Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Moet je dan een kenteken weten van die motorrijder(s), of is een beschrijving van de situatie ook goed?
Als je geen kentekens hebt, is het voldoende om de plek waar het gebeurt door te geven en wat er zich daar afspeelt. Mits het vaak genoeg wordt gemeld wordt het meegenomen in de ronde van, meestal, een VROS auto.
Voor de snelweg ligt dat anders, bij een melding krijg je dan doorgaans bij de eerstvolgende oprit een VROS auto die hoogte komt nemen als er een in de buurt is.
Advertentie
Oud 01-08-2010, 12:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond steeds te ver weg om een kenteken te kunnen lezen: de motorrijders stonden meestal voor/tussen de 4e en 5e rijstrook opgesteld en ik stond op de 2e.
Maar wel een goede tip inderdaad!
Oud 02-08-2010, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Niet echt een wegpiraat, maar de idioot/idioten die het nodig vonden om stenen naar onze auto te gooien mogen van mij snel betrapt en gepakt worden. Twee ruiten in gegooid en een ferme deuk die lastig gaat zijn te herstellen. Idioten
Schade valt gelukkig mee, we zijn zo'n 400 euro armer, maar 't had veel erger kunnen zijn. Ze hebben vermoedelijk zo'n 3 stenen gesmeten, twee door een ruit, 1 tegen de carrosserie, het is een wonder dat ze niet alle ruiten in hebben gegooid en nog meer stenen tegen de carrosserie... dan was het al snel een veel duurder grapje geworden. Politie vermoedt daardoor ook dat ze gestoord werden door een naderende auto oid, dus mogelijk heeft iemand toch een kenteken gezien ('t is onmogelijk daar zonder auto te komen).

Alles tot 1400 euro zouden we beter zelf hebben moeten betalen (want anders flikker je keihard omlaag in je premiekorting), dus 400 euro is heel goed te overzien.
Oud 02-08-2010, 13:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik <3 mijn no-claim beschermer voor 1 euro per maand
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 02-08-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Ik <3 mijn no-claim beschermer voor 1 euro per maand
Ja, die hadden wij nu ook wel lief gevonden
Oud 03-08-2010, 14:49
Verwijderd
Joepie joepie, alles wordt vergoed zonder gevolgen voor onze premie, want ze vinden het poging tot inbraak En straks lekker een paar daagjes een leenauto

Dus eind goed al goed
Oud 03-08-2010, 15:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, dat is fijn, Andijvie!
Oud 03-08-2010, 15:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Goed nieuws
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-08-2010, 19:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat scheelt inderdaad wel een hoop. Mooi dat het zo kan worden opgelost. Goede verzekeraar dus
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-08-2010, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Als je geen kentekens hebt, is het voldoende om de plek waar het gebeurt door te geven en wat er zich daar afspeelt. Mits het vaak genoeg wordt gemeld wordt het meegenomen in de ronde van, meestal, een VROS auto.
Voor de snelweg ligt dat anders, bij een melding krijg je dan doorgaans bij de eerstvolgende oprit een VROS auto die hoogte komt nemen als er een in de buurt is.
krijg je dan niet ook nog even een waarschuwing dat je niet mag bellen onder t rijden?
Oud 04-08-2010, 11:32
Verwijderd
Citaat:
krijg je dan niet ook nog even een waarschuwing dat je niet mag bellen onder t rijden?
Je mag wel bellen onder het rijden?
Oud 04-08-2010, 11:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
krijg je dan niet ook nog even een waarschuwing dat je niet mag bellen onder t rijden?
Ze kunnen toch niet zien of je handheld of handsfree belt?
En je hoeft natuurlijk niet onder het rijden te bellen, dat kan ook als je thuis bent aangekomen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-08-2010, 11:54
Verwijderd
true. maar als je thuisbent zijn die mensen toch allang weer weg
Oud 04-08-2010, 14:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
true. maar als je thuisbent zijn die mensen toch allang weer weg
Voordat de politie ter plaatse is zijn ze ook al lang weer weg
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-08-2010, 15:28
Verwijderd
Citaat:
true. maar als je thuisbent zijn die mensen toch allang weer weg
Daarom gewoon handsfree bellen Op de snelweg komen ze de volgende op-/afrit erop, als er een in de buurt is. Anders houden ze gewoon de auto in de gaten wanneer ze er toevallig achter rijden. Het kenteken wordt dan geregistreerd. Overigens is dat iets dat natuurlijk niet bij de eerste melding gebeurd. Als ik het goed heb onthouden gebeurt dat bij 10 meldingen.
Oud 05-08-2010, 20:54
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik kwam van rechts, mevrouw had haaientanden voor haar neus, maar toch vond ze het moeilijk om te stoppen. Dat deed ze pas op de voetgangersoversteek. Netjes hoor
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 10-08-2010, 21:51
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Soms heb je geluk. Vanmorgen zag ik een ree de weg over steken 100 meter verderop.

