Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2005, 16:44
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MB schreef op 11-11-2005 @ 14:01 :
maak er dan gelijk 120 van, dan hebben we tenminste sneller darwinse
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2005, 18:25
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
JCG schreef op 01-11-2005 @ 12:41 :
Zo stoer issie niet hoor, hij rijdt op een puch
jij hebt duidelijk te weinig 'moderne puchs' gezien jongen
dingen rijden jou er wel uit hoor
__________________
beesjes
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:38
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
JCG schreef op 11-11-2005 @ 17:44 :
maak er dan gelijk 120 van, dan hebben we tenminste sneller darwinse
Nee, 80 is perfect. Daar zijn ze op gebouwd en dan kunnen we ook op de 80 km/u wegen buiten de bebouwde kom (zoals zo'n beetje elke verstandige snelle-brommerrijder nu al doet)

@Devil: En wat is een voorbeeld van een moderne puch?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 22:36
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
WickedDevil schreef op 11-11-2005 @ 19:25 :
jij hebt duidelijk te weinig 'moderne puchs' gezien jongen
dingen rijden jou er wel uit hoor
ik heb het zover zijn puch, das zoiets:

daar win ik het wel van hoor.

@MB: tomosje en puchjes lijken me nou niet echt gebouwt om 80 te rijden hoor
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 00:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Met dit puchje zal je nog moeite hebben om het van te winnen



105km/h op autoteller, dit ongetuned en nog zonder binnenrotor (die er nu wel op zit)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:48
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Citaat:
MB schreef op 11-11-2005 @ 21:38 :
Nee, 80 is perfect. Daar zijn ze op gebouwd en dan kunnen we ook op de 80 km/u wegen buiten de bebouwde kom (zoals zo'n beetje elke verstandige snelle-brommerrijder nu al doet)

@Devil: En wat is een voorbeeld van een moderne puch?

Puch zip en al die andere scootaahs

Die 80 vind ik te hard. Een grondige herziening van de bromfietswetten is dan nodig en datkomt er toch nooit door (tenzij het goed geld in het laatje brengt, en weinig moeite kost) Met die 80 zou teveel aan bromfietsen moeten worden aangepast (ooit 80 op een maxi gereden, das NIET relaxt )
. En dan zou nog er onduidelijkheid zijn over welke bromfiets in welke catogorie zou moeten komen ( snor, brom, uberbrom).

Een kwestie van de snelheid ff omhoog gooien met 30 kmpu wordt hem niet, die 15 erbij lijkt me enigsinds nog reeël

Vandaar dat 65 mij wel oké lijkt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:27
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-11-2005 @ 01:51 :
Met dit puchje zal je nog moeite hebben om het van te winnen

[afbeelding]

105km/h op autoteller, dit ongetuned en nog zonder binnenrotor (die er nu wel op zit)
Tis even wacht op nieuwe lasdraad, dan komt 650 cc ktm blok in me mtx, nu jij weer
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 12-11-2005 @ 18:27 :
Tis even wacht op nieuwe lasdraad, dan komt 650 cc ktm blok in me mtx, nu jij weer
Maat van me gaat over ongeveer 2 weken om z'n nieuwe auto
Alfa romeo 147 T-spark 2.0 turbo 193pk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MB schreef op 11-11-2005 @ 21:38 :
Nee, 80 is perfect. Daar zijn ze op gebouwd en dan kunnen we ook op de 80 km/u wegen buiten de bebouwde kom (zoals zo'n beetje elke verstandige snelle-brommerrijder nu al doet)
De laatste die ik dat zag doen heb ik van de weg gedwongen en aangegeven.

Wat voor bosmongool gaat er dan ook met een brommer op een provinciale weg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 19:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2005 @ 19:51 :
De laatste die ik dat zag doen heb ik van de weg gedwongen en aangegeven.
Wat moet de politie daarmee?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 19:54
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Bij stoplichten ga ik wel vaak tussen de auto's door om dan vooraan te gaan staan, heb ik even een stukje om wat harder te kunnen rijden.
wat nou als ze auto naar links of rechts moet, en jij daar ff lekker je gas opentrekt?

Citaat:
waar ik me ook aan erger is dat ze altijd MIDDEN OP DE WEG moeten rijden zodat er geen hond meer langs kan ga dan een metertje meer naar rechts rijden zodat sneller verkeer gewoon kan passeren.. maar dat is te moeilijk voor de scooterjeugd vrees ik
Volgens de wet mag een scooter maar 50, en een bromfiets 30 (ja sinds september zijn de constructiesnelheden verhoogd met 5km/h)
en er staat ook dat je midden op de weg mag rijden, mensen die je daarom als een idioot afsnijden verdienen een nekschot, wacht dan tot het mogelijk is om in te halen, ga niet op de meest onmogelijke momenten inhalen omdat je anders even 50 mtr achter eens cooter moet rijden,
In de tijd dat mijns cooter was afgevoerd naar (toendertijd) nog 45 km/h reed ik op grote wegen altijd op het fietspad omdat ze je anders bijna doodrijden, gevolg: 40 euro boete.
Naast mij reed een snorfiets met een twinner eronder gelast (=dubbele uitlaat) die werd aangehouden en mocht doorrijden, zo recht is de wetgeving dus in NL.

