Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2012, 03:34
Verwijderd
@testout: Wat een mooie meid! En lekker, een weekje met vakantie! Alleen jammer dat de reden wat minder leuk is...hopelijk komt je moeder een beetje tot rust in de zon.

@Daantje: Helemaal goed onthouden! Ze lijken heel erg op elkaar. D. is alleen een stukje kleiner en wat tengerder (ze is nu met vier weken nog niet zo groot en zwaar als J. met haar geboorte).
Advertentie
Oud 04-04-2012, 09:37
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Terrifying pictures of the world's worst parents

Jezus, die moeder met dat kind voor de trein + dat kind in de magnetron waren wel het toppunt.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 04-04-2012, 09:40
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Terrifying pictures of the world's worst parents

Jezus, die moeder met dat kind voor de trein + dat kind in de magnetron waren wel het toppunt.
Ja damn, je zou bijna hopen dat ze zelf net niet op tijd voor die trein weg is.
Oud 04-04-2012, 15:14
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wil ik dat zien?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 04-04-2012, 16:22
Verwijderd
Mja, er zitten belachelijke dingen tussen - die met die slangen bijvoorbeeld - maar ook dingen waarbij ik de reactie nogal overdreven vind. Oooeh, moeder maakt foto van zichzelf in bikini en kind kijkt toe, traumatisch!!!
Oud 04-04-2012, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Mja, er zitten belachelijke dingen tussen - die met die slangen bijvoorbeeld - maar ook dingen waarbij ik de reactie nogal overdreven vind. Oooeh, moeder maakt foto van zichzelf in bikini en kind kijkt toe, traumatisch!!!
Ja, of die foto van een vader die een schaterlachend kind ondersteboven houdt. Je zou toch eens met je kind spelen!
Oud 04-04-2012, 19:44
Verwijderd
Er zaten er inderdaad tussen waarvan ik echt dacht 'dus?' en ook een paar waarvan het volgens mij niet anders kan dan dat het puur als grap bedoeld is (niet dat ik het grappig vond, maar goed, er is wel meer wat ik niet grappig vind...). En afhankelijk van wat voor soort slangen het zijn, kan dat wellicht ook niet zoveel kwaad (al zou ik het mijn kinderen toch niet laten doen )...in ieder geval niet meer dan wat sommige mensen hun kind met hun hond laten doen...
Oud 05-04-2012, 20:25
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Vraagje voor alle moeders: hoe voelen harde buiken precies? Iedereen (verloskundige, hypnotherapeut etc.) vraagt of ik dat al heb, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dat precies is en wat ik zou moeten voelen.

Hoe gaat het met alle nieuwe baby's?
Oud 05-04-2012, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Vraagje voor alle moeders: hoe voelen harde buiken precies? Iedereen (verloskundige, hypnotherapeut etc.) vraagt of ik dat al heb, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dat precies is en wat ik zou moeten voelen.

Hoe gaat het met alle nieuwe baby's?
Harde buiken voelen alsof je buik ineens op spanning staat zonder dat het echt pijn doet; het voelt vooral ongemakkelijk. Ik had het eigenlijk nooit in mijn hele buik, alleen plaatselijk af en toe zo'n gespannen spier.

En de baby hier was overdag heeel vrolijk, echt een lachebekje Maar net was het vanaf 18 uur echt huilen en gillen. Douche gaf even ontspanning en nu ligt ze op me te slapen, nog nasnikkend van al het gehuil. Awww!
Oud 06-04-2012, 09:03
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zou het niet weten, heb geloof ik nooit een harde buik gehad.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-04-2012, 13:30
Verwijderd
Mijn petekindje Fenna is geboren <3 binnen enkele minuten persen was mevrouw van 4,2 kg er. Ze is erg snel met alles en het schijnt dat de grote zus van 15 maanden de naam al had verklapt maar niemand had het door

Ze hebben een beetje de naam gekozen die wij in gedachten hadden voor ooit (eigenlijk Fenne) maar dat is niet erg. Tegen de tijd dat bij ons wat gebeurt is die naam misschien alweer gehyped en niet zo leuk ofzo.

Ik vind het heel leuk maar ik merk ook dat ik stiekem erg weinig heb met echte baby's na een jaar kan ik er wat mee en ik wil ook uitstapjes en logeerpartijtjes doen.


