Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2007, 16:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Over dat kijken: je moet dat ook wel een beetje acteren. Dus niet vanuit je ooghoeken gluren, maar echt even je nek naar voren, zodat je instructeur ook ZIET dat jij kijkt. Dat ziet er al gelijk een stuk beter uit

(ander voorbeeldje: Toen ik examen deed, en we in de auto gingen zitten, zette ik zogenaamd mijn spiegels nog even goed, terwijl die al goed stonden, want ik had net daarvoor nog een les gehad )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Advertentie
Oud 13-03-2007, 17:33
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Haha ja zoiets was ik al van plan volgende keer!

Oh en invoegen ging ook heel beroerd op de snelweg.. iemand daar nog tips voor? Vind het echt moeilijk in te schatten!

En ik gebruik ook heel vaak de koppeling terwjil het niet echt nodig is..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 13-03-2007, 18:58
5803
5803 is offline
Pfff, vanmorgen mijn eerste les gehad (meteen twee uur achter elkaar) en autorijden is echt tof! En ik vond het best goed gaan, schakelen ging wel goed en alles, en vooral veel gewoon gereden en bochten gemaakt en dat was wel tof, en meteen hellingproef gedaan. Maar alles ging best redelijk, voor een eerste keer dan, alleen rij-instructeur was niet echt motiverend. 'Ja, je hebt niet echt talent, he!' Maar zaterdag weer een uur les.
__________________
in the sky with diamonds.
Oud 13-03-2007, 21:05
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
5803 schreef op 13-03-2007 @ 19:58 :
Pfff, vanmorgen mijn eerste les gehad (meteen twee uur achter elkaar) en autorijden is echt tof! En ik vond het best goed gaan, schakelen ging wel goed en alles, en vooral veel gewoon gereden en bochten gemaakt en dat was wel tof, en meteen hellingproef gedaan. Maar alles ging best redelijk, voor een eerste keer dan, alleen rij-instructeur was niet echt motiverend. 'Ja, je hebt niet echt talent, he!' Maar zaterdag weer een uur les.
? Eerste les gelijk al schakelen en hellingproef, en dan zegt ie dat je geen talent hebt? Whow shit dan ben ik echt wel een heel erg grote amateur, heb nu 5 lessen gehad en heb net schakelen onder de knie en de hellingproef nog niet eens gehad...
Oud 13-03-2007, 21:11
Maxi
Maxi is offline
Ik heb er nu 10 lessen opzitten, m'n eerste was 27 januari.

Het gaat best redelijk, de laatste lessen bezig geweest met fileparkeren en kruispunten. Ik moet goed opletten, en breed kijken. Ben nog teveel gericht op 1 punt, waardoor ik andere dingen over het hoofd zie.
Mijn rijinstructeur is een vriendelijke man, die alles duidelijk verteld, en ook nooit zwaar negatief doet ofzo...
Oud 14-03-2007, 12:23
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
rensd schreef op 13-03-2007 @ 22:05 :
? Eerste les gelijk al schakelen en hellingproef, en dan zegt ie dat je geen talent hebt? Whow shit dan ben ik echt wel een heel erg grote amateur, heb nu 5 lessen gehad en heb net schakelen onder de knie en de hellingproef nog niet eens gehad...
ik vind 't ook belachelijk dat hij jou zo behandelt. Veel mensen beginnen inderdaad met gewoon sturen en spiegels kijken en nog niet met schakelen (of dat doet je instructeur voor je).
Gelijk al beginnen met bijzondere vaardigheden getuigt wel dat hij jou wel ziet zitten en niet te laag acht .
Ik heb ook zo'n instructeur en mocht de eerste keer gelijk al zelf de snelweg op, de hoofdstad in en fileparkeren .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 14-03-2007, 14:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik had ook meteen de hellingproef... maar echt moeilijk vond ik hem niet.. fileparkeren ook niet...
Straatje keren en achteruit inparkeren vielen me wel wat tegen
Maar dat komt wel, nog maar 3 lessen gehad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-03-2007, 15:08
mario
Avatar van mario
mario is offline
remko je kan ook niet rijden ook
__________________
www.funing.nl
Oud 14-03-2007, 16:42
kadesh
Avatar van kadesh
kadesh is offline
Ik heb dinsdag mijn 3e les gehad! Ik heb de hellingproef al onder de knie, die was idd niet zo moeilijk .
Het is dus nog echt nadenken over elke beweging die ik maak !
Maar ik vind autorijden echt heel erg leuk. Dus dat is mooi....
__________________
amber is the color of your energy, shades of gold displayed naturally
Oud 14-03-2007, 17:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
mario schreef op 14-03-2007 @ 16:08 :
remko je kan ook niet rijden ook
Dat is ook niet te verwachten na 3 lessen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-03-2007, 18:38
Verwijderd
Autorijbewijs B al gehaald.