Als je alleen al kijkt naar programma's als wegmisbruikers word het al helemaal te gek, sommige mensen rijden 60 km/h te hard en hoeven niet hun rijbewijs in te leveren, en iemand die zijn portomonee laat liggen bij de supermarkt en daarom 10 km/h te hard rijd krijgt wel een boete.
Het is zo krom geregeld in NL, als ze doorhadden hoe het werkelijk zat, hadden ze de scooterleeftijd verhoogd tot 17, en mochten je op je 17e tevens ook je rijbewijs halen.
Daar halen ze het dodental mee omlaag, niet door scooters 50 te laten rijden op wegen waar iedereen je afsnijd en snorfietsers 30 te laten rijden op een fietspad waar ook kinderen van 10 jaar fietsen om naar school te komen.

Citaat:

Het is te moeilijk voor de automobilist om fatsoenlijk in te halen. Ik heb vaak zat meegemaakt datik ruimte maakte en dat ze zichzelf er doorheen persen en mij van de weg af rijden

Nee, dan blijf ik lekker int midden rijden

Inderdaad

Citaat:

oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.
Niks heer en meester voelen op de weg, het zijn juist meestal de auto's die dit doen, als jij ergens voorrang moet krijgen zijn het meestal de auto's die hem er nog ff snel voorgooien als je op je scooter rijd, dat moeten ze nu doen als ik in mijn 4x4 kom aanrijden maar dan geven ze wel allemaal voorrang,
want als jij met scooter tegen een auto klapt is het altijd:"Ja het was weer zon scooter, die rijden altijd zo gevaarlijk, het was zijn eigen schuld nu is hij vanaf ze middel verlamd" en wat mankeerd er aan je auto Ria? "ja een deuk in me portier"

Maar als je met je 4x4,bestelbus of vrachtwagen rijd dan gooien die huisvrouwtjes er m niet voor, omdat ze dan wel zelf plat zijn.

Ik zou me eerder druk maken om huisvrouwtjes die in een wagen moeten rijden terwijl ze het niet kunnen of onzeker zijn druk maken dan om de scooterjeugd.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:51
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 12-11-2005 @ 17:48 :
Puch zip en al die andere scootaahs

Die 80 vind ik te hard. Een grondige herziening van de bromfietswetten is dan nodig en datkomt er toch nooit door (tenzij het goed geld in het laatje brengt, en weinig moeite kost) Met die 80 zou teveel aan bromfietsen moeten worden aangepast (ooit 80 op een maxi gereden, das NIET relaxt )
. En dan zou nog er onduidelijkheid zijn over welke bromfiets in welke catogorie zou moeten komen ( snor, brom, uberbrom).

Een kwestie van de snelheid ff omhoog gooien met 30 kmpu wordt hem niet, die 15 erbij lijkt me enigsinds nog reeël

Vandaar dat 65 mij wel oké lijkt
Ooit 65 op een maxi gereden, dat is ook niet relaxed. Ik heb het ook over fatsoenlijke scooters en brommers, niet over die gammele damesbrommertjes. Die moeten dan maar in een andere categorie vallen. Ik zeg ook niet dat het realistisch is, het zou alleen heel erg verstandig zijn... 65 overigens niet, want dat zou betekenen dat je buiten de bebouwde kom, als je op het fietspad moet, veel harder rijdt dan fietsers en als je op de weg moet weer veel zachter rijdt dan auto's (buiten de bbkom).
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 21:14
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-11-2005 @ 18:41 :
Maat van me gaat over ongeveer 2 weken om z'n nieuwe auto
Alfa romeo 147 T-spark 2.0 turbo 193pk
dan leen ik de porche gt 2 van me oom
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 12-11-2005 @ 22:14 :
dan leen ik de porche gt 2 van me oom
Op een sprintje van 150meter heb ik wel iets om daar van te winnen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 14:55
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
DG schreef op 12-11-2005 @ 20:54 :
wat nou als ze auto naar links of rechts moet, en jij daar ff lekker je gas opentrekt?
Zoals ik zei: Ik ga er even voor staan. Als 'ie naar links of rechts wil maakt dat geen zak uit want ik ben toch al weg. Al zou ik stil staan, die auto staat toch wel achter me.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:29
Verwijderd
ik heb er zelf heel erg veel last van, ben pizzakoerier.
maar ik pak op heel veel stukken t fietspad, om t gewoon te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:35
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 13-11-2005 @ 15:55 :
Zoals ik zei: Ik ga er even voor staan. Als 'ie naar links of rechts wil maakt dat geen zak uit want ik ben toch al weg. Al zou ik stil staan, die auto staat toch wel achter me.
Ik bedoel als jij tussen de auto door rijdt om naar voren te komen, of vlieg je over de auto's heen?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:30
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2005 @ 19:51 :
De laatste die ik dat zag doen heb ik van de weg gedwongen en aangegeven.