Om maar weer eens een nieuw onderwerp aan te snijden: nog dames ervaring met strenge kraamhulp? Vorige keer kreeg mijn zus gedicteerd wat ze wel en niet mocht eten en drinken (geen magere producten, wel vieze groenten) maar dit keer lijkt het de kraamzorg allemaal niks uit te maken. Gek hoe verschillend die professionals zijn..
Oud 14-04-2012, 13:36
Verwijderd
Een vriendin van mij had de gewoonte om 's ochtends als haar vriend naar werk is de afwas van de vorige dag te doen. Dus toen de kraamhulp 's ochtends heel vroeg kwam, was er nog geen afwas gedaan (wel gespoeld en netjes op het aanrecht gestapeld). De kraamhulp werd daar boos over en gaf haar een preek over dat een kind niet kan opgroeien in een smerig huis, en luisterde niet naar haar uitleg dat ze 's avonds liever tijd doorbrengt met haar vriend dan af te wassen. Daarop heeft de kraamhulp de hele afwas staan doen. Lekker nuttig. Ook was die kraamhulp zwaar geschokt toen ze zag dat kleertjes en luierspulletjes enzo in de babykamer niet op de plekken in de kasten en commode lagen waar ze 'hoorden' maar dat alles op 'de verkeerde plekken' was opgeruimd, en is ze een uur bezig geweest om alles op de 'goede plek' te leggen.

Laatst gewijzigd op 14-04-2012 om 13:55. Reden: "heeft de hele kraamhulp de afwas staan doen", wtf?
Oud 14-04-2012, 13:46
Verwijderd
Ja die vorige kraamhulp was ook geschokt dat nog niiet alle hoeken waren beveiligd tegen vallen en hoofd stoten. Voor een baby die nog niet eens d'r hoofdje kan optillen
Oud 14-04-2012, 14:01
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wij hadden een hele fijne kraamhulp, dus geen nare ervaringen hier.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-04-2012, 14:43
Verwijderd
Super leuke foto's !! gefeliciteerd ~!!!!!!!!!!!!
Oud 14-04-2012, 19:07
Verwijderd
Bazige kraamhulp zou ik echt de deur wijzen hoor, prima als ze advies geeft over voeding, maar meer ook niet.
Mijn kraamverzorgster was echt prima, maar ik had het idee dat ze meer 'wilde' van mij dan ik wilde geven. Ik wilde sowieso graag meer privacy, heel vervelend wanneer iemand gewoon de badkamer op komt lopen wanneer je aan het douchen bent ofzo. En mja, achteraf heeft ze dus echt verkeerd voorgelicht wat betreft borstvoeding waardoor ik kloven kreeg en bijna ben gestopt, dat neem ik haar nu wel kwalijk.
Maar verder zou ik het nooit heel prettig vinden, iemand in huis die dingen voor je doet en dingen ook anders doet dan je zelf zou doen, alleen was het hier dus wel echt noodzakelijk.

@Sarah; maar voor dingen als de afwas is de kraamhulp er toch ook juist? Niet om over de afwas te zeuren, maar wel om 'm te doen. En natuurlijk ook voor zorg voor moeder en kind, maar dat is niet zo veel werk. Ik vond het iig fijn dat het huishouden echt goed gedaan werd, kon ik zelf voor mijn kind zorgen (want dat is veel leuker dan afwassen ).
Oud 15-04-2012, 11:23
Verwijderd
Hier beide keren fijne kraamhulpen gehad. Ze zouden me dergelijke dingen ook echt niet hoeven te vertellen, dat maak ik zelf wel uit. Eerste kraamhulp was achteraf gezien niet echt goed (beetje wat Andijvie schrijft), maar de andere twee waren echt super (bij J. heb ik er twee gehad, de laatste was echt geweldig). En ja, ze doen altijd dingen anders, maar daar had ik niet zo'n moeite mee, was al lang blij dat het huis een beetje aan kant was.

@Lusi: Gefeliciteerd! En leuke naam.