En toen wilde ik verderop invoegen en belande ik na het invoegen in een colonne met militaire voertuigen en 2 agenten op de motor als begeleiders! Ik moest even weer hard nadenken wat nou de regels waren, maar achteraf mocht dit toch.

Alleen wel even bedenken dat deze colonne dus volledig moet doorrijden als zijnde 1 voertuig, dus als het eerste voertuig groen licht licht heeft bij een verkeerslicht de rest dus ook door mag rijden.

Niet meer remmen dus midden in een colonne bij oranje licht . Gevolg, 5 km door rode lichten rijden!
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 11-08-2010, 10:28
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Blijkbaar vonden een stel jonge gasten het leuk om de hele rit te bumperkleven en gevaarlijk dicht bij de auto te rijden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 12-08-2010, 06:34
Verwijderd
Niet veel meer dan de gebruikelijke bumperklevers. En gisteren waren dat een setje wielrenners. Reed namelijk de sibbergrubbe af (wellicht weten de wielerfanatici onder jullie wel wat ik bedoel: een zeer stijle, onoverzichtelijke en bochtige heuvel in Limburg). Het is er heel smal, dus ik ga zeer zeker niet hard rijden, want je ziet niet wat er omhoog komt. Zag ik in mijn spiegel allemaal woeste gebaren van die wielrenners... Onverantwoordelijke figuren. Stuk voor stuk. Dat ze allemaal een doodswens hebben, is tot daar aan toe. Maar liefst niet achter mijn auto.
Oud 12-08-2010, 20:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Vandaag een idioot op een drukke combinatie in- uitvoegstrook. Die gast slingert mij met max toegelaten snelheid +20 voorbij terwijl ik invoeg, hij moest zelf de uitvoegstrook hebben dus slingert rechts een net invoegende auto voorbij. Wil op de uitvoegstrook doorscheuren maar daar dook net een uitvoegende vrachtwagen voor. Die gast in de ankers en ik er netjes naast gemanouvreerd om 'm te weerhouden die vrachtwagen ook te passeren. Dat hielp, hij kon z'n adrenaline weer inslikken.
Oud 20-08-2010, 20:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Twee kandidaten:
Vanochtend een auto die mij en mijn twee voorgangers inhaalt op de invoegstrook naar de snelweg. Was een tweebaans weg (van 2 naar 1 baan, om daarna in te voegen). Hij negeerde de 'nu ritsen/invoegen', reed over het verdrijvingsvlak, maar kon ook niet via die kant op de snelweg invoegen omdat daar ook iemand reed. Dus sneed hij de voorste van het rijtje op de invoegstrook maar af, die zo schrok dat hij vol op de rem ging (en de auto's daarachter dus ook).
Vanmiddag een Passat die redelijk 'direct' aangaf dat ik te langzaam reed op de linkerbaan (bijna in mijn achterkant rijden en knipperlicht naar links aan). Nadat ik aan de kant ging, ging hij er met een redelijke vaart vandoor. Even later kom ik 'm tegen, nog steeds op de linkerbaan (ik reed rechts), zonder dat er auto's voor rijden. Hij reed niet eens 120 meer, dus ik ging er rechts naast rijden om aan te geven het tempo omhoog mocht. Kennelijk viel toen het kwartje, want het gas werd weer ingestampt en de auto ging er weer vandoor. Waarna ik hem een paar minuten later nog een keer zie in een bijzondere manoeuvre (remmend een te klein gat in gaan, om vervolgens toch niet de afrit te nemen)...
Oud 25-08-2010, 15:47
Verwijderd
vandaag was ik dat, had mijn intake les voor rijbewijs D. De tering wat een lompe bak is dat zeg. En het sturen, is ook echt wennen. Dat je later moet sturen, en dus voor je gevoel aan de andere kant van de bocht wel eens een obstakel zou kunnen raken.
Maar was wel heel erg gaaf om te doen.
Oud 25-08-2010, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Niet veel meer dan de gebruikelijke bumperklevers. En gisteren waren dat een setje wielrenners. Reed namelijk de sibbergrubbe af (wellicht weten de wielerfanatici onder jullie wel wat ik bedoel: een zeer stijle, onoverzichtelijke en bochtige heuvel in Limburg). Het is er heel smal, dus ik ga zeer zeker niet hard rijden, want je ziet niet wat er omhoog komt. Zag ik in mijn spiegel allemaal woeste gebaren van die wielrenners... Onverantwoordelijke figuren. Stuk voor stuk. Dat ze allemaal een doodswens hebben, is tot daar aan toe. Maar liefst niet achter mijn auto.
