Oud 10-02-2010, 01:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gefeliciteerd!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Oud 10-02-2010, 09:38
Verwijderd
Gefeliciteerd Nu de rest nog
Oud 10-02-2010, 10:12
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ja #$Y%*)#*@%**& Moet ik morgen motorrijexamen doen (VBH) is het weer van dit baggerweeer.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 10-02-2010, 10:39
Verwijderd
Als het dit weer blijft heb je best kans dat het wordt uitgesteld.
Oud 10-02-2010, 14:27
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
@KIET & Dittrich: Dank jullie wel
Praktijk zal nog even duren, heb pas 1 les gehad
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 13-02-2010, 10:34
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ja #$Y%*)#*@%**& Moet ik morgen motorrijexamen doen (VBH) is het weer van dit baggerweeer.
en, was het uitgesteld?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 14-02-2010, 07:31
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
en, was het uitgesteld?
Jep. Maar dat betekent dat ik er ook weer een extra lesblok bij moet
boeken, want anders zit er meteen weer te lang tussen mijn laatste les en het examen en aangezien mijn rijschool alleen maar lesblokken van 3 uur heeft ben ik meteen 110 euro verder. Plus dat mijn stage morgen begint en ik vanaf dat eigenlijk gewoon geen tijd meer heb om naar hun oefenterrein (in een plaats 20 minuten met de trein hier vandaan) te gaan om daar drie uur te lessen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 14-02-2010, 13:45
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Jep. Maar dat betekent dat ik er ook weer een extra lesblok bij moet
boeken, want anders zit er meteen weer te lang tussen mijn laatste les en het examen en aangezien mijn rijschool alleen maar lesblokken van 3 uur heeft ben ik meteen 110 euro verder. Plus dat mijn stage morgen begint en ik vanaf dat eigenlijk gewoon geen tijd meer heb om naar hun oefenterrein (in een plaats 20 minuten met de trein hier vandaan) te gaan om daar drie uur te lessen.
dat is wel grandioos klote

kan je't niet op een zaterdag doen?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 14-02-2010, 14:48
disasterdate
disasterdate is offline
Ook trouwens een mooie website om te oefenen:
***

Laatst gewijzigd op 15-02-2010 om 18:28.
Oud 15-02-2010, 20:57
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik had vandaag mijn vierde rijles en het ging weer lekker. De vorige les was ik al een klein stukje over de snelweg geweest, maar vandaag heb ik flink stuk over de snelweg gereden. Ik heb nu wel een beetje last van mijn rechtervoet, volgens mij moet ik nog wat spieren kweken daar Ik had vandaag trouwen ook voor het eerst in het donker gereden en ik vond het wel prettig eigenlijk, het was lekker rustig op de weg. Ik heb nog een beetje moeite met remmen (dat moet wat geleidelijker) en ik wil de koppeling nog wel eens te snel op laten komen wanneer ik weg moet rijden, maar over het algemeen gaat het super goed!
Oud 15-02-2010, 22:50
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
en ik wil de koppeling nog wel eens te snel op laten komen wanneer ik weg moet rijden, maar over het algemeen gaat het super goed!
moet je voor de grap eens 4000 toeren draaien en dan in 1x je koppeling op laten komen, vindt je instructeur ook leuk
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 15-02-2010, 23:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
moet je voor de grap eens 4000 toeren draaien en dan in 1x je koppeling op laten komen, vindt je instructeur ook leuk
Heb wel eens een lesauto zo weg zien rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-02-2010, 00:53
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Na mijn rijles werd ik door een andere leerling thuisgebracht die over een paar dagen examen moet doen, na 10 meter sloeg de motor al af
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 16-02-2010, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Na mijn rijles werd ik door een andere leerling thuisgebracht die over een paar dagen examen moet doen, na 10 meter sloeg de motor al af
Doe maar niet zo stoer gozer, heb sinds een paar dagen een nieuwe auto, en die heb ik ook al 2 keer af laten slaan, omdat ik het apparaat nog niet goed ken.

