Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2008, 02:17
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Net ook weer als een gek gereden. Was binnen 7 minuten thuis van mn vriendin probeer elke week weer 10s sneller.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Advertentie
Oud 07-11-2008, 02:25
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik ben heel netjes geweest vandaag Mijn oma had teveel last van haar rug en wilde graag eerder terug naar huis, dus onverwachts op en neer naar Haarlem gereden. Het was gelukkig toen al niet zo druk meer. En ik hoef nou ook morgen niet meer via Haarlem naar Breda tijdens de spits, waar ik stiekem niet zo heel veel zin in had
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-11-2008, 16:49
Verwijderd
Ik zag een drempel over het hoofd... dus werd met 50 KM gelanceerd.

Naja schokbrekers zijn iig goed... Peugeot

Dus ik denk niet geslaagd....
Oud 07-11-2008, 18:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Dat had ik ook bij m'n citoen bx (je weet wel zo'n kameel ) daar kon je ook knetterhard mee over drempels, voelde je haast niks van haha. Of het er goed voor is is een 2e natuurlijk...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-11-2008, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Dat had ik ook bij m'n citoen bx (je weet wel zo'n kameel ) daar kon je ook knetterhard mee over drempels, voelde je haast niks van haha. Of het er goed voor is is een 2e natuurlijk...
Ach ja, ik heb sinds vanochtend een slordige 400 kilometer gereden, en geen mankementen gemerkt

Overigens: red bull werkt echt
Oud 08-11-2008, 02:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De reis ging vandaag naar Breda om even naar een voorstelling van Ronald Goedemondt te gaan met vrienden Ging ook weer heel netjes, ondanks de 7 kilometer file. Overigens heeft de 121 geen BX-comfort, maar hij heeft lekkere vering. Drempels zijn eigenlijk geen probleem in verhouding tot moderne superminis met wat stuggere vering.

Volgende week nog eens naar Breda, maar dan voor Herman Finkers
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 08-11-2008, 02:30
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nou, ik had weer een leuk avontuur. Enkele minuten geleden.

We kwamen terug van de nieuwe James Bond film, en een vriend had een 'nieuwe' volvo 360 (achterwiel) die ik wel even wilde zien. Direct zei hij dat we maar eens een ritje moesten maken. Daar zeg ik geen nee tegen. Dus zodoende naar een parkeerterrein om de auto enigszins op te warmen voor het driften om daarna naar een zand-parkeerterrein te vertrekken. Aldaar aangekomen flink zitten driften, zowel hij als ik. Maar omdat dit niet spannend genoeg was, en het al vrij laat was gingen we maar naar een leuk parkeerterrein om daar (leuke bochten aka parcour) te knallen. Nadat hij een tijdje was wezen driften, was het mijn beurt. Dus ik mijn stuurmanskunst geshowd. Na een tijdje kwam ik net uit een drift, en ik zag plots een auto in onze richting aankomen, ik wist het direct: politie. Dus ik reed snel weg (hun tegemoet) en ging richting het industrieterrein, voor ik de bocht nam zag ik al in m'n spiegels dat ze mij volgde. Dus ik dacht: wegwezen! Dus ik zo hard mogelijk over het industrieterrein gescheurd om zodoende op de normale weg te komen. Maar ik zag direct al dat ze plots vlak achter m'n reet zaten en dus nóg harder hadden gereden. Ik wist het direct al en voor ik het kon zeggen las ik: 'stop politie' in m'n spiegels. Naja, ik dacht: 1x artikel 5, 1x snelheidsovertreding, geen rijbewijs bij, geen papieren bij, geen dashboard, ga zo door. Goed, ik uitstappen en maakte al een vriendelijk gebaar, net als zij. De agent begon met een blaastest, natuurlijk een P van Prima. Maar...toen begon-ie over m'n snelheid. Dus ik vertellen dat ik niet eens door had dat ik zo hard reed, maar dat geloofde hij niet en dus gaf ik maar een wending naar het dashboard. Dat zag-ie niet als excuus maar aangezien hij geen hard bewijs had, gaf-ie geen boete. Toen begon-ie maar over m'n rijbewijs, die ik al sinds februari kwijt ben. Sorry agent, niet bij maar wel m'n ID. Dus laten zien: ok. Daarna nog wat staan praten - de andere agent vond het een leuke auto en ze snapte onze hele intentie ook - de auto zat volledig onder de modder...

