeren Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt!
staatsexamen112
0 23-01-2011 10:20
Studeren Staatsexamen
Kaka8
6 20-10-2010 20:14
Eindexamens 2005 Staatsexamen
pinkkashmir
24 30-06-2005 16:41
Algemene schoolzaken staatsexamen....
verdrietje
9 08-08-2002 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.