Oud 22-06-2010, 08:45
Verwijderd
Eigenlijk alleen een paar bumperklevers, maar dat waren wel echt mensen die er he-le-maal niks van snapten. Als een vrachtwagen een andere vrachtwagen aan het inhalen is, wat verwacht je dan dat ik doe, er doorheen rijden? Echt, kleven, heen en weer gaan van spiegel naar spiegel en één malloot was zelfs zo vriendelijk om met groot licht te seinen Die heeft dus de rest van de tijd naar de mistachterlichten mogen kijken
Advertentie
Oud 22-06-2010, 09:03
Verwijderd
Gister was ik een vrachtwagen aan het inhalen. Met een kleine overschrijding, ik denk dat ik 128 reed. Kwam er een vent in een suv achter me zitten. Heerlijk kleven. En dicht ook. En net toen ik vooraan kwam bij die vrachtwagen, besloot ik om die vrachtwagen niet verder in te halen. En er maar weer achter te gaan zitten. (Het kon, er waren heel weinig mensen op de weg). Die vent achter me balen... Van 128 terug naar 90. Tja, ik had al even aangegeven met mistlicht, remlicht en alarmlicht dat ik er niet van gediend was. Dan moet hij maar slikken dat ik me helemaal laat terugvallen. Boeit me dan ook vrij weinig.
Oud 22-06-2010, 17:27
Verwijderd
Mensen die bij een blokkade op hun wegkant maar gewoon gaan doorrijden achter de eerste die net wel kan, omdat ze niet willen weten of er intussen alweer auto's van de andere kant komen.

En hetzelfde bij een wegversmalling waar duidelijk een bord staat dat de andere kant voorrang heeft. Ik rij dus op een gegeven moment wel door, vond de ander dat hij het recht had om achter de rest aan te rijden. Ik ben in het midden blijven staan, heb vragend mijn handen opgestoken en naar het bord gewezen. Toen droop ie af en reed terug achteruit.

En ik erger me aan de werken hier. Die duren nu al zolang en het doorgaand verkeer moet langs een omweg. Maar nu is het zomer en zijn er veel meer fietsers en die omweg die nu doorgaande weg is, is daar bepaald niet op voorzien. Dus tuffen we allemaal achter een fietser aan omdat er niet genoeg ruimte is om er langs te kunnen...
Oud 22-06-2010, 17:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De bestuurder van de auto achter mij was niet-handsfree aan het bellen en vergat daardoor afstand te nemen. Hij zat er steeds heel dicht op, en nam wel afstand als ik aangaf dat hij er te dicht op zat, maar even later was het dan weer hetzelfde liedje.
Oud 22-06-2010, 18:07
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Mensen die bij een blokkade op hun wegkant maar gewoon gaan doorrijden achter de eerste die net wel kan, omdat ze niet willen weten of er intussen alweer auto's van de andere kant komen.
Heel herkenbaar. Vlak bij m'n werk ook een wegversmalling, ik kom daar 's ochtends altijd van de kant zonder obstakel en heb daar dus gewoon voorrang. Voor één auto die er nog net ff tussendoor schiet wil ik nog wel m'n gas loslaten. Maar zodra het voor mij aankomt op remmen, zet ik mijn auto pas in de versmalling stil.
Oud 22-06-2010, 19:49
Verwijderd
Vrouwmensen in te kleine autootjes die meer kakelend dan rijdend met 60 in willen voegen op een snelweg, is niet bepaald gezond rijden. Die ben ik maar heel erg snel gepasseerd via de vluchtstrook. Want dat zij onoplettend een ongeval willen riskeren, is hun leven, maar mijn leven is me lief. Dan maar oncharmant...
Oud 23-06-2010, 09:06
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
een dik mens op scooter wil mij inhalen ik (fiets) rijdt op zo'n stukje waar maar 1 iemand door kan en zij duwt mij aan de kant, mijn remkabels blijven haken en wij vallen . daarna begint ze me verrot te schelden staat op en rijdt weg. hierdoor heb ik dus de kans geemist dat ze mn ipod mag gaan betalen & mn arm is ook naar de fillistijnen.
__________________
tux was here. ^ ^
Oud 23-06-2010, 09:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
een dik mens op scooter wil mij inhalen ik (fiets) rijdt op zo'n stukje waar maar 1 iemand door kan en zij duwt mij aan de kant, mijn remkabels blijven haken en wij vallen . daarna begint ze me verrot te schelden staat op en rijdt weg. hierdoor heb ik dus de kans geemist dat ze mn ipod mag gaan betalen & mn arm is ook naar de fillistijnen.
Heb je geen kenteken? Anders aangifte doen bij de politie.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 23-06-2010, 10:14
Verwijderd
groepje van die pubers die langs de straat liepen. En vervolgens hun vriendje de weg opduwden. Als grapje. Jaja, grappig, had de jongen wel bijna onder mijn wielen.

