Oud 15-10-2005, 16:42
sk888er
sk888er is offline
Ik weet niet of er hier mensen zijn die het kennen, maar op the gatering of tweakers.net zijn er verschillende competities bezig onder de naam DutchPowerCows (DPC), dit zijn allemaal projecten waarbij je je pc moet gebruiken.
Nu willen we jullie uitdagen om tegen ons te strijden bij find-a-drugs (fad) onder het team DPC, team 2047, zodat jullie ook het hele team helpen. Ok moeilijk, even duidelijker dus:

Find-A-Drugs
Met Fad ga je d.m.v. je pc op medicijnen jacht. Als je het programma fad hebt gedownload dan gaat het naar allemaal soorten moleculen verbindingen zoeken. Dit doet je pc door de idle time (dus het cpu gedeelte dat NIET word gerbruikt, dus als je je pc gewoon gebruikt merk je niets van het programma) te gebruiken. Je zet je pc dus in voor een goed doel. Maar daar gaat het niet alleen om je behaalt er ook punten mee en die punten maken het naast intressant ook nog eens leuk . De punten worden op de volgende manier bepaald:
CPU X de tijd = punten.


Dutch Power Cows
De DPC heeft bij fad een groot team, dat is begonnen bij een tweaker. De DPC strijd dus tegen andere grote teams, op dit moment staat we hier 4de. Op fad.qik.nl (een statestieken site en de fad afdeling is door een tweaker gemaakt) kun je onder het kopje *FaD team overall stats* zien dat we achter TSC!rusia, freedc en xpc staan. Als jullie met een team mee willen doen dan steunen jullie dus de DPC.

Subteams
Onder de DPC bestaan verschillende subteams, die zijn te vinden bij fad.qik.nl onder het kopje *FaD user overall stats*. En nu zie je ook dat het grootste subteam onder DPC niet eens van de tweakers is maar van Fok! (team fokschaap). Nu dagen we jullie uit om hier zo hoog mogelijk te gaan eindigen. Jullie krijgen dan een subteam (of meerdere ).

strijden binnen het team
Ook word er natuurlijk binnen jullie subteam flink gestreden, nu nemen we even het subteam fokschaap als voor beeld. Hier onder het kopje *FaD user Friends overall stats* kun je bijvoorbeeld zien wie er allemaal in het subteam zit en op welke plaats ze staan binnen het subteam.

Als jullie de uitdaging willen aannemen, dan is het misschien makkelijk om een topic te openen en iemand als woordvoerder aan te wijzen. Dan kan diegene vragen verzamelen die die kan stellen aan de tweakers bij de hitparade van de desbetreffende dag. Ook zal ik proberen te helpen en ik zal iemand vragen die hier jullie vragen wilt beantwoorden. voor vragen kun je ook op het Fok!forum terecht.
__________________
hi i'm da sk888er

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 12:17.
Advertentie
Oud 15-10-2005, 16:45
Verwijderd
Resources verspilling..
Oud 15-10-2005, 18:24
mab58
mab58 is offline
Citaat:
********** schreef op 15-10-2005 @ 17:45 :
Resources verspilling..
Explain !
__________________
Fozziehunter
Oud 15-10-2005, 18:27
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
En hoezo is dat nieuw? DAt bestaat toch al jaren? En dan bedoel ik natuurlijk niet DPC, maar dat fad gebeuren
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 15-10-2005, 18:38
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
mab58 schreef op 15-10-2005 @ 19:24 :
Explain !
Als je je computer niet gebruikt, word dit programma automatisch geactiveerd (zie het als een screensaver).
En gaat dan bezig met zijn taak.
Als je weer bezig met je computer kan je systeem in één keer onwijs traag worden, zodat je je computer kan opstarten om er weer goed ermee te kunnen werken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 15-10-2005, 19:00
iisschots
iisschots is offline
Het gaat eigenlijk als volgt, je instaleerd de client en vanaf dat moment gaat hij rekenen om jobs uit te voeren. Wanneer je een job gedaan hebt verstuurt hij deze.