@Grassprietjes: Harde buiken voelen als harde buiken. Het voelt inderdaad alsof je buik ineens op spanning staat (hij wordt dus hard), kan zonder pijn, maar kan ook best gevoelig/een beetje pijnlijk zijn.
Oud 16-04-2012, 11:46
Verwijderd
Wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie! We hebben allemaal ontzettend genoten. Maud vooral. Zwemmen vond ze heerlijk, de zon ook. De muggen wat minder (ze zat helemaal onder, zo zielig ) Gelukkig vindt ze in de auto zitten ook prima, zo hebben we nog heel wat van het eiland kunnen zien. En ik ben natuurlijk een trotse moeder, maar het is zo'n heerlijk kind. Gaan we winkelen (wat met mijn zus nogal lang duurt meestal), vind ze het geen probleem. Maar zegt ze na ruim een uur: 'Duurt te lang' tegen mijn zus




(Met mijn oude zonnebril )

Oud 16-04-2012, 17:00
Verwijderd
Leuk!
Oud 16-04-2012, 17:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Mooie foto's, testout! Meike's commentaar op de laatste foto: 'heel esmeert (gesmeerd), kapot'
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 16-04-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
@Sarah; maar voor dingen als de afwas is de kraamhulp er toch ook juist? Niet om over de afwas te zeuren, maar wel om 'm te doen. En natuurlijk ook voor zorg voor moeder en kind, maar dat is niet zo veel werk. Ik vond het iig fijn dat het huishouden echt goed gedaan werd, kon ik zelf voor mijn kind zorgen (want dat is veel leuker dan afwassen ).
oh dat zou kunnen, de persoon in kwestie was er in elk geval ontsteld over het was ook echt het eerste dat de kramhulp ging doen.
Oud 19-04-2012, 10:02
Little_lady
Little_lady is offline
En dan ben ik hier ineens bijna anderhalf jaar niet geweest en groeien de kids allemaal als kool (en zijn er weer nieuwe kids geboren, zelfs 2 op mijn verjaardag)! Maar natuurlijk geldt dat ook voor ons meisje, Lise loopt sinds januari en is echt een prinsesje! Wegens verandering van studiestad en ander werk van manlief zijn we verhuisd, we wonen nu heerlijk in de buurt van de veluwe en zijn we voorzichtig gaan nadenken over een tweede kindje. Inmiddels ben ik mijn 3e jaar aan het afronden, volgend jaar mijn afstudeerjaar dus. Zodra dat erop zit en ik een beetje zicht heb op regelmatig werk, willen we ervoor gaan! Maar tot die tijd genieten we vooral van Lise en van haar heerlijke streken!



En nu ga ik even teruglezen en foto's kijken... Zoek ik meteen 1 van Lise uit voor bij dit bericht!
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 30-04-2012, 19:48
Verwijderd
@Little_lady: Waar blijft de foto van Lise?
Oud 01-05-2012, 09:30
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
@Little_lady: Waar blijft de foto van Lise?
Ik zat er net aan te denken

Hoe gaat het met alle baby's?
Oud 01-05-2012, 12:00
Verwijderd
Goed! Net terug van het consultatiebureau. J. weegt nu 6,5 kilo en is 62cm lang, mooie getallen voor een kindje dat met 37 weken is geboren Vaccinaties gingen ook weer prima, wel huilen, maar na een beetje knuffelen lag ze alweer te lachen
Slapen overdag gaat ineens heel erg goed, heerlijk! En vannacht sliep ze van 21 uur tot 3 uur <3 Zes uur achter elkaar heeft ze al lang niet meer gedaan. (Met kunstvoeding sliep ze wel eens 9 uur achter elkaar! Maar ik moest zo nodig toch borstvoeding blijven geven )

Het is echt leuk als ze dingen leren, ze kletst nu echt tegen je, lacht hardop, probeert dingen te pakken en zich om te rollen. Erg leuk!

En hoe gaat het met de zwangere?

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 21:08.
Oud 01-05-2012, 15:56
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Oh Andijvie, wat groeit ze hard dan! Wat goed! Fijn dat het met slapen ook goed gaat. Hoe lang wil je borstvoeding blijven geven? Leuk ook dat ze zo druk bezig is met dingen leren . Volgens mij gaat dat zo hard, al de dingen die ze leert!?

