Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2007, 13:13
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
inderdaad. Heerlijk rustig. Genieten van een mooie roffel, een muziekje en een voorbijtrekkend landschap.
Hehe, dat is het betere werk idd! Meteen zin om weer even te cruisen
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Advertentie
Oud 26-10-2007, 13:14
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
Wat een lol...
Nee, remmen voor elke rotonde, drempel en elk stoplicht, dat is pas feest
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 27-10-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Mij zul je niet overtuigen, een amerikaan valt af om de volgende redenen :

1 - Een auto moet fatsoenlijk door de bocht kunnen
2 - De techniek moet een beetje degelijk en tegelijk ook vooruitstrevend zijn.
2 - Verbruik moet binnen normale perken liggen.
4 - Prestaties moeten goed zijn (tevens in verhouding met verbruik).

Amerikaan zuipt ontzettend veel, je ziet het nauwelijks terug in de prestaties. Het motorblok presteerd zwaar onder de maat gezien de cylinderinhoud van die blokken. Techniek van die dingen loopt zwaar achter tov de jappanners en een kinderwagen heeft nog een betere wegligging.

Ben geen boomknuffelaar, maar daarbij zijn al die slurpende amerikaanse bakken (ook de recente) ook nog eens uberslecht voor het milieu. De uitstoot van die dingen is vele malen hoger als van een vergelijkbaar bouwjaar japanse (of duitse) auto, komt omdat de techniek en inovatie VER achterloopt. Als Amerika zich nu eindelijk eens ging voegen bij het kyoto verdrag dan zou de uitstoot (en dus verbruik fossiele brandstoffen) drastisch afnemen. Probleem aleen is dat de enige automerken in amerika met een lage tot acceptabele uitstoot (en verbruik) voor amerika buitenlandse automerken zijn en niet van amerikaanse makelij zijn.

De normen waaraan een motor moet voldoen qua uitstoot van schadelijke stoffen zijn op dit moment in de VS een stuk strenger dan in de EU.
Pas in 2009 is de EU (met de EU V norm) op hetzelfde niveau als de Amerikaanse regelgeving.
Oud 27-10-2007, 22:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
De normen waaraan een motor moet voldoen qua uitstoot van schadelijke stoffen zijn op dit moment in de VS een stuk strenger dan in de EU.
Pas in 2009 is de EU (met de EU V norm) op hetzelfde niveau als de Amerikaanse regelgeving.
In de VS verschilt dat per staat. Bekijk je de regelgeving van California, dan heb je strengere regelgeving. Maar als ik me niet vergis dan loopt de rest van de VS daar ver op achter.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-10-2007, 10:57
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Herfst/detailplaatjes







Oud 29-10-2007, 20:40
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
De normen waaraan een motor moet voldoen qua uitstoot van schadelijke stoffen zijn op dit moment in de VS een stuk strenger dan in de EU.
Pas in 2009 is de EU (met de EU V norm) op hetzelfde niveau als de Amerikaanse regelgeving.
Wat Kruimel al gezegd heeft. In de meeste staten van amerika is de regelgeving nog niet zo streng, en zeker minder streng als de Euro IV of Euro V norm die nu in europa gehanteerd word. Er zijn recent autofabrikanten geweest die hun modellen die reeds in de US verkrijgbaar waren moesten aanpassen (motoren) om ze hier door de Euro IV of V norm te krijgen en een type goedkeuring te verkrijgen.

In calafornie hebben ze wel een vrij strenge emissie norm. Dat lijkt allemaal mooi, maar valt in realiteit tegen. Het was over de afgelopen jaren wel een van de staten in amerika met de hoogste uitstoot.

De euro IV norm... die gaat meer als 90% van de amerikaanse auto's echt niet halen... Behalve dat de amerikanen pas sinds een paar jaar op hun retour zijn van de grootst mogelijke cylinderinhouden voor de motoren, loopt de techniek van amerikanen ver achter tov de japanse, duitse en franse auto industrie. Hier mag bv een auto van bouwjaar 2006 een max CO uitstoot van 0,2% halen, voor 2005 (als ik me niet vergis) mocht dit 0,5% zijn. Mijn oude jappanner kan mee in de huidige norm qua emissie, tijdens de laaste APK (oktober) had mijn auto een uitstoot van 0,14% CO kan dus mee in de veel strengere norm, toch is het techniek van al ruim 10 jaar oud. Probeer dat eens met een amerikaanse auto van minimaal 10 jaar oud... dit gaat daar ver bovenuit komen.