Wat voor bosmongool gaat er dan ook met een brommer op een provinciale weg.
Mensen die graag hun brommer willen gebruiken waar hij voor is en dit op een veilige manier willen doen. Je bent een grotere bosmongool als je de brommer dan tot stoppen dwingt (is maar 1 manier om dat te doen en dat is lomp afsnijden, wat dus uiterst gevaarlijk is).
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:34
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DG schreef op 12-11-2005 @ 20:54 :
wat nou als ze auto naar links of rechts moet, en jij daar ff lekker je gas opentrekt?

Het is zo krom geregeld in NL, als ze doorhadden hoe het werkelijk zat, hadden ze de scooterleeftijd verhoogd tot 17, en mochten je op je 17e tevens ook je rijbewijs halen.
Daar halen ze het dodental mee omlaag, niet door scooters 50 te laten rijden op wegen waar iedereen je afsnijd en snorfietsers 30 te laten rijden op een fietspad waar ook kinderen van 10 jaar fietsen om naar school te komen.
Ja, laten we dan de brommers voor de jeugd maar zo goed als afschaffen. Wacht! ik heb een beter idee, we verbieden auto's, motoren, vrachtauto's en solexen ook en dan leggen we een zeer uitgebried metro, bussen en treinen systeem aan en dan kan iedereen overal komen met zijn fietsje en het OV!!!

__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MB schreef op 13-11-2005 @ 17:30 :
Mensen die graag hun brommer willen gebruiken waar hij voor is en dit op een veilige manier willen doen. Je bent een grotere bosmongool als je de brommer dan tot stoppen dwingt (is maar 1 manier om dat te doen en dat is lomp afsnijden, wat dus uiterst gevaarlijk is).
De idioot schampte de auto van een bejaarde die na de bebouwde kom niet optrok tot de 80, en haalde daarna uit frustratie in terwijl er een tegenligger aan kwam.

Juridisch klopte mijn actie dan ook omdat ik iemand die door reed na een aanrijding te veroorzaken staande hield.


En ja, die brommer maakte een forse smak toen ik hem de berm in dwong, eigen stomme schuld. Dat deed hij trouwens in een poging me rechts door de (zachte ) berm te passeren, ik passeerde en remde daarna uit om hem te dwingen te volgen, daar was geen afsnijden bij.


Mijn punt is dat veel van die hormoonverslaafde pubertjes die op opgevoerde brommertjes met race-onderdelen rondscheuren per definitie een gevaar op de weg vormen, omdat ze geen weginzicht hebben en geen rekening houden met andere weggebruikers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:02
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
MB schreef op 13-11-2005 @ 17:34 :
Ja, laten we dan de brommers voor de jeugd maar zo goed als afschaffen. Wacht! ik heb een beter idee, we verbieden auto's, motoren, vrachtauto's en solexen ook en dan leggen we een zeer uitgebried metro, bussen en treinen systeem aan en dan kan iedereen overal komen met zijn fietsje en het OV!!!

Wat wil je nou zeggen?
Het is gewoon een feit dat veel 16 jarige jongens nog niet helemaal verantwoordelijk zijn (er zijn er ook die dat wel zijn, "goede lijden onder de kwade") maar als je d eleeftijd vans cooter opschroeft tot 17 jaar, en daarmee ook jongere de kans geeft hun autorijbewijs te halen ophun 17e dan ziet een groot deel toch af van het scootergebeuren.

Je kan er dan zelfs nog een regel bijgooien dat iedereen onder de 18 met rijbewijs eerst tot zijn 18e moet rijden onder begeleiding van iemand die ouder si dan 18 en al langer dan 1 jaar zelf zijn rijbewijs heeft oid.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:54
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-11-2005 @ 00:49 :
Op een sprintje van 150meter heb ik wel iets om daar van te winnen
ik kan waarschijnlijk wel ergens een dragmotor lenen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 22:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 13-11-2005 @ 22:54 :
ik kan waarschijnlijk wel ergens een dragmotor lenen
Daar kan ik niet tegenop
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 14:29
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2005 @ 18:04 :
De idioot schampte de auto van een bejaarde die na de bebouwde kom niet optrok tot de 80, en haalde daarna uit frustratie in terwijl er een tegenligger aan kwam.

Juridisch klopte mijn actie dan ook omdat ik iemand die door reed na een aanrijding te veroorzaken staande hield.


En ja, die brommer maakte een forse smak toen ik hem de berm in dwong, eigen stomme schuld. Dat deed hij trouwens in een poging me rechts door de (zachte ) berm te passeren, ik passeerde en remde daarna uit om hem te dwingen te volgen, daar was geen afsnijden bij.