Deze client gebruikt alleen de idle tijd van de processor. Het is dus niet zo dat je computer er opeens traag van word.

Wanneer je vragen hebt kun je gewoon een topic op GoT openen met de vraag, of deze stellen in dit topic.

hier kun je een handleiding vinden hoe je mee dan doen met de DPC.
__________________
Woordvoerder DPC-Crew
Oud 15-10-2005, 19:04
frentik
frentik is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-10-2005 @ 19:38 :
Als je je computer niet gebruikt, word dit programma automatisch geactiveerd (zie het als een screensaver).
En gaat dan bezig met zijn taak.
Als je weer bezig met je computer kan je systeem in één keer onwijs traag worden, zodat je je computer kan opstarten om er weer goed ermee te kunnen werken.
Dat is dus het grootste misverstand dat er bestaat! Waarchijnlijk wordt je PC eerder trager van al die open MSN en kazaa venstertjes of mss heb je wel een virusje . En dit programma kan je gewoon starten en stoppen via een icoontje in je systemtray .
Oud 15-10-2005, 19:17
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-10-2005 @ 19:38 :
Als je je computer niet gebruikt, word dit programma automatisch geactiveerd (zie het als een screensaver).
En gaat dan bezig met zijn taak.
Als je weer bezig met je computer kan je systeem in één keer onwijs traag worden, zodat je je computer kan opstarten om er weer goed ermee te kunnen werken.
In Windows 3.11 was dit inderdaad een issue.
Oud 15-10-2005, 19:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
frentik schreef op 15-10-2005 @ 20:04 :
Dat is dus het grootste misverstand dat er bestaat! Waarchijnlijk wordt je PC eerder trager van al die open MSN en kazaa venstertjes of mss heb je wel een virusje . En dit programma kan je gewoon starten en stoppen via een icoontje in je systemtray .
Het was ook jaren geleden dat ik met het seti project mee werkte.
En werkte toen nog met een niet zo krachtige pc.
(zat toen op windows 95)

********** heeft wel gelijk, maar het is wel voor een goed doel.
Maar je moet wel begrijpen dat een systeembeheerder niet zo snel zo'n folding programma op zijn computer(s) (of server) zet, omdat het dan onnodig resources vreet.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 19:37.
Oud 15-10-2005, 19:21
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 15-10-2005 @ 17:45 :
Resources verspilling..
In theorie draaien alle projecten van DPC in de "idle"-time van je CPU. Dus stel dat Windows en je noermaal lopende programma's 15% CPU opslokken, dan zal je DPC-project de andere 85% benutten. Natuurlijk is er altijd wat overhead, dus als je van 15% naar 25% gaat (stel je begint een foto te bewerken, je start een game op, ...) dan zal dat een fractie trager gaan dan normaal. Over het algemeen is het geen probleem, hoor. Het is juist resources-verspilling om het niet te doen, want je CPU draait zonder DPC bijvoorbeeld maar op 15% van zijn kracht en met DPC kun je er 100% uithalen (weliswaar niet voor je eigen goed maar voor een goed doel of "proof of concept" ofzo).

Ik sta helemaal achter het hele DPC-gebeuren, heb de voorbije jaren ook meerdere malen deelgenomen aan stampedes. Geheel lid ben ik nooit gebleven omdat er maar één echt groot nadeel aan het hele gebeuren zit (buiten wat kleine ongemakjes hier en daar).

Als je CPU meer berekeningen maakt, wordt die warmer dus ook de rest van je systeem wordt warmer en minder stabiel door die warmte. Bij mij staat mijn pc constant op, dus slechts bij een stampede heb ik het er voor over dat hij 100% CPU gebruikt. Een hieraan verbonden nadeel is dat je bij 100% CPU ook meer energie verstookt en dus een hogere energierekening kunt krijgen (ik moet die niet zelf betalen, maar op DPC zie je constant discussie over het energieverbruik dat iedereen parten speelt).

