Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 19:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe agressief ben jij in het verkeer?

In een ander topic op V&V zag ik dat veel mensen andere weggebruikers uitschelden of trucs uithalen om een andere weggebruiker te laten weten dat ze hun rijstijl niet zo waarderen? Hoe ver ga jij hierin?

Enkele voorbeelden:
- Commentaar geven ('tuuuurlijk, ga nog maar harder!')
- Uitschelden
- Gebaren maken
- Manoeuvres (remmen bij een bumperklever. Bumperkleven bij iemand die langzaam rijdt. Harder gaan rijden als iemand je (onterecht) net wil inhalen, etc.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 19:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
In de regel ben ik nooit agressief, met uitzondering van bumperklevers. Eenmaal gebaren, daarna inremmen is de regel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:24
MH
Avatar van MH
MH is offline
Gebaren maken is wel redelijk mijn ding. Echter, sinds een paar jaar heb ik mijn middelvinger (toch al zelden gebruikt) het zwijgen opgelegd, dus steek ik tegenover hardrijders (die bij het verlaten van de bebouwde kom demonstratief inhalen, omdat jij tot het bordje einde 50 nog niet optrekt naar de 80) een ironische duim op.
En op de fiets... dat hangt ervan af. Ik bel meestal demonstratief als er mensen zo fietsen dat je er niet royaal langs kunt (men vindt in deze omgeving dat je makkelijk met z'n tweetjes op het fietspad breeduit kunt fietsen en dat er altijd zeeën van ruimte over zijn) en als mensen ongewenst voorrang nemen of, hoe gek het ook klinkt, verleende voorrang negeren, kunnen ze wel een retorische vraag krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:24
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
@ Balance wat bedoel je met ''tuurlijk ,ga nog maar harder'' ? wat is daar negatief aan? kan me dr niet echt iets bij voorstellen, een moment dat ik die zin uit zou spreken ofzo.

Waar ik me aan erger en agressief van kan worden;

-te zacht rijden
-onnodig links
-slapen voor groen licht
-zigzaggen zonder richting aan te geven
-stilstaan zonder alarmlicht
-parkeren maar dan zo dat 1 auto 2plaatsen inneemt
-rechts inhalen

pfff, teveel eigenlijk bah, zo negatief wil ik helemaal niet denken eigenlijk maarja zit veel op de weg met mn werk.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:19
MH
Avatar van MH
MH is offline
Ook handig: mensen die bewust te langzaam rijden (meestal in de categorieën vrouwelijke bestuurder of 65+), dus stapvoets in de 30-zone, 30 op hoofdwegen, 60-70 buiten de bebouwde kom en 90-100 op de snelweg. En met dat tempo nog een vrachtwagen inhalen ook
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tiño schreef op 20-08-2007 @ 21:24 :
@ Balance wat bedoel je met ''tuurlijk ,ga nog maar harder'' ? wat is daar negatief aan? kan me dr niet echt iets bij voorstellen, een moment dat ik die zin uit zou spreken ofzo.
Ehm ja dat was om het verschil tussen schelden/vloeken en 'commentaar' aan te geven. Met de eerste bedoel ik alle negatieve uitingen. Met de tweede bedoel ik ander soort commentaar, zoals een sarcastische: 'Tuuuuurlijk, dat kan nog veel harder!' Of tegen iemand in je auto: 'Dan heb je zo'n grote auto en dan kan je er nog niet mee rijden!'
Dus meer wat mildere varianten.


En je noemt voorbeelden van waar je je aan ergert en waar je agressief van kan worden, maar ik wil dus juist weten wat je dan doet als je agressief wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:45
PV
PV is offline
ligt aan mn humeur ik kan iemand best uitschelden als hij/zij maar 80 rijdt waar je 100 mag, op een weg waar je niet in kunt halen.
Commentaar geven doe ik ook
en idd zachter gaan rijden als iemand te dicht op mn bumper zit op de snelweg, terwijl diegene prima gelegenheid heeft om in te halen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik ben eigenlijk helemaal niet agressief. Bumperklevers kunnen me niet zo boeien, als ik bijv. toevallig links rijd (want in 9 van de 10 gevallen is dat natuurlijk wanneer mensen gaan bumperkleven) en er wil iemand per se langs dan ben ik niet te beroerd om even opzij te gaan zodra dat weer kan. Wat schiet je er in hemelsnaam mee op om zo iemand te gaan irriteren?