Waarom denk je dat de US nog niet in zijn geheel wil meewerken aan het Kyoto verdrag? Willen ze kunnen voldoen aan het Kyoto verdrag dan zullen ze op hele korte termijn HEEL erg veel moeten aanpassen... Een dergelijke situatie krijg je ook met de kijk van een amerikaan op consumenten artikelen. Alles moet groter, en dat heeft zijn gevolgen. Tot voor kort boeide het een amerikaan weinig als een auto 1:4 verbruikte, benzine koste toch geen fluit in amerika. Het is daar nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met de gemiddelde prijs over Europa.

Het kost daar nu tussen de 1 en 2 dollar? Een dollar is minder als een euro,... tel uit je winst. Let wel, de prijs is per gallon... das iets meer als een liter. Hier in nederland kost een liter benzine ongeveer 1,50

Laatst gewijzigd op 29-10-2007 om 20:45.
Oud 29-10-2007, 21:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
In calafornie Californië hebben ze wel een vrij strenge emissie norm. Dat lijkt allemaal mooi, maar valt in realiteit tegen. Het was over de afgelopen jaren wel een van de staten in amerika met de hoogste uitstoot.
Maar hoe dan? Mijn logica zegt dat dat alleen mogelijk is als er belachelijk veel auto's rondrijden per vierkante kilometer... En als dat zo is: hoe wil je dat oplossen? Mensen verbieden een auto te hebben omdat de buurman er eerder al één gekocht heeft?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 04-11-2007, 07:05
nps
Avatar van nps
nps is offline


mooiste auto van de wereldn
__________________
__________________
Oud 04-11-2007, 12:00
DutchTerror
Avatar van DutchTerror
DutchTerror is offline
heb mn 206 verkocht en nu een partner gekocht hdi haha
__________________
toch?!
Oud 04-11-2007, 13:19
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:

Het kost daar nu tussen de 1 en 2 dollar? Een dollar is minder als een euro,... tel uit je winst. Let wel, de prijs is per gallon... das iets meer als een liter. Hier in nederland kost een liter benzine ongeveer 1,50
iets meer als n liter? bijna 4liter godverdomme
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 06-11-2007, 14:04
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline


maar dan een blauwe
met dank aan mijn baas
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Oud 06-11-2007, 21:52
nps
Avatar van nps
nps is offline
toch niet de 2wd he...
__________________
__________________
Oud 09-11-2007, 00:05
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

mooiste auto van de wereldn
Wat is dat voor autokeuze voor een vrouw
Oud 09-11-2007, 19:57
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Wat is dat voor autokeuze voor een vrouw
dit is neit eens de enige!



ze zijn niet alleen van mij hoor ook nog van 3 anderen. ze mochten maar 500 euro kosten en we gaan ermee naar afrika. dan heb je 4wd nodig (de route die wij nemen althans)
__________________
__________________
Oud 09-11-2007, 22:48
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
De euro IV norm... die gaat meer als 90% van de amerikaanse auto's echt niet halen... Behalve dat de amerikanen pas sinds een paar jaar op hun retour zijn van de grootst mogelijke cylinderinhouden voor de motoren, loopt de techniek van amerikanen ver achter tov de japanse, duitse en franse auto industrie. Hier mag bv een auto van bouwjaar 2006 een max CO uitstoot van 0,2% halen, voor 2005 (als ik me niet vergis) mocht dit 0,5% zijn. Mijn oude jappanner kan mee in de huidige norm qua emissie, tijdens de laaste APK (oktober) had mijn auto een uitstoot van 0,14% CO kan dus mee in de veel strengere norm, toch is het techniek van al ruim 10 jaar oud. Probeer dat eens met een amerikaanse auto van minimaal 10 jaar oud... dit gaat daar ver bovenuit komen.

