Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 09:07
Verwijderd
Dan kijk je echt niet goed genoeg, je kunt toch ook wel zien hoe druk het is en of het gaat passen of niet? Echt, zo moeilijk is het niet en nogmaals het is geen kwestie van "als het verkeer hen de ruimte niet geeft", maar eerder van het zelf scheppen van ruimte doordat je voldoende snelheid maakt en gewoon duidelijk aangeeft dat je er tussen gaat. Ik heb nog nooit - zelfs met de Micra - gehad dat ik niet kon invoegen.

Ik zeg toch ook 'moet kunnen halen' en ik heb het niet specifiek over jouw auto, maar over alle moderne auto's in het algemeen. Daarnaast moet je gewoon echt je auto planken als je een kleine motor hebt en niet bang zijn om gewoon 5 of 6000 toeren per minuut te draaien, dan kom je ergens Ook wel handig is het om de invoegstrook gewoon echt volledig uit te rijden en dus niet voortijdig in te gaan voegen, want dan haal je idd niet de 100km/u, simpelweg omdat je niet genoeg tijd neemt.
Advertentie
Oud 28-05-2009, 09:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je leest niet, ik zeg toch dat ik dat allemaal doe?! Ik vind het irritant worden dat je het steeds beter weet, terwijl ik het met mijn auto echt niet voor elkaar krijg. Dan heb jij vast in een super 1.0 auto gereden, maar de mijne is dat dan niet.
En ja, ik blijf vinden dat zo'n automobilist niet sociaal is als hij mij er niet tussen laat terwijl de linkerbaan vrij is. Dan vind ik dat je slecht verkeersinzicht hebt. Want tuurlijk, ik kan gaan stoppen omdat hij mij er niet tussen laat (en nogmaals er is verder geen ruimte, dus dat creëeren van ruimte is bullshit in deze situatie!), maar die automobilist werkt daarmee mee aan een erg gevaarlijke verkeerssituatie die anders was geweest als hij gewoon even opzij was gegaan.

En bij Zevenhuizen kunnen die mensen dat niet aan zien komen, want ze komen uit een bocht en hebben dus geen zicht. En vervolgens is de invoegstrook mega kort, dus ze moeten hem na die bocht er gelijk tussen kunnen gooien.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-05-2009, 10:26
Verwijderd
Nee, het was geen super 1.0, gewoon een oude, antieke 1.2 met 45pk ofzo Het is jammer dat die nu op de sloop staat, anders had je er wel even in mogen rijden. Wedden dat je daarna je auto echt supersnel had gevonden
Ik zal wel eens kijken of ik geen Picantootje mee kan krijgen ergens om even de snelweg mee op te kachelen. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd

Dat is ook niet zo sociaal, dat ben ik ook wel met je eens, maar die ander doet niks verkeerd op dat moment. De enige die op dat moment een gevaarlijke situatie creëert is degene die dan toch probeert in te voegen waar dat niet kan.
Dat de situatie anders was geweest wanneer iemand opzij zou zijn gegaan is irrelevant, want de situatie was ook anders geweest wanneer degene die in wil voegen meer of minder gas zou hebben gegeven of een andere auto had gehad of wanneer het ander weer zou zijn geweest.

Ik heb die aansluiting ff opgezocht en dat is idd niet echt subtiel gedaan door degene die dat heeft bedacht Maar goed, zal wel te maken hebben met de brug die daarna komt. Zo te zien hebben ze niet bedacht dat het handig zou zijn om die brug wat breder te maken zodat invoegen makkelijker gaat
Oud 28-05-2009, 15:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Loop je te slepen met een krat bier, dan wordt je op het zebrapad op de parkeersplaats bijna van je sokken gereden. Roept iets naar die doos. Dan loop je op de uitritconstructie, precies diezelfde doos rost er weer voor langs terwijl het een uitrit is. Dan draai ik de hoek om de tweede uitritconstructie op, en drie keer raden wie ondanks oogcontact vol op me inreed? Juist ja, diezelfde.

