Oud 22-07-2013, 11:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De volgende ochtend een stukje omhoog gelopen en foto's gemaakt van het bijzondere kampement:



De rit naar Barcelona was weer een erg mooie, leuk met een hele stoet over de kleine bergwegen. Eerst zijn we nog gestopt in Andorra-stad om daar wat te kijken, maar afgezien van de lage benzineprijzen (65 liter getankt voor 75 euro!) en een prima watermeloen bij een supermarkt viel daar eigenlijk niet zoveel te beleven. De opdrachten waren van hetzelfde soort als woensdag, en per toeval spotte we één locatie daarvan maar voor de rest boeide het ons weinig.

We vonden dat blok kaas dat die walmende T4-diesel - die 'wat olie' verbruikte - veel interessanter.


De uitlaat was bij de middendemper al eens voorzien van een laagje Gun Gum uitlaatpasta, maar de boel begon wel weer erg sportief te klinken. Onze camping lag in Vilanova i la Geltru 35 km ten zuiden van de Finish en aangezien we erg vroeg waren, zijn we daar eerst heen gereden om de tent op te zetten. Ik vond toen al dat de uitlaat erg losjes eruit zag en nam mij voor daar bij terugkomst meteen wat aan te doen. Zover is het niet gekomen want 15 km na vertrek (20 km voor de finish) brak het ding compleet in tweeën pal achter de middendemper
De achterdemper hing nog in zijn rubbers en zat bovendien boven de achteras, dus de boel kon er niet zomaar onder weg vallen. IJzerdraadje gespannen en toen was het 'fok it, we kijken morgen wel verder; we gaan gewoon finishen'. En zo, ietwat luid, geschiedde

Gelukkig waren we niet de enige. Na nog wat lui gesproken te hebben in de lange, warme rij voor de prijzige hamburgers - waaronder idd het team van Northside, een ander team met een 9000 dat hun turbo had opgeblazen maar 'zonder reed hij ook nog prima', en een team dat ons vorig jaar geholpen had bij het gedoe in dat zigeunerdorpje in Hongarije - besloten we (en velen met ons) dat het niet zo gezellig was daar en dat we met onze herrie-uitlaat ook niet te laat op de camping wilden zijn. Nog een rondje over de parkeerplaats gedaan, en toen was de Run zelf voor ons afgelopen

Ja hoor...

Overigens begon het bij ons wel al weer te jeuken, ook al dachten we eerst dat dit wel ons laatste jaar zou zijn. Dus wie weet
Wel hoorden we dat de Reliant die meedeed nogal heldhaftig gecrasht is toen ze door hun remmen trapten bij een afdaling in Duitsland, en dat een ander team getorpedeerd is door een Fransman die niet uitkeek bij het opdraaien van de weg. Gelukkig is iedereen er betrekkelijk heelhuids er vanaf gekomen, maar toch.

Onze camping lag op 500 meter van de zee, en 's avonds zijn we nog even weten pootjebaden op het strand. Het was namelijk nogal warm in Spanje



De volgende ochtend bij de campingeigenaar gevraagd of die een garagist voor ons wist, Die kon er eentje vinden, maar die zei dat we maandag pas langs moesten komen. Een andere garage die we per toeval vonden meldde hetzelfde. Dus parkeerden we bij het station, en pakten we de trein naar Barcelona. Aardige stad, maar we vonden een middagje meer dan genoeg. En dan hebben we nog best veel gelopen omdat we eerst naar de verkeerde kerken en kathedralen liepen. Bovendien was het nogal warm.