Heb de 'grapjas' even heel erg in niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt wat ik van zijn 'grapje' vond. Een zere kont moet hij de komende dagen maar voor lief nemen...
Oud 23-06-2010, 11:22
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Reed gisteren op een rotonde toen een bejaard mannetje die samen met z´n vrouw in zo´n 45Km/h brommobiel zat besloot hem er even snel tussen te gooien. Moest even flink in de remmen. Kon er wel om lachen, aan de gezichten te zien was het niet helemaal de bedoeling.
Oud 23-06-2010, 13:18
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Heb je geen kenteken? Anders aangifte doen bij de politie.
nee. voor mn gevoel ging dat veels te snel heb hellaas geenkenteken.
__________________
tux was here. ^ ^
Oud 23-06-2010, 18:11
Ivo
Ivo is offline
Ik denk toch wel die bestuurder van die witte auto die mij rechts kwam inhalen in een poging om vervolgens voor mij een vrachtwagen in te halen. Meneer vond het tot 2 keer toe voldoende om richting aan te geven en naar links te sturen waar ik op dat moment reed. Claxonsignalen van mijn kant werden beantwoord met gebaren die er volgens mij op moesten duiden dat ik asociaal rijgedrag vertoonde. Kennelijk moest ik van dit heerschap ofwel opstijgen ofwel vol op de rem om hem alle ruimte die hij wenste te geven, want links van mij reed verkeer en ook voor mij bovenden zich de nodige auto's op mijn rijstrook.
Oud 23-06-2010, 20:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je hebt ze ook die ze koste wat het kost ertussen wringen:



In het dorp stond iemand met een paardentrailer midden in een bocht gewoon stil zonder aan te geven wat-ie van plan was. Dat was echt verschrikkelijk handig.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 23-06-2010, 23:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Je hebt ze ook die ze koste wat het kost ertussen wringen:
[filmpje]


In het dorp stond iemand met een paardentrailer midden in een bocht gewoon stil zonder aan te geven wat-ie van plan was. Dat was echt verschrikkelijk handig.
Hij stopt wel zie ik, ik weet niet of ik me in had kunnen houden hem niet naar z'n strot te vliegen

Wat een mafkees
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-06-2010, 09:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
@ filmpje, wat een ongelovelijke mongool
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-06-2010, 12:37
Verwijderd
Maar ook écht wringen he... Zoiets moesten ze dan bij een undercover politie-auto doen en dan onmiddelijk rijbewijs intrekken!

Vandaag was het weer fun met wegenwerken. Je kunt nergens meer naartoe of je moet 5 omwegen nemen .
Oud 24-06-2010, 13:10
Verwijderd
Goddank heb ik zoiemand nog nooit meegemaakt. Denk niet dat ik heel rustig zou blijven eigenlijk....
Oud 24-06-2010, 13:29
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Vandaag reed er echt een ongelooflijke idioot door de stad. Ik zag een ambulance aankomen, zwaailichten en sirene aan, dus alle andere auto's gingen braaf aan de kant. Is er iemand die blijkbaar heel erg veel haast had en die gewoon pal achter die ambulance reed. De ambulance veegde de weg mooi schoon en hij kon er met hetzelfde rottempo als de ambulance doorheen. Dan ben je écht een idioot.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 24-06-2010, 15:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vandaag reed er echt een ongelooflijke idioot door de stad. Ik zag een ambulance aankomen, zwaailichten en sirene aan, dus alle andere auto's gingen braaf aan de kant. Is er iemand die blijkbaar heel erg veel haast had en die gewoon pal achter die ambulance reed. De ambulance veegde de weg mooi schoon en hij kon er met hetzelfde rottempo als de ambulance doorheen. Dan ben je écht een idioot.
Dat is een bekend fenomeen, volgens mij had Bert Visscher er ooit een stukje over in een van z'n shows
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 24-06-2010, 18:29
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Dat is een bekend fenomeen, volgens mij had Bert Visscher er ooit een stukje over in een van z'n shows
Bert Visscher is geweldig. Ik heb Stoffe Jongens gezien, leuke show. Ik had het overigens nog niet eerder gezien. Wel dat mensen niet aan de kant gaan voor een ambulance, politiewagen of brandweerwagen (ook asociaal), maar dit niet.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 24-06-2010, 18:58
Verwijderd
het probleem met sirenes en blauwe zwaailichten is, dat mensen heel nerveus worden.Zeker als het druk is, en ze kunnen niet meteen aan de kant, gaan ze de meest bezopen stunts uithalen.