Het enige waar ik me wel eens over "opwind" is wanneer ik weer eens achter een inhalende vrachtwagen zit, god wat is dat irritant. Zo'n vrachtwagen die met 82 km/h een vrachtwagen die 80 km/h rijdt inhaalt, en waarvoor in hemelsnaam? Kan me niet voorstellen dat je daar veel mee bereikt. Maar dan nog gedraag ik me niet anders dan normaal ofzo.

En wat bedoel je eigenlijk met "onterecht inhalen"?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 01:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-08-2007 @ 23:56 :
Wat schiet je er in hemelsnaam mee op om zo iemand te gaan irriteren?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben nog zo naief dat ik geloof dat rotervaringen met bumperkleven de bumperklevers op die ene utopische dag laat inzien dat afstand houden veiliger is, én je sneller door het verkeer brengt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 06:48
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik zit soms te schelden inderdaad, ligt er maar net aan hoe happy ik ben.

Langzamer rijden voor een bumperklever doe ik nooit, want dan ben ik bang dat ze binnen zitten. Wel dan extra lang limks blijven rijden. Maar hardrijders hebben sowieso de neiging bij mij om me voorbij te schieten, vorige week vrijdag werd ik op een ritje Nijmegen-Bergejn op Zoom drie keer rechts ingehaald.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 07:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat voor gebaren maken jullie dan?

Ik erger me wel hardop aan veel slechte automobilisten, dan denken m'n bijrijders dat ik volledig geirriteerd ben, maar stiekem voel ik me juist lekker ontspannen als ik kan zeuren erover.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:47
Verwijderd
Ik roep nog wel eens dingen als "Blijf in je eigen baan!" maar verder... ben ik heel lief en rustig als ik rijd.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:54
Verwijderd
Ik geef voornamelijk commentaar, vooral op vrachtwagen (en bestelbusjes) die soms de raarste capriolen uithalen. Als het echt gevaarlijk is, dan wil ik nog wel eens met m'n vinger tegen m'n voorhoofd tikken. (waarop een oude baas( die me bijna van m'n fiets reed door gewoon in te parkeren, zonder richting aan te geven of te kijken) vroeg: heb je soms last aan je hoofd? Toen toch enigzins uit m'n slof geschoten ).
Bij bumperklevers ga ik meestal gewoon 10 km/h zachter rijden.
Waar ik ook commentaar op lever zijn auto's die mij te langzaam inhalen, waardoor ik vervolgens snelheid moet minderen omdat er een auto voor me zit en auto's die veel te vroeg naar links gaan om in te halen zijn ook irritant.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 21-08-2007 @ 08:55 :
Wat voor gebaren maken jullie dan?

Ik erger me wel hardop aan veel slechte automobilisten, dan denken m'n bijrijders dat ik volledig geirriteerd ben, maar stiekem voel ik me juist lekker ontspannen als ik kan zeuren erover.
Dit dus.
Verder ga ik rustig langzamer rijden wanneer iemand zit te bumperkleven in een 50 zone en ik er toch al 60 reed. Op zo'n moment laat ik mijn snelheid gewoon zakken tot 40 of, wanneer diegene het dan nog niet doorheeft, 30.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik dat alleen doe op de 'Gijzenrooise weg', aangezien die 2 door grasstroken van elkander gescheiden wegdelen heeft. Op de snelweg ga ik gewoon aan de kant bij een bumperklever of naderende laagvlieger. Scheelt weer gedoe.

Gebaren maak ik doorgaans niet, vind ik niet de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-08-2007 @ 23:56 :
En wat bedoel je eigenlijk met "onterecht inhalen"?
Ik moet wel heel m'n openingspost uitleggen he?