Mijn punt is dat veel van die hormoonverslaafde pubertjes die op opgevoerde brommertjes met race-onderdelen rondscheuren per definitie een gevaar op de weg vormen, omdat ze geen weginzicht hebben en geen rekening houden met andere weggebruikers.
Als je het hele verhaal verteld is het niet onvergeefelijk wat je gedaan hebt (ikzelf had je overigens waarschijnlijk afgeschoten als ik door jouw toedoen op mijn bvek was gegaan, maargoed). Maar jij deed net alsof jij hem 'aanhield', alleen maar omdat hij op de provinciale weg reed. Dan zou je namelijk een ongeloofelijke eikel zijn, want dat is gewoon veiliger voor zowel brommers als fietsen.

Boeiend, dat er een klein oercentage van de brommerrijders zich niet kunnen gedragen en niet kunnen rijden. Sjonnies in golfjes, kadetten en CRX'en kunnen dat ook niet. Moet dat dan ook maar verboden worden?
Citaat:
DG schreef op 13-11-2005 @ 20:02 :
Wat wil je nou zeggen?
Het is gewoon een feit dat veel 16 jarige jongens nog niet helemaal verantwoordelijk zijn (er zijn er ook die dat wel zijn, "goede lijden onder de kwade") maar als je d eleeftijd vans cooter opschroeft tot 17 jaar, en daarmee ook jongere de kans geeft hun autorijbewijs te halen ophun 17e dan ziet een groot deel toch af van het scootergebeuren.

Je kan er dan zelfs nog een regel bijgooien dat iedereen onder de 18 met rijbewijs eerst tot zijn 18e moet rijden onder begeleiding van iemand die ouder si dan 18 en al langer dan 1 jaar zelf zijn rijbewijs heeft oid.
Ik wil zeggen dat je niet zomaar dingen af kunt gaan schaffen omdat ze soms gevaarlijk zijn. En je probeert het met zo'n maatregel misschien niet helemaal af te schaffen, maar in ieder geval te ontmoedigen en dat is nergens voor nodig. Als ze de wetgeving mbt 'opvoeren' enzo wat versoepelen . Dus naar 80 of 85 km/u , waar die dingen voor gemaakt zijn en waar geen snelle onderdelen voor nodig zijn en ze vervolgens met een praktijkrijbewijs de provinciale wegen op sturen. Dan zullen er nog maar vrij weinig mensen zijn die nog sneller willen en die moeten dan gewoon ontzettend hard aangepakt worden.
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 14-11-2005 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:20
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
DG schreef op 13-11-2005 @ 16:35 :
Ik bedoel als jij tussen de auto door rijdt om naar voren te komen, of vlieg je over de auto's heen?
Nou ja, ik let heus wel een beetje op hoor. Meestal doe ik dit gewoon als er twee rijen van auto's naast elkaar staan. De ene rij gaat dan linksaf of rechtdoor en de ander gaat rechtsaf. Sowieso draai ik m'n gas niet helemaal open als ik tussen die twee rijen door rijd. Stoplicht staat toch wel op rood...Vaak genoeg doe ik het ook gewoon niet.

Ik rijd tot nu toe 1 jaar brommer en ik ben 1 keer bij een ongeluk betrokken geweest. Ik reed op een rotonde en kreeg geen voorrang van invoegend verkeer. Ik remmen en raakte met m'n voorwiel de zijkant van een busje. Ik donder om en die klootzak rijdt door. Verder eigenlijk nooit problemen met de rest van het verkeer gehad behalve met bejaarden die nog steeds denken dat brommers op het fietspad moeten en dan boos naar je gaan toeteren en schreeuwen dat je van de weg af moet of zo, en ja, het was binnen de bebouwde kom en het was een FIETS-only fietspad. Ik begrijp de borden wel.

Sowieso houd ik mezelf aan de meeste verkeersregels. Ik wil nog wel eens op een landweg of bromfietspad op een dijk met een gangetje van 70 gaan. Die weg is meestal helemaal uitgestorven op wat fietsers na.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 15:29 :
Als je het hele verhaal verteld is het niet onvergeefelijk wat je gedaan hebt (ikzelf had je overigens waarschijnlijk afgeschoten als ik door jouw toedoen op mijn bvek was gegaan, maargoed). Maar jij deed net alsof jij hem 'aanhield', alleen maar omdat hij op de provinciale weg reed. Dan zou je namelijk een ongeloofelijke eikel zijn, want dat is gewoon veiliger voor zowel brommers als fietsen.
Nee, geen brommer die de snelheden trekt waarmee auto's rijden, zeker op veel provinciale wegen waar 90-100 gereden wordt. Een brommer daartussen veroorzaakt opstoppingen. De brommerbestuurder hoort dan gewoon wat langzamer te gaan rijden en op het fietspad. Jij gaat er van uit dat je overal als brommer maar je topsnelheid mag en moet rijden, en als dit bij fietsers past je dan maar op de weg thuis hoort.

Zo werkt het verkeer niet, je dient je aan te passen.


B
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 15:29 :
oeiend, dat er een klein oercentage van de brommerrijders zich niet kunnen gedragen en niet kunnen rijden. Sjonnies in golfjes, kadetten en CRX'en kunnen dat ook niet. Moet dat dan ook maar verboden worden?
Klein percentage?

