Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2011, 19:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Awel si.
wat?
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 31-07-2011, 19:59
Verwijderd
Phoebe is toch aan het werk? Sinds weet ik veel, 4 uur ofzo? 5 uur?

Ik heb niet het idee dat ze dan nog gewisseld heeft .
Oud 31-07-2011, 19:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
wat?
Citaat:
Beste Adamczowice en andere spelers,

Zulke opmerkingen kunnen wel iets vriendelijker. Het is maar een spelletje.
Dit, gok ik.
__________________
Tsja
Oud 31-07-2011, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Phoebe is toch aan het werk? Sinds weet ik veel, 4 uur ofzo? 5 uur?

Ik heb niet het idee dat ze dan nog gewisseld heeft .
Phoebe is aan het werk zei ze idd
Oud 31-07-2011, 20:01
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Op wie had ze dan moeten gaan stemmen uit lijfsbehoud?
Wat Fantome hieronder zegt:

Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom LP nou bij Severus is gaan staan
Ze had beter bij Wammus of Honestsmile kunnen gaan staan, dan was de kans op overleven voor haar nog iets groter geweest
LP stemt op Severus als zij zelf twee stemmen heeft, en Wammus en Honestsmile ook. Ipv één van hen te kiezen uit lijfsbehoud, stemt ze Severus. Nogal raar.
Ik dacht daarom dat ze misschien later gewisseld is naar iemand met meer stemmen. Maar ik lees net dat ze op Severus stemt vlak voor ze weg moet, dus dan zal ze die kans wel niet meer hebben gehad.
Oud 31-07-2011, 20:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
oja oke.
Op het moment dat zij zelf die stem doorgaf, zag het er nog niet zo bedreigend voor dr uit inderdaad.
Nou, dat zal dan nog een verrassing voor haar zijn als ze terugkomt van d'r werk en ze er ineens uit ligt...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 31-07-2011, 20:05
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Love's in the air

De zon stond laag boven de Grand Canyon. Little Phoebe keek nog eens achterom. Daar stond de helikopter en het voltallige politiekorps. “Je had die Labello ook niet moeten stelen!” zei Little Phoebe. Het bleef stil. Little Phoebe keek opzij. “Waar denk je aan?” vroeg ze. “Laten we zorgen dat we nooit gepakt worden” fluisterde de dame op de passagiersstoel. Little Phoebe keek haar verward aan. Toen volgde ze haar vriendins blik naar het ravijn voor hen. “Weet je het zeker?” vroeg Little Phoebe. En zodra Snoopy knikte, drukte ze de gaspedaal volledig in. Lachend vlogen ze de afgrond in.

De dood heeft vandaag twee vliegen in één klap geslagen. Little Phoebe en haar geliefde Snoopy zijn dood. De leerling zal de rol van Tovenaar overnemen. De cupido speelt nu verder als dorpeling. De wolven hebben tot morgenavond 20.30 om door te geven wie zij aan stukken willen scheuren.


1. Snoopy - tovenaargeliefde
2. Geel
3. Fantôme
4. Röps
5. Honestsmile
6. Daboman
7. Interglot
8. Absinthe
9. Martiño
10. Neko
11. VeGs
12. Luts - dorpeling
13. Little Phoebe - dorpelinggeliefde
14. Wammus
15. Severus
16. Adamczowice
17. Queasy

Blauw = opgehangen
Roze = dood door liefdesverdriet
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 31-07-2011, 20:07
Verwijderd
Zo.

Dat had ik niet verwacht .
Oud 31-07-2011, 20:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Yeah! geliefden eruit en jammer van de tovenaar maar leerling
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 31-07-2011, 20:10
Verwijderd
Hahaha, lekker slim hoor, Phoebe. Tering, was ik op tijd geweest had ik nog geswitcht ook om jou erin te houden puur omdat ik je er niet uit wil.

Dag corrupte tovenaar, hallo nieuwe tovenaar.
Al die tovenaarsdicussie om niks, want 1 ze is dood en 2 de tovenaar zou toch al phoebe blijven beschermen.
Oud 31-07-2011, 20:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
__________________
Tsja
Oud 31-07-2011, 20:11
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Compleet onverwacht inderdaad, maar gelukkig hebben we de leerling nog.

Leuk gevonden trouwens, dat "Thelma & Louise"-einde.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 31-07-2011, 20:12
honestsmile
honestsmile is offline
@ Severus, wat vreemd dat mijn zin niet afgemaakt is... Maargoed, wat ik mij af vroeg was: Denk jij dat Interglot een goede functie heeft?

En om even op de anderen te reageren, ik stemde op Little Phoebe omdat op het moment dat ik dat schreef moesten Wammus, Absinthe en Neko nog stemmen. Ik had al twee stemmen en er konden dus nog stemmen bij komen. En als er dan bij Little Phoebe nog een wolf zou staan bijvoorbeeld, dan was ik er waarschijnlijk uit gegaan denk ik.

Ik had verder geen reden om op haar te stemmen, want verdacht vond ik haar niet.
Oud 31-07-2011, 20:13
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Compleet onverwacht inderdaad, maar gelukkig hebben we de leerling nog.