Nou ja, toen kon ik het 'helaas niet meer ontwijken', en maar even de krat bier vol in de zijdeur gezet. Zelfs het recht op eigen domheid zit een einde aan.

Doos stapt, na driemaal me afgesneden te hebben, uit, eerste opmerking is waarom ik dat doe terwijl ze daar voorrang zou hebben... Verkeerskennis fail. Maar goed, achteraf snapte ze tenminste wel wat een zebrapad en een uitritconstructie is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-05-2009, 16:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Over het invoegen: ik geef mensen enkel in hoge uitzondering de ruimte om in te voegen. Als het erg druk is wil ik nog wel eens gas loslaten/bijgeven om meer ruimte te maken, maar meer ook niet. Mensen moeten maar eens fatsoenlijk vooruit kijken. Wanneer iemand z'n auto er met 60/70 voor gooit wil ik hem nog wel eens een beetje gaan treiteren/bang maken (net doen of je aan je radio zit te prutsen en er vervolgens met 130 op in blijven rijden). Dan kunnen ze ineens wél het gaspedaal vinden
En bij invoegen is het zaak vooruit te kijken en eigenlijk voordat je op snelheid komt al te weten waar je hem in gaat voegen, kwestie van je auto kennen. Het is ook handig om een punt te hebben waar je op af kunt rijden.

Maargoed, OT
Vandaag was het duidelijk een vrachtwagenchauffeur met (ik denk) haast. Kwam eerst door rood rijden met een gangetje of 80/90 waar 50 is toegestaan. Vervolgens rij ik achter hem aan een 80 weg op waar hij gruwelijk zat te bumperkleven, op sommige momenten dacht ik dat hij de auto voor hem echt raakte. Gozer zat ook constant te slingeren (net doen of hij in wilde halen). Belachelijk gevaarlijk op zo'n drukke weg waar mensen vaak op de rem moeten omdat mensen afslaan (zie eerdere post van mij ).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-05-2009, 16:12
Verwijderd
Voor vandaag was dat een hoogbejaarde man die met +1 km verschil ons inhaalde, en vervolgens voor ons op de rem trapte, weer naar links slingerde en daar de eerst komende 10 kilometer bleef rijden, op ong 110 p/u.... Levensgevaarlijk...
Oud 28-05-2009, 17:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het vandaag bijgehouden
2 vluchtstroken die allebei extra lang zijn, dus niet echt een goed beeld. De één loopt omlaag, de ander heuveltje op.
Die naar boven voegde ik in met 96 km/u, die naar beneden met 105 km/u.
Dat waren dus wel extra lange vluchtstroken, laat staan bij normale.
Ik heb hoge toeren gemaakt en ik heb de vluchtstrook helemaal uitgereden.

120 gaat hem dus écht écht écht niet worden. Puh


OT: vandaag kwam ik een spookrijdende traktor tegen midden op een zéér druk kruispunt waar de stoplichten ook nog eens niet werkten. Damn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-05-2009, 17:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
120 is ook niet nodig om in te voegen, maar toch wel minimaal 90/100
Je hebt er figuren bij die hem met 50km/h al de snelweg opgooien
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 29-05-2009, 00:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
iemand die maar geen baan kon kiezen op de snelweg en dus maar gewoon op beide banen bleef rijden .... met 90
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 29-05-2009, 11:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Haha dat is kut
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-05-2009, 12:33
Verwijderd
Ik geef, als het wat drukker is maar op de linkerbaan nog wel plek is, bijna altijd ruimte aan invoegende mensen. Kleine moeite. Bij vrachtauto's doe ik het bijna altijd, is voor hen handiger, en anders moet je er toch erna weer omheen.