Ik maak nog wel eens mee dat mensen me vlak voor een 'einde bebouwde kom' al gaan inhalen. Dat vind ik onzinnig, want zo'n iemand kan best weten dat ik dan toch ook 80 ga rijden. En als dat op een weg is met tegenliggers ga ik echt niet inhouden, zodat hij makkelijk langs me kan. Ik ga gewoon naar 80 en vaak heeft zo'n auto dan dus pech, want vervolgens moet hij óf 90/100 rijden om nog langs me te komen óf zichzelf terug laten zachten om achter me te komen.
Op de snelweg hetzelfde verhaal. Je mag van 100 naar 120 en iemand haalt je direct in. Terwijl je toch zelf op dat moment ook gas gaat geven
En aangezien ik niet langzaam rij, moet ik vaak diegene vlak daarna toch ook weer inhalen..

Nou, dat soort situaties dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:59
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2007 @ 22:25 :
Ehm ja dat was om het verschil tussen schelden/vloeken en 'commentaar' aan te geven. Met de eerste bedoel ik alle negatieve uitingen. Met de tweede bedoel ik ander soort commentaar, zoals een sarcastische: 'Tuuuuurlijk, dat kan nog veel harder!' Of tegen iemand in je auto: 'Dan heb je zo'n grote auto en dan kan je er nog niet mee rijden!'
Dus meer wat mildere varianten.


En je noemt voorbeelden van waar je je aan ergert en waar je agressief van kan worden, maar ik wil dus juist weten wat je dan doet als je agressief wordt.
ah okee, helder.

Wat ik dan doe?
Verdomde weinig eigenlijk, hoogstens een halfbinnenmondse vloek, het heeft geen nut om te gaan seinen en gebaren ,daarbij ,je verlaagt jezelf enorm voor iemand die t absoluut niet waard is.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:23
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Miracle schreef op 21-08-2007 @ 08:55 :
Wat voor gebaren maken jullie dan?
Ik wil nog wel eens afkeurend nee schudden terwijl ik iemand inhaal die rare acties uitvreet (te lang links, te langzaam, slingeren, geen richting aangeven), of met m'n wijsvinger tegen mn voorhoofd tikken, je kent het wel.

Verder geef ik nog wel es een ram op mn claxon als iemand afslaat zonder richting aan te geven, of ineens voor me invoegt zonder richting aan te geven of als dat eigenlijk niet kan.

Linksplakkers haal ik meestal rechts in zonder me daar druk over te maken, maar als dat niet kan zet ik eerst 'op z'n frans' mn richtingaanwijzer naar links aan en zorg dat duidelijk is dat ik erlangs wil. Helpt dat niet dan kruip ik er wat dichter op en sein een keer met m'n grootlicht.

Laatst trouwens wel het toppunt van eigen rechtertje spelen meegemaakt. Ik reed op een een soort ringweg (2x 2 banen, gescheiden door een trambaan. Beneluxbaan tussen Amsterdam en Amstelveen voor ingewijden.) Op die weg mag je afwisselend 70 en 50km/u en je hebt er invoegstroken net als op de snelweg. Ik rij rechts, ongeveer 70km/u waar je 50 mag, zie dat een kerel in een Jaguar in wil voegen en schuif netjes een baantje op om hem de ruimte te geven. Meneer schuift ook meteen door naar de linkerbaan, om met 40km/u voor me te gaan rijden. Druk gebarend dat ik moest stoppen met bellen. Wat een debiel ben je dan.

Ok, bellen mag niet, maar dat moet ik toch zelf weten?

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2007 @ 09:57 :
Ik moet wel heel m'n openingspost uitleggen he?

Ik maak nog wel eens mee dat mensen me vlak voor een 'einde bebouwde kom' al gaan inhalen. Dat vind ik onzinnig, want zo'n iemand kan best weten dat ik dan toch ook 80 ga rijden. En als dat op een weg is met tegenliggers ga ik echt niet inhouden, zodat hij makkelijk langs me kan. Ik ga gewoon naar 80 en vaak heeft zo'n auto dan dus pech, want vervolgens moet hij óf 90/100 rijden om nog langs me te komen óf zichzelf terug laten zachten om achter me te komen.
Op de snelweg hetzelfde verhaal. Je mag van 100 naar 120 en iemand haalt je direct in. Terwijl je toch zelf op dat moment ook gas gaat geven
En aangezien ik niet langzaam rij, moet ik vaak diegene vlak daarna toch ook weer inhalen..