Waarom denk je dat de US nog niet in zijn geheel wil meewerken aan het Kyoto verdrag? Willen ze kunnen voldoen aan het Kyoto verdrag dan zullen ze op hele korte termijn HEEL erg veel moeten aanpassen... Een dergelijke situatie krijg je ook met de kijk van een amerikaan op consumenten artikelen. Alles moet groter, en dat heeft zijn gevolgen. Tot voor kort boeide het een amerikaan weinig als een auto 1:4 verbruikte, benzine koste toch geen fluit in amerika. Het is daar nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met de gemiddelde prijs over Europa.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Juiste de Aziatische merken (Nissan, Suzuki, Mazda) produceren erg vervuilende auto's. En juist het bijna grootste automerk ter wereld (Ford Motor, jawel een Amerikaans merk) produceert relatief milieuvriendelijke auto's. Zo'n beetje het omgekeerde van wat jij beweert (link)

Daarnaast kan een auto wel weinig CO2 uitstoot hebben, maar dat is niet het enige wat telt natuurlijk. Ook NOx, CO en VOS tellen zwaar mee (en fijnstof voor diesels). Als je dat ook meeneemt, voldoet je Jappanner van 10 jaar geleden echt niet meer aan de huidige normen.

Tot slot: hoewel de Amerikaanse overheid misschien minder strenge eisen stelt, wilt dit niet zeggen dat de consumenten het hier mee eens zijn. Lees de krant maar. O.a. General Motors zit in grote problemen omdat ze hun benzineslurpende auto's steeds minder goed kunnen verkopen in de VS. Kennelijk zijn ook de Amerikaanse consumenten een andere houding aan gaan nemen.
__________________
Alles maximaal!!
Oud 10-11-2007, 00:46
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Niet van mij, maar van paps:



Maar dan oranje.

Auto is btw overrated. Staat alleen heel stoer.
Oud 11-11-2007, 01:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Niet van mij, maar van paps:

[afbeelding]
Midlife crisis?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-11-2007, 17:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
maak dan ns een echte foto en doe dr meteen een bij van een of meer van je chicks, je hebt een digicam ,want je disney slaapkamer is reeds vereeuwigd
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 11-11-2007, 21:08
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Juiste de Aziatische merken (Nissan, Suzuki, Mazda) produceren erg vervuilende auto's. En juist het bijna grootste automerk ter wereld (Ford Motor, jawel een Amerikaans merk) produceert relatief milieuvriendelijke auto's. Zo'n beetje het omgekeerde van wat jij beweert (link)
Als je een bron gebruikt, is het verstandig om die bron eens goed te onderzoeken. Het lijstje wat jij noemt, is een lijstje van merken wat de afgelopen 10 jaar de meeste progressie heeft geboekt bij het terugdringen van de uitstoot. Daarnaast gaat het puur om in Europa verkochte modellen. Laat Ford toevallig een volledig van de Amerikaanse markt losstaand scala aan modellen verkopen hier in Europa, en slechts een minimale verkoop van modellen die voor de Amerikaanse markt zijn ontworpen. Hoe vaak zie jij een Ford Expedition de hoek om komen? De echte Amerikaanse bakken zijn dus gewoon niet meegenomen in dit onderzoek.
Oud 11-11-2007, 23:21
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Als je een bron gebruikt, is het verstandig om die bron eens goed te onderzoeken. Het lijstje wat jij noemt, is een lijstje van merken wat de afgelopen 10 jaar de meeste progressie heeft geboekt bij het terugdringen van de uitstoot. Daarnaast gaat het puur om in Europa verkochte modellen. Laat Ford toevallig een volledig van de Amerikaanse markt losstaand scala aan modellen verkopen hier in Europa, en slechts een minimale verkoop van modellen die voor de Amerikaanse markt zijn ontworpen. Hoe vaak zie jij een Ford Expedition de hoek om komen? De echte Amerikaanse bakken zijn dus gewoon niet meegenomen in dit onderzoek.
Hoho, er staat nergens dat dit van de afgelopen 10 jaar is. In het artikel wordt besproken wat automerken hebben gedaan om de vervuiling te verminderen. Het beroerde is nog wel dat VW (toch een grote speler in Europa), BMW, en een aantal Aziatische merken het slecht doen als het gaat om de aanpak van milieuvervuiling. Ik ben het met je eens dat de Amerikaanse markt een ander geval is, maar hier kun je de autofabrikanten niet verantwoordelijk voor houden. Toyota biedt er namelijk ook sterk vervuilende pickuptrucks aan. De consumenten vragen hierom. Ford, Fiat en PSA zijn kennelijk in Europa wel in staat de vervuilende uitstoot van hun auto's terug te brengen.
__________________
Alles maximaal!!
Oud 12-11-2007, 17:37
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Hoho, er staat nergens dat dit van de afgelopen 10 jaar is......
Wel als je de bron van jouw bron even goed doorneemt, waarnaar in jouw bron gewoon gelinkt wordt. Goed, het gaat niet om 10 jaar maar om 9 jaar.. (1997 t/m 2005).