Met mij gaat het dat laatste tijd wat minder. Nu bijna 33 weken zwanger. De baby groeit erg hard en loopt nu twee weken voor op schema. Dat is best zwaar voor mij. Ook ben ik twee weken geleden gevallen en daar heb ik nog veel last van. Heb nu gelukkig meivakantie, maar heb vorige week maar twee dagen gewerkt omdat het even niet gaat. Moet in principe na de meivakantie nog 3 weken werken, maar weet nog niet of dat gaat lukken.
Ik ben zó moe dat ik me niet kan voorstellen dat ik vorige week nog gewoon werkte. Was vanmorgen even de stad in, moest alleen even langs de Hema, maar hang sindsdien alleen maar moe op de bank.

Verder ga ik donderdag foto's laten maken van de zwangere buik, als cadeautje voor de verjaardag van het vriendje. (Hij is een paar dagen voor mijn uitgerekende datum jarig, dus dat moet nog wel even op tijd ). Vriendje gaat ook mee (en op de foto), maar hij weet nog van niets dus dat is ook weer spannend.
Oud 01-05-2012, 18:52
Verwijderd
Grassprietjes, vervelend dat het wat minder gaat... Hopelijk gaat de baby de laatste weken even wat langzamer groeien. Heb je fysio mbt die val? Of heb je last van iets waar fysio toch niet bij zal helpen?

Hier vandaag ook naar het CB geweest, met allebei de meiden. D. blijft een 'ukkie' met 57,4cm en 4930 gram (J. was op dezelfde leeftijd al 62cm en 6500 gram - maar zelfs D. zit iets bovengemiddeld...), J. was 99,5cm en woog 15,6 kg. Allebei wel goed gegroeid. D. heeft wel veel last van de vaccinaties...ligt nu te slapen, maar huilt zo ongeveer iedere vijf à tien minuten wel even... Hopelijk voelt ze zich morgen weer beter.
Oud 02-05-2012, 16:13
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Thije kan tijgeren sinds gisteren, dus dat is heel leuk om te zien. Meike heeft dat nooit gedaan, dus wel even wennen voor mij!
Met Meike is alles prima, een vrolijk peutertje die ontzettend veel praat.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 02-05-2012, 20:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In mijn omgeving vertellen nu steeds meer mensen dat ze zwanger zijn. Ik had helemaal nog niet het gevoel dat ik al zo oud was. Volgens mij ben ik daar helemaal nog niet klaar voor, ofzo. Al vraag ik me dat over sommigen van hen net zo goed af. (Niet dat ik nu ineens per se ook 'moet', hoor!)
Hoe is/was dat bij anderen? Voelde je je er klaar voor om een kindje te krijgen? (ik weet niet hoe ik de vraag anders moet formuleren)