Goed, na een leuk gesprek en ze een prettige voortzetting der dienst gewenst te hebben konden wij onze weg vervolgen. Jammer dat ik de Audi A8L 6.0 W12 niet bij had, dan hadden ze never nooit kunnen inlopen.
Oud 08-11-2008, 08:27
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ach ja, ik heb sinds vanochtend een slordige 400 kilometer gereden, en geen mankementen gemerkt

Overigens: red bull werkt echt
als het goed is moet een béétje auto lomp rijgedrag aankunnen hoor.

en ja red bull was mijn groete vriend toen ik nog wekelijks school had in eindhoven (zo'n 180km heen en 180km terug) Anders was ik nooit heel thuis gekomen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-11-2008, 09:37
Verwijderd
Citaat:
als het goed is moet een béétje auto lomp rijgedrag aankunnen hoor.

en ja red bull was mijn groete vriend toen ik nog wekelijks school had in eindhoven (zo'n 180km heen en 180km terug) Anders was ik nooit heel thuis gekomen.
Hmm, ik was anders wel blij dat ik geen bon kreeg, op een kazerne hoor je namelijk stapvoets te rijden. En ook op kazernes hebben ze éénrichtingswegen, die ik over het hoofd zag...

Misschien toch niet geslaagd gisteren
Oud 08-11-2008, 11:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat had ik ook bij m'n citoen bx (je weet wel zo'n kameel ) daar kon je ook knetterhard mee over drempels, voelde je haast niks van haha. Of het er goed voor is is een 2e natuurlijk...
Tenzij je de vering op 'sportstand' hebt staan
Inderdaag erg relaxte vering die bx-jes, jammer dat dat ook een zwak punt is van die auto's
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-11-2008, 12:43
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Tenzij je de vering op 'sportstand' hebt staan
Inderdaag erg relaxte vering die bx-jes, jammer dat dat ook een zwak punt is van die auto's
met sportstand bedoel jij autodak-was stand Op z'n laagst dus Mij is verteld dat je daar niet mee mocht rijden, heb ik ook heel braaf niet gedaan.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-11-2008, 07:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat ik gisteren niet geslaagd zou zijn. Ik moest op een t-splitsing met een grote 80km-weg linksaf, maar die 80km-weg stond helemaal vol met auto's (file ivm wegwerkzaamheden). Helaas sluiten al die mensen dan gewoon aan en laten ze het kruispunt niet leeg. Toen het groen werd, ben ik gewoon gaan rijden en heb ik m'n auto net zo lang steeds een stukje naar voren laten rollen (om te laten merken dat ik echt niet zou gaan staan wachten tot zij weg waren) tot de mensen op het kruispunt een gat gecreeerd hadden waar ik (en de auto's achter mij) doorheen konden.
Ik heb zo'n gevoel dat je dat op je examen beter niet kunt doen.
Oud 09-11-2008, 10:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee juist wel goed, ja voor je examen misschien niet ideaal. Maar je mag zeker je rechten op de weg claimen als andere mensen fout zijn
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-11-2008, 16:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
met sportstand bedoel jij autodak-was stand Op z'n laagst dus Mij is verteld dat je daar niet mee mocht rijden, heb ik ook heel braaf niet gedaan.
Zo zette ik hem altijd voor snelwegritjes, maar in de stad is het een ramp om zo te rijden. Lang niet zo relaxed meer over drempels
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-11-2008, 16:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hier is nu ook zo'n situatie maar dan op een 50 weg
Er staan gewoon stoplichten, maar door werkzaamheden is de doorstroming niet ideaal en blijft er dus vaak een lange rij staan midden op het kruispunt (sommige idioten gaan ook gewoon stilstaan op de spoorweg). Als je vanaf de zijweg komt staat dat stoplicht 1x in de 10 minuten voor max. 10 seconden op groen, maar je komt er dan dus nooit tussen omdat alle mongooltjes hun auto midden op het kruispunt stilzetten.
Ik prop hem er dan ook gewoon tussen ondanks er haaientanden mijn kant op staan, anders sta je daar de hele dag te wachten, want zo gaat het de hele dag door
Het is inderdaad hun fout, als je niet door kunt rijden moet je voor het stoplicht wachten tot het kruispunt vrij is en je dat wel kunt doen.
Ik kreeg vandaag overigens wel een middelvinger toen ik dat deed. Ik deed het niet heel netjes, maar ik zie het verder niet als mijn probleem dat iemand anders niet kan inschatten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-11-2008, 17:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan lijkt mij dat er een normale wisselwerking van kracht is, net als invoegen met files op de snelweg. Je moet alleen niets forceren, maar als je gewoon aanrijdt en dus zo aangeeft er tussen te willen zullen er vast wel mensen zijn die je er tussen willen laten. Ik doe dat in ieder geval wel vrij makkelijk, ook als ik op een voorrangsweg rijd