In ieder geval is FAD een van mijn favo projecten, dus als je je wilt inzetten voor een goed doel door eventueel een medicijn tegen AIDS, kanker, MS, alzheimer, ... te vinden. Het gaat inderdaad niet enkel om het resultaat maar ook om een teamgeest en competitie.

Probeer het gerust eens uit, zou ik zeggen!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Oud 15-10-2005, 19:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-10-2005 @ 20:21 :
Als je CPU meer berekeningen maakt, wordt die warmer dus ook de rest van je systeem wordt warmer en minder stabiel door die warmte. Bij mij staat mijn pc constant op, dus slechts bij een stampede heb ik het er voor over dat hij 100% CPU gebruikt. Een hieraan verbonden nadeel is dat je bij 100% CPU ook meer energie verstookt en dus een hogere energierekening kunt krijgen (ik moet die niet zelf betalen, maar op DPC zie je constant discussie over het energieverbruik dat iedereen parten speelt). [/B]
Wat betreft die stroomrekening is het inderdaad wel degelijk een groot nadeel van distributed computing. Dat je systeem minder stabiel is mag eigenlijk niet, ookal zal dat wel snel gebeuren. Veel mensen besteden bij het bouwen van PC's geen aandacht aan goede koeling die bij de gegeven configuratie geen grenzen stelt.
Oud 15-10-2005, 21:20
sk888er
sk888er is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 15-10-2005 @ 19:27 :
En hoezo is dat nieuw? DAt bestaat toch al jaren? En dan bedoel ik natuurlijk niet DPC, maar dat fad gebeuren
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het nieuw was?

Iig goed dat de discussie word gevoerd, nu alleen nog een team

Er worden hier wel enkele punten genoemd van warmer worden enz. maar ik wil er even op wijze dat dit per systeem anders is. Ik heb hier bijvoorbeeld geen last van dat mn pc warmer word of dat hij meer geluid gaat maken.
__________________
hi i'm da sk888er
Oud 15-10-2005, 21:27
Verwijderd
Ja, doe je je best om een zuinige en stille PC te maken, zul je zeker even al je idle cycles verspillen aan iets volslagen nutteloos (want dat is het, ook al heb ik jaren geleden zelf ook RC5-64 sleuteltjes lopen kauwen op mijn oude Celeron).
Oud 15-10-2005, 21:56
SleutelMan
SleutelMan is offline
Op het punt van RC5 kun je inderdaad twijfelen aan het nut (ik vind het wel grappig qua competitie etc). Bij FaD en F@H, SETI (BOINC) etc is het juist nuttig werk wat je verricht, de zoektocht naar medicijnen en het ontrafelen van signalen. Kortom, het helpen van de wetenschap. En als je dat dan mooi kunt doen vanaf je luie stoel met je computer dan is dat toch mooi? Dan draag je ook je steentje bij .
Oud 15-10-2005, 22:03
mab58
mab58 is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 22:27 :
Ja, doe je je best om een zuinige en stille PC te maken, zul je zeker even al je idle cycles verspillen aan iets volslagen nutteloos (want dat is het, ook al heb ik jaren geleden zelf ook RC5-64 sleuteltjes lopen kauwen op mijn oude Celeron).
Graag bronvermelding !
__________________
Fozziehunter
Oud 15-10-2005, 22:17
Valing
Valing is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 22:27 :
Ja, doe je je best om een zuinige en stille PC te maken, zul je zeker even al je idle cycles verspillen aan iets volslagen nutteloos (want dat is het, ook al heb ik jaren geleden zelf ook RC5-64 sleuteltjes lopen kauwen op mijn oude Celeron).
ik vind persoonlijk RC5 ook nutteloos.
daarom ben ik ook blij om met mijn ongebruikte computerkracht het zoeken naar medicijnen tegen dodelijke ziektes een handje te helpen.
Oud 15-10-2005, 23:15
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
mab58 schreef op 15-10-2005 @ 23:03 :
Graag bronvermelding !
Als je pc idle is dan verbruikt hij minder stroom. Maar omdat dat programmageval zorgt dat je pc nooit idle komt te staan verbruik je dus stroom alsof je er gewoon achter zit. Bijna dan
En daar komt nog eens bij dat je pc dan gekoelt moet worden. Dus je koeler staat ook niet echt stil wat dus weer geluid produceert
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 15-10-2005, 23:15
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Valing schreef op 15-10-2005 @ 23:17 :
ik vind persoonlijk RC5 ook nutteloos.
daarom ben ik ook blij om met mijn ongebruikte computerkracht het zoeken naar medicijnen tegen dodelijke ziektes een handje te helpen.
HEb je weleens resultaten gezien?
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Ads door Google
Oud 15-10-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
mab58 schreef op 15-10-2005 @ 23:03 :
Graag bronvermelding !
Wat moet ik aan bronnen vermelden? Als jij een systeem hebt dat gebaseerd is op de veronderstelling dat je weinig load genereert (bijv. een AMD64 met Cool 'n Quiet, of een voeding die naar gelang de temperatuur in de kast harder gaat blazen) dan heeft het draaien van een distributed client gewoon dus gewoon tot gevolg dat jouw systeem meer herrie maakt - immers, fans gaan harder draaien. Dat lijkt me een feit van algemene bekendheid.