Onderweg hebben we nog 4 andere teams gesproken, die ook de toerist aan het uithangen waren Toen we op een terrasje zaten zagen we aan de overkant een bekend gezicht lopen; uiteindelijk hebben we iets van 3,5 uur met 2CV en zijn reisgenote daar gezellig zitten ouwehoeren
Het was dan ook vrij laat dat we terug waren op de camping, maar we volgden Spaans voorbeeld en gingen gewoon laat eten. Pas om 23:00 ging de eerste lap vlees op de barbecue. Helaas bleek er (aanvankelijk) nog een luchtbed lek. Ik heb één nacht op de grond gelegen, en één nacht heb ik beide 'lekke' luchtbedden op elkaar gelegd. Dat was ook geen succes, het was nogal instabiel. Uiteindelijk bleek dat er iets mis is gegaan met verwisselen tussen de reserve en het lekke luchtbed uit Camargue, en dat er dus in feite nog steeds maar eentje lek was. Gelukkig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2013, 11:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zondag viel er niet veel te doen, behalve proberen de uitlaat wat bij elkaar te beunen met ijzerdraad en wat bierblikjes. Wij spreken geen Spaans en we wilden gewoon dat boel eenvoudig bij elkaar hebben zodat hij wat minder luid was, en we Nederland konden halen. Om er goed bij te kunnen moest het wiel eraf, en de hele kofferbak leeg om bij de krik te komen. Dit tot vermaak van veel campinggasten, die - en dan vooral de kinderen - het sowieso al een briljante auto vonden.

Toevallig stond er nog een Nederlander schuin achter ons, met een Saab 9-5 estate. Die zat ook op het Saabforum en die herkende de auto daarvan
De rest van de dag was luieren met een boekje aan het strand en wat zwemmen in de zee, en dan een restaurantje opzoeken voor de nodige paella. Best prima om een dagje niets te doen!

Maandag vroeg opgestaan, meteen naar de garage. De campingeigenaar had een briefje geschreven met 'dit is een oud barrel, ze willen er eigenlijk alleen maar Nederland mee halen'. Maar de pijp was pal bij de demper afgebroken en dat viel niet meer te lassen. Nieuw onderdeel zou 300e kosten (inclusief montage) en het kon pas de volgende dag. Eigenlijk wilden we door naar Verdon, en het leek ons niet de moeite waard. Mijn teamgenoot vond eerst dat 'het wel kon' qua lawaai, maar rond Barcelona deed hij toch oordopjes in. Op zich was de volume het probleem niet zo, meer de nogal heftige, zware frequentie.
Helemaal schadevrij is de Saab niet gebleven; we waren iets te gehaast bij vertrek op de camping, zodat ik een lantaarnpaal raakte die achter mij pal in de dode hoek stond op hooguit een meter afstand. De hoek en het gewicht van de auto speelden hier vooral de rol tegen het slappe plaatwerk, en dat leverde een fikse deuk op

Al maakte wij ons meer zorgen om de lantaarnpaal, maar die had eigenlijk niets

Onderweg rammelde de uitlaat wel nogal, dus nog maar een keer geprobeerd de boel wat vaster te zetten.


Doordat we pas rond het middaguur waren vertrokken - en we tolwegen vermeden - lukte het niet meer Verdon in één dag te halen. We hebben in de buurt van Arles gestaan, 30 km van de Start-Finish locatie in Camargue op de camping die ik daarvoor als back-up genoteerd had Daar heb ik ook mijn Coleman Northstar benzinelamp kunnen gebruiken. Dat ding geeft echt licht als een malle De Deense overbuurman werd er zelfs een beetje opgewonden van
De volgende ochtend vonden we dat de auto nog steeds snel warm liep. De ventilator heeft een normale stand, en een high speed stand met een eigen relais. Die vertrouwden we niet meer, en ook die werd doorgelust. De gewone ventilator bleef met de schakelaar in de grille, de high speed-stand werd aangesloten op de knop waarop de dixie-claxon zat. De isolatie van de draadjes kwamen ook wat los, dus daar moesten we ook opletten om kortsluiting te voorkomen.