Nou, dat soort situaties dus.
Je weet dat jij strafbaar bent op het moment dat die ander op de tegenligger klapt? Je mag namelijk niet gas bij geven op het moment dat de ander jou aan het inhalen is, daar breng je namelijke andere weggebruikers mee in gevaar en da mag nie.
Hoe irritant ook, laat die ander gewoon voorbij of geef eerder gas.

@ Timmert;
Jij bent degene die de bekeuring moet lappen als je ooit toevallig wordt gepakt op bellen dus je moet het zelf weten. Beetje overdreven reactie van die Jag-rijder imo.

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 10:46.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2007, 11:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 21-08-2007 @ 11:44 :
Je weet dat jij strafbaar bent op het moment dat die ander op de tegenligger klapt? Je mag namelijk niet gas bij geven op het moment dat de ander jou aan het inhalen is, daar breng je namelijke andere weggebruikers mee in gevaar en da mag nie.
Hoe irritant ook, laat die ander gewoon voorbij of geef eerder gas.
Echt gevaarlijk laat ik het ook niet worden hoor. Laatst juist nog voor een scooter geremd die een achterlijke manoeuvre uithaalde. Hij haalde mij in op een weg binnen de bebouwde kom met heel veel bochten. Er kwam een tegenligger aan én een tussenberm (hoe heet zo'n ding? ). Hij had met geen mogelijkheid meer af kunnen remmen zonder op dat tussending te knallen óf onder de auto van de tegenligger te komen. En ook al was die jongen echt achterlijk bezig (pizza koeriertje ), ik heb toen accuut geremd om hem de mogelijkheid te geven nog vóór mij in te voegen. Maar goed, dat die jongen het even benauwd had vind ik niet erg. Als er uiteindelijk maar niks ernstigs gebeurt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 12:00
Verwijderd
op de fiets ben ik meestal niet zo vriendelijk voor mensen die mij afsnijden of in de weg lopen of fietsen of niet uit hun doppen kijken als ze hun autodeur opensmijten oid, dan kunnen ze wel een aantal onvriendelijke dingen naar hun kop krijgen maar echt schelden doe ik niet, aangezien ik in een positie zit dat ik toch wel kwetsbaar ben, middelvingers steek ik ook niet op...

maar later ga ik een hummer kopen en gewoon alles en iedereen dat klote doet in t verkeer in de vangrail vouwen want dat is leuk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 21-08-2007 @ 11:44 :
Je weet dat jij strafbaar bent op het moment dat die ander op de tegenligger klapt? Je mag namelijk niet gas bij geven op het moment dat de ander jou aan het inhalen is, daar breng je namelijke andere weggebruikers mee in gevaar en da mag nie.
Hoe irritant ook, laat die ander gewoon voorbij of geef eerder gas.

.
Ik ben erg benieuwd op welk artikel uit de WVW jij bovenstaande uitspraak basseert
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:02
Verwijderd
- vaak tegen/in mezelf: RIJ TOCH EENS DOOR, JE KAN HIER MAKKELIJK *... km/u*

- goed remmen als er een bumperklever achter me hangt

- op de fiets vaak mn middelvinger als ik bijna omver gereden wordtdt ;x

- als er een scooter achter me zit te bumperkleven (wat aangeeft dat ie opgevoerd is) ook goed hard remmen, en als ie aangeeft dat ie langs me wil, mooi de kant opgaan die hij ook op gaat, hij heeft zich maar aan de maximum snelheid te houden op die weg, en aangezien ik NOOIT zachter rij dan dat je ergens mag rijden, rijdt diegene te hard ;x
nee.. bij mij hebben scooterrijders geen geluk, ik hou niet zo van 24/7 herrie in de zomer = niet relaxed buitenzitten, opgevoerde klotepetjes ;x
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:02
MH
Avatar van MH
MH is offline
Soms kan ik het ook niet laten om voor rechter te spelen in de auto. Bijvoorbeeld bij onterecht inhalen (indien weinig ander verkeer aanwezig) ga ik graag even gas bij geven, zodat ze er niet langs hoeven. Alleen in een vroeg stadium, als men mij nog niet voorbij is uiteraard, want anders gebeuren er ongelukken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
betercore schreef op 21-08-2007 @ 14:02 :
- vaak tegen/in mezelf: RIJ TOCH EENS DOOR, JE KAN HIER MAKKELIJK *... km/u*