En denk vooral niet dat je goed kan rijden, want het echte leren rijden begint, helaas pas na je rijexamen, als je echte kilometers gaat maken, zonder de veiligheid van een instructeur naast je, die kan ingrijpen als je weer eens een fout maakt.
Oud 16-02-2010, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had het idee dat ik een beetje stil stond met m'n rijlessen maar de laatste twee keer (vorige week en vanavond) gaat het wel weer lekker Ik rijd nu (zoals Sarah toen al zei) lastigere routes (Coolsingel, Hofplein) en dat gaat eigenlijk wel goed. Zolang je rustig aan doet, goed oplet en kijkt gaat dat prima. Ik merk ook dat ik nu dingen zelf ga doen die m'n instructrice eerst nog voor me deed (vooral terugschakelen op bepaalde momenten) en daar moet zij ook aan wennen (zitten we met z'n tween aaan die pook ) dus op zich is dat wel positief Het voelt gewoon allemaal wel weer wat beter dan een tijdje terug dus dat is fijn Na zo'n les als vandaag heb ik er wel vertrouwen in dat het ooit echt goed gaat komen.

@ MiBe: in het begin toen ik net had leren schakelen liet ik ook nooit de motor afslaan, later had ik het een paar keer achter elkaar. Zegt niet zoveel over hoe ver je ben. Als je net leert schakelen ben je daar zo op gefocused dat het wel goed gaat maar als je dan er bij moet gaan kijken dan gaat het weer ff fout. Telkens als je iets nieuws leert moet je weer even een nieuw evenwicht vinden van alles combineren, tenminste dat heb ik wel. Ik heb vandaag ook wel een beetje lopen kloten met schakelen omdat ik het gevoel had dat de koppeling ook anders pakte.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-02-2010, 23:16
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Het ging hier wel om de auto waarin ze de vorige 45 rijlessen heeft gehad, ze kende hem dus wel degelijk. Het punt was dat ze hem in een scherpe bocht in z'n 3 liet staan, remde, de koppeling niet intrapte en dus te weinig toeren maakte. Sorry maar zo vlak voor je examen hoor je toch wel te weten dat je zo'n bocht in z'n 2 had moeten nemen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 17-02-2010, 00:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, ik mis-schakel zo nu en dan ook nog eens, vooral omdat ik soms vergeet hoe vroeg ik erin door kan schakelen. En dan staat hij wel eens een versnelling hoger dan ik dacht. Gelukkig is mijn auto wat vergeeflijker in z'n toeren en wil zelfs in z'n 4 dan nog een vrij haakse bocht om

Zolang het geen gevaarlijke situaties oplevert - zoals het blokkeren van een kruispunt of ernstig verhinderen van de doorstroming van het verkeer - zal een keertje stilvallen of mis-schakelen op je examen geen punt van zakken zijn Belangrijker in zo'n situatie is dan: hoe gaat de bestuurder ermee om?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-02-2010, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Het ging hier wel om de auto waarin ze de vorige 45 rijlessen heeft gehad, ze kende hem dus wel degelijk. Het punt was dat ze hem in een scherpe bocht in z'n 3 liet staan, remde, de koppeling niet intrapte en dus te weinig toeren maakte. Sorry maar zo vlak voor je examen hoor je toch wel te weten dat je zo'n bocht in z'n 2 had moeten nemen.
Ow please, doe niet zo vreselijk stoer. Ik ben heel benieuwd hoe jij het eraf gaat brengen. Met al je 'kennis'
Oud 17-02-2010, 23:12
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ow please, doe niet zo vreselijk stoer. Ik ben heel benieuwd hoe jij het eraf gaat brengen. Met al je 'kennis'
Ow please, stel je niet zo vreselijk aan. Ik heb nog geen woord over mezelf gerept, alleen dat ik er nog lang niet was omdat pas enkele lessen heb gehad.

Sowieso... je begint al met "Doe maar niet zo stoer gozer" terwijl ik niet eens iets over mezelf zei, tsja... logisch!
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 18-02-2010, 10:13
Verwijderd
Je impliceert echter wel dat jij die fout niet gemaakt zou hebben en laten we eerlijk zijn, de manier waarop jij daarover post is ook niet bepaald neutraal. Dat soort fouten kunnen iedereen overkomen en dat is ook niet zo boeiend. Veel boeiender is het hoe je het oplost.
Oud 18-02-2010, 20:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik gaf al aan dat ik net bezig ben en zij over een paar dagen examen moest doen. Verder stond ze stil midden op de weg en stond het stoplicht aan de andere kant inmiddels al op groen, iedereen kon dus wachten. Ze had hem naar de kant kunnen laten rollen en daar stil kunnen zetten zodat iedereen er langs had gekund, ze bleef echter midden op de weg staan.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 18-02-2010, 20:47
Verwijderd
Het gaat er niet om om wat je aangaf, het gaat om de manier waarop je dat aangaf.
Oud 18-02-2010, 20:55
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Die manier was nog altijd een stuk minder vijandig dan die van Louis Armstrong.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 18-02-2010, 21:01
Verwijderd
Huil niet zo. Als je stoer loopt te blaten, moet je ook maar accepteren dat mensen daarop ingaan.