Met onze luide uitlaat wisten we via de mooie binnenwegen uiteindelijk het schitterende Lac du Verdon te bereiken


We vonden een plaatsje op een camping iets buiten Moustiers st. Marie, pal aan het begin van de route door de Gorges du Verdon. We zijn eerst naar Moustiers gegaan, een erg fraai maar ook erg toeristisch plaatsje. Daar hebben we een, naar bleek vrij listige, wandeling naar het kerkje gedaan. Mijn teamgenoot zei halverwege pas dat hij nog op slippers liep


De volgende dag stond een route door de Gorges du Verdon op het programma. Maar eerst moest die uitlaat een stukje stiller. Dus weer alles uitgepakt, de auto opgekrikt en vervolgens heb ik met een stukje conservenblik, een bierblikje, enkele meters ijzerdraad om alles goed bij elkaar getrokken te houden en een half bakje Gun Gum uitlaatpasta de boel half gasdicht gebeund. Het resultaat was redelijk; wel merkbaar hoorbaar maar een stuk stiller dan gewoon uitlaat die een demper te vroeg ophield


Ik was er vorig jaar al geweest en ik weet dat de route extreem briljant is om te rijden, en dat de kloof zelf één van de mooiste plekken in Europa is, dus ik had er erg veel zin in.

Het weer, maar vooral de auto, hadden er dan niet zo'n zin in. De zon bleef een beetje achterwegen en zou later overgaan in (mot)regen. Dat was niet erg.
Halverwege de Routes du Verdon begon de stuurbekrachtigingspomp enge geluiden te maken. Dat was wel erg. Bij controle bleek het expansievat al bijna leeg te zijn. Ik had niet veel keuze en moest, zonder stuurbekrachtiging, over de scherp kronkelende bergweg doorrijden naar Castellane. Daar vonden we een tankstation. Mijn vaders teamgenoot is automonteur, en die werd geraadpleegd om te vragen wat voor olie we erin konden gooien. Hij stelde transmissieolie voor de automaat voor, of desnoods motorolie als het echt niet anders kon. Het probleem was dat de pomp via de multiriem ook op waterpomp en dynamo zat. Als de stuurbekrachtigingspomp vast zou lopen, zou dat allemaal meegaan. Want anders hadden we wel zonder stuurbekrachtiging kunnen rijden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 22-07-2013 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 11:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Olie gekocht, bijgevuld en naar de supermarkt gereden om boodschappen te doen. Bij terugkomst viel in de motregen op dat er meteen een plas olie bij het rechter voorwiel lag, en het niveau alweer gedaald was. Het moest dus direct opgelost worden. De slangen bij het expansievat waren nogal vettig en vies, dus ons vermoeden was dat het lek daar zat. Eerst hebben we het vat leeg geheveld en toen kon ik het staan demonteren op een parkeerplaats in Castellane, tot vermaak van de vele Nederlandse toeristen daar

De slangen kwamen moeizaam van het expansievat los, maar met behulp van remmenreiniger en een wc-rol hebben we alles redelijk goed schoongemaakt. We zagen iets waarvan we vermoedde dat dat het lek kon zijn en hebben dat afgedicht met vloeibare pakking en tape, maar toen de boel er weer inzat lekte het meteen weer. Toen zag ik dat de bovenste slang veel lager nogal lekte, en alles omhoog sproeide zodat het vat de oorzaak leek Kortom, weer de boel leeghalen en demonteren, en toen was de werkelijk oorzaak gevonden

Die slang is jarenlang weg geschuurd over de rand van de dynamo, en nu was hij dan goed door. Wederom met vloeibare pakking, tape, slangklemmen en tie wraps het ding ingewikkeld en bijgevuld. Tegen die tijd was het al 19:00 uur en konden we wel weer richting camping. Onderweg een paar keer gecontroleerd, en het leek het te houden! Het begon te regenen dus besloten we eens een goed restaurant in Moustiers st. Marie op te zoeken, waar het kerkje nu mooi verlicht was.