Nu 29 maart 1e les voor vrachtwagen, rijbewijs C en dan 17 april afrijden.
Oud 14-03-2007, 20:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 14-03-2007 @ 19:38 :
Autorijbewijs B al gehaald.

Nu 29 maart 1e les voor vrachtwagen, rijbewijs C en dan 17 april afrijden.
Dat lijkt me ook erg vet
Wat kost zoiets nog?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-03-2007, 20:49
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
MTpower schreef op 14-03-2007 @ 21:25 :
Dat lijkt me ook erg vet
Wat kost zoiets nog?
Veel! Een vriend van me doet het ook en die vertelde alleen voor alle theoriedingen alleen al 350euro en lessen zijn ook een stuk duurder dan auto (maar je hebt er gelukkig minder nodig) maar denk dat je op ongeveer of mss zelfs wel meer als met de auto zit!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 14-03-2007, 21:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Deze zaterdag begonnen met een dag op een verkeersoefenterrein, en vandaag eerste uur op de openbare weg! Oeeh dat autorijden is wel vaag zeg, ik krijg 1 een hele adrenaline stoot met al dat verkeer.
Ik vind vooral het remmen erg lastig, op het moment supreme kan ik de pedalen niet vinden en vergeet ik de volgorde
Maar zo'n dag verkeersoefenterrein kan ik echt iedereen aanraden! Voor de onzekeren/ zwakkeren geeft het een rustig moment om rijtuigbeheersing op te doen en de natuurtalentjes scheelt het heel wat lessen op de openbare weg!
Hoe zit het examen aanvragen eigenlijk?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 15-03-2007, 15:47
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 14-03-2007 @ 21:25 :
Dat lijkt me ook erg vet
Wat kost zoiets nog?
Nou, al zeg ik je het eerlijk, bij mij in het geval gaat het via school. Dus met iets wat korting en kreeg rekening van €350,- binnen. Dat is ALLEEN motorwagen, dan komt nog een keer trailer er achteraan. Maar al zou je het per les moeten doen en niet via school ben je ong. €90,- per les kwijt! + dan nog eens examens van het CBR, 1) Administratie, 2) Techniek & 3) Theorie C !!!
Oud 15-03-2007, 16:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 15-03-2007 @ 16:47 :
Nou, al zeg ik je het eerlijk, bij mij in het geval gaat het via school. Dus met iets wat korting en kreeg rekening van €350,- binnen. Dat is ALLEEN motorwagen, dan komt nog een keer trailer er achteraan. Maar al zou je het per les moeten doen en niet via school ben je ong. €90,- per les kwijt! + dan nog eens examens van het CBR, 1) Administratie, 2) Techniek & 3) Theorie C !!!
Duur dus
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 15-03-2007, 16:28
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Net weer een les gehad en ik zie het weer zitten! Mn instructeur heeft ook allemaal knopjes ed uitgelegd..