Ik ben zelf ook tweaker, ben meer dan vijf jaar lid van GOT en heb destijds ook meegedaan aan kraken, maar in dit geval heb ik niet het gevoel dat ik eraan mee moet doen.
Oud 16-10-2005, 01:39
mab58
mab58 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2005 @ 00:16 :
Wat moet ik aan bronnen vermelden? Als jij een systeem hebt dat gebaseerd is op de veronderstelling dat je weinig load genereert (bijv. een AMD64 met Cool 'n Quiet, of een voeding die naar gelang de temperatuur in de kast harder gaat blazen) dan heeft het draaien van een distributed client gewoon dus gewoon tot gevolg dat jouw systeem meer herrie maakt - immers, fans gaan harder draaien. Dat lijkt me een feit van algemene bekendheid.

Ik ben zelf ook tweaker, ben meer dan vijf jaar lid van GOT en heb destijds ook meegedaan aan kraken, maar in dit geval heb ik niet het gevoel dat ik eraan mee moet doen.
Dacht dat het evident was dat ik de term "volslagen nutteloos" bedoelde, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Dat er meer energie verbruikt word ligt mi voor de hand.

Dus graag alsnog bronvermelding.
Kan me niet voorstellen dat de deelnemende universiteiten in de diverse landen bezig zijn met nutteloos werk.
__________________
Fozziehunter
Oud 16-10-2005, 01:46
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
mab58 schreef op 16-10-2005 @ 02:39 :
Dacht dat het evident was dat ik de term "volslagen nutteloos" bedoelde, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Dat er meer energie verbruikt word ligt mi voor de hand.

Dus graag alsnog bronvermelding.
Kan me niet voorstellen dat de deelnemende universiteiten in de diverse landen bezig zijn met nutteloos werk.
Bronvermelding van behaalde resultaten?
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 16-10-2005, 01:52
mab58
mab58 is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 16-10-2005 @ 02:46 :
Bronvermelding van behaalde resultaten?
Volgens mij plaatste nare man een ongefundeerde uitspraak.
Dan is het toch niet aan mij om dat te bewijzen.
Dus alsnog graag een bronvermelding.
Of het blijft waarschijnlijk een ongefundeerde uitspraak
If so, so be it.
__________________
Fozziehunter
Oud 16-10-2005, 09:13
Fjolle
Fjolle is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 16-10-2005 @ 00:15 :
HEb je weleens resultaten gezien?
Ja oa hier: http://www.find-a-drug.org.uk/certify.html
Oud 16-10-2005, 09:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik heb wel wat beters te doen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 16-10-2005, 09:34
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 22:27 :
Ja, doe je je best om een zuinige en stille PC te maken, zul je zeker even al je idle cycles verspillen aan iets volslagen nutteloos (want dat is het, ook al heb ik jaren geleden zelf ook RC5-64 sleuteltjes lopen kauwen op mijn oude Celeron).
RC5 is eerder een "proof of concept"-distributed computing project. Aan het kraken van een sleuteltje heb je niet veel omdat het gewoon een willekeurig sleuteltje was. Ik vind het persoonlijk ook niet zo'n leuk project omdat je geen nuttige resultaten hebt behalve dan misschien dat je kunt zeggen: na 250 dagen te zoeken met een gebundelde kracht van ... kun je zo'n sleutel kraken (en Brute Froce heeft natuurlijk het nadeel dat dit niet echt representatief is omdat je sleutel misschien in het begin of pas op het einde geprobeerd wordt).