Ik vertrek straks om even op en neer te rijden naar Noisiel (Parijs), even een pakketje afleveren voor het koeriersbedrijf
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-11-2008, 18:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
'even'
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-11-2008, 18:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-11-2008, 18:41
Lauwie101
Lauwie101 is offline
ik zou ut niet weten. Naar A'dam op en neer, betwijfel of ik echt geslaagd zou zijn. Denk het niet eigenlijk.
Oud 09-11-2008, 19:18
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
'even'
Ach, als het rond ring Parijs rustig is kan het wel in 2,5uur hoor.

Ik ben vandaag geslaagd. Heb het maar een keer rustig aan gedaan, ik had niet echt zin om door te rijden, dan is adaptive cc toch wel fijn.
Oud 09-11-2008, 20:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eh, het is vanaf hier 650 km... Dat zou een gemiddelde van 260 km/u zijn Ik moet nog eerst heel Nederland door. Maar zelfs als dat haalbaar was (ik zou er rond de ochtendspits moeten zijn), is dat niet erg verstandig denk ik. Ik mag blij zijn dat ik de Picasso van mijn (nu op vakantie zijnde) ouders mee mag ipv de Berlingo van de zaak. Nu heb ik tenminste nog cruise control en vooral nog een béétje vermogen. Die Berlingo wil namelijk feitelijk niet harder dan 130
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-11-2008, 21:00
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nou, ik had weer een leuk avontuur. Enkele minuten geleden.

We kwamen terug van de nieuwe James Bond film, en een vriend had een 'nieuwe' volvo 360 (achterwiel) die ik wel even wilde zien. Direct zei hij dat we maar eens een ritje moesten maken. Daar zeg ik geen nee tegen. Dus zodoende naar een parkeerterrein om de auto enigszins op te warmen voor het driften om daarna naar een zand-parkeerterrein te vertrekken. Aldaar aangekomen flink zitten driften, zowel hij als ik. Maar omdat dit niet spannend genoeg was, en het al vrij laat was gingen we maar naar een leuk parkeerterrein om daar (leuke bochten aka parcour) te knallen. Nadat hij een tijdje was wezen driften, was het mijn beurt. Dus ik mijn stuurmanskunst geshowd. Na een tijdje kwam ik net uit een drift, en ik zag plots een auto in onze richting aankomen, ik wist het direct: politie. Dus ik reed snel weg (hun tegemoet) en ging richting het industrieterrein, voor ik de bocht nam zag ik al in m'n spiegels dat ze mij volgde. Dus ik dacht: wegwezen! Dus ik zo hard mogelijk over het industrieterrein gescheurd om zodoende op de normale weg te komen. Maar ik zag direct al dat ze plots vlak achter m'n reet zaten en dus nóg harder hadden gereden. Ik wist het direct al en voor ik het kon zeggen las ik: 'stop politie' in m'n spiegels. Naja, ik dacht: 1x artikel 5, 1x snelheidsovertreding, geen rijbewijs bij, geen papieren bij, geen dashboard, ga zo door. Goed, ik uitstappen en maakte al een vriendelijk gebaar, net als zij. De agent begon met een blaastest, natuurlijk een P van Prima. Maar...toen begon-ie over m'n snelheid. Dus ik vertellen dat ik niet eens door had dat ik zo hard reed, maar dat geloofde hij niet en dus gaf ik maar een wending naar het dashboard. Dat zag-ie niet als excuus maar aangezien hij geen hard bewijs had, gaf-ie geen boete. Toen begon-ie maar over m'n rijbewijs, die ik al sinds februari kwijt ben. Sorry agent, niet bij maar wel m'n ID. Dus laten zien: ok. Daarna nog wat staan praten - de andere agent vond het een leuke auto en ze snapte onze hele intentie ook - de auto zat volledig onder de modder...