Leuk gevonden trouwens, dat "Thelma & Louise"-einde.
Dank je. We hebben net tijdens het eten even zitten brainstormen. Het kostte nog best veel moeite om een echt passend einde te vinden (en de credits gaan naar Rationeel overigens )
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 31-07-2011, 20:15
honestsmile
honestsmile is offline
En iedere keer als ik wat wil posten, dan blijkt als ik het gepost heb dat er al weer een boel nieuwe reacties zijn in dit topic...
Oud 31-07-2011, 20:18
Verwijderd
Hee jongens, ik had vrijdag geen internet meer en ben toen een druk weekend naar Utrecht geweest en dit spel totaal vergeten

Ik ga nu even lezen wat er überhaupt allemaal gebeurd is en dan probeer ik weer een beetje in het spel te komen. Sorry...
Oud 31-07-2011, 20:20
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Da's een mooie uitslag. En leerling-tovenaar.

Paar snelle observaties:
- Tovenaar-geliefde houdt in dat we er zeker van kunnen zijn dat Snoopy afgelopen ronde LP heeft beschermd. Dus ofwel de wolven hebben geprobeerd om LP te eten, of ze hebben de bane gehapt.
Als ze LP hebben proberen te eten, dan zou het kunnen dat wolven geprobeerd hebben om haar er nu via de hangronde uit te spelen.
Vraag is alleen waarom ze uberhaupt LP wilden eten.

- LP concludeerde na de eerste hangronde al snel dat Interglot wolf is en mogelijk de geliefden er achter zaten. Daarbij 'vergat' ze de verrader. Gezien de uitslag is het mogelijk dat zij zelf op Interglot heeft gestemd (daarmee 6 - 6 makend), zodat haar mede-geliefde Snoopy minder verdacht werd? Vooral omdat Snoopy direct er op springt om dit te ontkrachten.

- Het stemlijstje: het was al opvallend dat LP niet op iemand stemde uit lijfsbehoud. De optie bestaat dat ze dit wel gedaan heeft, en bijv. met Snoopy meegestemd heeft op Honestsmile. Ook mogelijk is dat Snoopy én LP stiekem op Wammus hebben gestemd.
Zeker als ze in hangronde 1 hebben gelogen over hun stem, dan kunnen ze dit deze ronde ook gedaan hebben.
Daarbij moeten we ook nog rekening houden met de cupido, die vermoedelijk zijn geliefden niet zomaar laat hangen.
Oud 31-07-2011, 20:22
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Haha De geliefden eruit én de leerling is 'gered'
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-07-2011, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn allebei wel online geweest vandaag maar waarom ze dan niks van zich hebben laten horen..
Ik ben niet online geweest hoor?

Oh, en voor de duidelijkheid: ik heb vandaag dus niet gestemd. Maar ben wel blij om te zien dat we twee mooie uitslagen achter elkaar hebben
Kans is groot dat de wolven gisteren LP hebben geprobeerd te eten.
Oud 31-07-2011, 21:03
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Stemlijstjes, met daarbij de functies aangegeven.

Stemlijstje hangronde 1

Spoiler


Stemlijstje hangronde 2

Spoiler
Oud 31-07-2011, 21:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mja, kijkend naar die stemlijstjes; ik zou niet weten waarom LP en Snoopy anders gestemd zouden hebben dan dat uit deze lijstjes duidelijk wordt. Ze staan eigenlijk op een prima plek en switchen zal hen later alleen maar verdacht kunnen maken als het uit zou komen.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 31-07-2011, 21:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

En om even op de anderen te reageren, ik stemde op Little Phoebe omdat op het moment dat ik dat schreef moesten Wammus, Absinthe en Neko nog stemmen. Ik had al twee stemmen en er konden dus nog stemmen bij komen. En als er dan bij Little Phoebe nog een wolf zou staan bijvoorbeeld, dan was ik er waarschijnlijk uit gegaan denk ik.

Ik had verder geen reden om op haar te stemmen, want verdacht vond ik haar niet.
Wat je schrijft klopt niet. Wammus had al 20 minuten voor jou gestemd. Ik dacht eerst, na het lezen van deze post, dat de stemvolgorde misschien verkeerd in de stemlijst was opgenomen, maar dat is niet het geval. Alleen Absinthe en Neko moesten dus nog stemmen... Daar je in het LP rijtje schaapt en ik de vorige ronde al op je wou stemmen, zie ik nog geen reden om daar overmorgen vanaf te wijken.