- goed remmen als er een bumperklever achter me hangt

- op de fiets vaak mn middelvinger als ik bijna omver gereden wordtdt ;x

- als er een scooter achter me zit te bumperkleven (wat aangeeft dat ie opgevoerd is) ook goed hard remmen, en als ie aangeeft dat ie langs me wil, mooi de kant opgaan die hij ook op gaat, hij heeft zich maar aan de maximum snelheid te houden op die weg, en aangezien ik NOOIT zachter rij dan dat je ergens mag rijden, rijdt diegene te hard ;x
nee.. bij mij hebben scooterrijders geen geluk, ik hou niet zo van 24/7 herrie in de zomer = niet relaxed buitenzitten, opgevoerde klotepetjes ;x
aha en jij vindt zeker ook dat als je met 120 op de linkerrijstrook je daar mag blijven rijden?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-08-2007 @ 14:50 :
aha en jij vindt zeker ook dat als je met 120 op de linkerrijstrook je daar mag blijven rijden?
neen, ik heb het hier over scooters, scooters zijn werktuich van de duivel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2007, 15:08
Verwijderd
Ik erger me helemaal kapot aan mijn medeweggebruikers, vooral als ik voorin naast iemand in de auto zit. Op de fiets/brommer ook wel, maar veel minder.
Vooral twee mensen die naast elkaar fietsen en niet achter elkaar gaan fietsen als je ze van achteren benaderd.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 18:56
Verwijderd
Ik rij niet aggresief, maar meestal wel te hard. Ik scheld niet en maak ook geen gebaren. Wat ik heel soms nog wel eens doe is een linksrijder rechts voorbij gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 22:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
betercore schreef op 21-08-2007 @ 14:57 :
neen, ik heb het hier over scooters, scooters zijn werktuich van de duivel
Ervaart iedereen hier het ook als een natuurwet dat alle scooters met een bestuurder van onder de 30 veel te weinig afstand houden? Alles dat ik zie zijn scooters die als het verkeer vertraagd echt nog geen meter achter de voorgaande auto gaan rijden. Eentje zelfs al een enorme klap zien maken daardoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 00:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik zelf ben nooit agressief of onbeschoft tegen andere weggebruikers, wel raak ik geirriteerd als ik van rechts kom (met de fiets) maar niet de voorrang krijg, maar aan het rijgedrag van de bestuurder weet ik al precies hoe ik moet reageren en de voorrang gewoon afgeef ondanks dat ik van rechts kom.

Mocht ik het rijbewijs ooit halen (binnenkort na jaren weer lessen ) dan zullen sommige mensen mischien geirriteerd raken op mij omdat ik naar hun mening te voorzichtig rij (hou niet van die typische jongeren rijstijl met het verstand op nul en de boem boem muziek op 10! )
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 08:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ben nooit echt agressief, ik maak wel aan de lopende band sarcastische opmerkingen naar andere weggebruikers, maar dat kunnen zij niet weten. Als iemand te dicht op me zit ga ik wel bewust langzamer rijden, sommige mensen snappen de hint.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 13:07
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-08-2007 @ 23:13 :
Ervaart iedereen hier het ook als een natuurwet dat alle scooters met een bestuurder van onder de 30 veel te weinig afstand houden? Alles dat ik zie zijn scooters die als het verkeer vertraagd echt nog geen meter achter de voorgaande auto gaan rijden. Eentje zelfs al een enorme klap zien maken daardoor.
ja daar had ik het dus eigenlijk over
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 22-08-2007 @ 09:26 :
Ik ben nooit echt agressief, ik maak wel aan de lopende band sarcastische opmerkingen naar andere weggebruikers, maar dat kunnen zij niet weten. Als iemand te dicht op me zit ga ik wel bewust langzamer rijden, sommige mensen snappen de hint.
Dat je met een dergelijke houding ook nog bemiddelaar bent. Knap hoor
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 14:23 :
Dat je met een dergelijke houding ook nog bemiddelaar bent. Knap hoor
Laat me raden: jij bent de eikel die dan op zijn claxon begint te rammen en met groot licht begint te seinen in plaats van afstand te nemen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 15:17
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
In de regel praat ik niet hardop, maar als er dan wat mijn mond verlaat, is het meestal iets in de trant van "godverdomme, kijk op de weg in plaats van in je vrouws kruis".. Als mensen op de snelweg ineens terugvoegen zodat je op de rem moet trappen, ontglipt me ook wel eens een vloek.