Rustig blijven, en plaats maken zodra je de kans krijgt.

Dat mensen er vervolgens achteraan gaan racen is natuurlijk ook van de zotte. Maar ja, wie ben ik....
Oud 24-06-2010, 22:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
groepje van die pubers die langs de straat liepen. En vervolgens hun vriendje de weg opduwden. Als grapje. Jaja, grappig, had de jongen wel bijna onder mijn wielen.

Heb de 'grapjas' even heel erg in niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt wat ik van zijn 'grapje' vond. Een zere kont moet hij de komende dagen maar voor lief nemen...
Ik kan me hier meerdere scenario's bij voorstellen, de ene nog grappiger dan de ander.

OT: twee lijnbussen die over de vluchtstrook mochten bij file. Prima, maar ze kwam bij stoplichten (verkeersdosering) op een veel te hoog tempo rakelings langs me scheuren, direct achter elkaar, propten zich toen de invoegstrook op en drukten bij het invoegen twee of drie auto's weg. Al het verkeer moest vol in de remmen, en ik kon niet meer normaal invoegen. Bedankt hoor.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 25-06-2010, 00:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eigenlijk is zo'n situatie wat dat betreft vrij simpel: jij in de remmen of zij. En aangezien zo'n bus vrije zit- en staplaatsen heeft en geen gordels dwingen ze liever af dat ingesnoerde automobilisten op de rem trappen
Dat te snel rijden en proppen heeft denk ik meer met hun veel te krappe schema's te maken van hun werkgever dan met de eigen rijstijl van de chauffeur Tourbussen die een beetje achterop schema lopen beginnen ook snel suïcidaal gedrag te vertonen, vorig jaar in Zweden en Noorwegen genoeg gezien, maar als de chauffeur dan rustig zou blijven rijden en nog later komt is hij vroeg of laat wel mooi zijn baan kwijt...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-06-2010, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me hier meerdere scenario's bij voorstellen, de ene nog grappiger dan de ander.

OT: twee lijnbussen die over de vluchtstrook mochten bij file. Prima, maar ze kwam bij stoplichten (verkeersdosering) op een veel te hoog tempo rakelings langs me scheuren, direct achter elkaar, propten zich toen de invoegstrook op en drukten bij het invoegen twee of drie auto's weg. Al het verkeer moest vol in de remmen, en ik kon niet meer normaal invoegen. Bedankt hoor.

Zoals het er staat, ligt het inderdaad open voor de meest wilde fantasieen... Maar zover ging het niet hoor

Ik ga in juli als het goed is mijn D rijbewijs halen, gewoon omdat het kan Ik hoop je dan te kunnen vertellen of buschauffeurs van nature gewoon soms bizar zijn, of dat ze inderdaad door dienstroosters worden aangezet tot weinig subtiel rijden...
Oud 25-06-2010, 09:39
Verwijderd
Ik gok op het eerste gezien de manier waarop buschauffeurs in Utrecht rijden terwijl er bij iedere halte iets in de zin van "vanwege verkeersdrukte kan niet worden gegarandeerd dat de bus op tijd rijdt" staat
Oud 26-06-2010, 12:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Eigenlijk is zo'n situatie wat dat betreft vrij simpel: jij in de remmen of zij. En aangezien zo'n bus vrije zit- en staplaatsen heeft en geen gordels dwingen ze liever af dat ingesnoerde automobilisten op de rem trappen
Dat te snel rijden en proppen heeft denk ik meer met hun veel te krappe schema's te maken van hun werkgever dan met de eigen rijstijl van de chauffeur Tourbussen die een beetje achterop schema lopen beginnen ook snel suïcidaal gedrag te vertonen, vorig jaar in Zweden en Noorwegen genoeg gezien, maar als de chauffeur dan rustig zou blijven rijden en nog later komt is hij vroeg of laat wel mooi zijn baan kwijt...
Het kan me niets schelen hoe het komt. Geen haan die ernaar kraait als hij nog 200m over de vluchtstrook rijdt en dan pas invoegt. Ik snap niet dat zo'n buschauffeur zo graag anderen in gevaar brengt om maar snel in te kunnen voegen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-06-2010, 05:11
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Vandaag reed er echt een ongelooflijke idioot door de stad. Ik zag een ambulance aankomen, zwaailichten en sirene aan, dus alle andere auto's gingen braaf aan de kant. Is er iemand die blijkbaar heel erg veel haast had en die gewoon pal achter die ambulance reed. De ambulance veegde de weg mooi schoon en hij kon er met hetzelfde rottempo als de ambulance doorheen. Dan ben je écht een idioot.
Is dat dan niet gewoon familie van degene in de ambulance?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 28-06-2010, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Het kan me niets schelen hoe het komt. Geen haan die ernaar kraait als hij nog 200m over de vluchtstrook rijdt en dan pas invoegt. Ik snap niet dat zo'n buschauffeur zo graag anderen in gevaar brengt om maar snel in te kunnen voegen.
Ik heb jou al eens een mogelijke uitleg gegeven waarom chauffeurs vaak rare toeren moeten uithalen.