En voor wat betreft je de huidige stand der techniek van schone automobielen:
De huidige benzine-auto's met laagste CO² uitstoot zijn (top 5):
Smart Fortwo (Duitse techniek)
Daihatsu Cuore (Japanse techniek)
Toyota Prius (Japanse techniek)
Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1 (Japanse techniek)
Honda Civic Hybrid (Japanse techniek)

Bij diesel ziet het lijstje er als volgt uit:
VW Polo/Seat Ibiza (Duitse techniek)
Peugeot 308 (Franse techniek)
Renault Megane (Franse techniek)
Ford Focus (Amerikaanse techniek)
VW Passat (Duitse techniek)

(bron: www.groenopweg.nl)

Japanners komen 4 keer voor, Duitsers 3 en die o zo geweldige Amerikanen slechts 1 keer. Let wel, ik geef hierboven een selectie uit ALLE auto's die op dit moment met een door de importeur betaalde typegoedkeuring te koop zijn. En niet een of ander onderzoekje waarbij slechts 20 automerken betrokken zijn.

Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 19:00.
Oud 14-11-2007, 07:40
Verwijderd
Citaat:
dit is neit eens de enige!

[afbeelding]

ze zijn niet alleen van mij hoor ook nog van 3 anderen. ze mochten maar 500 euro kosten en we gaan ermee naar afrika. dan heb je 4wd nodig (de route die wij nemen althans)
Ik vind een Nissan Patrol zeker wel stoer, maar niet mooi zoals je beschrijft.
Dan zou ik toch voor de Defender gaan



(maar die heb je niet voor 500,-, zeker niet die van de foto is de Raw G-Star uitvoering )
Oud 14-11-2007, 16:27
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Wel als je de bron van jouw bron even goed doorneemt, waarnaar in jouw bron gewoon gelinkt wordt. Goed, het gaat niet om 10 jaar maar om 9 jaar.. (1997 t/m 2005).

En voor wat betreft je de huidige stand der techniek van schone automobielen:
De huidige benzine-auto's met laagste CO² uitstoot zijn (top 5):
Smart Fortwo (Duitse techniek)
Daihatsu Cuore (Japanse techniek)
Toyota Prius (Japanse techniek)
Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1 (Japanse techniek)
Honda Civic Hybrid (Japanse techniek)

Bij diesel ziet het lijstje er als volgt uit:
VW Polo/Seat Ibiza (Duitse techniek)
Peugeot 308 (Franse techniek)
Renault Megane (Franse techniek)
Ford Focus (Amerikaanse techniek)
VW Passat (Duitse techniek)

(bron: www.groenopweg.nl)

Japanners komen 4 keer voor, Duitsers 3 en die o zo geweldige Amerikanen slechts 1 keer. Let wel, ik geef hierboven een selectie uit ALLE auto's die op dit moment met een door de importeur betaalde typegoedkeuring te koop zijn. En niet een of ander onderzoekje waarbij slechts 20 automerken betrokken zijn.
Het ligt er heel erg aan hoe gemeten wordt. Dit is een lijst met specifiek autotypen. De bron die ik aanhaalde bekijkt de vervuiling per merk (niet per type). Dan blijkt bijv. VW gemideld wel erg vervuilende auto's op de markt te brengen. Daarnaast wordt er in de door mij aangehaalde bron ook gekeken hoeveel automerken aan vervuilingsreductie doen. Een maatstaf daarvoor is om naar de afgelopen tien jaar te kijken. Dan krijg je een ander lijstje.