[edit] en niet te vergeten om de reden dat je ogenschijnlijk nog liegt ook over je motivatie op wie je zal stemmen. het lijkt alsof je die later nog even heb bedacht [/edit]
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 21:20.
Oud 31-07-2011, 21:16
Verwijderd
Aangezien iedereen zo zeker is van mijn onschuldigheid, raad ik de tovenaar aan mij te beschermen, danku. *brutale aap*
Oud 31-07-2011, 21:21
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hahaha
__________________
you're not my demographic
Oud 31-07-2011, 21:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En altijd fijn om de geliefden er in zo'n vroeg stadium uit te hebben en dubbel fijn dat we de leerling ook gelijk aan onze kant hebben staan
__________________
you're not my demographic
Oud 31-07-2011, 21:36
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Mooie uitslag, cupido dus ook gelijk goed

Ik verwacht dat LP en Snoopy vandaag niet hebben gestemd op wat in het lijstje staat. LP misschien wel omdat ze toen nog niet zo onder vuur lag, maar dan heeft Snoopy waarschijnlijk na al die stemmen op LP wel meegestemd op Wammus of Severus. Niet dat dit nu direct iets zegt, maar misschien later wel.
Oud 31-07-2011, 21:57
Verwijderd
Mooie uitslag idd

Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 22:03.
Oud 31-07-2011, 22:04
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Wat je schrijft klopt niet. Wammus had al 20 minuten voor jou gestemd. Ik dacht eerst, na het lezen van deze post, dat de stemvolgorde misschien verkeerd in de stemlijst was opgenomen, maar dat is niet het geval. Alleen Absinthe en Neko moesten dus nog stemmen... Daar je in het LP rijtje schaapt en ik de vorige ronde al op je wou stemmen, zie ik nog geen reden om daar overmorgen vanaf te wijken.

[edit] en niet te vergeten om de reden dat je ogenschijnlijk nog liegt ook over je motivatie op wie je zal stemmen. het lijkt alsof je die later nog even heb bedacht [/edit]
Zoals ik eerder al zei, krijg ik niet de nieuwste reacties als ik aan het typen ben in dit topic. Als ik dus aan het reageren ben en er reageert ondertussen iemand anders, dan krijg ik dat dus pas te zien als ik het verstuurd heb.

Verder lieg ik niet over de motivatie van wat ik ging stemmen. Ik zou gaan stemmen op een stiller persoon die dus ook verder geen stemmen had of maar 1tje. Dit had ik al gezegd, tot ik dus zag dat ik stemmen kreeg. Ik had dus ook geen reden om op LP te stemmen, puur en alleen omdat ik zelf gedood kon worden.
Oud 31-07-2011, 22:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja godver succes allemaal verder!
Oud 31-07-2011, 22:21
Verwijderd
Ja wij hielden het toch iets langer vol als geliefden
Oud 31-07-2011, 23:37
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Mooie uitslag inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat geel de tovenaar was.

Die hele omslag naar Little phoebe is ook wel opmerkelijk, toen ik naar werk ging was er nog geen vuiltje aan de lucht. Zou inderdaad dus ook best kunnen dat de wolven geprobeerd hebben haar te eten zoals Vegs stelt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 31-07-2011, 23:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Aangezien iedereen zo zeker is van mijn onschuldigheid, raad ik de tovenaar aan mij te beschermen, danku. *brutale aap*
Sorry hoor, maar er waren meerdere mensen die het op z'n minst raar vonden wat jij in het topic zei over de tovenaar toen?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-07-2011, 23:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar er waren meerdere mensen die het op z'n minst raar vonden wat jij in het topic zei over de tovenaar toen?
Waarom ben jij zo gefocust op de tovenaar. Ik dacht zelfs dat je tovenaar was om die reden. Daar hangen we toch geen wolven mee op?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 01-08-2011, 01:48
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
@ Severus,

Je zou inderdaad veel risico nemen als je nu al zo in de schijnwerpers zet als slechterik. Maar mijn gedachte was ook meer dat het wat vreemd lijkt dat je het zo sterk voor iemand op neemt.
Maar nu je het zegt, denk jij dat Interglot een
Dit is trouwens een rare redenatie. Severus maakt altijd grote, lange posts en zal zich dus altijd in de schijnwerpers zetten. Als ze dat niet zou doen, zou het pas echt opvallen.
'Wel/niet opvallen' is alleen een argument als iemand dat wel doet, die normaal op de achtergrond blijft, of andersom.
Oud 01-08-2011, 06:04
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
@ Severus, wat vreemd dat mijn zin niet afgemaakt is... Maargoed, wat ik mij af vroeg was: Denk jij dat Interglot een goede functie heeft?
Ik ben geneigd dat te geloven, ja - al kan ik het natuurlijk niet voor de volle 100% weten (alleen de ziener en/of evilziener, mits die haar functie heeft opgevraagd, kan dat echt weten). Eigenlijk neem ik hier dus wel een risico, maar het voelt juist aan en dus is me dat het wel waard. Zoals ik al uitgebreid had uitgelegd na de eerste hangronde, vind ik het waarschijnlijker dat ze geen wolf is, omdat mijns insziens de kans daarop groter is dan dat ze wél wolf is en meteen al in de eerste hangronde voor haar leven moest vrezen (en zo doende bij een medeweerwolf moest gaan staan).