Maar aangezien jou dat niet kan schelen, waarom wil je dan wel, dat het hém iets kan schelen dat jij fors op je remmen moet?

En dan zijn we dus op het punt gekomen, waar heel Nederland (in het verkeer althans) zich bevindt. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke. En daar doe jij net zo hard aan mee, Nona. En ik kan mezelf niet vrijpleiten.
Oud 29-06-2010, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Is dat dan niet gewoon familie van degene in de ambulance?
Die moeten gewoon zelf naar 't ziekenhuis rijden ipv achter de ambulance plakken
Oud 29-06-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb jou al eens een mogelijke uitleg gegeven waarom chauffeurs vaak rare toeren moeten uithalen.

Maar aangezien jou dat niet kan schelen, waarom wil je dan wel, dat het hém iets kan schelen dat jij fors op je remmen moet?

En dan zijn we dus op het punt gekomen, waar heel Nederland (in het verkeer althans) zich bevindt. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke. En daar doe jij net zo hard aan mee, Nona. En ik kan mezelf niet vrijpleiten.
Dus wanneer iemand vreselijk asociaal rijdt - buschauffeur of wie dan ook - mag je daar niets over zeggen? Wanneer een buschauffeur iets doet wat andere bestuurders in gevaar brengt of overlast bezorgt, lijkt 't me niet meer dan terecht dat je daar boos over wordt. Dat heeft niets met 'ikke ikke ikke' te maken... ja, van de buschauffeur, niet van de automobilisten die aan de kant geduwd worden.
Oud 29-06-2010, 20:18
Verwijderd
ik heb daar al eens met diverse mensen, waaronder Nona, van gedachten gewisseld.
ik praat ook zeer zeker niks goed. Ook dat van die buschauffeur niet overigens. Ik geef redenen aan waarom dingen misschien niet helemaal netjes gaan. En daarnaast merk ik hier op dit forum een soort stereotype vorming over de beroepsgroep die gewoon simpelweg niet waar is. Daartegen ageer ik. Daar is het een forum voor.

Als vervolgens de reactie van mij van tafel wordt geveegd omdat niemand het wat kan schelen, als hij/zij maar door kan rijden. Dan krijg ik heel sterk het idee dat mensen alleen maar met hun eigen ego bezig zijn. En dat leidt hoe dan ook niet tot verhoging van de verkeersveiligheid.

Als je ziet dat een bus of vrachtwagen wil gaan invoegen, dan kun je daar natuurlijk gewoon stoicijns onder blijven, en het helemaal aan hem laten wat hij doet. Klopt, is ieders goed recht. Je kunt er ook op anticiperen, en je gas iets loslaten (ojeeeeee wat naar 3 secondetjes later thuis ) of je kunt proberen naar links op te schuiven indien mogelijk. Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.
Oud 29-06-2010, 20:49
Verwijderd
Citaat:
ik heb daar al eens met diverse mensen, waaronder Nona, van gedachten gewisseld.
ik praat ook zeer zeker niks goed. Ook dat van die buschauffeur niet overigens. Ik geef redenen aan waarom dingen misschien niet helemaal netjes gaan. En daarnaast merk ik hier op dit forum een soort stereotype vorming over de beroepsgroep die gewoon simpelweg niet waar is. Daartegen ageer ik. Daar is het een forum voor.

Als vervolgens de reactie van mij van tafel wordt geveegd omdat niemand het wat kan schelen, als hij/zij maar door kan rijden. Dan krijg ik heel sterk het idee dat mensen alleen maar met hun eigen ego bezig zijn. En dat leidt hoe dan ook niet tot verhoging van de verkeersveiligheid.