Nu ik er zo over nagedacht heb, bedenk ik me dat ik inderdaad wel eens gezien heb dat een vrachtauto een stuk vluchtstrook meepikte om te kunnen invoegen. Vraag me af hoe die dat dan doen op zo'n ultrakorte invoegstrook waar Balance' 1.0 het maar tot 80 haalt. Misschien maken ze als kolos wat meer indruk, dat mensen wat meer ruimte willen geven.
Oud 29-05-2009, 14:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
voor vrachtwagens heb ik een enorm ontzag moet ik zeggen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 29-05-2009, 15:49
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Van vrachtwagens word je enorm simpel, zeker als ze gaan inhalen op een tweebaans! Zou landelijk verboden moeten zijn, altijd.
Oud 29-05-2009, 17:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vrachtwagens gooien hem er daar gewoon voor hppa
Knipper aan en gaan. Geen automobilist die dan koppig rechts blijft rijden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-05-2009, 17:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
de enige reden dat dat ontzag er ook is is omdat ik te bang ben geplet te worden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 29-05-2009, 17:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Exact


De grootste wegpiraat van vandaag was een suïcidale man van een jaar of 50. Hij stak zonder te kijken een rotonde over met zijn fiets, tegen het verkeer in.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-05-2009, 23:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Of mensen vergeten te spiegelen, of het was een ram-KIET-dag. Vandaag tot twee keer toe (beide keren op de A28 tussen Hoogeveen en Assen, één keer op de heen- en één keer op de terugweg) heb ik vol in de ankers gemoeten om een aanrijding te voorkomen omdat er iemand naar links kwam terwijl ik al op die plek reed Oké, die Picasso heeft een korte neus, maar hij hoeft niet nóg korter...

De eerste keer wil ik nog vergeven, het was een VW-busje en ik wil de bestuurster het voordeel van de twijfel gunnen en zeggen dat ik wellicht in haar dooie hoek zat. Al had ze daar dan meer rekening mee moeten houden. Als ze vlotter opzij was gegaan dan had ze me wel geraakt, want ze gebruikte haar richtingaanwijzer ook niet en dan had ik gewoon de tijd niet meer gehad om te reageren.
De tweede keer was het een Twingo die bijna direct na het invoegen naar de linkerbaan wilde om in te halen - waar ik net mee bezig was. Die heeft gewoon niet (goed) gekeken. Maar daar had ik het nog wel van kunnen winnen

Wat ook niet helpt is dan mijn vader die naast mij zit en loze kreten/waarschuwingen gaat lopen schreeuwen. Sterker nog, daar ga ik dan door twijfelen en daar zit ik niet echt op te wachten dan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 29-05-2009, 23:35
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Geen wegpiraat gezien vandaag! Weliswaar zelf ook maar 'n km of 7 gedaan met de wagen, maar goed.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 31-05-2009, 22:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gisteren een gefrustreerde doos in een clio op een knooppunt. Ik weet dat er wegwerkzaamheden waren waarbij de maximumsnelheid 90 was. En ik weet dat dat nogal langzaam leek, aangezien van die wegwerkzaamheden niets te zien was. Ook weet ik dat de auto met aanhanger voor mij netjes 90 reed, en dat er maar 1 rijstrook was. En dat die doos te veel haast had om daarop te wachten weet ik ook. Maar om dan op het moment dat de invoegstrook in beeld komt mij snel links af te snijden van achteren (over de doorgetrokken streep) terwijl ik gewoon direct in had willen voegen en braaf mijn knipper aan had was niet bepaald nodig. De HOER!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-06-2009, 11:42
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
120 is ook niet nodig om in te voegen, maar toch wel minimaal 90/100
Je hebt er figuren bij die hem met 50km/h al de snelweg opgooien
Argh, ik heb daar zó'n ontzettende hekel aan. Ik schuif hem als daar genoeg tussenruimte voor is dan ook in 1x naar de linkerrijstrook en knal naar de 140.