Terug bij de auto lag er weer een plas olie bij het voorwiel Het niveau was wel wat gezakt, maar niet zo extreem als eerst. Die olie is nogal agressief en sijpelt, uiteindelijk, gewoon via de lagen tape naar buiten. De volgende ochtend op de camping nog meer tape en tie-wraps aangebracht, voordat we de tweede poging aan de Gorges du Verdon waagden. Maar niet voordat we op een haar na de koelbox, auto of het elektriciteitskastje hadden gesloopt: we reden weg met de stekkerdoos nog in de auto, en dat merkten we eigenlijk pas toen de lijn strak tegen de ruit stond gespannen
Eerst weer naar Castellane gereden voor boodschappen, en toen konden we eindelijk de Routes des Crêtes op. Echt een aanrader! Briljante wegen en mooie, bizarre uitkijkpunten, tot honderden meters recht omlaag. De kloof is ook zeer populair bij klimmers.

De Routes des Crêtes loopt van La Palud sur Verdon weer terug naar dezelfde plaats; handig, want dan kan je van bijrijder wisselen en nog een keer het rondje rijden Helaas begon het weer te regenen. Een kans van 30% op 0,5 mm was voorspeld. We hebben 30 minuten zo stil gestaan

En later op de dag nog eens zo'n bui, en de halve avond regen. Maar goed, we konden na ons tweede rondje verder de kloof rond, en daar zijn een paar hele mooie wegen. En daar kwam de BVVVV-turbo goed tot zijn recht Lekker in z'n 2 laten staan, en dan trekt hij als een malle je wel die bergwegen op en door. We hebben wel iets van 1:5 gereden daar, maar het was het waard Dat was wel iets anders met 24 pk kruipend haarspeldbochten door omhoog. Nee, met de turbo, het blok en de automaat is verder niets mis!

Nog meer impressies van de kloof


Wederom regende het 's avonds, zodat we uiteindelijk bij een heel vaag restaurantje eindigde. De eigenaresse was overdreven enthousiast (manlief zag eruit als hij gedwongen werd in de hobby van zijn vrouw mee te gaan) en ze ging letterlijk de hele menukaart voor ons vertalen


Heel graag had ik er de 14 km lange Martel wandelroute willen nemen door de kloof, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Dus we besloten de volgende ochtend alles in te pakken en kijken of we in één ruk de 1350 km naar huis konden rijden. Voor de laatste maal tie-wraps om de slang aangebracht en bijgevuld - en dat heeft het tot thuis lekloos volgehouden.

Het laatste restje Gun Gum heb ik nog rond de uitlaat gefrot - die was wat luider gaan klinken na al dat geblaas door de kloof, en daarmee moesten we maar naar huis.
Bij een tolpoort stonden er opeens 15 (!) wagens van de Gendarmerie. Maar die schonken geen aandacht aan onze ronkende uitlaat. We moesten ze zelfs teleurstellen, want de gebaarden dat we de dixie-horn even moesten gebruiken Maar ja, die was afgesloten vanwege de high speed fan. Daarmee is de auto nog wel een paar keer warm geworden, maar het bleef dit keer keurig binnen de perken. We hadden nu toch een vignet, dus we kozen ervoor om via Zwitserland terug te gaan ipv de Peage-wegen.

Het stuk naar Grenoble schoot niet op, en het was al 19:00 toen we bij Basel in de file stonden. We hadden nog 10 liter goedkoop Andorra-benzine in jerrycans, dus we hebben een systeempje gemaakt zodat we die nog in de tank konden gooien...