Oh en invoegen ging goed alleene ik zat wel wat te kloten met de koppeling.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 15-03-2007, 19:02
Sandersss
Sandersss is offline
18 lesjes gehad. TTT sla ik over, omdat ik daar het nut niet echt van in zie (opzich wel, maar bij mij heeft het geen nut). Lessen gaat erg goed, telkens maar 1 of 2 foutjes per les. Meestal is dat een keer niet goed genoeg kijken of te weinig tijd nemen op kruispunten.
Oud 15-03-2007, 20:26
Verwijderd
Ik heb nu 30 lessen gehad. Mijn toetsen zijn aangevraagd maar dr was pas begin juni plaats Ik vind het hélemáál niet meer leuk. Ben het gewoon ook vaak niet eens met mn instructrice. Ik hoop dat het beter wordt, want ik zie er tegenwoordig echt tegenop.
Oud 16-03-2007, 14:40
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-03-2007 @ 21:26 :
Ik heb nu 30 lessen gehad. Mijn toetsen zijn aangevraagd maar dr was pas begin juni plaats Ik vind het hélemáál niet meer leuk. Ben het gewoon ook vaak niet eens met mn instructrice. Ik hoop dat het beter wordt, want ik zie er tegenwoordig echt tegenop.
Hmm da's normaal hoor, dat je dr op een gegeven moment geen zin meer in hebt. Komt wel weer goed

Maar nu aanvragen en pas in juni examen doen duurt wel erg lang!
Bij mij duurde het gelukkig maar 6-8 wkn.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 16-03-2007, 20:35
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Aan al die mensen die in de eerste 3 lessen gelijk al hellingproef kregen, konden jullie al schakelen ofzo toen je met rijles begon? Dat je met je ouders had geoefend ofzo? Of ben ik gewoon slecht omdat ik dat in mijn volgende (6e) les pas krijg?
Oud 16-03-2007, 21:46
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Nouja, het hangt af van hoe jij rijd maar ook van je instructeur af. De een laat je alles tegelijk doen terwjil de ander het wat rustiger opbouwt. Ik zou je zeker niet slecht voelen omdat jij het nog niet gedaan hebt!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 17-03-2007, 01:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
rensd schreef op 16-03-2007 @ 21:35 :
Aan al die mensen die in de eerste 3 lessen gelijk al hellingproef kregen, konden jullie al schakelen ofzo toen je met rijles begon? Dat je met je ouders had geoefend ofzo? Of ben ik gewoon slecht omdat ik dat in mijn volgende (6e) les pas krijg?
Ik mocht de eerste les alles zelf al doen, alleen hielp hij nog wat met af en toe wat extra remmen enzo
Ik had gewoon voordeel dat ik lang schakelbrommer heb gereden, het principe van het schakelen is gelijk, of je nou brommer of auto rijdt.
En heb daardoor ook al wat verkeerservaring opgedaan, wat ook wel een voordeel is denk ik.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-03-2007, 14:19
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-03-2007 @ 02:35 :
Ik mocht de eerste les alles zelf al doen, alleen hielp hij nog wat met af en toe wat extra remmen enzo
Ik had gewoon voordeel dat ik lang schakelbrommer heb gereden, het principe van het schakelen is gelijk, of je nou brommer of auto rijdt.
En heb daardoor ook al wat verkeerservaring opgedaan, wat ook wel een voordeel is denk ik.
Het principe van schakelen is gelijk ja, koppelen, in de volgende versnelling zetten enz, maar de handelingen zijn natuurlijk wel anders in de auto dan op de brommer, met je handen koppelen vind ik eigenlijk veel gemakkelijer..

Maar goed, ik heb 30 lesuren rijles gehad, verspreid over 6 maanden, geen TTT gedaan, en examen, zowel theoretische als praktische, in 1 keer gehaald. De enige tip die algemeen geld, is dat je rustig moet blijven. Fouten maken is niet erg, iedereen maakt fouten, als je gewoon een rustige indruk maakt tijdens het rijden, óók al maak je fouten, zit je meestal gewoon goed. Uiteraard moeten het geen grove fouten zijn, maar dat spreekt voor zich. Ik had bij mijn examen bijv. een speciale handeling (fileparkeren) slecht uitgevoerd, maar goed, ik gaf daar persoonlijk niet veel om, en dat merkte mijn examinator ook. En dat was helemaal goed blijkbaar, want ik slaagde zonder enig commentaar.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 17-03-2007, 16:43
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 14-03-2007 @ 19:38 :
Autorijbewijs B al gehaald.