Goed, na een leuk gesprek en ze een prettige voortzetting der dienst gewenst te hebben konden wij onze weg vervolgen. Jammer dat ik de Audi A8L 6.0 W12 niet bij had, dan hadden ze never nooit kunnen inlopen.
Heb je wel geluk gehad dan. Ze kunnen je voertuig innemen als ze je rijbewijs niet kunnen invorderen terwijl ze het op basis van de wet wel kunnen. Die geven ze weer terug zodra jij je rijbewijs hebt ingeleverd
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 09-11-2008, 22:19
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Eh, het is vanaf hier 650 km... Dat zou een gemiddelde van 260 km/u zijn Ik moet nog eerst heel Nederland door. Maar zelfs als dat haalbaar was (ik zou er rond de ochtendspits moeten zijn), is dat niet erg verstandig denk ik. Ik mag blij zijn dat ik de Picasso van mijn (nu op vakantie zijnde) ouders mee mag ipv de Berlingo van de zaak. Nu heb ik tenminste nog cruise control en vooral nog een béétje vermogen. Die Berlingo wil namelijk feitelijk niet harder dan 130
Ah, vanaf mij vandaan is het zon 420km.

Citaat:
Heb je wel geluk gehad dan. Ze kunnen je voertuig innemen als ze je rijbewijs niet kunnen invorderen terwijl ze het op basis van de wet wel kunnen. Die geven ze weer terug zodra jij je rijbewijs hebt ingeleverd
Ze wilden mijn rijbewijs niet invorderen, al hadden ze daar eig. alle recht toe. Daarbij heb ik geen rijbewijs meer sinds februari (verloren), ik heb wel aangifte gedaan maar nog geen nieuwe gehaald.
Oud 10-11-2008, 17:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik ben best wel moe
Gistermiddag ben ik pas om 13:30 opgestaan, Picasso opgehaald en daarna de pakketten (in koelboxen) en de nodige uitleg. Toen tot 01:00 gewacht en vertrokken naar Noisiel (Nestlé fabriek). Onderweg maar één keer gestopt; pas na ruim 500 km was het heel even mooi geweest en moest ik even wat anders dan de weg zien. Om 07:00 was ik er, alleen weigert iedereen er Engels te spreken, brabbelen gewoon door in het Frans terwijl ik alleen wat basiszinnetjes heb opgeschreven. Met veel pijn en moeite de pakketten af kunnen leveren en om 07:45 begon de terugweg. Rond een uur of 10 nog eens gestopt, moest toen echt even wat slapen maar meer dan een half uur kwam er niet van. Bleek gelukkig voldoende te zijn Om 15:00 en met 1350 km meer op de teller was ik thuis, en daarna maar besloten de koelboxen en papieren gelijk terug te brengen en af te ronden. En al die tijd keurig aan de snelheid gehouden en geen rare dingen gedaan, al is het na 12 uur in de auto te hebben gezetten wel weer even mooi geweest voor vandaag
Alleen, ik ben ben best wel moe maar ik kan gewoon niet in slaap komen nu
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 10-11-2008, 18:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Op zich heb ik vandaag netjes gereden, maar ik denk dat ik toch niet geslaagd zou zijn i.v.m. twijfelgedrag.
Ik was op weg naar een sollicitatiegesprek en kwam terecht in een file. Heb me daar helemaal op zitten vreten natuurlijk en tig keer aanstalte gemaakt om eruit te gaan (de file was op de afrit en was letterlijk stilstaand verkeer) en dan toch maar weer ingevoegd. Nou ja, dat vindt een examinator meestal niet zo leuk.
Maar verder geen gekke toeren uitgehaald, want hoewel ik twijfelde over de vluchtstrook benutten, zag ik zelf ook wel in dat de politie een sollicitatiegesprek daar geen goed excuus voor vindt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-11-2008, 19:30
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Gister niet Naja ging opzich wel netjes maar ik stond links voorgesorteerd voor zo'n turborotonde en toen nam ik inene de buitenbaan Snap nog steeds niet hoe of waarom ik het deed maarja
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 12-11-2008, 18:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, lange dag gehad, wilde snel naar huis.
Regelmatig (bijna constant) piepende bandjes, te hard gereden en door rood gereden...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-11-2008, 19:37
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nee, lange dag gehad, wilde snel naar huis.