Bij bumperklevers word ik half nerveus. Soms ga ik (het is achterlijk) zelfs wat harder rijden. (Terwijl ik altijd al iets harder dan strikt toegestaan is, rijd). Af en toe ga ik dan opzettelijk mijn ruiten sproeien zodat de bumperklever ook een plens vloeistof op zijn ruit krijgt.
Zachtjes op het remlicht drukken heeft naar mijn idee meestal een averechts effect. Evenals langzamer gaan rijden.. Na dat soort acties zitten ze middels mijn kofferbak me vooruit te duwen (bijwijze van, uiteraard).


Soms voel ik me na een rit van ruim een uur helemaal opgefokt.. Puur doordat ik me zo irriteer aan weggebruikers die gevaarlijke situaties veroorzaken (ineens bots op de rem staan omdat iemand zich heel laat bedenkt toch af te willen slaan, mensen die ineens hun auto op de linkerrijstrook gooien waardoor je moet remmen, mensen die 70 rijden op een AUTOWEG...).

Mensen die zoeken naar een bepaalde straat kan ik me ook aan ergeren. Zodra ze ze wil inhalen, gaan ze ineens weer rijden..
Zelf zoek ik ook met enige regelmaat een straat, en dan vind ik mijzelf ook bijzonder irritant
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 15:17
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 14:23 :
Dat je met een dergelijke houding ook nog bemiddelaar bent. Knap hoor
Ze kan zich juist goed inleven in alle partijen ;x "empathisch vermogen"
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 15:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik kan erg agressief zijn in het verkeer en dan vooral in de auto.
Imo altijd terrecht wel

Als ik iemand een ontzettend domme actie uit zie halen, waarvan duidelijk is dat dat niet had hoeven gebeuren kan ik erg kwaad worden.
Voorbeeld:
Hier zijn stoplichten waarna je eigenlijk direct moet gaan ritsen. Iedereen gaat dus al bij voorbaat rechts staan om zo de rest niet teveel te hinderen. Maar je hebt altijd van die eikels die er dan toch nog even snel links voorlangs willen, soms zelfs meerdere van die eikels, terwijl het toch echt duidelijk is dat er na het stoplicht geritst moet worden.
Ik laat dat soort figuren er dan ook nooit tussen en als ze het dan toch proberen door mij af te snijden of flink te toeteren kan ik echt flink uit m'n naad schieten
En dan is het vooral schelden (meestal eerst even raam openen), gebaren, toeteren, lichtsignalen, eigenlijk alles wel...

Bumperklevers vind ik ook zwaar irritant, 's avonds gaat dan m'n mistachterlicht aan, overdag tik ik de rem even aan zodat de remlichten gaan branden. Als dat niet helpt rem ik gewoon even flink om hem te laten schrikken.

Bij dat soort domme acties kan ik echt enorm pissig worden...
Als het gewoon een klein foutje van iemand is zit ik er meestal niet zo mee, net als iemand die niet zo snel doorheeft dat het licht op groen is gesprongen omdat hij/zij even ergens anders naar zat te kijken... achja, boeiend
Lesauto's heb ik ook altijd wel begrip voor, dan rij ik maar even wat langzamer en met iets meer afstand ertussen, maakt me allemaal niets uit
Maar bij echt domme acties schiet ik uit m'n naad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2007, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 22-08-2007 @ 15:07 :
Laat me raden: jij bent de eikel die dan op zijn claxon begint te rammen en met groot licht begint te seinen in plaats van afstand te nemen.
Nee, ik ben daarin heel beheerst.