Als motorrijder moet je je eerder zorgen maken over eventuele flitspalen halverwege een invoegstrook dan het niet op snelheid komen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 01-06-2009, 14:55
Verwijderd
Met een auto met fatsoenlijke motor hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. Maar goed, ik heb al eerder gezegd dat eigenlijk iedere auto de 100 - 120 wel moet kunnen halen als je maar trapt

Grootste wegpiraat van vandaag is tot op heden een klein 205je dat zo dicht achter een Twingo zat dat ik me eerst serieus afvroeg of het ding gesleept werd Nu reed die Twingo ook wel erg precies de max. snelheid, maar dan nog is dat geen reden om te gaan kleven.
Oud 01-06-2009, 16:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik snap echt niet wat jullie tegen "precies de maximum snelheid" hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-06-2009, 16:59
Verwijderd
Het merendeel van de voertuigen op de weg heeft een afwijking op de snelheidsmeter. Het probleem met 'precies de maximumsnelheid rijden' is dat mensen zich niet bewust zijn van de grootte van de afwijking en dus precies 50 rijden op de teller, terwijl dit in werkelijkheid dus 45km/u is. Dat is gewoon vervelend.
Wanneer iemand gewoon 50km/u rijdt (dus gecorrigeerd met afwijking) dan heb ik daar echt geen probleem mee. Zelf rijd ik ook de maximumsnelheid, gecorrigeerd voor afwijking en als mensen dan gaan kleven, dan verlaag ik gewoon de snelheid naar de maximumsnelheid op de snelheidsmeter
Overigens is dat dan alleen het geval op de teller van m'n moeders auto, aangezien mijn vaders auto geen afwijking heeft.
Oud 01-06-2009, 17:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, maar zelfs als je niet kunt inhalen, dan is niet iedereen zich bewust van de afwijking van zijn teller. En als wel, dan kun je nog steeds niet met zekerheid zeggen waarom iemand langzamer besluit te rijden. Even vervelend is het misschien wel, maar om dan te gaan kleven (wat ik vaak lees) vind ik een belachelijke reactie.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-06-2009, 18:43
Verwijderd
Ik zeg toch juist dat het vervelend is dat mensen zich niet bewust zijn van de afwijking en dientengevolge ook langzamer rijden dan toegestaan? Ik snap prima dat mensen dan gaan kleven, maar dat betekent niet dat ik het goedkeur dat die mensen dan kleven.
En ach, als je kunt inhalen, is er geen reden om te kleven. Dan plank je er gewoon voorbij, dat lijkt me logisch
Oud 01-06-2009, 18:51
PV
PV is offline
Dat gecorrigeerd met afwijking rijden vind ik echt onzin. En dan bij elke nieuwe max snelheid weer opnieuw berekenen hoe hard je nu mag zonder dat je een boete oploopt zeker.
Bovendien, hoe kun je nu met 100% zekerheid zeggen hoe hard je rijdt. Het apparaat waar je dat mee meet kan óók best een afwijking hebben.
Ik vind het ergens wel humor dat het voor sommige mensen zo moeilijk is zich aan bepaalde regels te houden.
Oud 01-06-2009, 21:28
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik zag van het weekend rond een uur of 1 een persoon door de stad scheuren die meerdere malen door rood ging (eenmaal zelfs bijna een auto ramde die van rechts kwam). Niet alleen dat, ze bleef ook continu aan de linkerkant rijden (waardoor ik er rechts voorbij moest) en bij de stoplichten remde ik dan af voor het rode licht wat zij eerst ook deed. Maar na twee keer ging ze plots continu door het rode licht - ik heb het d'r zeker vier keer zien doen.
Oud 01-06-2009, 22:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die van gisteren was iig deze