Bij een Mac langs de Autobahn werden we zonder enige reden door de Duitse douane nog gecontroleerd; ik moest mijn zakken leeghalen en zet mijn handen uit elkaar van 'verder nog iets', waarop die gast zegt 'nee hoor, we zijn hier niet in Amerika'. Waarop hij al mijn zakken nagaat en mij compleet fouilleert Was een enorm onbeschaafde zak die de halve auto halfbakken overhoop gooide (tassen en kofferbak werden volledig overgeslagen) en toen er vandoor ging. Z'n collega had ook zoiets van 'tsja, van mijn hoefde het ook niet'.
De auto begon nu op lage snelheid ook iets vrij zwalkerig gedrag te vertonen, wat mij doet vermoeden dat er met de ophanging iets niet helemaal jofel meer is. Waarschijnlijk een rubber of kogel met wat speling, maar het werd er niet comfortabeler op. Hoewel de airco en cruise control het prima deden Bij een volgende stop bleek dat de knipperlicht-unit rechts half los hing; die was uit een klemschroef geschoten maar dat kon ik snel weer vastdraaien met behulp van een iets ruimer ringetje. Laat in de avond ging het dimlicht links ook nog eens stuk (hebben we waarschuwinglampjes in het dashboard voor), en die heb ik bij de laatste tankbeurt ook nog vervangen

170 km voor huis was de laatste pitstop. De uitlaat resoneert nogal hoog in de toeren dus 150 was qua niveau het snelste wat we konden gaan. We startten de auto, en opeens blijft het acculampje branden. Voltage kwam niet verder dan 11. Dynamo was ermee op aan het houden Nou ja, het was half 2 's nachts; we gokken het erop. Uiteindelijk hebben we met alle stroomverbruikers uit gereden en heb ik zelfs de zekering uit de ACC-unit getrokken, want die resette zich steeds en sloeg dan aan. Vlakbij de grens op de A31, afslag Twist/Coevorden, voegde er een auto in. Was nog een Runner
Tegen de tijd dat we de auto bij mij in de straat parkeerden was het al 3 uur geweest en stond er 8 volt op meter. Er gingen steeds meer lampjes zwak branden op het dashboard; ik parkeerde de auto, zette hem stil en dat was het. Meteen daarna startte hij al niet meer. Tot hier, zei hij, en niet verder



En na 5400 km dachten wij er ongeveer ook zo over, ook al was het verder een geweldige reis
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 12:03
feniks
feniks is offline
Ik vind je verhalen echt geniaal...

Nou, mochten jullie over een jaar weer willen, mijn auto staat ter beschikking voor een mooie prijs.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 02:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Achteraf zijn ze ook geniaal Op de momenten dat je zelf aan bak moet, is het vaak even minder leuk

We proberen hem nu te verkopen, en genoeg bij elkaar te sprokkelen voor een inschrijving voor volgend jaar Maar als we weer (met z'n 2en) meedoen, zal dat weer in iets karigs en oud zijn. Dat vonden we stiekem toch meer karaktervol... Hoewel we ook sterk overwegen volgend jaar gewoon een eigen rondrit te maken in een eigen auto. O.a. Verdon beviel ons heel erg, en we vonden het jammer dat we er eigenlijk nogal slecht weer hadden en niets konden doen van het wandelen en zo wat daar daar echt prima kan. Dat is wel een stukje goedkoper dan de Run

En we willen best graag meedoen aan de Amsterdam-Dakar, maar dat kost nog een keer zoveel dus daar zouden we dan hard voor moeten sparen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 07:53
feniks
feniks is offline
Ja, is geen goedkope aangelegenheid.

Het begint bij mij ook een beetje te kriebelen. Ik ga toch eens kijken of ik wat mensen bij elkaar kan scharrelen.

Maar aangezien de auto van voor 98 moet zijn, komt mijn auto nog even niet in aanmerking.
Ergens ook wel praktisch, want heb hem net voor 600 de apk door gekregen, en er moeten nog een paar dingen, en dan is hij eigenlijk te goed voor de carbage run...

Maar heb al wel een ideetje van wat ik zou willen meenemen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 16:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat voor ideetje heb je dan?
Ik hoor om mij heen dat er genoeg mensen zijn die 'op zich wel zouden willen', misschien valt er op die manier gewoon wel een team uit samen te stellen

Hoe dan ook... Na 2 dagen dingen eraf trekken, is dit dan het einde van onze 9000






Eigenlijk vergeten de kop er nog af te halen Maar ik heb voor de reeds verkochte onderdelen al meer terug gekregen dan het hoogste bod voor de auto - 150e van een sloper - in één stuk, dus boeiend
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 18:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Gaaf verhaal weer!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 12:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hoe gaaf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 01:15
Verwijderd
Laat ik hier ook eens posten

Hallo allemaal!