Meneertje-weet-alles-wel....
Oud 18-02-2010, 21:06
Verwijderd
En laten we verder gewoon liev en sagt reageren, want met dit gekat op elkander schiet niemand iets op
Oud 18-02-2010, 21:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
En zo is het wel weer mooi geweest

MiBe, ik ben het ermee eens dat je nog iets te onervaren bent om grondig commentaar te geven op de rijstijl van een ander (die ook nog niet eens haar rijbewijs heeft). Maar ze is een leerling en ze mag en zal fouten maken, en dat geldt ook voor jou. Als ze onder de maat rijdt zal ze niet slagen voor haar examen en moet ze wat langer oefenen, ook daar is niets mis mee. Bovendien is het altijd makkelijker om achteraf te bedenken wat je had moeten doen, zeker als je zelf op dat moment niet achter het stuur zat

LA, liever iets minder fel uit de hoek komen zou fijn zijn.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-02-2010, 21:08
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dittrich, niet iets posten als ik nog aan het typen ben
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 22-02-2010, 15:11
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Vrijdag heb ik mijn rijexamen! .. Heb nog wel 4 lessen staan deze week, vandaag eigenlijk ook 2 maar mn rij-instructeur was ziek. Nog wel 1 rijles gedaan vandaag met een andere instructeur. Dat ging eigenlijk heel goed en was ook wel eens leuk om een keer een iemand anders naast je te hebben zitten. Zo het nu gaat denk ik dat ik er vrijdag wel klaar voor ben, hoop dat mijn rij-instructeur niet ziek blijft deze week.. Iets beter op de borden letten en het vooruitkijken zijn de dingen die ik vooral in de gaten moet blijven houden.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 23-02-2010, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Vrijdag heb ik mijn rijexamen! .. Heb nog wel 4 lessen staan deze week, vandaag eigenlijk ook 2 maar mn rij-instructeur was ziek. Nog wel 1 rijles gedaan vandaag met een andere instructeur. Dat ging eigenlijk heel goed en was ook wel eens leuk om een keer een iemand anders naast je te hebben zitten. Zo het nu gaat denk ik dat ik er vrijdag wel klaar voor ben, hoop dat mijn rij-instructeur niet ziek blijft deze week.. Iets beter op de borden letten en het vooruitkijken zijn de dingen die ik vooral in de gaten moet blijven houden.
Succes! Laat je weten hoe het ging?
Oud 26-02-2010, 11:25
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Citaat:
Succes! Laat je weten hoe het ging?
Nou vooruit, gezakt. Door de zenuwen slopen er toch wat oude foutjes in; te vaak wat slordig met de koppeling waardoor je net wat verkeerd een bocht in komt en qua vooruit kijken moet het iets scherper. Zelf dacht ik eigenlijk wel dat ik geslaagd was.. maar helaas. Nu z.s.m. nog een keer proberen, mijn instructeur vindt dat ik wel op niveau zit dus het is een kwestie van bijhouden en iets meer routine opbouwen.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 26-02-2010, 13:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Jammer Onvoldoende (vooruit) kijken is één van de meest voorkomende redenen, dus daar is niet zo heel veel mis mee behalve dat je het nog iets moet perfectioneren En als je voldoende op niveau zet is het inderdaad gewoon een kwestie van de puntjes op de i zetten. De volgende keer weet je ook precies wat je kan verwachten dus dat helpt ook tegen de zenuwen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 02-03-2010, 21:12
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Nou, mijn (zesde) rijles van net ging weer voor geen meter. De eerste paar lessen gingen super, maar nu ik opeens alles moet doen loopt het in de soep. Ik voel me een beetje in het diepe gegooid. Ik heb de auto niet genoeg in controle volgens mijn rijinstructeur; ik heb te weinig overzicht, ik reageer te laat, ik maak ''vrachtwagen-bochten'', en ik laat de koppeling te snel los, vooral rotondes zijn bij mij om te janken, een zooitje dus. Ik denk eigenlijk dat het voornamelijk komt doordat ik wat minder zeker word na een foutje en dat ik daarna te gespannen ga rijden. Erg frustrerend..
Oud 02-03-2010, 21:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoo even, je hebt 6 lessen gehad. 6 hè, geen 36!
Het is niet voor niks dat mensen meestal zo'n 30 à 40 lessen nodig hebben. Niet omdat de speciale verrichtingen nou zo moeilijk zijn, maar omdat het rijden in het verkeer gewoon moeilijk is, voertuigbeheersing, anticipatie.