Daar komt nu ook bij dat ze in het Little Phoebe-rijtje staat. Die heeft 5 stemmen gehad (misschien zelfs 6, als Neko ook op haar gestemd heeft - maar dat weten we nu nog niet). Minstens 3 stemmen van dat rijtje moeten echt zijn geweest, anders had er gelijkspel kunnen optreden met - ik gok - mij. Hoe kom ik nou bij mij uit? Nou, Snoopy zal zeker niet op Fantôme zijn blijven staan, zoals al eerder is gezegd - in een poging om haarzelf en Little Phoebe te redden, moet ze stiekem bij haar geliefde onder mij zijn gaan staan. Dat was de enige mogelijkheid waarvan ze zeker wist dat er dan tenminste twee echte stemmen onder mij zouden zijn (namelijk die van haar en Little Phoebe); bij Wammus had ze die zekerheid niet, want als VeGs of Daboman wolf is, zouden er maar twee stemmen zijn en had ze dus eigenlijk net zo goed bij Fantôme kunnen blijven staan. Dus, hopende dat Queasy's stem echt was en er daarmee 3 echte stemmen voor mij zouden zijn, is Snoopy bij mij gaan staan. De Cupido heeft mogelijk hetzelfde gedaan, als hij/zij deze zet van Snoopy aan zag komen, tenminste. Daardoor zijn er dan mogelijk zelfs 4 echte stemmen op mij geweest. Het is echter geen gelijkspel geworden, wat ik voor de stemkracht van het Little Phoebe-rijtje vind pleiten. Wishful thinking: misschien zijn ze zelfs allemaal wel echt en hebben de wolven het deze hangronde uit hun hoofd gelaten om ook maar één van hen in een groter rijtje te laten zetten, nadat ze zagen hoe zeer het vergrootglas werd gehouden boven de rijtjes van de eerste hangronde. Dus ik denk dan, minstens 3 van de 5 stemmen moeten echt zijn, wat dus een kans is van meer dan 50% dat Interglots stem echt is. (Als dit een denkfout is (wat mogelijk is, aangezien ik nog niet lang uit bed ben en sowieso geen ster ben in kansberekening), laat het me weten.) Verder post Interglot ook steekhoudend en normaal (al wordt het wel tijd dat ze ook eens echte theorieën gaat posten), dus ik kan op dit moment echt niet zeggen dat ze een verdachte vibe heeft. Voorlopig zal ik dus niet op haar stemmen, tenzij ik - zucht - weer eens mijn eigen leven moet gaan redden.

Citaat:
Dit is trouwens een rare redenatie. Severus maakt altijd grote, lange posts en zal zich dus altijd in de schijnwerpers zetten. Als ze dat niet zou doen, zou het pas echt opvallen.
'Wel/niet opvallen' is alleen een argument als iemand dat wel doet, die normaal op de achtergrond blijft, of andersom.
Op zich heb je gelijk, maar het moet gezegd worden dat Honestsmile pas voor de allereerste keer meedoet en dus niet kan weten wat normaal gedrag is voor iedere speler (en dus niet weet wanneer een speler wel/niet opvalt). Zelfs als ze één spel heeft meegelezen, kan ze dat niet van iedereen weten: het duurt toch wel enkele spellen voordat je iemands speelwijze helemaal hebt doorgrond. In mijn geval heb ik een jaar lang niet meegespeeld, waardoor ze nog niet eens een spel met mij heeft kunnen meelezen, en nu dus voor het eerst met mij te maken heeft. Dus het is wel begrijpelijk dat ze aanvankelijk een punt maakte van mijn lange posts en het feit dat die mij zo in de kijker spelen, maar nu heeft ze hopelijk inmiddels wel door dat dat een non-issue is (aangezien het normaal gedrag is van mij). Dus zo raar vind ik die redenatie in haar geval niet - bij Queasy en Little Phoebe, die vergelijkbare redenaties aanvoerden, vond ik dat wel raar (en uiteindelijk verdacht), omdat die mij wel al goed kennen. Van Little Phoebe kunnen we ons inmiddels wel voorstellen waarom, bij Queasy geeft het daarentegen nog te denken....
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 01-08-2011, 07:25
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dus ik denk dan, minstens 3 van de 5 stemmen moeten echt zijn, wat dus een kans is van meer dan 50% dat Interglots stem echt is. (Als dit een denkfout is (wat mogelijk is, aangezien ik nog niet lang uit bed ben en sowieso geen ster ben in kansberekening), laat het me weten.) Verder post Interglot ook steekhoudend en normaal (al wordt het wel tijd dat ze ook eens echte theorieën gaat posten), dus ik kan op dit moment echt niet zeggen dat ze een verdachte vibe heeft. Voorlopig zal ik dus niet op haar stemmen, tenzij ik - zucht - weer eens mijn eigen leven moet gaan redden.
Er zijn 14 spelers, waarvan 4 wolven. Voor iedereen geldt dat de kans meer dan 50% is dat hun stem echt is. Als de kans kleiner is dan 50% is het spel afgelopen; dan zijn de wolven in de meerderheid.
Oud 01-08-2011, 08:01
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Er zijn 14 spelers, waarvan 4 wolven. Voor iedereen geldt dat de kans meer dan 50% is dat hun stem echt is. Als de kans kleiner is dan 50% is het spel afgelopen; dan zijn de wolven in de meerderheid.
Ja, maar jij hebt het over het hele spel - ik heb het nu over een specifiek rijtje (i.e. geïsoleerde situatie), dat uit 5 (misschien 6) spelers bestaat. Of maakt het zelfs dán helemaal niets uit?