Volgend jaar (pak 'm beet juni/juli) zal ik ook een beginnende bestuurder zijn.
Ik zal dan rond toeren in een Ford Focus 1.4 uit '99 met 100.000 km op de teller (ongeveer)
(De auto zal worden geleverd door mijn moeder xD maar dat terzijde)
Met zijn 1.4 en 1040kg vind ik het wel een leuk karretje, alleen zit ik er wel aan te denken om het een en ander er aan te gaan veranderen zodat hij wat meer vermogen krijgt
Heeft iemand misschien tips?

(en nee, ik ga er geen sjonnie pauper bak van maken zoals die afgetrapte VW golf 3 met die petjes achter het stuur)

Groetjes
SgtPorkbeans
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 08:24
feniks
feniks is offline
Je zou hem kunnen laten chiptunen. Maar ja, of dat met die leeftijd en km-stand heel erg lonend is, met een 1.4 motortje erin, is de vraag.
En dan geef je vanaf 200 euro uit aan iets wat eigenlijk zonde is van je geld. Plus dat je je echt goed moet orienteren op de goede chiptuners. En dus niet de beunhazen die zeggen dat de prestaties omhoog gaan, maar in wezen alleen maar je verbruik en slijtage omhoog helpen.

Je kunt je afvragen of je niet eerst eens moet leren rijden, want met dat je je rijbewijs hebt, heb je de vaardigheden wél, maar de ervaring in het verkeer niet. En dat laatste is nu net waar het misgaat.
Jonge gozers die zichzelf en anderen aan stukken rijden, in een auto met te veel vermogen, die ze te slecht beheersen.

Maar dat is puur en alleen een gratis tip.
Focus geldt over het algemeen als een betrouwbare auto, ik zou hem zo houden, want je kunt er veel plezier mee hebben, als je er niet mee gaat klooien
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 09:11
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wat feniks zegt

Ik had een 1.6, die was al niet bijzonder snel, de 1.4 zal dat dan zeker niet zijn, en ik denk ook niet dat je iets kunt doen (behalve een motoswap) waardoor het vermogen aanzienlijk toe gaat nemen.
Het zijn wel heel fijn sturende wagens, lekker ruim en goed betrouwbaar (en er zijn er waanzinnig veel, dus spare parts zijn makkelijk op te scheppen)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 10:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
alleen zit ik er wel aan te denken om het een en ander er aan te gaan veranderen zodat hij wat meer vermogen krijgt
Heeft iemand misschien tips?
Er zijn 2 dingen die je kunt doen voor merkbaar meer vermogen, maar beide zijn ze de investering niet waard kan ik je verklappen. Rij gewoon lekker een tijdje rond in dat ding straks en als je klaar bent voor wat snellers ruil hem dan in voor een snellere auto

Chiptunen is eigenlijk alleen lonend bij een geblazen motor. Dit laten doen bij een normale 1.4 motor is weggegooid geld.
Dingen als sportluchtfilters en uitlaten zijn ook compleet zinloos bij een verder standaard auto en kunnen zelfs zorgen voor vermogensafname.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 12:51
feniks
feniks is offline
Citaat:
Er zijn 2 dingen die je kunt doen voor merkbaar meer vermogen, maar beide zijn ze de investering niet waard kan ik je verklappen. Rij gewoon lekker een tijdje rond in dat ding straks en als je klaar bent voor wat snellers ruil hem dan in voor een snellere auto