Als er een brommer op de weg is zijn er twee opties:

-opgefokte puber zonder verkeersinzicht.
-bejaarde die geen auto kan betalen.

Andere gevallen dan deze twee zijn echt uitzonderingen.

Beiden zijn een gevaar op de weg. Hoe je er trouwens bij komt dat een brommer op de provinciale weg hoort... Het brommercertificaat is geen rijbewijs, het is een bewijs dat je een half uurtje lang een paar verkeersregeltjes hebt doorgelezen, geen bewijs dat je kan autorijden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 16:36 :
Klein percentage?

Als er een brommer op de weg is zijn er twee opties:

-opgefokte puber zonder verkeersinzicht.
-bejaarde die geen auto kan betalen.

Andere gevallen dan deze twee zijn echt uitzonderingen.
Ik ben een uitzondering
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:25
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 16:36 :
Nee, geen brommer die de snelheden trekt waarmee auto's rijden, zeker op veel provinciale wegen waar 90-100 gereden wordt. Een brommer daartussen veroorzaakt opstoppingen.
Jij rijdt 90-100 op een 80km/h weg? Jij opgefokte post-puber!
Daarnaast rijden de hedendaagse brommertjes in andere landen 80 km/h of meer. Die brommers zijn daar op gemaakt, geloof mij maar. Ik geloof zelfs dat het frame van een Kawasaki AR50 en AR80 ( cilinder inhoud, moge duidelijk zijn dat de AR80 harder gaat dan 80km/h ) gelijk zijn aan elkaar. Je kan ook zonder problemen een AR80 blok in een AR50 zetten. Sommige van deze brommertjes zijn al meer dan 25 jaar oud. Natuurlijk zijn de dames brommertjes er niet op gemaakt maar de meeste schakels en scooters kunnen die snelheden makkelijk aan. De slijtage is misschien wat groter, maar het frame en de achterbrug zijn er op gemaakt. Het enige wat misschien niet voor die snelheden geschikt is zijn de banden. Maar veel mensen rijden toch niet op de originele banden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:53
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-11-2005 @ 16:36 :
Nee, geen brommer die de snelheden trekt waarmee auto's rijden, zeker op veel provinciale wegen waar 90-100 gereden wordt. Een brommer daartussen veroorzaakt opstoppingen. De brommerbestuurder hoort dan gewoon wat langzamer te gaan rijden en op het fietspad. Jij gaat er van uit dat je overal als brommer maar je topsnelheid mag en moet rijden, en als dit bij fietsers past je dan maar op de weg thuis hoort.

Zo werkt het verkeer niet, je dient je aan te passen.


Ik zeg alleen dat er toch wel hard gereden wordt,d an kan je het beter op een veilige manier doen (op de weg dus, ipv op het fietspad) en ik heb er in 2 jaar tijd nog nooit problemen mee gehad, als ene auto er graag langs wil ga je lekker aan de kant en probleem is opgelost. Provinciale wegen zijn meestal van goede kwaliteit en hebben vaak ook een tegenliggersstrook, waardoor er makkelijk ingehaald kan worden indien nodig, maar verrassend veel mensen rijden op een 80weg ook 80

Citaat:
BKlein percentage?

Als er een brommer op de weg is zijn er twee opties:

-opgefokte puber zonder verkeersinzicht.
-bejaarde die geen auto kan betalen.

Andere gevallen dan deze twee zijn echt uitzonderingen.

Beiden zijn een gevaar op de weg. Hoe je er trouwens bij komt dat een brommer op de provinciale weg hoort... Het brommercertificaat is geen rijbewijs, het is een bewijs dat je een half uurtje lang een paar verkeersregeltjes hebt doorgelezen, geen bewijs dat je kan autorijden.
Je vergeet de belangrijkste mogelijkheid, dat zijn de mensen die goed verkeersinzicht hebben doordat ze op een doordachte manier aan het verkeer deelnemen en ook niet meteen begonnen zijn met 80 op de weg te rijden, maar eerst rustig het verkeer verkent heeft en daardoor gewoon goed kunnen rijden. Dit is veruit het meerendeel van de brommerrijders die op de provinciale wegen rijden, de domme opgefokte scootersjonnies rijden het liefst met 120 km/u op het fietspad, want dat is veel spannender en gevaarlijker.