*geen reken/wiskunde/etc.-knobbel heeft*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 01-08-2011, 08:44
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ja, maar jij hebt het over het hele spel - ik heb het nu over een specifiek rijtje (i.e. geïsoleerde situatie), dat uit 5 (misschien 6) spelers bestaat. Of maakt het zelfs dán helemaal niets uit?

*geen reken/wiskunde/etc.-knobbel heeft*
Ik zou het zo berekenen:
Spoiler

Maar wat je ook kiest: iedere speler heeft meer dan 50% kans geen wolf te zijn.

Conclusie: deze post (en discussie) is compleet nutteloos
Oud 01-08-2011, 08:51
Verwijderd
Ik ga nog even reageren op berichten van gisteren.
Citaat:
Ik vind het van Adamsoijadinges ook wel een beetje raar om te impliceren dat het zéker is dat het de tovenaar is geweest. Die kans is natuurlijk best groot, maar ook weer niet zó groot dat je de bane helemaal kunt afschrijven. Maar het zou wel leuk zijn als we zo'n goede tovenaar hebben
Blijkbaar kan jij net als Geel niet lezen. Ik heb dit nooit gezegd + ik heb al eerder aangegeven dat ik dit nooit heb gezegd. NU is gebleken dat jij inderdaad een slechterik was. Dit maakt Geel nog meer wolverig, want die vertoont hetzelfde gedrag.

Citaat:
Ik vind het wel raar, want de enige manier hoe ik die opmerking kan opvatten is: 'hoi, ik ben wolf. De tovenaar moet even dezelfde blijven beschermen, dan kunnen wij wolven iemand anders eten zonder weer mis te happen'. Ik neem aan dat ie dat niet bedoelt, maar waarom zo'n rare opmerking maken dan?
Nee, want dan is er de bane nog, als het de tovenaar is geweest.

Citaat:
Goh, verrassend dat je er toch nog meer over gaat typen dat ik of slecht of dom ben.

En je hele beredenatie snap ik ook wel, zoals ik allang gepost had, alleen het feit dat je dat in het topic neerzet vindt ik niet echt handig. De kans dat de tovenaar idd weer dezelfde zal beschermen is nu nog een stukje groter waardoor de keuze voor de wolven om iemand anders te eten ook gemakkelijker gemaakt is. Ik heb liever dat de wolven zoveel mogelijk twijfelen. Maar jij blijkbaar niet. Het is dat je idd net zo speelt als normaal, zou bijna denken dat je verrader bent, die de tovenaar een 'opdracht' geeft waardoor de wolven vrij spel hebben.

Misschien is Geel idd wel verdachter, door, na mij, op je post te springen met informatie die niet klopt; namelijk dat je al zou weten dat de tovenaar goed heeft beschermd.
Twijfel of niet, de wolven móeten elke ronde iemand eten, verandert niks aan. Wie de tovenaar ook moge beschermen.

Citaat:
Ik zeg nergens dat het iets met wolven te maken heeft. Dat hij dat zo stellig stelt maakt het verdacht voor mij. Ik weet nog niet verdacht als wat, maar verdacht zeker wel. Daarom stem ik op hem. En, ik vind dat ik in de twee hangronde wel op zulke gevoelens af mag gaan, aangezien er niet echt veel bekend is.

En dat hij dan opeens met een hele uitleg komt over waarom hij het in het topic heeft gezegd, maakt hem niet minder verdacht voor mij.
Zoals ik al zei, dat heb ik nergens gezegd. Toch negeer je mijn post en blijf jij bij je verzinsels. Duidelijk een slechterik dus, want in mijn post staan alleen maar feiten. En Snoopy zei dat ook, kijk eens aan: ze was een slechterik.
Daarnaast zeg je niet concreet te weten waarom ik wolf zou moeten zijn, jaja, verzinsels dus. Je weet je er gewoon niet meer uit te praten.

Citaat:
Maar wat heeft dit voor nut? Als je als wolf vermoedt dat speler x wolfsbane/beschermd is, dan eet je toch speler y op?
Dat speler x hoogstwaarschijnlijk een goeierik is en speler y meer kansen heeft een slechterik te zijn.

Citaat:
Waarom dan de hele tijd deze persoon beschermen? Die is dan 'immuun' zo lang de tovenaar leeft, maar de rest van de dorpelingen zijn vogelvrij (m.u.v. de wolfsbane). En dan speelt er nog dat (zoals je zelf zegt) er meer goedzakken zijn dan slechterikken, er is dan dus een grotere kans dat als de wolven (vooral in het begin) semi-random gaan eten er een onschuldige dorpeling wordt opgegeten ipv een slechterik. Als je de tovenaar gaat instrueren dat speler x moet worden beschermd, dan is de rest van ons minder beschermd. Op een bepaalde manier profiteren we allemaal van de bescherming van de tovenaar, omdat de wolven nu eenmaal niet weten wie er beschermd wordt. Die onzekerheid neem je dan weg.
Zie hierboven. De kans (verwachting) dat je nu ene goeierik hebt getroffen met bescherming is groter dan bij ene volgende random bescherming. Sowieso worden er elke ronde geen spelers beschermd behalve 1. Dus die zijn dan allemaal vogelvrij. Normaal gesproken zijn d ekansen gelijk, elke ronde. Maar nu heb je extra informatie en meer zekerheid over ene goeierik. Als je van 1 iemand weet dat ie goed is, blijf je toch niet rouleren met je bescherming? Dat je rouleert maakt echt niet dat je méér dan één iemand beschermt. Maar goed, dit is gewoon kansberekening, je snapt het of je snapt het niet *kuch*.