Ooh de sibbergrubbe, wat een kloteweg is dat. Die wielrenners
Oud 25-08-2010, 16:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De idioot in zijn glimmende BMW die ineens ver over de middenstreep kwam op de snelweg, terwijl ik op de linkerbaan reed. Geen idee of het met een reden was ("in de verte is een vrachtwagen, ik kan wel vast zonder richting aan te geven en zonder spiegelen van baan wisselen") of dat hij "gewoon" aan het zwalken was, maar ik schrok me rot. Na mijn ram op de rem én op de toeter schoot hij terug naar rechts en zolang als ik hem heb kunnen zien in mijn binnenspiegel, reed hij über-braaf op de rechterbaan, achter die vrachtwagen.
Oud 25-08-2010, 20:25
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Weer een gevalletje van net voor mij de weg opgaan, zodat ik vol in de remmen moet en dan 60 gaan rijden waar je 80 mag. Waarom moet je er per sé voor als je toch geen haast hebt?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 25-08-2010, 20:31
Verwijderd
Een gek in een bedrijfswagentje die vanuit het niets ons (ik en een paar auto's achter me) rechts inhaalde, er achter kwam dat we allemaal links zaten owv een caravanding aan de rechterkant, die volle bak langs de vluchtstrook ingehaald, daarna nog wat gezigzag en toen was ie weer uit beeld...
Oud 26-08-2010, 12:56
Verwijderd
Dat waren gisteren de vrachtwagenchauffeur die het noodzakelijk vond om te gaan zitten bumperkleven. Nou vind ik dat normaal al irritant, maar een vrachtwagen in je nek hebben met 80km/u is gewoon ronduit gevaarlijk. Gelukkig hield dat op toen er een tractor reed die ik wel en hij niet in kon halen. Jammer dat ik vergeten ben voor welk bedrijf hij ook alweer reed, anders had ik daar wel even naartoe gemaild ofzo. Als professional (wat truckers zijn) hoor je echt niet zo onverantwoord te rijden.
Daarna was het een wat oudere vent in z'n E-klasse. Blijkbaar had die moeite om op een lege snelweg rechtdoor te blijven rijden. Hij kwam naar links terwijl ik eraan kwam en dus erg hard (piepende bandjes hard) moest remmen. Gelukkig ging hij wel direct weer naar rechts toen ik toeterde.
Oud 30-08-2010, 21:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Drie auto's na elkaar die op de gesloten spitsstrook reden. En degene die niet links langs een auto kon, maar er wel voorbij wilde, en toen maar inhaalde over diezelfde gesloten spitsstrook.
Oud 30-08-2010, 22:00
Verwijderd
vanmiddag een kerel die met zijn auto een vreselijk rookgordijn neerlegde voor de achterliggers. Zo dik dat het bleef hangen, en bijna niet doorzichtig was. Met zo'n auto ga je volgens mij maar om 1 reden de weg op: naar de sloop/garage ermee.
Oud 31-08-2010, 09:53
Verwijderd
Wat is dat toch met ritsen. Iedereen blijft na zo'n 'ritsen na 1 km'-bord altijd maar zo lang mogelijk links rijden zodat ze er op het laatst allemaal tegelijk tussen moeten. Pff, dan krijg je wel files ja.
Oud 31-08-2010, 09:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
als iederen bij dat bord meteen naar rechts duikt krijg je ook files, alhoewel anticiperen voor veel mensen ook moeilijk is. Gewoon in de komende kilometer eens kijken waar je fijn (en veilig) naar rechts kan. Je hóeft pas te ritsen tot je bij het laatste bord bent
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 31-08-2010, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat toch met ritsen. Iedereen blijft na zo'n 'ritsen na 1 km'-bord altijd maar zo lang mogelijk links rijden zodat ze er op het laatst allemaal tegelijk tussen moeten. Pff, dan krijg je wel files ja.
Eh, dat is júist de bedoeling. Herinner je je de voorlichtingscampagne rondom het ritsen van een paar jaar geleden nog? Het moet als volgt:
Auto X rijdt links
Auto Y rijdt rechts, net als Z.
Het bord ritsen 1 km komt, het is dan de bedoeling dat X op gelijke snelheid gaat rijden met Y en Z en dat X op die manier zonder problemen tussen het gat dat tussen Y en Z ligt, kan ritsen.