Projecten als FaD zijn juist wel nuttig, misschien dat ze nog geen concrete resultaten geven, maar ze passen verschillende moleculen (eiwitten, als ik me niet vergis) op de moleculen die de ziekte gaande houden. Op zich dus ook wel brute force maar er is gigantisch veel processorkracht voor nodig om 3D-vorm van moleculen (en de achterliggende eigenschappen) te analyseren. Als je dus wat geluk hebt, is de molecule die jij moet afpassen de juiste en kun je duizenden mensen een oplossing geven voor hun ziekte die tot dan toe fataal geweest zou zijn. Het is altijd een beetje geluk hebben, want wie weet onderzoeken ze niet eens een mogelijk eiwit; maar de mensen die FaD nutteloos noemen en daarvoor RC5 draaiden mogen zich van mij dan een beetje hypocriet noemen omdat RC5 vooral om team spirit in het team gaat (die ook aanwezig is bij andere projecten) maar op zich een vrij lege inhoud heeft als project op zich omdat je gewoon een onzinnige sleutel gaat kraken. Het is leuk dat ze bewezen hebben dat het algoritme te brute-forcen is op een bepaalde tijd maar ja, de mensen die aan gelijkaardige computerkracht komen is natuurlijk zeer klein (en ze konden dat al voor dat DC-project)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Advertentie
Oud 16-10-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
mab58 schreef op 16-10-2005 @ 02:52 :
Volgens mij plaatste nare man een ongefundeerde uitspraak.
Dan is het toch niet aan mij om dat te bewijzen.
Dus alsnog graag een bronvermelding.
Of het blijft waarschijnlijk een ongefundeerde uitspraak
If so, so be it.
Waar heb je het nou over? Wil je bronnen die mijn uitspraak dat het 'nutteloos' is ondersteunen? In dat geval heb je het niet helemaal begrepen, want bronvermeldingen en referenties dienen ertoe om (1) feitelijke beweringen te ondersteunen, bijvoorbeeld onderzoeksresultaten, of (2) bijval aan te tonen voor een op zichzelf subjectieve uitspraak die je niet objectief hard kunt maken maar waarvan je wel wilt laten zien dat er méér mensen met die mening zijn.

In dit geval is de uitspraak 'het is nutteloos' een puur subjectieve uitspraak die ik niet op enige wijze hoef te 'bewijzen' (je hoeft ook niet te 'bewijzen' dat je bananen lekker vindt en appels niet). Het is puur mijn eigen mening. Ik vind dat project nutteloos, althans, misschien worden er in onderzoek weldegelijk enige resultaten mee behaald maar voor mij persoonlijk weegt dat niet op tegen het hogere energieverbruik (en daarmee samenhangend hogere warmteontwikkeling) en het feit dat veel computers gebouwd zijn rond temperatuurgevoelige componenten.

God, duidelijker dan dit kan ik het niet maken, maar ik geloof niet dat jij het concept van 'bronvermelding' helemaal hebt begrepen. Maar ik ben uiteraard altijd bereid dat voor je toe te lichten.
Oud 16-10-2005, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Farmaceuten kunnen van al die miljarden die ze samenlevingen, verzekeraars en patienten afhandig maken best zelf een paar supercomputers aanschaffen, kom nou zeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2005, 12:43
Verwijderd
Nouja, onderschat het potentiëel van een enorme 'clustered' computer niet - als je ziet wat voor waar arsenaal aan rekenkracht de gemiddelde huisvader thuis heeft staan, en hoeveel daarvan ongebruikt is, dan begrijp je dat mobilisering daarvan weldegelijk nut kan hebben.