Citaat:
Oh, dat is voor mij dan weer typisch soija. Hij begint zo vaak over de tovenaar. Lijkt me ook niet echt een nuttige discussie, ik ben niet van plan om de wolven te gaan helpen bij het zoeken naar de tovenaar. Of welke goede rol dan ook.
En dit inderdaad, ik roep dit al jaren élk spel. Dus.

Citaat:
Mijn verdenkingen zijn alles behalve concreet. Soija springt natuurlijk gelijk in het oog, maar zo is hij als speler nu eenmaal altijd. Normaliter heb ik een hekel aan het beroepen op gedrag in voorgaande spellen (zoals daboman de hele tijd doet, naar mijn idee), maar als er iemand is waarbij het gedrag heel duidelijk is, is het wel Soija en tot nu toe is het niet opmerkelijk. Ik vind zijn theorie tot nu toe niet echt overtuigend, maar hij heeft er vaak zat naast gezeten toen hij onschuldig was, dus nog even het voordeel van de twijfel.
Welke theorie is dat?

Citaat:
Ik vind dit een beetje een vreemde post: zeggen dat ik de enige ben waarbij je twijfelt, terwijl je Soija ook niet vertrouwt (en dus ook aan hem twijfelt). Zeggen dat ik zoveel namen post, terwijl ik dat dus helemaal niet heb lopen doen (sterker nog, ik had van Daboman commentaar gekregen op het feit dat ik nog weinig verdachten had). De enige namen die ik uitgebreid heb zitten behandelen, zijn Luts en Interglot. Bovendien heb je al vaker met mij in het spel gezeten en weet je dat ik altijd veel schrijf, ongeacht of ik goed ben of slecht. Dat heeft helemaal niks te maken met verwarring zaaien.

Zoveel inconsistenties in één post... toch wel verdacht eigenlijk. Ik ga jou héél goed in de gaten houden vanaf nu.
Dit vind ik wel een zinvolle post over Queasy. Inconsistentie is echt een wolvending.

Citaat:
Zie hetgeen ik schreef bij Queasy. Eveneens verdacht.
Dit was gericht aan Little Phoebe. Zij was inderdaad een slechterik, Queasy ook?

Citaat:
En serverus ja dit doe je vaker, maar normaal kom ik wel door je posts heen en nu kom ik er echt niet door heen.
Ik heb voor nu nog niet een beter iemand om op te stemmen. Soija twijfel ik aan, maar dat doe ik élk spel omdat hij echt bizar speelt
Ze heet S-E-V-E-R-U-S. Ja, ik erger me zelf aan verkeerd gespelde namen van anderen.

Citaat:
Beste Adamczowice en andere spelers,

Zulke opmerkingen kunnen wel iets vriendelijker. Het is maar een spelletje.
Beste Spelleiders,

Dit is mijn speelstijl en dat ga ik niet veranderen. Het is inderdaad maar een spelletje, dus ik zeg dit ook slechts binnen de context van het spel.

Citaat:
wat?
Stopwoordje.


soija dossier 4 naamzoek

Laatst gewijzigd op 01-08-2011 om 12:55.
Oud 01-08-2011, 09:05
honestsmile
honestsmile is offline
Ik weet inderdaad niet hoe iedereen normaal gesproken speelt en reageert. Maar wat Severus schrijft klinkt oprecht en ik denk niet dat ze bij de wolven hoort. Misschien heeft zij zelfs wel een goede functie.

Verder kun je volgens mij pas echt naar een patroon kijken als de derde stemronde is geweest. Maar toch heb ik wel een paar die ik blijf volgen.
Oud 01-08-2011, 09:15
Verwijderd
@ Severus: Dit is ook pas mijn tweede spel: die theorieën komen nog niet zo snel bij mij . Vorige spel duurde het zelfs bijna tot de laatste ronde dat ik eindelijk een theorie had. Maar ik denk er wel over na, uiteraard.
Oud 01-08-2011, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Dit, gok ik.
Nee, dat lees ik net pas.

Citaat:
Stemlijstjes, met daarbij de functies aangegeven.

Stemlijstje hangronde 1

Spoiler


Stemlijstje hangronde 2

Spoiler
Ik denk dat LP in ronde 1 op Interglot heeft gestemd en dat er dan 1 wolf onder Luts staat nog. Ik zou dan denken Honestsmile, anders Wammus, anders Interglot, anders Absinthe, anders Severus, anders niemand. Maar goed, daar heb je verder niet veel aan, giswerk.