Ik neem wat extra afstand en denk dan "Hard rijden is helemaal niet erg, maar respecteer de mensen die dat liever niet doen". Waar ik dan wel weer een gruwlijke hekel aan heb, dat zijn de bestuurders die onder de maximumsnelheid gaan rijden.

Maar hopelijk is mijn ergenis probleem straks opgelost, mijn nieuwe bestelling bevat cruise control en ik verwacht daarmee wat minder snelheidsboetes te scoren.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:42
MH
Avatar van MH
MH is offline
Vandaag op de wijkring nog weer even wat klevers aangepakt. Eventjes stapvoets gereden en vriendelijk gezwaaid bij het verlaten van de ringweg.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:07
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Ik ben niet echt agressief in het verkeer. Laat wel merken als mensen te langzaam rijden, dan druk ik ze even op. Dat anderen alle tijd van de wereld hebben is hun probleem, maar als ik in de routeplanner kijk hoelang ik erover doe en daar rekening mee houd met mijn eigen tijd, dan moeten anderen niet opzettelijk te traag gaan rijden als er geen reden toe is. Maar middelvingers doe ik niet aan. Hooguit een keer toeteren als het echt een gevaarlijke gek is die ik tegenkom.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:34
Hypnotic
Avatar van Hypnotic
Hypnotic is offline
Jezus wat zijn jullie toch allemaal lief voor de mede weggebruikers .

Ik gebaar alleen als iemand mij echt in gevaar brengt. Laatst zat er zo'n kleuter van 40 in een Jaguar met 120 bijna in mijn kofferbak waar je 60 mag . Verder wil ik nog wel eens zuchten als er zo iemand voor je rijd die net 5 / 10 km te langzaam rijd op een weg waar je niet in kan halen.

Als er weer eens iemand op het laatste moment een afrit oprijd over het verdrijvingsvlak denk ik altijd "die rijd zich ook nog wel een keer dood tegen een boom of zo". Hetzelfde met die opgefokte gastjes in een golf. Het boeit me eigenlijk geen flikker hoe ze rijden zolang ze mij maar niet in gevaar brengen.

Ooh en fietsers die zonder licht rijden wil ik ook nog wel eens groot licht geven. Vooral buiten bebouwde kom als er amper verlichting is is dat levens gevaarlijk. Vooral omdat ik als het rustig is ook nog wel eens over landweggetjes wil scheuren .

Dat vind ik opzich ook wel minder. Die stomme flitspalen. Soms heb je echt een 3 baans snelweg die echt helemaal leeg is maar dan durf ik nog geen 150 te rijden omdat ik bang ben zo'n dikke boete te krijgen .

Verder erger ik me eigenlijk vrij weinig aan andere mensen. Ik ga niet moeilijk lopen doen om 5 sec eerder op de plaats van bestemming te zijn. Ik rijd altijd net iets boven de max snelheid en als mensen menen dat het niet snel genoeg gaat moeten ze maar wachten tot ik plaats heb om naar rechts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:54
Verwijderd
Ik ben wel van mening dat mensen die structureel wat langzamer rijden dan de maximum snelheid, dat die een verbod moeten krijgen op de linker rijbaan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 20:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb trouwens m'n eerste bekeuring binnen, na zo'n 2 maanden m'n rijbewijs te hebben. Later dan ik had gedacht
Met correctie eraf maarliefst 4km/h te hard op een 80 weg
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 20:12
Hypnotic
Avatar van Hypnotic
Hypnotic is offline
En 45km autotjes moeten ze ook afschaffen. En oudjes op zo'n scootmobiel kijken overigens ook echt nooit uit. Er is er bij mij al een keer eentje omgekiepert omdat ie de bocht veel te ruim nam en toen ineens kei snel moest bijsturen -> boem. Laatst ook toen ik met Vince door de stad fietste. Reed er eentje bijna tegen vince aan .