Ik bedoel gewoon dat het voor mij geen nut heeft dat programma te draaien. Ik win er niets mee, het kost me stroom en het levert me warmte op. De afweging valt dus gewoon in het nadeel van dergelijke intiatieven uit. Dan lever ik liever een échte bijdrage aan de wetenschap door mijn scriptie af te maken.

(Daarnaast zie ik sowieso ook niet in waarom het 'interessant' en 'leuk' is als er een formule 'CPU X tijd = punten' wordt gehanteerd. Dat betekent gewoon dat de nerd met de dikste processor, die zijn bak 24/7 heeft aanstaan, de meeste punten haalt. Voorwaar, spanning en sensatie.)
Oud 16-10-2005, 13:22
sk888er
sk888er is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2005 @ 13:43 :
(Daarnaast zie ik sowieso ook niet in waarom het 'interessant' en 'leuk' is als er een formule 'CPU X tijd = punten' wordt gehanteerd. Dat betekent gewoon dat de nerd met de dikste processor, die zijn bak 24/7 heeft aanstaan, de meeste punten haalt. Voorwaar, spanning en sensatie.)
Waarom staat het team dat NIET van tweakers afkomt dan boven aan in dpc?
Juist ja omdat we een groot team hebben en dat kunnen jullie ook bereiken. En ik weet zeker als er 1 iemand begint komen er vanzelf meer. Dus waar wachten jullie nog op
__________________
hi i'm da sk888er
Oud 16-10-2005, 15:13
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
heb wel wat beters te doen...wat mij betreft valt dit gewoon onder spam...
Oud 16-10-2005, 15:25
sk888er
sk888er is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-10-2005 @ 16:13 :
heb wel wat beters te doen...wat mij betreft valt dit gewoon onder spam...
het mooie ervan is dus dat je noujuist niets hoeft te doen

En trouwens ik verstuur toch niets via de mail?
__________________
hi i'm da sk888er

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 15:28.
Oud 16-10-2005, 16:02
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik vind het maar onzin, we moeten ook minderen (c.q. stoppen) met het uitvinden van medicijnen die miljoenen levens kunnen redden. Straks worden we allemaal 130, er gaan amper mensen meer dood, dús op een gegeven ogenblik een vergrijsde en overbevolkte wereldbol... Is dát nou wat we willen...?
Oud 16-10-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
sk888er schreef op 16-10-2005 @ 16:25 :
En trouwens ik verstuur toch niets via de mail?
Spammen kan evenwel op fora. Bovendien hebben we hier eigenlijk een beleid dat reclame voor sites, bepaalde initiatieven et cetera niet is toegestaan, maar omdat ik mezelf in deze discussie even moest verweren heb ik het tot nader order opengelaten. Maar ik twijfel nog of ik hem niet op slot gooi, aangezien ik niet echt het gevoel heb dat hier nog iets uitkomt.
Oud 16-10-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 22:27 :
Ja, doe je je best om een zuinige en stille PC te maken, zul je zeker even al je idle cycles verspillen aan iets volslagen nutteloos (want dat is het, ook al heb ik jaren geleden zelf ook RC5-64 sleuteltjes lopen kauwen op mijn oude Celeron).
Case closed
Oud 16-10-2005, 18:46
mab58
mab58 is offline
Gooi maar dicht.
Zonde van m'n idle cycles.
Kids in space.
__________________
Fozziehunter
Oud 16-10-2005, 18:54
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
sk888er schreef op 16-10-2005 @ 16:25 :
het mooie ervan is dus dat je noujuist niets hoeft te doen