Citaat:
Ja godver succes allemaal verder!
Volgende keer in het juist rijtje gaan staan, wil je het spel kunnen beïnvloeden. Je hebt niks aan stiekem stemmen als je daarmee sterft.

Citaat:
Mooie uitslag inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat geel de tovenaar was.
Grapjas.

Citaat:
Sorry hoor, maar er waren meerdere mensen die het op z'n minst raar vonden wat jij in het topic zei over de tovenaar toen?
Snoopy bijvoorbeeld, en kijk eens wat die was. Wat ben jij?

Citaat:
Ja, maar jij hebt het over het hele spel - ik heb het nu over een specifiek rijtje (i.e. geïsoleerde situatie), dat uit 5 (misschien 6) spelers bestaat. Of maakt het zelfs dán helemaal niets uit?

*geen reken/wiskunde/etc.-knobbel heeft*
Het maakt uit als je iemand kan vinden die minder of meer kans maakt dan over het hele spel gezien.
Oud 01-08-2011, 09:58
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik weet inderdaad niet hoe iedereen normaal gesproken speelt en reageert. Maar wat Severus schrijft klinkt oprecht en ik denk niet dat ze bij de wolven hoort. Misschien heeft zij zelfs wel een goede functie.

Verder kun je volgens mij pas echt naar een patroon kijken als de derde stemronde is geweest. Maar toch heb ik wel een paar die ik blijf volgen.
Eerder vond je Severus nog wel verdacht:

Citaat:
Honestsmile
Misschien vind ik trouwens Severus wel enigzins verdacht omdat ze het wel erg duidelijk voor Interglot op neemt.
Je verandert van mening, nadat Severus het een aantal keer voor je opneemt.
Ofwel je probeert je eigen positie veilig te stellen door mensen die het voor je opnemen niet meer verdacht te vinden. Dan ben je slinkser dan je jezelf voordoet, óf wordt je gestuurd door anderen.
Of je bent een naïeve newbie die iedereen die haar onschuldig vindt, klakkeloos vertrouwt. Let daar mee op: wolven nemen het vaker op voor onschuldigen, in de hoop dat deze personen hen vervolgens blindelings vertrouwen. Daarmee is Severus niet direct wolf, maar daar kunnen wolven mogelijk wel misbruik van maken bij je.

Newbie of niet: ik ga opletten of je nog meer draaikonterij vertoont, want ik vind het toch wat apart.

Citaat:
Absinthe
Hee jongens, ik had vrijdag geen internet meer en ben toen een druk weekend naar Utrecht geweest en dit spel totaal vergeten

Ik ga nu even lezen wat er überhaupt allemaal gebeurd is en dan probeer ik weer een beetje in het spel te komen. Sorry...
Toevallig dat je terug komt vlak nadat het in het topic benoemd is. Je post klinkt erg onschuldig (want als wolf was je vast vaker online gekomen en nooit het spel vergeten).

Het zou fijn zijn als je nu wat meer van je kunt laten horen.

Citaat:
Oh, en voor de duidelijkheid: ik heb vandaag dus niet gestemd. Maar ben wel blij om te zien dat we twee mooie uitslagen achter elkaar hebben
Kans is groot dat de wolven gisteren LP hebben geprobeerd te eten.
Waarom vind je dat waarschijnlijker dan de bane?
Oud 01-08-2011, 10:02
Verwijderd
Een hoop posts weer en ik zal vanavond bij lezen/reageren.
Oud 01-08-2011, 10:23
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Eerder vond je Severus nog wel verdacht:


Je verandert van mening, nadat Severus het een aantal keer voor je opneemt.
Ofwel je probeert je eigen positie veilig te stellen door mensen die het voor je opnemen niet meer verdacht te vinden. Dan ben je slinkser dan je jezelf voordoet, óf wordt je gestuurd door anderen.
Of je bent een naïeve newbie die iedereen die haar onschuldig vindt, klakkeloos vertrouwt. Let daar mee op: wolven nemen het vaker op voor onschuldigen, in de hoop dat deze personen hen vervolgens blindelings vertrouwen. Daarmee is Severus niet direct wolf, maar daar kunnen wolven mogelijk wel misbruik van maken bij je.

Newbie of niet: ik ga opletten of je nog meer draaikonterij vertoont, want ik vind het toch wat apart.
Ja ik vond Severus eerder verdacht, omdat ik dacht dat ze het zo sterk voor Interglot opnam, omdat ze het misschien voor een mede ''slechte'' opnam. Maar ik geloof niet meer dat Interglot slecht is, want dan is het niet handig dat ze nu al zo in de schijnwerpers stond. En nu Severus zegt dat ze misschien denkt dat Interglot een goede functie heeft en ze het daarom voor haar op neemt (zo heb ik het begrepen), geloof ik dat wel. Die optie was nog niet eens bij me op gekomen, dat je het natuurlijk ook voor mensen die goed zijn op kunt nemen.