Ben ook maar niet de Ring op geweest, het was niet te doen qua drukte. Het was gewoon een vicieuze cirkel: baansluiting, drukte/file bij de ingang (het stond in alle richtingen gewoon honderden meters muurvast), drukte op de baan, meer ongelukken, baansluiting.
Wel een beetje jammer natuurlijk, het ligt niet echt naast de deur om meteen weer even te gaan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 02-06-2009, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Dat gecorrigeerd met afwijking rijden vind ik echt onzin. En dan bij elke nieuwe max snelheid weer opnieuw berekenen hoe hard je nu mag zonder dat je een boete oploopt zeker.
Bovendien, hoe kun je nu met 100% zekerheid zeggen hoe hard je rijdt. Het apparaat waar je dat mee meet kan óók best een afwijking hebben.
Ik vind het ergens wel humor dat het voor sommige mensen zo moeilijk is zich aan bepaalde regels te houden.
Waarom zou je dat opnieuw uit moeten rekenen? Dat weet je wel wanneer je gewoon een keer rond gaat rijden met je navigatie erbij. Probleem opgelost
Niet, daarom flitst de politie ook pas vanaf Vmax+6km/u. Het is dus enigszins overbodig om krampachtig 50km/u op je tellertje te gaan rijden, want je hebt gewoon enige speling.
Het is een andere interpretatie van de regels. Dat ik me niet houd aan jouw interpretatie van de regels, wil niet zeggen dat ik me niet aan de regels hou zoals die letterlijk op papier staan
Oud 02-06-2009, 11:26
PV
PV is offline
Citaat:
Waarom zou je dat opnieuw uit moeten rekenen? Dat weet je wel wanneer je gewoon een keer rond gaat rijden met je navigatie erbij. Probleem opgelost
Niet, daarom flitst de politie ook pas vanaf Vmax+6km/u. Het is dus enigszins overbodig om krampachtig 50km/u op je tellertje te gaan rijden, want je hebt gewoon enige speling.
Het is een andere interpretatie van de regels. Dat ik me niet houd aan jouw interpretatie van de regels, wil niet zeggen dat ik me niet aan de regels hou zoals die letterlijk op papier staan
Wie zegt dat dat navigatiesysteem 100% betrouwbaar is?
Niks krampachtigs aan 50 km/u, dat is veel makkelijker in de gaten te houden op je teller dan 56 of 57, daar kun je je moeilijker op richten. Dat je een keer 51/52/53 rijdt is dan niet erg (want dan krijg je dus volgens jou geen bekeuring), maar als je net precies rond de snelheid gaat rijden waarop je net niet/net wel een bekeuring op kan lopen, lijkt me dát veel gevaarlijker, voor het verkeer en voor je portemonnee.
Oud 02-06-2009, 11:39
Verwijderd
God, wat een dooddoener. Niks is 100% betrouwbaar, dat kán ook niet en dat is ook dé reden dat de politie ook niet al flitst bij 51km/u.
Daarbij, jij vindt dat moeilijker, ik niet. Nou zal dat vast ook wel komen doordat ik zowel een digitale als analoge teller heb, waarbij de digitale teller voor de cruise control geldt. Het is dus helemaal niet moeilijker of gevaarlijker om 54km/u te rijden. Noch voor het verkeer, noch voor mijn portemonnee. Ik rijd immers de gehele weg 54km/u en geen 57, 55, 56 of 59 ofzo, maar gewoon 54km/u. Dit komt dus uit op 50km/u wanneer je de correctie er af haalt die de politie hanteert.
Daarnaast, als ik op mijn teller exact 50km/u ga rijden, rijd ik ook écht 50km/u. Er zijn meer dan genoeg mensen die dan 42 - 45km/u rijden. Volgens die mensen rij ik dus chronisch te hard, terwijl het feitelijk zo is dat die mensen chronisch niet hard genoeg rijden.
Oud 02-06-2009, 12:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat een onzin om je daar überhaupt over op te winden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 02-06-2009, 13:53
Verwijderd
Ach, beter rijdt iedereen gewoon daadwerkelijk 50, maar als je enigszins haast hebt en vastzit achter Slome Jachthond BV, dan is het echt wel irritant
Als iemand gewoon de maximumsnelheid rijdt, ga ik écht niet kleven of seinen of wat dan ook, maar als ze te langzaam rijden, dan ga ik wel met de xenon in de spiegels rijden. Dat helpt, want mensen gaan dan toch wat meer gas geven
Oud 02-06-2009, 14:15
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Wie zegt dat dat navigatiesysteem 100% betrouwbaar is?
Niks krampachtigs aan 50 km/u, dat is veel makkelijker in de gaten te houden op je teller dan 56 of 57, daar kun je je moeilijker op richten. Dat je een keer 51/52/53 rijdt is dan niet erg (want dan krijg je dus volgens jou geen bekeuring), maar als je net precies rond de snelheid gaat rijden waarop je net niet/net wel een bekeuring op kan lopen, lijkt me dát veel gevaarlijker, voor het verkeer en voor je portemonnee.
Serieus, doe niet zo krampachtig. Je kunt zonder problemen net onder de 60km/h op je teller rijden zonder bekeuring binnen te krijgen...
In theorie heb je een afwijking van zo'n 3km/h op die snelheid, ze flitsen pas bij +7km/h. Dus in theorie zou je 59km/h moeten rijden (net onder de 60km/h op je teller dus). Overigens is je GPS een stuk betrouwbaarder dan je teller.
Oud 02-06-2009, 21:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Laatst werd het bij wegmisbruikers gevraagd aan mister flitspaal himself. Die vent gaf aan dat de navigatiesystemen doorgaans wél betrouwbaar zijn. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat hij bij slecht ontvangst wellicht de snelheid van een paar seconden terug door kan geven.