En ik ben ook voor een praktijkrijbewijs, maar ook voor een wet waarin de brommer gebruikt mag worden waarvoor hij gemaakt is, zonder daarbij onnodige gevaren te doen ontstaan. Op het fietspad met 40 is trouwens nog steeds velen malen gevaarlijker dan met 80/85 op een provinciale weg, want de meeste auto's rijden dat ook gewoon en als ze sneller willen is er vaak een goede mogelijkheid tot inhalen (tenminste op de plaatsen waar ik reed). Op een fietspad daarentegen rijden fietsers die vaak niet opletten, muziek op hebben, vaak nog veel jonger zijn en zelfs soms van die hele stoeten leerlingen. Ga jij dan beweren dat dat veiliger is voor zowel de bromfietser als de fietser dan op de provinciale weg te rijden?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 14-11-2005 @ 18:25 :
]Het enige wat misschien niet voor die snelheden geschikt is zijn de banden. Maar veel mensen rijden toch niet op de originele banden
Gast, dat slaat echt als een lul op een drumstel. De hele brommers worden gemaakt op snelheden van +- 90 km/u (zo hard gaan ze dan ook als je de, door de Nederlandse overheid afgedwongen, begrenzers eruit haalt) en daar is alles op gemaakt, het motorblok, de banden, de remmen, het frame, de achterbrug, de voorvork, de ventieldopjes en al het andere wat erop zit
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:43
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 15:29 :

Ik wil zeggen dat je niet zomaar dingen af kunt gaan schaffen omdat ze soms gevaarlijk zijn. En je probeert het met zo'n maatregel misschien niet helemaal af te schaffen, maar in ieder geval te ontmoedigen en dat is nergens voor nodig. Als ze de wetgeving mbt 'opvoeren' enzo wat versoepelen . Dus naar 80 of 85 km/u , waar die dingen voor gemaakt zijn en waar geen snelle onderdelen voor nodig zijn en ze vervolgens met een praktijkrijbewijs de provinciale wegen op sturen. Dan zullen er nog maar vrij weinig mensen zijn die nog sneller willen en die moeten dan gewoon ontzettend hard aangepakt worden.

Ik zie balkenende nog eerder naakt in de playboy nadat hij zich om heeft laten bouwen tot vrouw, dan dat die wet versoepeld wordt, voor het geval het nog niet tot je doorgedrongen was, ze willen het ook ontmoedigen, de nieuwe plannen van minister Peijs al gehoord? Die zijn er niet om het aan te moedigen, we hebben in september al 5 km/h boven op de constructiesnelheid gekregen, en voorlopig was dat het wel. Trust me
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:47
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 18:58 :
Gast, dat slaat echt als een lul op een drumstel. De hele brommers worden gemaakt op snelheden van +- 90 km/u (zo hard gaan ze dan ook als je de, door de Nederlandse overheid afgedwongen, begrenzers eruit haalt) en daar is alles op gemaakt, het motorblok, de banden, de remmen, het frame, de achterbrug, de voorvork, de ventieldopjes en al het andere wat erop zit
laat het toverwoord dan ook misschien zijn. ik dacht dat de mensen die het invoeren misschien geld besparen door banden te gebruiken die goedkoper zijn en voor lagere snelheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 23:22
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DG schreef op 14-11-2005 @ 20:43 :
Ik zie balkenende nog eerder naakt in de playboy nadat hij zich om heeft laten bouwen tot vrouw, dan dat die wet versoepeld wordt, voor het geval het nog niet tot je doorgedrongen was, ze willen het ook ontmoedigen, de nieuwe plannen van minister Peijs al gehoord? Die zijn er niet om het aan te moedigen, we hebben in september al 5 km/h boven op de constructiesnelheid gekregen, en voorlopig was dat het wel. Trust me
Dat weet ik, ik zeg toch ook neit dat het ingevoerd gaat worden? Ik zeg alleen dat dat het verstandigst en het handigst zou zijn...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 18:58 :
Gast, dat slaat echt als een lul op een drumstel. De hele brommers worden gemaakt op snelheden van +- 90 km/u (zo hard gaan ze dan ook als je de, door de Nederlandse overheid afgedwongen, begrenzers eruit haalt) en daar is alles op gemaakt, het motorblok, de banden, de remmen, het frame, de achterbrug, de voorvork, de ventieldopjes en al het andere wat erop zit
Mijn auto trekt 180 als ik op z'n staart trap.

Is dat een geldig argument om 180 in de bebouwde kom te rijden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 13:51
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
MB schreef op 15-11-2005 @ 00:22 :
Dat weet ik, ik zeg toch ook neit dat het ingevoerd gaat worden? Ik zeg alleen dat dat het verstandigst en het handigst zou zijn...
Scooters die 70 gaan legaliseren voor jongeren van 16 jaar?
Jongeren is een wijd begrip, dat is van de "Het zonnebloempie" scholier tot de vwo pik, en sommige mensen hebben/gebruiken nu eenmaal meer hun verstand dan anderen, zolang jongeren zich niet kunnen inhouden op de scooter wordt de constructiesnelheid niet verhoogd, daarom zien ze het ook liever verdwijnen dan toenemen, en kun je mij uitleggen waarom het beter is om scooters harder te laten lopen dan om de leeftijd omhoog te schroeven?
Leeftijd omhoogschroeven lijkt mij veiliger, want als je scooter 70 loopt zijn er natuurlijk ook kamikaze piloten die met 70 door het centrum crossen omdat die 70 mag volgens de wet.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 14:14
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 11:10 :
Mijn auto trekt 180 als ik op z'n staart trap.