Regelmatig (bijna constant) piepende bandjes, te hard gereden en door rood gereden...
Lekker gevaarlijk...
Oud 12-11-2008, 20:36
Verwijderd
De komende week zal ik niet slagen, want ik mag niet rijden ivm hechtingen in m'n voet
En tja, door rood rijden is dan weer zoiets wat je eigenlijk écht niet moet doen, maar het ene rood is het andere niet
Oud 12-11-2008, 22:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Uhm, als het nat is op het industrieterrein geeft dat weer een heel nieuwe dimensie aan het creatief door de bocht gaan, damn dat was leuk
maar dan slaag je best wel niet.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 13-11-2008, 10:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En tja, door rood rijden is dan weer zoiets wat je eigenlijk écht niet moet doen, maar het ene rood is het andere niet
Het ging net van oranje naar rood, maar ik reed te hard om het nog aan te kunnen remmen, daarbij was er verder niemand op dat kruispunt. Maar rood = rood
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-11-2008, 19:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag wel, gisteren denk ik van niet i.v.m. een beetje hard rijden (al zou dat nog best meegevallen kunnen hebben, mijn km-teller heeft een behoorlijke afwijking). Maar bij alle bijzondere situaties die ik tegenkwam, heb ik me gisteren wel van mijn beste kant laten zien.
Oud 13-11-2008, 21:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, maar niet om m'n rijstijl want heb wel netjes gereden. Ik zat wel op alles en iedereen te vloeken omdat het niet snel genoeg ging. Dat waarderen ze ook niet zo bij het cbr denk ik
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-11-2008, 22:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja. Keurig gereden en geen fouten gemaakt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-11-2008, 23:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Op een constant iets te hoog (5-10km op de teller) tempo na niks geks gedaan en me netjes aan alle andere regels gehouden.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-11-2008, 20:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, ik kwam door een bekende bocht en die móet gewoon met piepende banden/glijdend genomen worden
Behalve die bocht wel keurig gereden.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2008, 20:41
Verwijderd
Vandaag niet gereden, gisteren wel en toen was ik denk ik wel geslaagd, maar wel met de opmerking dat ik soms wat beter moet letten op mn volgafstand
Maar goed, ik ben nou eenmaal niet Koning Afstandhouden
Oud 20-11-2008, 20:59
Verwijderd
Wel geslaagd denk ik. Met de files van vandaag ook bijna geen mogelijkheid gehad om te hard te rijden.
Oud 20-11-2008, 21:25
Verwijderd
Vast niet. Bijna een scooter aangereden die hard over het fietspad van de rotonde reed. Dat mogen ze ook niet doen.
Oud 20-11-2008, 21:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vast niet. Bijna een scooter aangereden die hard over het fietspad van de rotonde reed. Dat mogen ze ook niet doen.
Scooters en rotondes, geen goede combinatie inderdaad.
Heb zelf ook vaak in de ankers gemoeten omdat er zo'n kutscooter voorbij kwam racen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2008, 21:47
Verwijderd
Mja, ze zouden wat dat betreft daar zeker strenger op mogen controleren. Sowieso doen erg veel scooterrijders in mijn beleving ook erg vaak gewoon achterlijke dingen. Ik had er laatst nog een die bij me zat te bumperkleven (en ik reed al 80km/u...). Die jongen snapt echt niet dat als ik een noodstop maak, hij dan gewoon het gras gaat liggen voeden...
Oud 20-11-2008, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja, ze zouden wat dat betreft daar zeker strenger op mogen controleren. Sowieso doen erg veel scooterrijders in mijn beleving ook erg vaak gewoon achterlijke dingen. Ik had er laatst nog een die bij me zat te bumperkleven (en ik reed al 80km/u...). Die jongen snapt echt niet dat als ik een noodstop maak, hij dan gewoon het gras gaat liggen voeden...
Ja, totaal mee eens.