Nu 29 maart 1e les voor vrachtwagen, rijbewijs C en dan 17 april afrijden.
Wil je beroeps worden? Of voor de leuk het vrachtwagen rijbewijs?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-03-2007, 17:53
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
lijkt me niet dat je dat ff voor de fun erbij doet.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 17-03-2007, 21:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 17-03-2007 @ 15:19 :
Het principe van schakelen is gelijk ja, koppelen, in de volgende versnelling zetten enz, maar de handelingen zijn natuurlijk wel anders in de auto dan op de brommer, met je handen koppelen vind ik eigenlijk veel gemakkelijer..
Handeling is anders ja, maar ik vond het niet moeilijker of makkelijker, het was even wennen. Als je eenmaal het schakelen een beetje onder de knie hebt (koppeling, schakelen, op laten komen, eventueel gas bijgeven etc.) denk ik niet dat de handeling die je erbij moet doen veel uitmaakt, kwestie van wennen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-03-2007, 21:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-03-2007 @ 18:53 :
lijkt me niet dat je dat ff voor de fun erbij doet.
Als ik het geld er ooit eens voor heb doe ik dat misschien wel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-03-2007, 13:53
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-03-2007 @ 22:43 :
Als ik het geld er ooit eens voor heb doe ik dat misschien wel
ik speel ook met het idee . In ieder geval even E achter B.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 18-03-2007, 14:03
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
rensd schreef op 16-03-2007 @ 21:35 :
Aan al die mensen die in de eerste 3 lessen gelijk al hellingproef kregen, konden jullie al schakelen ofzo toen je met rijles begon? Dat je met je ouders had geoefend ofzo? Of ben ik gewoon slecht omdat ik dat in mijn volgende (6e) les pas krijg?
hellingproef is ook meer dan alleen maar je handrem inhouden etc. Er zit ook kijken bij, blabla dat wat je niet hebt als je bij een stoplicht doet. Ik geloof er niets van dat mensen met drie lessen de hellingproef gewoon op straat al helemaal kunnen. dus verwacht er maar niet teveel van

morgen voor praktijk

Laatst gewijzigd op 18-03-2007 om 14:07.
Oud 18-03-2007, 19:40
Joepp
Joepp is offline
Heel veel succes!

Ik had het een week geleden en ik ben geslaagd!!
Nu nog wachten totdat ik mijn rijbewijs kan ophalen.
Oud 19-03-2007, 13:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Joepp schreef op 18-03-2007 @ 20:40 :
Heel veel succes!

Ik had het een week geleden en ik ben geslaagd!!
Nu nog wachten totdat ik mijn rijbewijs kan ophalen.
kun je dat niet metéén ophalen tegenwoordig ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 19-03-2007, 13:08
le Y
le Y is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-03-2007 @ 14:05 :
kun je dat niet metéén ophalen tegenwoordig ?
tegenwoordig duurt dat een week
Oud 19-03-2007, 13:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
le Y schreef op 19-03-2007 @ 14:08 :
tegenwoordig duurt dat een week
Het kan ook in één dag, maar dan moet je zoveel extra betalen, stelletje ratten dat het zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-03-2007, 14:13
Joepp
Joepp is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-03-2007 @ 14:14 :
Het kan ook in één dag, maar dan moet je zoveel extra betalen, stelletje ratten dat het zijn
Ratten inderdaad.
Dat kost dus €40 extra. Onbeschoft gewoon.
En de meeste 18-jarigen hebben nou geen berg geld, dus ook voor mij betekende dat 8 dagen wachten, gezien er een weekend tussen zat en deopeningstijden van het gemeentehuis niet echt flexibel zijn
Oud 19-03-2007, 14:35
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 18-03-2007 @ 15:03 :
hellingproef is ook meer dan alleen maar je handrem inhouden etc. Er zit ook kijken bij, blabla dat wat je niet hebt als je bij een stoplicht doet. Ik geloof er niets van dat mensen met drie lessen de hellingproef gewoon op straat al helemaal kunnen. dus verwacht er maar niet teveel van

morgen voor praktijk
En? Hoe ging 't?