Is dat een geldig argument om 180 in de bebouwde kom te rijden?
Gaat het daar om? Nee. Het gaat er om of 'ie het aan kan. Dat je auto 180 aan kan is heel leuk voor je maar dat heeft niets met 80 km/h te rijden in de bebouwde kom te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DG schreef op 15-11-2005 @ 14:51 :
en kun je mij uitleggen waarom het beter is om scooters harder te laten lopen dan om de leeftijd omhoog te schroeven?
In samenwerking met een praktijkrijbewijs lijkt me dat sowieso veiliger dan hoe het nu gaat ja. Als je brommer 80 mag dan is de drang om hem op te voeren ook veel minder (de meeste mensen die ik ken ontgrensde hun brommer zodat hij ongevere die snelheid zou halen), want 80 is hard genoeg voor de meeste mensen, 40 niet. Dus buiten het feit dat het gewoon fijner is voor de bromfietser, zijn de brommers ook betrouwbaarder, want ze worden niet meer (of veel minder iig) onverantwoord opgevoerd.

Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 11:10 :
Mijn auto trekt 180 als ik op z'n staart trap.

Is dat een geldig argument om 180 in de bebouwde kom te rijden?
Op deze manier doe je net alsof ik beweer dat brommers maar met 80 door de bebouwde kom zouden moeten scheuren, maar jij en ik weten allebei beter.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 18:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 15-11-2005 @ 15:14 :
Gaat het daar om? Nee. Het gaat er om of 'ie het aan kan. Dat je auto 180 aan kan is heel leuk voor je maar dat heeft niets met 80 km/h te rijden in de bebouwde kom te maken.
Mooi. Dan zijn we het er dus over eens dat iets kunnen niet automatisch betekent dat het moet.

Dus waarom zou een scooter omdat het ding 80 zou kunnen buiten de bebouwde kom dat ook rijden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 19:36 :
Mooi. Dan zijn we het er dus over eens dat iets kunnen niet automatisch betekent dat het moet.

Dus waarom zou een scooter omdat het ding 80 zou kunnen buiten de bebouwde kom dat ook rijden?
Je kan het ook omdraaien...
Waarom mag een brommer maar 50?
Als hij harder kan wil het niet zeggen dat iedereen dat ook meteen maar gaat doen...
Als hij 60 gaat krijg je toch een bekeuring, ook als je nooit 60 rijdt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 20:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-11-2005 @ 20:26 :
Je kan het ook omdraaien...
Waarom mag een brommer maar 50?
Als hij harder kan wil het niet zeggen dat iedereen dat ook meteen maar gaat doen...
Als hij 60 gaat krijg je toch een bekeuring, ook als je nooit 60 rijdt.
Verdien je snelheid zou ik zeggen, ik mocht ook nog niet autorijden na het beantwoorden van een paar lullige theorievragen over verkeersregels.

Waarom zou een brommerbestuurder dan wel zonder de minste vorm van leren rijden een vervoersmiddel mogen gebruiken dat bijna even hard gaat, en tegenover fietsers en voetgangers ook bijna even dodelijk uitpakt wanneer er dingen verkeerd gaan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 21:33
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
voer dan een rijbewijs in, met praktijk examen
en een scootertje die 100 loopt is nog niet te vergelijken met een auto die 230 gaat daarmee kun je veel meer schade aanrichten en je leest niet vaak in de krant dat iemand met zn scooter iemand anders dood heeft gereden en met auto gebeurd dat dus wel vaak genoeg
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:18
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 21:12 :
Verdien je snelheid zou ik zeggen, ik mocht ook nog niet autorijden na het beantwoorden van een paar lullige theorievragen over verkeersregels.

Waarom zou een brommerbestuurder dan wel zonder de minste vorm van leren rijden een vervoersmiddel mogen gebruiken dat bijna even hard gaat, en tegenover fietsers en voetgangers ook bijna even dodelijk uitpakt wanneer er dingen verkeerd gaan?

Hier komt het bromfietsrijbewijs dus om de hoek kijken!

En alles wat erbij hoort


Intressante discussie geworden nog

Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 16-11-2005 @ 15:18 :
Hier komt het bromfietsrijbewijs dus om de hoek kijken!

En alles wat erbij hoort

Intressante discussie geworden nog
Er zijn zoveel rijstijlen als er auto's op de weg zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2005 @ 21:12 :
Verdien je snelheid zou ik zeggen, ik mocht ook nog niet autorijden na het beantwoorden van een paar lullige theorievragen over verkeersregels.

Waarom zou een brommerbestuurder dan wel zonder de minste vorm van leren rijden een vervoersmiddel mogen gebruiken dat bijna even hard gaat, en tegenover fietsers en voetgangers ook bijna even dodelijk uitpakt wanneer er dingen verkeerd gaan?
ik ben helemaal invoeren van bromfietsrijbewijs, mits het een beetje betaalbaar blijft.