Het lijkt mij wel interessant om een lijstje te zien waar per klasse de milieuvervuiling wordt gemeten (bijv. een Ford Focus is namelijk niet te vergelijken met VW Polo). Dit is uit beide bronnen niet op te maken.
__________________
Alles maximaal!!
Oud 25-11-2007, 18:03
korfballer
korfballer is offline




Ik heb sinds kort een Lancia Ypsilon. Ben ik helemaal blij mee
Hij ziet er super luxe uit van binnen en rijdt heerlijk!
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Oud 26-11-2007, 09:13
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Gaaf ding!
Oud 26-11-2007, 09:46
Verwijderd
Altijd als ik dan ding zie rijden (heb ik eigenlijk bij alle Lancia's maar die he meeste) vraag ik me af wat die mensen bezielde om zoiets te kopen
Oud 26-11-2007, 17:56
PV
PV is offline
Citaat:
Altijd als ik dan ding zie rijden (heb ik eigenlijk bij alle Lancia's maar die he meeste) vraag ik me af wat die mensen bezielde om zoiets te kopen
De Lancia die ik heb (Delta HPE) was met de luxe die ie heeft en de km en leeftijd die ie toen had een van de weinige auto's die ik me kon veroorloven, die wel voldeed aan mijn eisen (oa airbag, airco). Ik rij er nu ruim 3 jaar in, en hij rijdt prima hoor, niks mis mee.
Het uiterlijk van een auto is ook maar een kwestie van smaak als je daar op doelt. Maargoed tweedehands moet je het doen met het aanbod, dan heb je het niet voor het uitkiezen.
Lancia Ypsilon is wel meer een vrouwenautootje denk ik.
Maar ik zie trouwens genoeg Lancia taxi's rijden (thesis, kappa, dedra) tussen alle Mercedessen.
Oud 26-11-2007, 18:45
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Ik vind een Nissan Patrol zeker wel stoer, maar niet mooi zoals je beschrijft.
Dan zou ik toch voor de Defender gaan

[afbeelding]

(maar die heb je niet voor 500,-, zeker niet die van de foto is de Raw G-Star uitvoering )
ja die is iets te prijzig voor ons.. nissan patrol is de enige werkende redelijk simpele auto die we konden vinden voor 500 euro of je komt uit bij een daihatsu rocky oid en dat wil je eigenlijk gewoon niet hebben (ander team heeft er 1 zijn nog niet eens weg of tussenbak stuk/ carburateur stuk)

die auto's zijn zo simpel dat je ze bij wijze van spreken nog met ducttape kan repareren, je kan OVERAL bij, het blok is onsterfelijk (3.3l diesel 6 in lijn) bovendien gaan ze als een tractor overal doorheen

hier een filmpje dat we hebben gemaakt voor een presentatie:

http://www.youtube.com/watch?v=qbosr6OTSFg
__________________
__________________
Oud 26-11-2007, 21:15
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
gaaf joh.
doe je dat voor lol of is t nog iets voor school oid (presentatie?)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 26-11-2007, 22:40
nps
Avatar van nps
nps is offline
deze hadden we gemaakt voor een presentatie in een kerk, die ons hadden uitgenodigd om toe te lichten wat we ermee gingen doen.
__________________
__________________
Oud 29-11-2007, 13:35
korfballer
korfballer is offline
Citaat:
Altijd als ik dan ding zie rijden (heb ik eigenlijk bij alle Lancia's maar die he meeste) vraag ik me af wat die mensen bezielde om zoiets te kopen
De Lancia Ypsilon, of je vind hem mooi of je vind hem lelijk. Daar zit niks tussen. En toevallig vind ik hem super
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Oud 24-12-2007, 10:45
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline


Weer eens wat anders Klikbaar voor groter.
Oud 24-12-2007, 15:39
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline


Geen zin om te wassen enzo.
Oud 25-12-2007, 11:35
Verwijderd

En zo de hele auto rondom
Oud 25-12-2007, 12:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
[afbeelding]
En zo de hele auto rondom
dat is lullig zeg
Doet de verzekering nog iets hierin?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-12-2007, 16:22
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
he wtf.
vandalisme?
verzekering lijkt me niet slim, alleen bij allriskWA casco plus ofzo, anders kost je sowieso geld.
wel erg balen hoor, mensen die niet van andersmans spullen af kunnen blijven
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 25-12-2007, 18:14
Verwijderd
Nee, dag vantevoren kwam de verzekering ermee aan dat ze van me af wilde

En ja, vandalisme, de hele auto moet opnieuw gespoten worden.. Iets van 3.000,- schade dus.