Wanneer iedereen dat zo zou doen, zou het files voorkomen en vrij pijnloos gaan. Helaas zijn er altijd mensen die al bij dat bord ritsen 1km naar rechts duiken (en dus voor remgolven zorgen want onaangepaste snelheid), mensen die hun snelheid niet aanpassen, links blijven rijden en op het allerlaatste moment naar rechts duiken (met remgolven als gevolg) en mensen die het gat dichtrijden, ook al heb je je snelheid aangepast aan de strook rechts.
Kortom, eigenlijk doet vrijwel iedereen het fout
Oud 31-08-2010, 12:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
als iederen bij dat bord meteen naar rechts duikt krijg je ook files, alhoewel anticiperen voor veel mensen ook moeilijk is. Gewoon in de komende kilometer eens kijken waar je fijn (en veilig) naar rechts kan. Je hóeft pas te ritsen tot je bij het laatste bord bent
Ja, da's waar, maar als ik op 500 meter rechts stil sta en er komen links nog een 100-tal auto's voorbij om de file vooraan aan te vullen, ga ik ook naar links om de stroom "voordringers" (hoe legaal het ook is) tegen te houden. We hebben allemaal evenveel recht om te wachten.
Oud 31-08-2010, 13:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
80 meter voor me een 80km-weg opdraaien vanuit stilstand
Remmen werken in ieder geval goed.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 31-08-2010, 18:20
Ivo
Ivo is offline
Wanneer er 'ritsen over 1 km' op het bord staat, is het de bedoeling dat je pas 1 km verderop begint met ritsen. En niet al 500 meter verderop. Juist doordat niet iedereen op het zelfde punt gaat 'ritsen' (dan is het eigenlijk geen ritsen meer) gaat het mis en krijg je extra vertragingen. Dan krijg je voordringers etc en gaat de rits 2 of 3 tandjes om 1. Probeer dat maar eens met de rits van je jas, dan loopt die ook vast.