Ik was ook zeker niet een goede bestuurder toen ik nog op scooters/brommers reed Maar ik zag toen ook totaal het gevaar niet.
Pas als je in een auto zit zie je hoe kut het is als iemand fietst zonder licht, of als scooterrijders van die domme dingen uithalen.
Ben ook wel blij dat ze een praktijkexamen hebben voor het brommerrijbewijs, al denk ik niet dat dat veel zal helpen. De meeste 16 jarigen hebben het verkeersinzicht gewoon niet wat ze eigenlijk wel nodig zouden hebben op een brommer.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2008, 21:53
Verwijderd
Mja, wat dat betreft zou het een prima idee zijn als dat praktijkexamen er ook daadwerkelijk eens een keer doorgevoerd wordt. Er is nu al 2 jaar sprake van dat het er zou komen, maar ondertussen kun je nog steeds gewoon je theorie halen en dat was het dan.
Vanuit een milieu-oogpunt zou het echter sowieso verstandiger zijn om de leeftijdsgrens op te schroeven naar 18 jaar. Scooters zijn vele malen vervuilender dan de gemiddelde auto en als je leeftijdsgrens omhoog gooit, scheelt dat dus ook weer voor het milieu
Oud 20-11-2008, 21:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben sowieso wel voor een verhoging van de leeftijd van het brommerrijbewijs naar 17 of 18. Misschien nog wel een verhoging van de leeftijd voor het auto/motor rijbewijs ook
Maargoed, dat is makkelijk praten als je nu alweer boven die grens zit, als ik nog 18 zou zijn zou ik totaal niet voor zo'n verhoging zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2008, 22:05
Verwijderd
Och, ik heb daar nooit zo'n problemen mee gehad. In ieder geval voor wat betreft het brommer/scooterdeel dan. Autorijbewijs zit gewoon goed in elkaar, het verhogen van de minimumleeftijd heeft wat dat betreft volgens mij niet zo heel veel zin. Voor m.n. scooters zou het zeker wel zin hebben, denk ik. Al was het maar omdat je dan minder "stoere" jongens hebt die op hun opgefokte scootertje 100+km/u rijden.
Oud 20-11-2008, 22:15
PV
PV is offline
Citaat:
Vanuit een milieu-oogpunt zou het echter sowieso verstandiger zijn om de leeftijdsgrens op te schroeven naar 18 jaar. Scooters zijn vele malen vervuilender dan de gemiddelde auto en als je leeftijdsgrens omhoog gooit, scheelt dat dus ook weer voor het milieu
Maar als 16-jarige is het erg fijn dat je ook eens ergens heen kunt (verder weg) zonder dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer of je ouders.
Oud 20-11-2008, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Maar als 16-jarige is het erg fijn dat je ook eens ergens heen kunt (verder weg) zonder dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer of je ouders.
Ben ik met je eens, maar de huidige manier waarop iemand een scooter mag besturen is gewoon onvoldoende imo. Er moet op z'n minst een praktijkexamen zijn, het liefst gecombineerd met praktijklessen, zodat die jongelui zich beseffen dat het verkeer geen spelletje is.
Het maakt me niets uit dat iemand zichzelf wil doodrijden, maar het liefst hou ik daar geen trauma aan over
Oud 20-11-2008, 22:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Misschien ook zelf eens in een auto-simulator laten rijden, waarbij ze mensen zonder licht tegenkomen en te hard rijdende scooters e.d.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-11-2008, 23:15
Verwijderd
Nou ja, voor ik m'n rijbewijs had, fietste ik ook regelmatig zonder licht als het weer eens stuk was, 'want ik zie de anderen toch wel'. Dat heb ik toen ook wel gauw afgeleerd.
Oud 20-11-2008, 23:17
Verwijderd
Dat deed ik eigenlijk vrijwel nooit Wat dat betreft was ik me er altijd wel van bewust, maar het 's avonds geschept worden door een automobilist met net een glaasje wijn teveel op zal daar ook aan bijgedragen hebben (ik had toen trouwens ook m'n lichten aan.)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #3
Verwijderd
500 21-05-2009 12:15
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag zijn geslaagd? #2
MTpower
4 23-10-2008 22:06
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie daten met een goede vriendin van je
Justahboy
2 11-07-2003 21:00
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.