Als je ziet dat een bus of vrachtwagen wil gaan invoegen, dan kun je daar natuurlijk gewoon stoicijns onder blijven, en het helemaal aan hem laten wat hij doet. Klopt, is ieders goed recht. Je kunt er ook op anticiperen, en je gas iets loslaten (ojeeeeee wat naar 3 secondetjes later thuis ) of je kunt proberen naar links op te schuiven indien mogelijk. Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.
De situatie kwam op mij over alsof er niet op geanticipeerd kon worden, dus echt alsof de bus er tussen geduwd werd terwijl de ruimte en de mogelijkheden daar niet waren. Ik ben het met je eens dat rekening houden iets is dat vanzelfsprekend moet zijn, maar dan wel wanneer de situatie er naar is en je dus geen gevaarlijke taferelen krijgt.

En de redenen van de buschauffeur begrijp ik ook volledig, maar het moet niet zo zijn dat zijn dienstrooster de andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt.

(Ik ben zelf een keer op de fiets letterlijk door een bus aan de kant geduwd, echt de weg af dus, de bus raakte me en ik kon gelukkig nog uitwijken, anders was ik zeker omgevallen en half onder de bus gekomen. Sindsdien kijk ik wel anders naar bussen; die chauffeur had me zeker weten gezien (hij haalde mij in, dus kan me niet gemist hebben). Daardoor ben ik misschien ook wat bevooroordeeld wat betreft buschauffeurs )
Oud 29-06-2010, 20:56
Verwijderd
Je kunt altijd anticiperen. Kom op zeg, hoe moeilijk is het: een logger voertuig dan het jouwe rijdt op een invoegstrook. Het is echt geen hogere wiskunde om te beseffen dat het apparaat vroeger of later in zal voegen.
Oud 29-06-2010, 22:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het grapje was: drie seconden daarvoor reden ze nog niet op de invoegstrook, maar op de vluchtstrook waar zij daar toevallig gebruik van mochten maken. Nee, dat is bepaald geen kwestie van anticiperen. Die chauffeurs drukten samen een aantal mensen van de weg.

En daarbij zou een buschauffeur zich ook moeten kunnen bedenken dat als hij direct achter een andere bus gaat rijden en zo in één keer twee maal zoveel ruimte op de rijstrook in beslag neemt, het overige verkeer daar geen ruimte voor kán maken.

Maar waarom moet volgens jou het hele verkeer plat als er een bus aankomt? Persoonlijk geef ik bussen en vrachtwagens altijd ruimte, maar een aantal denkt daar geen gebruik van te moeten maken en zich ergens anders, waar geen ruimte is, ertussen te moeten drukken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 30-06-2010, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Het grapje was: drie seconden daarvoor reden ze nog niet op de invoegstrook, maar op de vluchtstrook waar zij daar toevallig gebruik van mochten maken. Nee, dat is bepaald geen kwestie van anticiperen. Die chauffeurs drukten samen een aantal mensen van de weg.
Bij gebrek aan eigen ervaring zal ik dit voor waar moeten aan nemen

Citaat:
En daarbij zou een buschauffeur zich ook moeten kunnen bedenken dat als hij direct achter een andere bus gaat rijden en zo in één keer twee maal zoveel ruimte op de rijstrook in beslag neemt, het overige verkeer daar geen ruimte voor kán maken.
Dus vrachtwagens en busschauffeurs moeten dan maar niet achter elkaar willen rijden om in te voegen. Kom ze dat eens vertellen op het punt waar de A30 aansluit op de A1. Daar zitten dagelijks, ook in de spits vrachtwagens en bussen die achter elkaar rijden. En dus ook achter elkaar invoegen. En dat gaat toch meestal goed. Och, soms heb ik de pest dat ik er dan niet echt meer tussen kan, en dan moet ik een sprintje trekken over de vluchtstrook. En als je er wel tussen kan, die je soms een file ontstaan. Maar dat ligt echt niet zozeer aan de chauffeurs van de logge voertuigen, als wel aan het simpele feit dat die aansluiting gewoon te klein is voor al dat verkeer.

Citaat:
Maar waarom moet volgens jou het hele verkeer plat als er een bus aankomt?
Waar zie je mij dat zeggen? In mijn auto is gas loslaten niet meteen synoniem voor stilstaan...