Ik moet donderdag!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 19-03-2007, 15:07
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Gezakt helaas.. Ik had er echt alle vertrouwen in, maar ik deed zulke stomme dingen die ik tijdens de rijles niet deed.. Het waren echt de zenuwen. Al wist ikdat ik het kon en mn instructeur had het ook niet verwacht.

Volgende keer beter, al duurt die volgende keer veel te lang. ( waarschijnlijk)

succes donderdag! en laat je niet ontmoedigen door mij, mn instructeur zei dat zn examenleerlingen van vanochtend wel allemaal geslaagd waren
Oud 19-03-2007, 15:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik wist trouwens niet eens meer waar mn groot licht zat terwijl ik die juist in het begin per ongeluk aandeed als ik de knipperlichten wilde aanzetten lol
Oud 19-03-2007, 15:48
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Kut dat je gezakt bent! Ik denk dat de zenuwen bij mij ook het grootste probleem worden, ik moest vorige week twee vriendinnen thuisbrengen en toen sloeg de auto af toen ie nog in de één zat, dat gebeurd me echt nóóit. Dus ik hoop dat ik niet te zenuwachtig word.

Maar afgelopen week zijn wél 3 vrienden geslaagd dus eigenlijk moet ik ook
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 19-03-2007, 17:24
Joepp
Joepp is offline
Balen joh!
Ik heb nog heel de week gebaald nadat ik de eerste keer was gezakt.
Terugdenken aan de stomme dingen die je deed en ook denken van 'als ik nou..'
Ik reed bijvoorbeeld ineens een aantal bochten in de 3e versnelling terwijl ik tijdens het lessen netjes terugschakelde naar de 2e.
Nouja, over een maand (tenminste zolang duurde het bij mij) er gewoon voor gaan. In de tussentijd nog wat lesjes en dan heb je vast nog meer vertrouwen.

ArtemisQ, heel veel succes donderdag
Oud 19-03-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 17-03-2007 @ 17:43 :
Wil je beroeps worden? Of voor de leuk het vrachtwagen rijbewijs?
Coopergirl, neen gewoon voor mijn beroep ja.
Oud 19-03-2007, 19:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-03-2007 @ 14:05 :
kun je dat niet metéén ophalen tegenwoordig ?
Ben jij nog rij-instructeur?

@WD: Jammer. Zenuwen zijn echt irritant. Heb je een TTT gedaan of heb je het idee dat je zometeen minder zenuwachtig zou zijn?
__________________
Oud 20-03-2007, 00:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
6 rijlessen gehad nu, en 6 april (dacht ik) mijn theorie halen. Daarna in sneltreinvaart door, en met een beetje geluk eind april/begin mei mijn rijbewijs. Al kan ik me daar nu werkelijk nog geen kloot bij voorstellen.

Het gaat redelijk, alleen heb ik een rijinstructeur die me verschrikkelijk op mijn zenuwen werkt en me met werkelijk alles nadoet. Tevens vindt hij het erg grappig om het gaspendaal nog net iets verder in te drukken en dan te zeggen "Goh heb je haast? Hihi flauw, dat deed ik hoor" *zucht* zoooo hopeloos.

Verder is het trouwens wel erg tof om te doen!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 20-03-2007, 07:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-03-2007 @ 20:45 :
Ben jij nog rij-instructeur?

@WD: Jammer. Zenuwen zijn echt irritant. Heb je een TTT gedaan of heb je het idee dat je zometeen minder zenuwachtig zou zijn?
Geen TTT, had me waarschijnlijk wel geholpen maarja.. Ik heb echt het gevoel nu dat als ik het vandaag weer zou moeten doen dat ik het dan wel zou halen Echt mn zelfvertrouwen is nog nooit zo hoog geweest haha. maar ik heb niks te doen vandaag dus ik zit nu lekker nog een dagje te balen dat ik zo stom ben geweest gister
Oud 20-03-2007, 10:43
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
HvJ schreef op 20-03-2007 @ 01:11 :
6 rijlessen gehad nu, en 6 april (dacht ik) mijn theorie halen. Daarna in sneltreinvaart door, en met een beetje geluk eind april/begin mei mijn rijbewijs. Al kan ik me daar nu werkelijk nog geen kloot bij voorstellen.