Er staat niet voor niets 'ritsen over 1 km'. En een kilometer verderop (ca 100 meter voor het einde van de strook meen ik) een bord 'ritsen vanaf hier'. VANAF daar dus, niet eerder.
Oud 31-08-2010, 20:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
... Dan krijg je voordringers ..
Precies, het is de bedoeling dat je in die kilometer dezelfde snelheid aanhoudt als de strook rechts. Als iedereen dat doet krijg je geen voordringers en zou het ook niet erg zijn als iemand eerder invoegt (als er ruimte is). MAAR, als rechts veel langzamer rijdt (of zelfs stilstaat) willen de onderste tandjes van de rits bovenaan de jas doorritsen bij je boordje, da's natuurlijk niet de bedoeling.
DUS: ver vóór het ritsen (dus vèr voor de 300m ritsstrook) snelheid aanpassen aan rechterrijstrook en niet doorjakkeren tot het einde wat dat is gewoon aso (ook al ben je lekker anoniem in je auto).
Oud 01-09-2010, 10:36
Verwijderd
Ik zie regelmatig mensen op die ritsstrook die nog lekker even gas geven en langs de rechter strook sjeesen. Of mensen die rechts ongeduldig worden, naar links gaan, en zo dus lekker voorkruipen. Maar als het ritsen goed gaat, is het ook een prima systeem

Grootste wegpiraat vandaag was een jonge jongen in een gepimpt auto'tje die het nodig vond ons op een 50-km/u weg in te halen met 80, niet enorm vooruit had gedacht en zodoende bij een zebrapad niet rechts langs het middenstuk ging maar links, waardoor een tegenligger keihard op de rem moest. Jongen was bijna klem gereden op het zebrapad, maar ging toen half over dat middenstuk verder en gaf toen weer lekker gas. Die gaat nooit iets leren. Hij had echt makkelijk frontaal op die tegenligger kunnen botsen als die tegenligger net iets later had geremd
Oud 01-09-2010, 11:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Precies, het is de bedoeling dat je in die kilometer dezelfde snelheid aanhoudt als de strook rechts.
Helaas is het in de werkelijkheid zo dat voor veel mensen de linkerstrook heilig is. Jij kan dan misschien wel je snelheid aanpassen zoals het hoort, maar het merendeel zal er maling aan hebben. Het enige wat je krijgt is een rij met opgefokte weggebruikers die hun snelheidsmeter belangrijker vinden dan een goede doorstroming van het verkeer Met als gevolg dat één persoon het goed doet en de rest er veel te kort op gaat rijden, waardoor het rits-systeem nog steeds niet goed werkt.

In theorie is ritsen een prima idee. In de praktijk zijn automobilisten te kortzichtig om het te laten werken.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-09-2010, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Precies, het is de bedoeling dat je in die kilometer dezelfde snelheid aanhoudt als de strook rechts. Als iedereen dat doet krijg je geen voordringers en zou het ook niet erg zijn als iemand eerder invoegt (als er ruimte is). MAAR, als rechts veel langzamer rijdt (of zelfs stilstaat) willen de onderste tandjes van de rits bovenaan de jas doorritsen bij je boordje, da's natuurlijk niet de bedoeling.
DUS: ver vóór het ritsen (dus vèr voor de 300m ritsstrook) snelheid aanpassen aan rechterrijstrook en niet doorjakkeren tot het einde wat dat is gewoon aso (ook al ben je lekker anoniem in je auto).
Dat zou alleen werken als men de rijstroken volledig benut. Op het moment dat het rechter verkeer al stil staat en de linkerbaan is (bij het 1km bord bijv.) volledig vrij, heeft het weinig zin om als automobilist op de linkerstrook dan ook maar (nagenoeg) stil te gaan staan. Je kan in mijn ogen beter de strook links uit rijden en daar invoegen en op die manier anderen stimuleren om ook de banen volop te benutten.
Ik vind dat er al veel te vroeg naar rechts wordt gedoken en dat de linkerrijstrook bizar vroeg al leeg is. Als je hem met zijn allen goed benut en uiteindelijk wél met dezelfde snelheid ritst met het andere verkeer is er niks aan de hand.
En dat het rechterverkeer jaloers wordt op het linkerverkeer dat nog redelijk kan rijden, moet in mijn ogen bij hen juist een lichtje laten branden dat ze dan misschien niet echt een slimme keuze maken om op dat moment de lege rijbaan letterlijk en figuurlijk links te laten liggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-09-2010, 05:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En om al die chaos zorg ik er altijd voor dat ik niet op de ritsbaan of de baan-waarop-geritst-moet-worden rijd, maar de rechterbaan, want die rijdt altijd veel sneller op mijn route.