Nogmaals, ik ken je rijstijl niet. Misschien heb je wel gelijk, misschien niet. Ik stel voor om deze discussie in real life, achter het stuur te houden, gevolgd door een biertje (jij rijdt ) en een biefstuk. Of zo. Want dat is toch echter dan een discussie per beeldscherm.

Trouwens, even voor de goede orde: daar waar ik woon, heb ik zelden last van zulke brute chauffeurs als die jij tegen komt. Hier letten ze meestal goed op, en halen ze geen echte toeren uit...
Oud 30-06-2010, 08:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Bij gebrek aan eigen ervaring zal ik dit voor waar moeten aan nemen


Citaat:
Dus vrachtwagens en busschauffeurs moeten dan maar niet achter elkaar willen rijden om in te voegen. Kom ze dat eens vertellen op het punt waar de A30 aansluit op de A1. Daar zitten dagelijks, ook in de spits vrachtwagens en bussen die achter elkaar rijden. En dus ook achter elkaar invoegen. En dat gaat toch meestal goed. Och, soms heb ik de pest dat ik er dan niet echt meer tussen kan, en dan moet ik een sprintje trekken over de vluchtstrook. En als je er wel tussen kan, die je soms een file ontstaan. Maar dat ligt echt niet zozeer aan de chauffeurs van de logge voertuigen, als wel aan het simpele feit dat die aansluiting gewoon te klein is voor al dat verkeer.
Oh, dat is een naar punt ja. Maar daar is vaak ook weinig keuze. Doordat de bocht redelijk scherp is op dat punt rijdt de langzaamste gewoon voorop en wat erachter zit rijdt er al dichter op dan handig is voor er wat aan te doen valt. Maar dat is dus heel wat anders dan de A28 vlak na Rijnsweerd, want daar zit geen scherpe bocht. Alleen stoplichten om het verkeer te doseren.
Bovendien is invoegen in het verkeer op de A1 ook heel wat anders. Dat verkeer komt vaak net uit het gesukkel van waar het verkeer dat de A30 op wil uitvoegt, en het verkeer dat van de A30 komt wil dan net invoegen terwijl er gas gegeven wordt vanwege het einde van de spitsstrook en snelheidsbeperking. Daar vind ik automobilisten in dure auto's vaak heel vervelend. Het verkeer gaat naar links om invoegers de ruimte te geven, vervolgens proppen die mensen zich er op die baan tussen om maar zo snel mogelijk gas bij te kunnen geven en een vrachtwagen in te kunnen halen. Alsof dat zo veel scheelt.
Anyway, anders dan daar op de A28 dus, want daar blijf je nog wel een poosje langzaam rijden als er meer dan 3 mensen zijn.


Citaat:
Waar zie je mij dat zeggen? In mijn auto is gas loslaten niet meteen synoniem voor stilstaan...

Nogmaals, ik ken je rijstijl niet. Misschien heb je wel gelijk, misschien niet. Ik stel voor om deze discussie in real life, achter het stuur te houden, gevolgd door een biertje (jij rijdt ) en een biefstuk. Of zo. Want dat is toch echter dan een discussie per beeldscherm.

Trouwens, even voor de goede orde: daar waar ik woon, heb ik zelden last van zulke brute chauffeurs als die jij tegen komt. Hier letten ze meestal goed op, en halen ze geen echte toeren uit...
Nee, mensen die dit soort stunts uithalen lijken zich ook meestal op bepaalde punten te groeperen. Heel vreemd. Zo heb ik ook regelmatig in de bus van Assen naar Oosterwolde gezeten terwijl ik vreesde voor mijn leven. Van Wolvega naar Oosterwolde was er dan weer nooit iets aan de hand.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 30-06-2010, 08:41
Verwijderd
Citaat:


Oh, dat is een naar punt ja. Maar daar is vaak ook weinig keuze. Doordat de bocht redelijk scherp is op dat punt rijdt de langzaamste gewoon voorop en wat erachter zit rijdt er al dichter op dan handig is voor er wat aan te doen valt. Maar dat is dus heel wat anders dan de A28 vlak na Rijnsweerd, want daar zit geen scherpe bocht. Alleen stoplichten om het verkeer te doseren.
Bovendien is invoegen in het verkeer op de A1 ook heel wat anders. Dat verkeer komt vaak net uit het gesukkel van waar het verkeer dat de A30 op wil uitvoegt, en het verkeer dat van de A30 komt wil dan net invoegen terwijl er gas gegeven wordt vanwege het einde van de spitsstrook en snelheidsbeperking. Daar vind ik automobilisten in dure auto's vaak heel vervelend. Het verkeer gaat naar links om invoegers de ruimte te geven, vervolgens proppen die mensen zich er op die baan tussen om maar zo snel mogelijk gas bij te kunnen geven en een vrachtwagen in te kunnen halen. Alsof dat zo veel scheelt.
Anyway, anders dan daar op de A28 dus, want daar blijf je nog wel een poosje langzaam rijden als er meer dan 3 mensen zijn.