Snap ook niet waarom het zo moeilijk is om van mijn spullen af te blijven
Oud 27-12-2007, 20:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
[afbeelding]
En zo de hele auto rondom
Wat een kutstreek
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-12-2007, 00:56
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Geen zin om te wassen enzo.
Hehe, herkenbaar
Van de week was de kentekenplaat helemaal niet meer zichtbaar, toen heb ik het ding uit luiheid maar door de wasstraat gereden. Natuurlijk issie na 1x op en neer naar Utrecht weer net zo vies als daarvoor maar ach, het gaat om de gedachte
Oud 28-12-2007, 11:03
Ivo
Ivo is offline
En hier dan wat foto's van mijn nieuwste aanwinst, een Mini Clubman Estate uit 1978. Inmiddels een week in mijn bezit. Het gevaarte van 657 kilogram heeft een cilinderinhoud van 1098 cc en een vermogen van 45 pk!




De laatste jaren is deze bijna 30 jaar oude bolide erg weinig gebruikt, en daardoor is ie nog wat lui en heeft ie wat kinderziektes. De motorkap is de afgelopen dagen dan ook regelmatig open geweest. Met als positief resultaat tot nu toe dat de topsnelheid al is gestegen van ca 115 km/u toen ik hem ophaalde tot een uiterst illegale 130 km/u nu. En dat de startmotor ook weer doet waar ie voor gemaakt is (zat vast door vuil).

Er zijn nog een hoop things to do, maar dat geeft niet. Het is echt een auto voor erbij.
Oud 28-12-2007, 11:07
Verwijderd
Hehe, zo'n Clubman Estate is eigenlijk best lelijk. Wel een vette bak maar verdient absoluut niet de schoonheidsprijs
De voorkant ziet er wel erg stoer uit met al die koplampen. Stoer kenteken ook, 31-UP
Wat moet je er nog zoal aan doen?
Oud 28-12-2007, 11:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Nee, dag vantevoren kwam de verzekering ermee aan dat ze van me af wilde
Wat heb je daarvoor moeten doen? En nog geen nieuwe verzekering zeker...
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-12-2007, 19:55
Bowie_Jean
Avatar van Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Ik heb ook een auto Nu nog een rijbewijs...

Oud 28-12-2007, 21:31
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Hehe, zo'n Clubman Estate is eigenlijk best lelijk. Wel een vette bak maar verdient absoluut niet de schoonheidsprijs
De voorkant ziet er wel erg stoer uit met al die koplampen. Stoer kenteken ook, 31-UP
Wat moet je er nog zoal aan doen?
Vooral in deze kleur verdient ie geen schoonheidsprijs. Uiteindelijk zal ie een andere kleur krijgen (ik weet alleen nog niet welke). Misschien dat er ook een neusje van een normale Mini op komt. Het kenteken geeft inderdaad veel leuke reacties.