Maar goed, het is in feite hetzelfde verhaal als invoegen in een file. Ik kies een plek, geef aan dat ik er daar tussen ga komen, rol met die auto's mee en begin een keer rustig te sturen om er tussen te komen. Waarbij ik regelmatig ingehaald word door hardrijdende auto's die tot aan het eind van de invoegstrook rijden, op de rem gaan en hun auto ergens tussen gooien. Waardoor de rest van het rijtje dan weer moet remmen...

OT: gisteren niet echt een wegpiraat gezien, misschien degene die met dik 150 over de linkerbaan kwam sjezen terwijl de andere twee banen 90 en 110 reden. (en uiteraard mocht hij remmen voor iemand die kennelijk niet gespiegeld had en z'n auto er zo voor gooide)
Oud 02-09-2010, 06:17
Verwijderd
De werkzaamheden op de A1 blijven me toch verbazen. De rijstroken, en dan met name de linker rijstroken zijn heel smal. En toch blijven mensen met grote auto's zichzelf met een lompheid waar Paul de Leeuw een puntje aan zou kunnen zuigen, er langs wringen. Zelfs busjes zie ik dat doen.
De logica ervan ontgaat me. De max. snelheid is er 70. Maar hoe duurder en groter de auto, hoe asocialer men zich er langs wringt.
Oud 02-09-2010, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, het is in feite hetzelfde verhaal als invoegen in een file. Ik kies een plek, geef aan dat ik er daar tussen ga komen, rol met die auto's mee en begin een keer rustig te sturen om er tussen te komen. Waarbij ik regelmatig ingehaald word door hardrijdende auto's die tot aan het eind van de invoegstrook rijden, op de rem gaan en hun auto ergens tussen gooien. Waardoor de rest van het rijtje dan weer moet remmen...
Ik bedoelde vooral dit fenomeen inderdaad, maar ik snap jullie punt. Mgoed, ik ga inderdaad altijd maar rechts rijden, gaat op mijn traject meestal ook wel wat sneller en dan hoef je niet ineens op de rem voor mensen die vanaf links ineens ertussen duiken
Oud 02-09-2010, 14:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En dat het rechterverkeer jaloers wordt op het linkerverkeer dat nog redelijk kan rijden, moet in mijn ogen bij hen juist een lichtje laten branden dat ze dan misschien niet echt een slimme keuze maken om op dat moment de lege rijbaan letterlijk en figuurlijk links te laten liggen.
Sorry, ik vind het asociaal om vanuit mijn plek dan weer een tigtal auto's te passeren. Maar v.w.b. gebruik van twee banen ben ik het met je eens; als de linkerbaan net zo vol is als de rechter zouden ze gelijk moeten optrekken.
Het gaat dus mis op de laatste 300 meter; links moet invoegen en rechts moet schikken. Daardoor loopt rechts altijd terug, kan links blijven aanvullen en gaat links dus altijd sneller.
Ik zie maar één oplossing; een dappere (vrachtwagen)chauffeur moet gewoon de linkerstroom blokkeren om de verdeling eerlijk te laten verlopen.
Oud 02-09-2010, 17:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond bij een stoplicht op de baan voor rechtsaf. Het loopt daar af, dus ik kijk regelmatig in mijn binnenspiegel om te zien of degene achter mij niet te dicht nadert (tic van mij). Het wordt groen, ik kijk nog een laatste keer in mijn binnenspiegel en begin te rollen. Om vervolgens bijna een motorrijder van de sokken te rijden die vond dat-ie wel links naast mij ook rechtsaf kon slaan... Ik schrok me wezenloos. En ik heb daar echt een hekel aan, motorrijders die denken dat dat soort manoeuvres normaal zijn.
Oud 02-09-2010, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, da's waar, maar als ik op 500 meter rechts stil sta en er komen links nog een 100-tal auto's voorbij om de file vooraan aan te vullen, ga ik ook naar links om de stroom "voordringers" (hoe legaal het ook is) tegen te houden. We hebben allemaal evenveel recht om te wachten.
<3 Heb ik vandaag ook gezien, op een punt waar het altijd misgaat, is een auto links gaan rijden, gelijk optrekkend met het rechterverkeer, zodat rechts eindelijk vooruit kwam. Niet zoals het hoort, maar een medaille waard.