Nee, mensen die dit soort stunts uithalen lijken zich ook meestal op bepaalde punten te groeperen. Heel vreemd. Zo heb ik ook regelmatig in de bus van Assen naar Oosterwolde gezeten terwijl ik vreesde voor mijn leven. Van Wolvega naar Oosterwolde was er dan weer nooit iets aan de hand.
Ik hoor wel vaker dat GVU en HTM chauffeurs er een potje van maken. GVB weet ik zo niet, en connexxion heb ik hier nooit last van. Maar dat kan elders wel een ramp zijn. Je zou zeggen dat die stuntpiloten vanzelf wel eens zoveel klachten verzameld hebben dat ze ontslagen worden
Oud 30-06-2010, 11:35
Verwijderd
Ik zou toch zeggen dat de wegpiraat van vandaag die knakker in zn grijze volvo is die nu gezocht wordt wegens het veroorzaken van een ongeluk (luister maar naar het nieuws). Ik hoop dat ze m vinden.

Sidenote: kankker en m zijn in dezen ongeslachtelijk natuurlijk
Oud 30-06-2010, 17:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sidenote: kankker en m zijn in dezen ongeslachtelijk natuurlijk
Het duurde even voor ik door had wat er stond, alleen maar omdat je 2 letters verwisseld hebt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 30-06-2010, 17:53
Verwijderd
Godver, dat zie ik nu pas Tsja, forumen op je mobiel he ...
Oud 02-07-2010, 18:26
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
FB's die met ernstige ziektes rondstrooien

Oud 14-07-2010, 18:00
Verwijderd
Dat moet toch wel de idioot zijn die met veel te hoge snelheid het tankstation binnenreed. Hij kwam tot stilstand tegen een betonnen paal, en raakte bijna een kind dat even uitgestapt was.

Morons...
Oud 14-07-2010, 18:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vandaag geen tegen gekomen, zaterdag wel
Ik reed met een maat terug naar huis over de A58 (had die golf opgehaald en was met hem mee er naartoe gereden, hij reed terug achter mij aan naar huis).
Haal ik tussen Breda en Goes ergens (na de vlaketunnel) een groene BMW 316 sedan in, leek niks aan de hand verder. Wij reden beide +/- 130 hij zal ongeveer 120 gereden hebben. Maargoed, ik haal hem dus in, niks aan de hand. Zie ik vervolgens in m'n achteruitkijkspiegel dat hij m'n maat vol afsnijd op het moment dat hij er langs wilde gaan. Die moest echt vol in de ankers. Vervolgens blijft die bmw constant links rijden en minderd snelheid, zal richting de 110 gegaan zijn. Gaat na een tijdje weer naar rechts, maat wil er weer voorbij en weer vol afsnijden
Vervolgens wil hij er rechts maar voorbij, weer vol afgesneden. Toen is hij er over de vluchtstrook maar voorbij geschoten. Maargoed, op zo'n moment snapt er toch iets in m'n bovenkamer, als mensen zo debiel lopen te doen met zulke snelheden. Dus ik ben toen maar even voor die bmw gaan rijden, gebarend dat het een mongool was en ik probeerde hem toen samen met die maat van me maar even de vluchtstrook op te geleiden om hem even goed stevig 'aan te spreken' over z'n gedrag. Toen we hem inmiddels hadden afgeremd tot zo'n 40 km/h scheet hij waarschijnlijk toch wel in z'n broek, want zodra er toen een afslag in zicht kwam vloog hij die maar op met debiele snelheden en manoeuvres. Klootzak .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-07-2010, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Dus ik ben toen maar even voor die bmw gaan rijden, gebarend dat het een mongool was en ik probeerde hem toen samen met die maat van me maar even de vluchtstrook op te geleiden om hem even goed stevig 'aan te spreken' over z'n gedrag. Toen we hem inmiddels hadden afgeremd tot zo'n 40 km/h scheet hij waarschijnlijk toch wel in z'n broek, want zodra er toen een afslag in zicht kwam vloog hij die maar op met debiele snelheden en manoeuvres. Klootzak .
En dit had je dus nooit moeten doen...
Niemand die dat snapt, en al helemaal niemand die daar op in kan spelen. Als die aars in zijn bmw hele gekke sprongen had gemaakt, en brokken, dan waren jullie op zijn minst medeverantwoordelijk.