@drukknoopje: tijgeren is zo schattig om te zien! Dit weekend heeft het dochtertje van vrienden van ons onze hele woonkamer doorgetijgerd
Oud 02-05-2012, 21:45
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
@Hawahaai: Mijn vriend en ik hadden twee zomers geleden bedacht dat we wel kinderen wilden. We hebben toen een tijdje (2 maanden) geprobeerd, maar het ging niet zo snel en toen kreeg ik een nieuwe baan. We hebben baby's toen even op de lange baan geschoven. Ik gebruikte de nuvaring, maar die beviel niet. Onze zomer was erg rommelig (een heel vervelend overlijden en wat andere problemen), toen was anticonceptie het laatste waar we aan gedacht hebben. Toen bleek ik eind oktober al zeven weken zwanger te zijn. Ik voelde me er op dat moment niet echt klaar voor, maar ik wist zeker dat het zou lukken. We hadden er al over gepraat en waren er beide over uit dat we wel kinderen wilden .
Ik ben nu 33 weken zwanger, maar heb nog steeds niet helemaal het gevoel klaar te zijn voor het hebben van een kind. Dat kind baren geloof ik allemaal wel, dat is het probleem niet, maar opvoeden..?!?! Hoewel ik steeds meer het idee heb dat opvoeden ook iets is wat je 'overkomt'.
Oud 03-05-2012, 01:08
Verwijderd
Hier al jaren een sterke kinderwens. Ik heb me er altijd klaar voor gevoeld. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten waarop je je afvraagt of je het wel goed doet allemaal, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het niet kon ofzo.
Oud 03-05-2012, 06:37
Verwijderd
Ik had ook al jaren een sterke kinderwens en was er ook al jaren klaar voor. We hebben nadat ik klaar was met mijn HBO nog even gewacht, omdat mijn man er toen nog niet klaar voor was, maar toen ik bijna klaar was met de universiteit, wilde ik er dan ook meteen voor gaan en hij toen gelukkig ook. In die zin was ik er dus zeker klaar voor. Wat Andijvie schrijft herken in ook wel: er zijn zeker momenten waarop je je afvraagt of je het allemaal wel goed doet, maar dat is anders. Bij de tweede ging het allemaal heel snel, dat overrompelde me wel een beetje, maar nu ze er is heb ik ook het gevoel dat ik er helemaal klaar voor ben. En dan ga ik haar nu uit bed halen, want ze heeft honger!
Oud 03-05-2012, 10:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind kinderen heel leuk, maar ik zeg nu altijd "ik heb 30 kinderen en ik vind het heerlijk dat ze om kwart over 3 weer naar huis gaan". Ik was eerst bang dat ik en mijn vriend niet genoeg vast ritme hebben om ergens voor te zorgen (veel van onze planten gaan dood, we vergeten ze gewoon water te geven), maar gelukkig bleek dat we prima voor onze huisdieren kunnen zorgen. Die leven na een krap jaar nog steeds (en hebben ook nog nooit zonder eten gezeten). Maar dat is toch wel van een heel andere orde dan een kindje...
Ik heb het idee dat we (nog) veel te druk zijn met onszelf, ons huis en het werk. En over een poosje heb ik niet eens meer een baan, als het solliciteren zo doorgaat. Hoe moet dat dan, financieel? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik nog nooit van m'n leven een luier verschoond heb. Pff. Ik kan me daar heel druk om maken.
Mijn vriend vertelde laatst op een erg onhandige manier aan zijn moeder dat een vriendin zwanger is. Ze dacht heel even dat het over ons ging en schrok zich een hoedje. Dus wat dat betreft loopt haar gevoel gelijk op met het onze.
Oud 03-05-2012, 12:25
Verwijderd
Hier ook hetzelfde als wat Andijvie zegt. Ik heb er eigenlijk nooit aan getwijfeld of we er klaar voor waren en het aan konden etc. Wat dat betreft ben ik heel zeker van mezelf. En ik had ook nog nooit een luier verschoond en ben uberhaupt eigenlijk helemaal geen typische oeh-kindjes-zijn-zo-leuk-persoon
Oud 03-05-2012, 12:42
Verwijderd
@Hawahaai: Ik vind de kinderen van mijn werk echt heel wat anders dan mijn eigen kinderen. En een kraamverzorgster is er om je dingen als een luier verschonen uit te leggen, dus daar hoef je je niet druk over te maken (al is een luier verschonen echt super simpel ). Maar je merkt het vanzelf als je er (grotendeels) klaar voor bent.
Oud 03-05-2012, 21:14
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Hier al jaren een sterke kinderwens. Ik heb me er altijd klaar voor gevoeld. Natuurlijk zijn er soms moeilijke momenten waarop je je afvraagt of je het wel goed doet allemaal, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het niet kon ofzo.
Dit ja, ik heb altijd al kinderen gewild.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 04-05-2012, 17:45
Verwijderd
Omdat ik het een leuke foto vind:



Oud 04-05-2012, 18:07
Verwijderd
Haha wat lief!
Oud 04-05-2012, 18:16
Verwijderd
Ha, leuk draagdoeken <3
Oud 04-05-2012, 18:28
Verwijderd
Draagdoek is echt heerlijk! En als je graag praatjes wil maken, moet je zo de straat op
Oud 04-05-2012, 18:28
Verwijderd
En mijn dochter lijkt wel een biggetje zo
Oud 04-05-2012, 20:52
Verwijderd
@Klaverhap: Wie ben jij nou weer?

En draagdoeken zijn zeker <3 Al draag ik niet veel...