Maar goed, als jij 56 rijdt en hij geeft 50 aan, dan mag je er dus vanuit gaan dat het klopt. Als je gas bij geeft en die 50 verandert niet, dan kun je aan dat ontvangst stukje gaan denken. Maar allereerst zal dat niet vaak voorkomen tenzij je in verafgelegen stukken rijdt. En ten tweede heb je toch zeker zelf ook wel door dat je gas bij gaf.


Ik rij altijd op mijn kilometerafwijking (56 - 89 - 129) en vindt dat eigenlijk net zo makkelijk bij te houden als 50 - 80 - 120. Ik erger me echter niet als mensen níet de afwijking in acht nemen. Ik snap dat zij het zekere voor het onzekere nemen óf dat ze niet weten wat hun afwijking is. Ik erger me wél als mensen er dan nog 10km/u extra onder gaan zitten, waardoor ze bij 80 maar 70 rijden op hun teller en in werkelijkheid dus rond de 63...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-06-2009, 21:35
Verwijderd
Bij dat soort figuren knal ik er gewoon voorbij zodra het kan
Oud 02-06-2009, 22:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij dat soort figuren knal ik er gewoon voorbij zodra het kan
Maar bij tegenliggers wordt het toch lastiger en begint het ergeren
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-06-2009, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Maar bij tegenliggers wordt het toch lastiger en begint het ergeren
Nee hoor, dan ga ik zoals al gezegd, met de xenon in de buitenspiegels rijden. Mensen houden daar niet van en gaan dan toch net wat harder rijden
Daarnaast, met 150pk/320Nm is het wat makkelijker inhalen dan met 65pk/90Nm
Oud 02-06-2009, 23:36
PV
PV is offline
Dan zou ik juist expres wat langzamer gaan rijden en mn houding veranderen zodat ik je lichten niet meer zie.
Oud 02-06-2009, 23:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Nee hoor, dan ga ik zoals al gezegd, met de xenon in de buitenspiegels rijden. Mensen houden daar niet van en gaan dan toch net wat harder rijden
Daarnaast, met 150pk/320Nm is het wat makkelijker inhalen dan met 65pk/90Nm
Is dat nog steeds in de Laguna van je ouders?
Je rij-mentaliteit is er iig niet op vooruit gegaan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-06-2009, 00:02
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Is dat nog steeds in de Laguna van je ouders?
Je rij-mentaliteit is er iig niet op vooruit gegaan
Niets mis mee om je vermogen te 'misbruiken', je koopt zulk 'vermogen' niet om er niets mee te doen.
Oud 03-06-2009, 07:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Is dat nog steeds in de Laguna van je ouders?
Je rij-mentaliteit is er iig niet op vooruit gegaan