Ten eerste moet ie technisch helemaal nagekeken worden. Zowieso het normale groot onderhoud van olie, koelvloeistof, filters, bougies+bougiekabels, remmen nakijken, koppeling afstellen of platen vervangen. Nieuwe bandjes zijn besteld, de huidige zijn verdroogd. Er komen dan ook meteen andere velgjes op, die ik er bij heb gekregen.
Het plaatwerk is rondom in redelijk goede conditie voor een auto van deze leeftijd. De voorschermen hebben een roestplek, en op de beide achterschermen zit een plek die al eens geplamuurd is maar nu opnieuw aandacht vraagt.
Op de rechter deur zit een inbraakschade. Op de bodem zitten 2 plekken die aangepakt moeten worden (zowel links als rechts waar je je voeten neerzet, een bekende slechte plek voor een Mini).
Uiteraard zitten er rondom nog wat kleine krasjes en putjes. Daar ontkom je al bijna niet aan bij een auto van een paar oud, laat staan bij een auto van 30 jaar oud.
Ook in het interieur moet het een en ander veranderen. De voorstoelen die er nu in zitten zijn versleten en erg oncomfortabel. Het tapijt is kwa kleur in overeenstemming met de mode uit het bouwjaar en de lakkleur, bruin dus en bovendien ook versleten. Niet bepaald mij smaak, daar moet wat anders voor komen. Dan zit er nog een lelijke hoedenplank in, puur bedoeld als houder voor de speakers van de radio-cd speler(!). Daar ga ik ook iets anders voor verzinnen. Een mooie houten hoedenplank (verwijderbaar) en dan bijvoorbeeld onder de achterbank de speakers wegwerken.

Mijn eerste doel is om hem techinsch weer in goede conditie te brengen, zodat ik er veilig langer ritten mee kan maken en hij in augustus zonder problemen door de APK komt. Dat kost niet al te veel geld aan onderdelen en het meeste kan ik zelf.
Oud 29-12-2007, 17:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hehe, herkenbaar
Van de week was de kentekenplaat helemaal niet meer zichtbaar, toen heb ik het ding uit luiheid maar door de wasstraat gereden. Natuurlijk issie na 1x op en neer naar Utrecht weer net zo vies als daarvoor maar ach, het gaat om de gedachte
Dat was bij mij ook het geval, heb gewoon even snel een spons over de kentekenplaat gehaald
Nu ziet het er helemaal niet meer uit... ontzettend gore auto, brandschone kentekenplaat, maar ach...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 02-01-2008, 19:17
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline


Pas op dat je niet zeeziek wordt
Oud 02-01-2008, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je daarvoor moeten doen? En nog geen nieuwe verzekering zeker...
Ik heb 'm nu gewoon bij mijn andere auto staan, maar nu wel schrale verzekering want het heeft even toch niet zoveel nut.
Laat 'm opnieuw spuiten, taxeren en dan helemaal laten verzekeren..
Oud 05-01-2008, 18:33
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Verhaal en foto's.
Hulde aan iedereen die oude zooi op de weg houdt! Erg tof. Wij hebben op het moment een Manta b in dezelfde kleur, mooi is anders.



Oude foto, maar blijft leuk. Op het moment zitten er winterbanden onder met VW-wielen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 13-01-2008, 13:01
nps
Avatar van nps
nps is offline
kikke auto zeg...

ons oude interieur:

luxe uitvoering met leer & kilometerteller & verder nikx

ons nieuwe(re), stijlvolle interieur:

we doen het in stijl of niet he...


en soms zitten zelfs wij vast

Onze oude stereo:


Onze stereo - soundwall (inmiddels gemonteerd!)


het enige jammere is dat we niet meer in februari naar Afrika gaan (enge terroristen, negatief reisadvies in Mauritanie) maar pas november
__________________
__________________

Laatst gewijzigd op 13-01-2008 om 13:10.
Oud 13-01-2008, 15:39
Fastback
Avatar van Fastback
Fastback is offline
Citaat:
Hehe, dat is het betere werk idd! Meteen zin om weer even te cruisen
haha echt he

die van mij staat momenteel in een loods, rijd nu in de oude honda civic van me pa. die nu ook van mij is. niks op tegen hoor, persoonlijk vind ik die 89 model de leukste model civic's, hij is klein maar heeft nog een groffe uiterlijk vind ik, vergeleken met de modellen daarna. die zien er allemaal verwijfd uit pfff de nieuwste civic
ik kijk niet eens meer naar europa en japan niet dat amerika nu dope bakken maakt, maar de jaren 60 70 ben er heel blij mee...

maja smaken verschillen daarom rijd ik nu ook een amerikaan, zien er voor mij nog tenmiste uit als auto's

dit is me ride, een chevrolet camaro 350ci v8 1976
__________________
That's why they call it The American Dream..., You got to be a sleep to believe it...!!!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.