Het gaat redelijk, alleen heb ik een rijinstructeur die me verschrikkelijk op mijn zenuwen werkt en me met werkelijk alles nadoet. Tevens vindt hij het erg grappig om het gaspedaal nog net iets verder in te drukken en dan te zeggen "Goh heb je haast? Hihi flauw, dat deed ik hoor" *zucht* zoooo hopeloos.

Verder is het trouwens wel erg tof om te doen!
Ik was in de veronderstelling dat een rij instructeur alleen over een koppeling en rempedaal beschikte
Of dat verschilt per leswagen of ik heb niet goed opgelet ;p
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-03-2007, 10:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 19-03-2007 @ 19:30 :
Coopergirl, neen gewoon voor mijn beroep ja.
Stoer Lijkt me een geniaal voertuig om te besturen. Mijn st.vader is vrachtwagenchauffeur, zo'n enorm baskbeest met luxieuze cabine maakt wel indruk

Succes!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-03-2007, 12:03
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2007 @ 11:43 :
Ik was in de veronderstelling dat een rij instructeur alleen over een koppeling en rempedaal beschikte
Of dat verschilt per leswagen of ik heb niet goed opgelet ;p
Bij mijn rijschool haalden ze het extra gaspedaal er na een of twee lessen weer uit. Zal wel veiliger zijn als de instructeur hard op het rempedaal wil trappen, en de leerling inmiddels wel weet hoe het gas werkt.
Oud 20-03-2007, 12:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-03-2007 @ 20:45 :
Ben jij nog rij-instructeur?

@WD: Jammer. Zenuwen zijn echt irritant. Heb je een TTT gedaan of heb je het idee dat je zometeen minder zenuwachtig zou zijn?
momenteel geef ik geen les, schat. dus om direct antwoord te geven : officieel wel, in de praktijk nu even niet.

maar volgens het CBR wordt de informatie (je verklaringen van geschiktheid en van rijvaardigheid) geregistreerd bij de gemeente; ik dacht niet dat je op bericht moest wachten voordat je t op kon halen.

Maar goed, ik zal t 's navragen bij een van de momenteel lesgevende instructeurs, die zitten dr wat dichter bovenop he.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-03-2007, 12:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
hppa schreef op 20-03-2007 @ 13:03 :
Bij mijn rijschool haalden ze het extra gaspedaal er na een of twee lessen weer uit. Zal wel veiliger zijn als de instructeur hard op het rempedaal wil trappen, en de leerling inmiddels wel weet hoe het gas werkt.
Verschilt per lesauto, is inderdaad optioneel.

bij examens mag het gaspedaal overigens niet eens aangesloten zijn.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-03-2007, 12:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-03-2007 @ 13:14 :
momenteel geef ik geen les, schat. dus om direct antwoord te geven : officieel wel, in de praktijk nu even niet.

maar volgens het CBR wordt de informatie (je verklaringen van geschiktheid en van rijvaardigheid) geregistreerd bij de gemeente; ik dacht niet dat je op bericht moest wachten voordat je t op kon halen.

Maar goed, ik zal t 's navragen bij een van de momenteel lesgevende instructeurs, die zitten dr wat dichter bovenop he.
Sinds het nieuwe rijbewijs (zo'n creditcard formaat geval) moet je een week wachten tot je rijbewijs klaar is. Dus als je geslaagd bent ga je naar het gemeentehuis en dan duurt het dus nog een week voordat je je rijbewijs kunt ophalen en je mag gaan rijden.

Het nieuwe rijbewijs is voor de rest wel goed trouwens. Alleen ik loop nog 9 jaar met dat oude ding.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.