En dit doet me er aan denken dat ik nu maar eens aan de SSC ga beginnen die ik wil maken.
Oud 04-05-2012, 21:47
Verwijderd
Gnork! En die herken ik volgens mij een Hoppediz toch? ik heb 'm in een andere kleur, de Cairo geloof ik. Ga je zelf een SSC maken? Wat voor een en hoe dan?
Ik draag nu weer best vaak, vooral als ik met beide kinders boodschappen ga doen. Grote in de wagen, kleintje in de doek. Duowagen vind ik zo'n onhandzaam bakbeest ;x
Oud 05-05-2012, 09:13
Verwijderd
Is inderdaad een Hopp (Dublin). De Caïro is heel licht (wit/beige), toch? Wel lekker neutraal. Wil iets maken wat lijkt op een Beco Butterfly. Twijfel alleen nog of ik een kruizing tussen een Beco en een Storchenwiege zal maken...als je dat wat zegt? En hoe...gewoon naaien?

Ik gebruik bij boodschappen doen juist vaak de fietskar. Nog niet achter de fiets, maar wel gewoon met wandelen. Vind ik veel makkelijker dan dragen. Ook omdat in de fietskar de boodschappen ook makkelijk mee kunnen. Of ik neem D. mee in de kinderwagen en J. loopt dan. Maar dragen lijkt me wel handig als ik bv. met de auto ben, maar dat is niet vaak. Jouw kinderen zitten natuurlijk veel dichter op elkaar, kan me voorstellen dat dragen dan wel heel handig is...

Laatst gewijzigd op 05-05-2012 om 09:22.
Oud 05-05-2012, 09:44
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Hmmm... is dat niet heel ingewikkeld om zo'n kindje in zo'n doek te knopen? Want ik heb nu een Lodger Shelter, dat werkt heel makkelijk (hoewel ik het alleen nog geprobeerd heb met een knuffelbeer erin ) maar zo'n doek vind ik nog steeds ook heel leuk (en het vriendje ook)
Oud 05-05-2012, 09:54
Verwijderd
't Is even oefenen, maar vervolgens is het super makkelijk
Oud 05-05-2012, 10:28
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
't Is echt niet moeilijk, Grassprietjes. Veel voorbeeldfilmpjes staan ook op youtube, dan kun je dat gewoon nadoen. Een shelter is leuk, maar voor lange afstanden veel vermoeiender voor jezelf dan een doek, omdat je al het gewicht op 1 schouder draagt. Bovendien hoor ik mensen zeggen (maar ik weet dat zelf niet want heb geen shelter) dat de baby in een shelter nogal kin-op-de-borst-achtig ligt en dat is natuurlijk niet zo fijn...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 05-05-2012, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Is inderdaad een Hopp (Dublin). De Caïro is heel licht (wit/beige), toch? Wel lekker neutraal. Wil iets maken wat lijkt op een Beco Butterfly. Twijfel alleen nog of ik een kruizing tussen een Beco en een Storchenwiege zal maken...als je dat wat zegt? En hoe...gewoon naaien?
Ja, die. En de Beco ken ik wel, Storch alleen van naam. Ja naaien, het was een beetje een domme vraag maar ik zat te denken aan die gespen en gewatteerde schouderbanden waar je dan mee zit, doe het zelven voor gevorderden wel maar wel leuk zo'n projectje, die SSC's zijn zo verschrikkelijk duur altijd.
Oud 05-05-2012, 14:39
Verwijderd
Ook even draagfotootjes:

M. in de ByKay, net 3 weken oud. En R. in de mei-tai (en M. in de buik).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg doek.jpg (164.1 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: jpg sneeuw1.jpg (158.2 KB, 27x gelezen)
Oud 05-05-2012, 20:31
Verwijderd
@Grassprietjes: Mbt de shelter wat drukknoopje schrijft (je moet door de houding van je kindje er in ook erg alert zijn op verstikking...), maar schijnt wel heerlijk te zijn voor in de MC.

@Klaverhap: Ja, banden inderdaad voeren en inderdaad gespen. Maar is ingewikkelder dan het klinkt (denk ik tenminste, want ik moet hem natuurlijk nog maken maar heb wel twee mei tai's gemaakt en dat is voor een deel natuurlijk hetzelfde). Wat voor mei tai heb jij?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 17:04
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14
Verwijderd
500 02-09-2011 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.