En wat je zegt dat wolven het ook voor goede mensen op kunnen nemen, dat kan. Maar dan kun je iedereen wel verdacht blijven vinden en kom je nergens. Als newbie kun je mij inderdaad veel wijsmaken, maar op een gegeven moment zal ik toch voor mezelf een beslissing moeten maken van welke mensen ik denk dat ze een goede of slechte functie hebben. En dan zit ik er waarschijnlijk gegarandeerd naast.
Iedereen blijft maar speculeren over iedereen, dus vind ik het van mezelf niet zo vreemd dat ik dan blijf twijfelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die twijfelt over goed of kwaad?
Oud 01-08-2011, 10:31
honestsmile
honestsmile is offline
Oh en ik ben het trouwens niet eens met VeGs, dat je zegt dat een wolf wel vaak online zal zijn om dit topic te volgen. Een wolf kan natuurlijk ook gewoon offline mee lezen met het topic, zodat niemand weet dat je wel constant mee leest. Nu staat dat wel los van Absinthe aangezien ze ook niet gestemt heeft.
Oud 01-08-2011, 10:56
Verwijderd
Citaat:

Toevallig dat je terug komt vlak nadat het in het topic benoemd is. Je post klinkt erg onschuldig (want als wolf was je vast vaker online gekomen en nooit het spel vergeten).

Het zou fijn zijn als je nu wat meer van je kunt laten horen.
Ja hoor, ik zal meer van me laten horen Dat zei ik toch al? En niks toevallig, zondagavond is het weekend voorbij, dus
Oud 01-08-2011, 12:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Alleereerst; fantastische uitslag. Verder om onduidelijkheid te voorkomen: ik heb niet gestemd afgelopen ronde, alleen maar de hele dag geslapen (op mijn ene post na). Ik heb net vluchtig het topic eens bijgelezen, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik Adamczowice maar compleet ga negeren want ik vind zijn manier van spelen irritant en tot nu toe lijkt hij me oprecht als dorpeling te posten. Severus post monsterlijke post op het moment dat ik echt nog niemand echt verdacht vind, en ik heb ergens een onderbuikgevoel bij haar, dus die ga ik in de gaten houden. Later vandaag meer dingen, nu eerst verder met stenen leggen in de tuin zodat ik straks weer een terras heb.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 01-08-2011, 15:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Adamczowice, jij, met je slimme brein; snoopy was een geliefde en gegarandeerd op zoek naar wolven. Dat ik een mening over jou met haar deel laat alleen maar zien dat ik ook naar wolven op zoek ben. Dus, je redenatie klopt niet.

Waarmee ik niet wil zeggen dat mijn theorie juist dan wel onjuist was.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 01-08-2011, 17:42
Verwijderd
Citaat:
. Dus het is wel begrijpelijk dat ze aanvankelijk een punt maakte van mijn lange posts en het feit dat die mij zo in de kijker spelen, maar nu heeft ze hopelijk inmiddels wel door dat dat een non-issue is (aangezien het normaal gedrag is van mij). Dus zo raar vind ik die redenatie in haar geval niet - bij Queasy en Little Phoebe, die vergelijkbare redenaties aanvoerden, vond ik dat wel raar (en uiteindelijk verdacht), omdat die mij wel al goed kennen. Van Little Phoebe kunnen we ons inmiddels wel voorstellen waarom, bij Queasy geeft het daarentegen nog te denken....
Ik moest gisteren stemmen en het was nog maar de tweede ronde. Ik had totaal geen idee op wie ik moest stemmen en normaal gesproken(ik weet dat je normaal ook monsterpost maakt) kom ik wel door jou tekst heen, maar gisteren niet. Dat riep bij mij onderbuikgevoelens op en dat verklaarde mijn stem. Ik zei toen geloof ik ook al dat het niet een bijstersterk argument was maar dat ik nog niks beters had.

Citaat:
Stemlijstjes, met daarbij de functies aangegeven.

Stemlijstje hangronde 1

Spoiler


Ik ga er vanuit dat LP inderdaad Interglot heeft gestemd de 1e ronde.
Toen ik geliefde was, ging ik er ook voor om de stemlijstjes mooi te fucken en daardoor informatie te krijgen. Maar als dit waar is wat bracht haar zover dat ze op Interglot wilde stemmen en niet op Luts? Ik snap even niet op welke manier ze informatie probeerde te winnen.

Als LP inderdaad Interglot gestemd heeft dan is er nog 1 stem over.

Dus een wolf onder Luts is heel aannemlijk. Stel dat LP níet op Interglot gestemd heeft. Dan heb je twee stemmen verschil dus ook dan is de kans groot dat er een wolf onder Luts staat.

Stemlijstje hangronde 2

Spoiler
Het lijkt mij dat ook hier een wolf in een groot rijtje staat. Het lijkt me niet dat ze allemaal los zullen staan. Zeker weten doen we het nooit maargoed.

Honestsmile en Wammus staan bij de 1e en 2e hangronde in een groot rijtje.
Ik ga ze in de gaten houden en de posts van ze eens na lezen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #89
Verwijderd
500 12-11-2011 23:58
De Kantine Weerwolfspel #87 deel 2
Verwijderd
470 15-08-2011 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.