Maar kunnen we het duitse systeem niet invoeren?
15 jaar: snorbrommer (max 25km/h)
16 jaar: brommer (max 45 km/h)
17 jaar: 80 cc motor (en dacht 10 kW)
18 jaar: max 25 kW
21 jaar: onbegrenst vermogen

Is nog goed voor de omzet van motor/brommerzaken ook
(ik weet trouwens niet of dit nog steeds zo is)
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 16-11-2005 @ 16:45 :
ik ben helemaal invoeren van bromfietsrijbewijs, mits het een beetje betaalbaar blijft.

Maar kunnen we het duitse systeem niet invoeren?
15 jaar: snorbrommer (max 25km/h)
16 jaar: brommer (max 45 km/h)
17 jaar: 80 cc motor (en dacht 10 kW)
18 jaar: max 25 kW
21 jaar: onbegrenst vermogen

Is nog goed voor de omzet van motor/brommerzaken ook
(ik weet trouwens niet of dit nog steeds zo is)
Dat zou inderdaad een goed systeem zijn
Ik vind dat ze overigens die rollerbanken eruit moeten halen.
Als ze zonodig het vermogen willen testen, laat ze dan maar fatsoenlijke testbanken aanschaffen, die rollerbanken zijn nog krommer dan ehh.. naja.. ze zijn krom iig
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:39
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Er komen nieuwe ! maar die zijn eng exact

Dus doe die ouwe maar, geven vaker minder aan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:41
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
ze meten nu digitaal de snelheid wil wel eens zien hoe ze daar aan komen want je kunt koppel niet aan snelheid koppelen
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:38
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
JCG schreef op 16-11-2005 @ 16:45 :
ik ben helemaal invoeren van bromfietsrijbewijs, mits het een beetje betaalbaar blijft.

Maar kunnen we het duitse systeem niet invoeren?
15 jaar: snorbrommer (max 25km/h)
16 jaar: brommer (max 45 km/h)
17 jaar: 80 cc motor (en dacht 10 kW)
18 jaar: max 25 kW
21 jaar: onbegrenst vermogen

Is nog goed voor de omzet van motor/brommerzaken ook
(ik weet trouwens niet of dit nog steeds zo is)
Voor een echte motor moet je in Duitsland gewoon een motorrijbewijs hebben hoor... Bovendien is dat wel een leuk systeem, maar is een verzekering voo reen 80cc brommer daar neit te betalen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:58
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 16-11-2005 @ 17:41 :
ze meten nu digitaal de snelheid wil wel eens zien hoe ze daar aan komen want je kunt koppel niet aan snelheid koppelen
het gaat bij die nieuwe banken niet om Koppel of PK's en KW. Het gaat er gewoon om hoeveel rondjes je achterwiel draait, dus je snelheid.

@ MB, een verzekering voor een schakel is hier ook niet te betalen, of is het daar nog erger?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:56
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MB schreef op 16-11-2005 @ 20:38 :
Voor een echte motor moet je in Duitsland gewoon een motorrijbewijs hebben hoor... Bovendien is dat wel een leuk systeem, maar is een verzekering voo reen 80cc brommer daar neit te betalen.
Heb ik ergens gezegt dat dat niet zo is

Maar 200 euro zekering per jaar voor een schakelbrommer vind ik ook niet echt betaalbaar.

En dan ook gelijk (veel) strenger optreden op opgevoerde brommer: 2 keer gepakt, je krijgt een brommer tergrote van een schoenendoos terug.
En opvoerspullen alleen aan mensen verkopen die een certificaat hebben dat ze aan brommerraces mee doen.

even mijn lijstje uitbreiden:

15 jaar: snorbrommer (max 25km/h), alleen theorie
16 jaar: brommer (max 45 km/h), theorie + dagje praktijk
17 jaar: 80 cc motor (en dacht 10 kW), theorie + praktijk
18 jaar: max 25 kW, gewoon lichtmotorrijbewijs
21 jaar: onbegrenst vermogen, gewoon motorrijbewijs

En misschien erbij dat je met je autorijbewijs op een 125 cc motor mag rijden. een motor neemt minder ruimte in, dus minder parkeer problemen in steden, plus de meeste lichte motoren rijden zuiniger dus minder vervuiling. Op de snelwegen zal dit minder uitmaken, omdat een 125 cc meestal niet veel harder gaat dan 120 en dus niet leuk op de snelweg.

En omdat waarschijnlijk meer mensen dan wel eens op een motor rijden, begrijpen de meeste autorijders wat een motorrijder meemaakt en zullen daarom wat liever zijn voor motorrijders
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer e-scooter op de weg
Kevin1255
4 11-06-2013 20:37
Verhalen & Gedichten Sterven onder de zon.
ExpoRules
9 26-04-2011 14:11
Verkeer & Vervoer [nieuws]rijschoolhouders versus agressie
coopergirl
47 19-11-2005 10:43
Werk, Geld & Recht Constructiesnelheid Scooters zou aangepast moeten worden
DG
51 24-05-2005 11:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 08:45
De Kantine Opgevoerde scooter
Upke
252 24-05-2003 11:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.