Idioot eersteklas: een vrachtwagen die van links komt en mijn rijrichting moet hebben en hem dus maar gewoon naar voren schuift als de andere kant rustig is. Ik vol in de remmen, kom zowat naast hem stil te staan, laat hem er dan maar voor en ik krijg niet eens een bedankje .

En niet echt wegpiraten, maar maak-het-parkeer-leven-onmogelijk-gemeente: ze zijn aan het werken in mijn straat en die kunnen we dus helemaal niet meer inrijden op dit punt. Dus we zijn allemaal verplicht om te parkeren op de parking vlakbij (nog te ver om te zeulen met boodschappen, mijn handen liggen open, maar goed). Nu staat op die parking een lief bordje met zondag 5 september verboden te parkeren behalve voor deelnemers aan de straatparade. Pardon? En wij dan? Dit is de enige parking die in de buurt is, buiten het station dat altijd volstaat en verderop parkings waar je maar 2 uur mag staan. Ik ga morgen mijn beklag doen bij de gemeente en als ik daar geen oplossing van krijg, hem gewoon daar neerzetten met een brief erin waar ik woon en dat er geen andere mogelijkheid is.
Oud 02-09-2010, 19:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ikzelf, ben moedwillig door rood gereden nadat ik al 5 minuten voor het zelfde stoplicht stond (hij was ondertussen 1x op groen geweest waarbij er wel 2 auto's voorbij konden) de andere stoplichten van de kruising hadden ondertussen al 3, 4 of 5x goen gekregen terwij er al zo veel langer stonden. Toen was ik er echt zat van, even goed gekeken of de kruising vrij was en hoppa. Boete had ik voor lief genomen. tyfus Almelo
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 02-09-2010, 19:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Tsja... het ene stoplicht springt op rood, het andere (wat vaker) op groen. In Almelo is altijd wat te doen!

Offtopic: Sorry, maar hij moest gewoon gemaakt worden hoor
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 02-09-2010, 20:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
i know in de eerste minuut kon ik nog om dat liedje lachen... maar het was zó irritant. Helemaal als het andere verkeer gewoon wel zo nu en dan groen krijgt. Ik ben op die kruising al eerder door rood gereden om dezelfde reden. Moet je bij de gemeente zijn om daarover te klagen? Ik ben echt serieus van plan een klacht in te dienen over de instellingen van de stoplichten bij dat kruispunt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 02-09-2010, 22:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik reed vandaag ook door rood, perongeluk. Ik was met de radio aan het spelen en reed echt vol door rood, besefte het net op tijd om nog snel te checken of ik niemand dood zou rijden. Die bekeuring had ik hard verdient
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-09-2010, 08:57
Verwijderd
Citaat:
i know in de eerste minuut kon ik nog om dat liedje lachen... maar het was zó irritant. Helemaal als het andere verkeer gewoon wel zo nu en dan groen krijgt. Ik ben op die kruising al eerder door rood gereden om dezelfde reden. Moet je bij de gemeente zijn om daarover te klagen? Ik ben echt serieus van plan een klacht in te dienen over de instellingen van de stoplichten bij dat kruispunt
Ik geloof van wel, ja
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.