Gelukkig is dat niet gebeurt, maar kom op heh, een beetje trots mag je wel hebben, dat je je niet gaat verlagen tot gekke kuren.

En al helemaal niet tot fysiek geweld overgaan. Man, met die temperaturen, drink je beter een groot glas bier als je thuis bent...
Oud 14-07-2010, 20:12
Verwijderd
Ik snap echt niet hoe je zo mee kan gaan in iemand die zo achterlijk doet Als iemand achterlijk doet, gewoon negeren, dan heeft hij snel door dat zijn gepest niet werkt. Minder gewoon vaart, wacht tot die idioot weg is, en klaar, scheelt je echt veeel gestress en gedoe Opgefokt gaan zitten gebaren en iemand aan de kant proberen te krijgen maakt 't echt niet veiliger.
Oud 14-07-2010, 21:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik snap echt niet hoe je zo mee kan gaan in iemand die zo achterlijk doet Als iemand achterlijk doet, gewoon negeren, dan heeft hij snel door dat zijn gepest niet werkt. Minder gewoon vaart, wacht tot die idioot weg is, en klaar, scheelt je echt veeel gestress en gedoe Opgefokt gaan zitten gebaren en iemand aan de kant proberen te krijgen maakt 't echt niet veiliger.
Ik was vergeten te melden dat hij ook constant bij ons bleef rijden, ik minderde eerst al vaart zodat ik weer achter die bmw kwam. Maar toen wij langzamer gingen rijden ging hij dat ook doen en toen we er weer langs wilden gaan liet hij mij er steeds gewoon langs maar haalde hij bij die maat van me weer van die domme capriolen uit
Normaal negeer ik dat soort dingen ook, maar dit was gewoon niet te negeren en ook nog eens levensgevaarlijk. Ik had hem heel graag eens aan de kant gezet.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-07-2010, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik was vergeten te melden dat hij ook constant bij ons bleef rijden, ik minderde eerst al vaart zodat ik weer achter die bmw kwam. Maar toen wij langzamer gingen rijden ging hij dat ook doen en toen we er weer langs wilden gaan liet hij mij er steeds gewoon langs maar haalde hij bij die maat van me weer van die domme capriolen uit
Normaal negeer ik dat soort dingen ook, maar dit was gewoon niet te negeren en ook nog eens levensgevaarlijk. Ik had hem heel graag eens aan de kant gezet.
jawel, maar het punt is, door er wel in mee te gaan, maak jij het gevaar groter dan 1 auto.
Oud 14-07-2010, 21:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
jawel, maar het punt is, door er wel in mee te gaan, maak jij het gevaar groter dan 1 auto.
Wij sneden niet, ik reed er voor, maat er naast, toen richting de vluchtstrook en vaart minderen. Maar hij wist er tussenuit te glippen en op idiote wijze de afslag te nemen
Hij zal hem wel aardig geknepen hebben denk ik. Hoop dat 'ie er wel van geschrokken is en het niet meer doet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-07-2010, 23:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
zo heeft mijn zus dus een kopstoot gekregen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-07-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Wij sneden niet, ik reed er voor, maat er naast, toen richting de vluchtstrook en vaart minderen. Maar hij wist er tussenuit te glippen en op idiote wijze de afslag te nemen
Hij zal hem wel aardig geknepen hebben denk ik. Hoop dat 'ie er wel van geschrokken is en het niet meer doet

Ja, maar je probeert hem klem te rijden. Wat verwacht je dan? Dat hij daar aan mee gaat werken? Zeker als 2 mensen hem van de weg af willen leiden? Met alle respect, maar dat recht heb je simpelweg niet. Je maakt de situatie op dat moment alleen maar onveiliger. Want je kunt nooit voorspellen wat die gozer gaat doen. En je hebt ook geen 4 ogen, die het overige verkeer in de gaten houden, en je eventueel waarschuwen.

En nee, het gaat niet om 1 clown die het verkeer onveilig maakt met zijn grappen. Het gaat erom dat jij op dat moment geen haar beter bent. En dat is waar je boven had moeten staan. Dan kun je er nog beter een filmpje van maken, en dat aan de politie doorgeven. Of op internet zetten, met kenteken en al erbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.