Dus te laat zijn, weinig overzicht hebben, ruime bochten maken, koppeling vroeg los laten, etc: het mag allemaal nog. Dat is de reden dat je op les zit. Terg jezelf niet door te denken dat je het nu al moet beheersen, want zo is het helemaal niet. Elke les leer je een beetje bij en ook over 20 lessen mag je echt nog dingen moeilijk vinden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-03-2010, 07:50
Verwijderd
Daarom zit er een instructeur naast je. Die legt je de dingen net zo vaak uit, en laat je het net zo vaak overdoen tot je het goed en blindelings (niet letterlijk) kan doen.
Oud 03-03-2010, 08:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Precies, ik denk niet dat er ook maar iemand is die verwacht dat je na 6 lessen al foutloos kunt rijden. Denk ook dat er maar heel weinig mensen zijn die zoveel talent hebben
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-03-2010, 16:24
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Vandaag AVB gehaald! Dus nu mag ik ein-de-lijk de weg op!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 10-03-2010, 13:58
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Maandag 1 maart geslaagd voor m'n rijbewijs
__________________
Anke «3 Richard
Oud 10-03-2010, 14:09
Verwijderd
hulde. Nu veel kilometers maken en leren rijden zonder instructeur naast je
Oud 10-03-2010, 14:22
JustMiiAnke
Avatar van JustMiiAnke
JustMiiAnke is offline
Hahaha ja vooral dat zonder instructeur zal denk wel wennen zijn in het begin
__________________
Anke «3 Richard
Oud 10-03-2010, 14:53
Verwijderd
je zult merken dat je in het begin nog best veel fouten maakt, en ben je je medeweggebruiker dankbaar voor hun oplettendheid. Want zij corrigeren, en anticiperen op jouw fouten. En gaandeweg ga je beter rijden, en anticiperen op andermans fouten.
De eerste die met zijn rijbewijs op zak meteen foutloos rijdt, en een topchauffeur is, moet nog geboren worden
Oud 10-03-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Maandag 1 maart geslaagd voor m'n rijbewijs
gefeliciteerd
Oud 12-03-2010, 01:45
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
In wat voor auto hebben jullie eigenlijk rijles (gehad)?
Ikzelf meestal in een Volkswagen Polo diesel (nieuwste model), soms in een Seat Ibiza Cupra benzine.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 12-03-2010, 09:26
Verwijderd
VW Golf IV 1.9TDI, met chiptuning. Dat ding had ~145pk ofzo en als je echt wou ging ie als de brandweer
Oud 12-03-2010, 10:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik leste in een Polo SDI. Echt niet vooruit te branden Ik weet niet of hij net zo traag was als de Berlingo 1.9D die mijn vader een tijdje had, maar het schoot in ieder geval niet zo op.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 12-03-2010, 10:57
Verwijderd
Audi A3 (1.6 diesel, denk ik)
Ik geloof dat hij redelijk vlot was, maar ik denk niet dat ik ooit volgas gereden heb tijdens rijles.
Oud 12-03-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
In wat voor auto hebben jullie eigenlijk rijles (gehad)?
Ikzelf meestal in een Volkswagen Polo diesel (nieuwste model), soms in een Seat Ibiza Cupra benzine.
in een volkswagen diesel, maar ik weet niet welk type volkswagen ja een donkergrijze van gemiddeld formaat.
Oud 12-03-2010, 15:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
in een volkswagen diesel, maar ik weet niet welk type volkswagen ja een donkergrijze van gemiddeld formaat.
Golf of Polo dan

Heb zelf les gehad in een Golf V 2.0 TDI
1 Lesje gedaan in een Renault Megane (met die kont), ook 2.0 TDI.

Beide best rappe wagentjes voor lesauto's
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-03-2010, 15:19
Verwijderd
2.0 TDI in een Renault lijkt me heel sterk. De sterkste dieselmotor in de Renault Mégane is de 2.0dCi 175pk RenaultSport, maar die is maar een jaar (2008) geleverd.
Oud 12-03-2010, 15:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Het was een 2.0 diesel met 150pk geloof ik, ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat het een turbo diesel is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-03-2010, 15:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gelest in een (witte) Nissan Almera, geen idee wat voor motor. Dat interesseerde me toen helemaal niks.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.