Wie heeft uberhaubt verzonnen dat die dingen op het fietspad mogen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 20:15
Verwijderd
Ik weet niet wanneer ik mijn eerste bekeuring heb gekregen, maar de afgelopen 2 maanden ben ik in ieder geval 3x geflits. En dat valt mij mee over meer dan 10.000 km.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 20:20
Hypnotic
Avatar van Hypnotic
Hypnotic is offline
Ik heb er gelukkig nog geen een gehad maar nu staan er ook niet zo heel veel waar ik rijd. Op de snelweg en langs het kanaal kijk ik wel altijd uit dat ik niet te hard rijd. Ik word daar wel echt zo gestresst van om elke keer maar op die stomme teller te kijken of je niet toevallig je voetje iets te hard indrukt waardoor je 5 / 10 km te hard rijd...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 22:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 21:15 :
Ik weet niet wanneer ik mijn eerste bekeuring heb gekregen, maar de afgelopen 2 maanden ben ik in ieder geval 3x geflits. En dat valt mij mee over meer dan 10.000 km.
Heb er ook al ruim 10k opzitten, dus vind het opzich ook nog wel netjes
Maar ik ga niet echt ver uit de buurt hier, dat scheelt, ik weet ze hier allemaal te staan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 23:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 20:54 :
Ik ben wel van mening dat mensen die structureel wat langzamer rijden dan de maximum snelheid, dat die een verbod moeten krijgen op de linker rijbaan.
Sleurhut die 90 rijdt inhalen met 110 waar je 120 mag is dan weer iets waar volstrekt geen kritiek op mogelijk is. Het is niet voor niets een maximumsnelheid en geen minimumsnelheid. Zolang er alternatieven ontbreken en de overlast niet te extreem is moet dat gewoon kunnen.

Wat echter wel een plaag is zijn onfatsoenlijke vrachtwagenchauffeurs die caravans en hun collega's inhalen met 0,5 km/u harder, of dat nu verboden is of niet. Zeker op de A27 heb ik al een paar keer vol in de ankers gemoeten om een enorme botsing te voorkomen omdat een vrachtwagen opeens ging inhalen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 07:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2007 @ 00:26 :
Wat echter wel een plaag is zijn onfatsoenlijke vrachtwagenchauffeurs die caravans en hun collega's inhalen met 0,5 km/u harder, of dat nu verboden is of niet. Zeker op de A27 heb ik al een paar keer vol in de ankers gemoeten om een enorme botsing te voorkomen omdat een vrachtwagen opeens ging inhalen.
Erger nog, als ze het doen terwijl het helemaal niet mag. M'n vader had er laatst zo één vlak voor hem, maar hij heeft gewoon ff gas gegeven.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-08-2007 @ 13:37 :
Ik ben erg benieuwd op welk artikel uit de WVW jij bovenstaande uitspraak basseert
Ik zou zeggen, zoek het op als het je zo interesseert.

Wat boetes betreft, tot nog toe slechts 2 in 3 jaar tijd en ruim meer dan 70k km's.
Beiden voor <10km/u te hard (gecorrigeerd respectievelijk 4 en 7 km/u te hard). Daarnaast 1x staande gehouden omdat de agent "het gevoel had" dat ik met >50km/u onder een spoorbrug door reed (lastig te overziene plek), terwijl ik max. 30km/u erdoorheen reed. Bleef bij een waarschuwing gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-08-2007 @ 23:28 :
Heb er ook al ruim 10k opzitten, dus vind het opzich ook nog wel netjes
Maar ik ga niet echt ver uit de buurt hier, dat scheelt, ik weet ze hier allemaal te staan
ik heb er 33.000 km opzitten en heb alleen nog maar 3 parkeerboetes. *afkloppen*.
Ik rijd vaak op wegen waar je niet in kunt halen en je dus moet blijven hangen achter langzaam verkeer. Op de snelweg rijd ik meestal (na correctie) zo'n 10 km te hard.. Hier ben ik nog nooit voor bekeurd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Verkeer & Vervoer Te hard rijden
***ailá***
111 21-04-2007 00:44
Verkeer & Vervoer [nieuws]rijschoolhouders versus agressie
coopergirl
47 19-11-2005 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap agressie in het sociale verkeer
Ace Ventura
21 18-04-2005 16:21
De Kantine Word je met een scooter ook geflitst ?
BBEM
234 09-06-2003 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.