nou inderdaad. Ik ga daar dus ook niet harder van rijden, ik laat me niet dwingen door een of andere mongool met xenon verlichting. Werkt eerder averechts zoals PV al zei. Net als bumperklevers, ga ik ook niet harder van rijden.
Asociaal gedoe
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 03-06-2009, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Is dat nog steeds in de Laguna van je ouders?
Je rij-mentaliteit is er iig niet op vooruit gegaan
Jup, dat is nog steeds in de Laguna van m'n pa.

Och, dat valt echt wel mee. Ik ga niet zitten kleven of seinen of achterlijke dingen doen, zoals inhalen wanneer het niet kan. Je kunt prima in iemands spiegels rijden met je verlichting zonder dat je te dicht op diegene rijdt hoor.

En PV, hoe zie je dat voor je dan? De xenon zit in je buitenspiegels he. Wou je die al rijdende nog even aanpassen?

En Qimm, dat zeg je nu. Ik ben tot op heden nog niemand tegengekomen die niet eerder aan de kant ging op de snelweg, of die niet ongemerkt sneller ging rijden. Ik zit niet te kleven he, maar ik rij wel met de xenon in je buitenspiegels op het moment dat je echt dik te traag rijdt.

Daarbij, inhalen moet je verantwoord doen. Snelheid maken op je eigen baan, naar links, snelheid blijven maken, naar rechts en weer je snelheid laten afzakken. Gevaarlijk voor niemand, want je hebt op deze wijze meer dan genoeg tijd om weer terug naar rechts te kunnen gaan mocht er onverhoopt toch een tegenligger aankomen (bijv. een zwarte auto zonder verlichting aan 's avonds).
Oud 03-06-2009, 13:27
Verwijderd
Hoe rij je 'met de xenon in de buitenspiegels'? Draai je de lampen omhoog?
Oud 03-06-2009, 14:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Hoe rij je 'met de xenon in de buitenspiegels'? Draai je de lampen omhoog?
Als je goede xenon hebt is dat de manier, ja.
Heb je slechte xenon, dan schijnt het sowieso irritant in je spiegels...
Oud 03-06-2009, 14:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Waarom zou je je buitenspiegels tijdens het rijden niet kunnen verstellen? De rechter wordt moeilijk, maar voor de linker hoef je maar een halve vinger uit te steken.

Mijn concluderende woorden: ik rijd vaak in auto's van anderen daar ik geen eigen auto heb (hopelijk komt daar zeer binnenkort verandering in). Ik ken de afwijking van de tellers van al die auto's niet en rijd dus gewoon de maximumsnelheid op de teller, tenzij ik een navigatiesysteem bij me heb. Dittrich kan zijn xenonverlichting dan ook op een heel donker plekje steken, ik trek me er niets van aan. Als hij echt vervelend wordt ga ik hooguit wat langzamer rijden (want ja, als mijn zicht belemmerd wordt is dat gevaarlijk) of onregelmatig rijden (oeps, sorry).
__________________
I like my new bunny suit
Oud 03-06-2009, 15:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mensen houden daar niet van en gaan dan toch net wat harder rijden
Als ik op de begrenzer rijd (vooruit, dan rijd ik een werkelijke max.snelheid), heb je dan toch echt pech. Dan laat ik me niet opjagen.

Citaat:
De rechter wordt moeilijk, maar voor de linker hoef je maar een halve vinger uit te steken.
Met electrisch verstelbare buitenspiegels is dat geen probleem .

OT: Vanmiddag iemand die met 40 (!!!) invoegde op een snelweg waar het overige verkeer tussen de 80 en de 100 reed... En ik reed achter hem en moest dus noodgedwongen mee (hij reed de invoegstrook wel uit, en ik had wel afstand gehouden om snelheid te maken, maar met zo'n verschil helpt dat niet genoeg).
Toen heb ik gas gegeven en ben ik 'm voorbij gegaan en 120 gaan rijden, en later bleek dat ik de borden '100' had gemist . Maar goed.
Oud 03-06-2009, 15:38
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Als ik op de begrenzer rijd (vooruit, dan rijd ik een werkelijke max.snelheid), heb je dan toch echt pech. Dan laat ik me niet opjagen.