Chiptunen is eigenlijk alleen lonend bij een geblazen motor. Dit laten doen bij een normale 1.4 motor is weggegooid geld.
Dingen als sportluchtfilters en uitlaten zijn ook compleet zinloos bij een verder standaard auto en kunnen zelfs zorgen voor vermogensafname.
Dit laatste kan ik inmiddels bevestigen: de remus sportuitlaat onder mijn auto zorgt voor compressieverlies, waardoor de trekkracht verloren gaat.
Dit heb ik uitgeprobeerd door er tijdelijk een andere, meer standaard uitlaat onder te leggen.
Nu is het even zoeken naar een passende standaard uitlaat voor mijn kar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 14:21
Verwijderd
Nou, dan fantaseer ik gewoon dat er een 2.0 in ligt
Bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 20:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eerst van de week de 96 maar eens grondig opgepoetst, want hij was weer behoorlijk dof uitgeslagen (na 2 jaar )





Tsja, hij is nog steeds zo roestig. Maar om het grondig aan te pakken moet de hele auto uit elkaar en de hele body gerestaureerd worden, want het zit overal. Kost een boel knaken die ik (ook vanwege steeds die Carbage Runs ) niet heb liggen, dus zolang hij prima rijdt laat ik het wel redelijk zo Hij deed het in ieder geval prima genoeg om mee te nemen naar de Saab-meet hier in de buurt, met een leuke toerrit erbij









En voorlopig blijft hij nog wat rondjes rondtuffen, want hij heeft ook weer APK tot september 2015
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 09:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Hoi, wij waren naar Kroatië



__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-05-2014, 21:09
feniks
feniks is offline
Mijn voorlopige nieuwe bolide: Niet exact deze, want ik heb uiteraard een nederlandse auto.



Dat zat zo:
Voor de huwelijksreis wilden we graag een barrelrace gaan rijden door europa. Aangezien de BMW die ik had, net een jaartje te jong was, besloten we de BMW eruit te doen, en er een leuk 'barrel' voor terug te kopen.
Dat werd een Nissan 100NX.

De BMW was al helemaal af. En als hij niet te jong was geweest, had ik die gebruikt.

Maar ja...

De Nissan bleek niet echt het onderhoud gehad te hebben dat hij nodig had, en na 1,5 maand bleek de motor totaal versleten en op te zijn. Dat werd een dure grap.

De garage dacht mee, en had deze Volvo staan. Relatief goed geprijsd, kan een caravan goed trekken, en heeft behoorlijk wat luxe.

Rijdt heerlijk, heeft zijn onderhoud gehad.

Dus voorlopig rij ik voor weinig geld in een mooie, nog best wel frisse S40.

Of de huwelijksreis doorgaat op de manier waarop wij zouden willen, is maar de vraag, maar in elk geval hebben we een confortabele auto om europa mee door te cruisen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 08:13
feniks
feniks is offline
De volvo zou niet meer door de keuring komen, en er zaten reparaties aan te komen die de dagwaarde ver zouden overstijgen. Dit plus het feit dat een sedan toch wel erg onhandig is met het inladen van de troep van de gezinsuitbreiding, heb ik gekozen voor een wat grotere achterbak en iets meer veiligheid (meer airbags). Hoewel ik nooit echt heel erg veel om de volvo heb gegeven, is het beest voor zijn aanschafprijs erg goedkoop gebleken. 1 beurt á 180 euro, en dat was het. Geen gekke dingen, nooit heeft hij me laten staan. Dat plus het feit dat ik er nauwelijks afschrijving aan had, maakt dat de volvo wel een betrouwbare auto was. Die mag zijn laatste kilometers in Polen of Afrika maken, volgens de opkoper.

De nieuwe auto: een Mondeo uit 2003 met nagenoeg alle denkbare opties erop, behalve leer (vind ik geen probleem want niet prettig) en electrische spiegels (jammer maar helaas). En al die opties doen het nog ook. Met dezelfde hoeveelheid CC's sleurt de Ford vele malen harder dan de volvo. Wel weer wat burgerlijk, maar dat mag ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.