En trouwens ik verstuur toch niets via de mail?
je kan wel elke keer leuk zeggen dat je niets hoeft te doen, maar ik moet toch dat progje downen en dan een onbekende software op me pc mikken, die misschien wel vol met spyware zit of virussen...dus ga maar lekker op een of ander n00b forum je onzin promoten hier zijn we er duidelijk niet van gediend...ik niet iig en meerdere mensen zijn het zo te lezen met me eens.

dat spammen heeft nare man al uitgelegd. maar waarschijnlijk ben je te dom en snap je het niet...

wat mij betreft. slotje.
Ads door Google
Oud 16-10-2005, 19:05
sk888er
sk888er is offline
Wat zijn jullie Naïef zeg.
Ach ja gooi maar dicht en jullie zullen echt geen last meer hebben van mij.
__________________
hi i'm da sk888er
Oud 16-10-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
sk888er schreef op 16-10-2005 @ 20:05 :
Wat zijn jullie Naïef zeg.
Zoek eerst eens op wat een woord betekend voordat je het gebruikt..
Oud 16-10-2005, 21:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Martin schreef op 16-10-2005 @ 17:02 :
Ik vind het maar onzin, we moeten ook minderen (c.q. stoppen) met het uitvinden van medicijnen die miljoenen levens kunnen redden. Straks worden we allemaal 130, er gaan amper mensen meer dood, dús op een gegeven ogenblik een vergrijsde en overbevolkte wereldbol... Is dát nou wat we willen...?
Je hebt zeker en vast gelijk, op zich zijn ziektes maar een manier om te voorkomen dat een bepaalde soort gaat overheersen (wat we nu al doen) en zo een evenwicht bewaart. Het enige bezwaar dat ik kan geven tegen het stoppen is dat je dan de derde wereld nog meer de put in duwt door de misstappen van het Noorden (kolonisatie, uitbuiting, ...) omdat je daar ook veel medicijnen nodig hebt. Natuurlijk werken farmaceutische bedrijven niet voor de derde wereld maar voor het rijke Noorden, maar ook de derde wereld heeft voordeel (of nadeel in de zin van langer in de ellende leven?) bij medicijnen.

Als we allemaal 130 worden, dan zullen we in ieder geval veel langer moeten gaan werken, daar kun je niet onderuit.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Oud 16-10-2005, 21:20
Fjolle
Fjolle is offline
Citaat:
********** schreef op 16-10-2005 @ 20:08 :
Zoek eerst eens op wat een woord betekend voordat je het gebruikt..
na·ïef (bn.)
onervaren terwijl dat niet zo zou moeten zijn

Ik had meer verwacht van een gemiddelde scholier.
Maar boodschap aan de forum-admins, blokkeer/delete mijn account maar. Als hier zo met aardige initiatieven wordt omgegaan..... doei.

Oh en betekend is zonder d met een t.
Oud 16-10-2005, 21:31
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik vind het prima als jullie hier proberen om een paar mensen te werven, maar om meteen met 3 a 4 man hier de fanboy uit te komen hangen (ook ik ben actief GoTter, en heb ook nog wel eens wat cycles bijgedragen aan de DPC-scores voor RC5-64) vind ik niet echt een plan. Ik wilde het topic op zich nog wel openlaten (met een wat duidelijker titel), maar als we het er toch allemaal over eens zijn dattie dicht kan doen we dat maar gewoon.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 16-10-2005, 21:48
Verwijderd
Nogal jammer dat er verder niet normaal gereageerd kan worden - ik geloof toch dat ik op keurige en leesbare wijze heb duidelijk gemaakt wat mijn bezwaar was en waarom dat een bezwaar was in mijn geval. Vervolgens word ik door iemand die vermoedelijk jaren jonger is dan ikzelf voor een 'kid in space' (wtf) uitgemaakt en wordt de knuppel in het hoenderhok gegooid. Een beetje jammer als je het mij vraagt. Maar aangezien ik zelf ook al jarenlang tevreden GoT'er ben zal ik verder niet gaan natrappen - ik heb wel wat beters met mijn 'idle brain cycles' te doen dan discussiëren met dat soort figuren.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.