Met electrisch verstelbare buitenspiegels is dat geen probleem .
Wat voor snelheid rijd je dan? Bij begrenzers denk ik namelijk aan snelheden van 250/280 of zelfs 320km/h...
Oud 03-06-2009, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je je buitenspiegels tijdens het rijden niet kunnen verstellen? De rechter wordt moeilijk, maar voor de linker hoef je maar een halve vinger uit te steken.

Mijn concluderende woorden: ik rijd vaak in auto's van anderen daar ik geen eigen auto heb (hopelijk komt daar zeer binnenkort verandering in). Ik ken de afwijking van de tellers van al die auto's niet en rijd dus gewoon de maximumsnelheid op de teller, tenzij ik een navigatiesysteem bij me heb. Dittrich kan zijn xenonverlichting dan ook op een heel donker plekje steken, ik trek me er niets van aan. Als hij echt vervelend wordt ga ik hooguit wat langzamer rijden (want ja, als mijn zicht belemmerd wordt is dat gevaarlijk) of onregelmatig rijden (oeps, sorry).
Och, je hebt 't zelf vaak zat niet eens door wanneer iemand dat doet. Maar goed, bij de eerste mogelijkheid klap ik er dan toch langs, dus de kans dat ik langer dan 10 minuten achter je moet rijden is vrij klein

Citaat:
Als ik op de begrenzer rijd (vooruit, dan rijd ik een werkelijke max.snelheid), heb je dan toch echt pech. Dan laat ik me niet opjagen.
Als je de werkelijke max. snelheid rijdt, heb je toch ook geen last van me? Wel goed blijven opletten op wat er staat. Ik doe dat alleen bij mensen die hinderlijk te langzaam rijden

Citaat:
OT: Vanmiddag iemand die met 40 (!!!) invoegde op een snelweg waar het overige verkeer tussen de 80 en de 100 reed... En ik reed achter hem en moest dus noodgedwongen mee (hij reed de invoegstrook wel uit, en ik had wel afstand gehouden om snelheid te maken, maar met zo'n verschil helpt dat niet genoeg).
Toen heb ik gas gegeven en ben ik 'm voorbij gegaan en 120 gaan rijden, en later bleek dat ik de borden '100' had gemist . Maar goed.
Och, zoveel mensen rijden 120 waar je 100 mag, dat is niet zo'n probleem - tenzij er geflitst wordt dan
Ik vind wel dat ze mensen die zo langzaam invoegen gewoon direct aan de kant moeten zetten en het rijbewijs moeten innemen. Dat is gewoon echt levensgevaarlijk en het snelheidsverschil is voor bijv. vrachtwagenchauffeurs ook lastig bij te remmen.
Oud 03-06-2009, 16:08
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
OT: Vanmiddag iemand die met 40 (!!!) invoegde op een snelweg waar het overige verkeer tussen de 80 en de 100 reed... En ik reed achter hem en moest dus noodgedwongen mee (hij reed de invoegstrook wel uit, en ik had wel afstand gehouden om snelheid te maken, maar met zo'n verschil helpt dat niet genoeg).
Toen heb ik gas gegeven en ben ik 'm voorbij gegaan en 120 gaan rijden, en later bleek dat ik de borden '100' had gemist . Maar goed.
Normaliter staat er dan ook 100 op de hectometerpaaltjes.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 6
Verwijderd
500 29-03-2013 09:57
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5
Hawahaai
500 28-11-2011 21:41
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part quatre
KIET
500 27-05-2011 15:32
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part trois
Qimm
500 05-12-2010 17:33
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part deux
KIET
500 10-06-2010 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.