Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2012, 10:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik weet wel dat mijn Franse neefjes en nichtjes al met 2,5 of 3 naar school gaan. Ze maken daar geloof ik ook echt hele dagen, maar dan wel met middagslaapjes.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 02-06-2012, 14:26
Verwijderd
Ik heb nu 10 wasbare luiers en het is ongezond hoe blij ik nu ben, haha
Oud 02-06-2012, 14:43
Verwijderd
Vanwaar de keus voor wasbare luiers?
Oud 02-06-2012, 14:48
Verwijderd
Gefeliciteerd liefengeltje (wat een hoop engeltjes hier)

Mijn lieve flapoortje
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Mtje.jpg (197.6 KB, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg hapkus.jpg (230.3 KB, 18x gelezen)
Oud 02-06-2012, 15:08
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik heb nu 10 wasbare luiers en het is ongezond hoe blij ik nu ben, haha
Hahaha, ik wil graag je ervaringen horen!
Oud 02-06-2012, 15:14
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Gefeliciteerd liefengeltje (wat een hoop engeltjes hier)

Mijn lieve flapoortje
aahw! ze kijkt op dezelfde manier uit haar ogen als jij!
__________________
Allem voran die Tat.
Oud 02-06-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd liefengeltje (wat een hoop engeltjes hier)

Mijn lieve flapoortje
Oh wat schattig <3

Ook zo samen.
Oud 02-06-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd liefengeltje (wat een hoop engeltjes hier)

Mijn lieve flapoortje
Hapkus
Oud 02-06-2012, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Vanwaar de keus voor wasbare luiers?
Reden nummer 1 is toch wel milieu, als ik zie hoeveel luiers wij telkens weggooien, dan vind ik dat echt zoooo'n zonde. Er gaat zoveel energie zitten in de productie van die luiers en na een paar uurtjes gebruik gaan ze weer in de afvalbak, om vervolgens weer veel energie te kosten om te vernietigen. Wasbaar kost natuurlijk ook energie om te produceren, maar is een stuk vriendelijker. Wassen kost ook energie, maar op lage temperaturen + niet in de droger scheelt dat echt veel. (En ik ben niet eens echt een milieufreak hoor, maar die berg luiers die telkens weggegooid wordt... )
Nummer 2 is dat J. duidelijk aanleg heeft voor allergieen, wasbare luiers zijn veel vriendelijker voor de huid. Ik gebruik nu al een tijdje wasbare billendoekjes (gewoon vochtige washandjes) en daar reageert ze ook ongelooflijk veel beter op dan van die wegwerpdoekjes.
Nummer 3 is dat het uiteindelijk ook goedkoper is, zeker als je er twee kindjes mee de luierperiode door kan krijgen.
Oh, en kindjes zijn vaak wat eerder zindelijk, ook wel handig

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 21:07.
Oud 02-06-2012, 21:15
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! En gelukkig pakt de baby alles wat hij nodig heeft.

En ben wel benieuwd van wie de baby dan nog meer is (ben niet nieuwsgierig )...

En 'forumbaby's' zijn leuk! <3 Ik 'heb' er twee. (Oh nee, één baby en één peuter... )
Ja buikje begint nu echt te komen dus hij doet het prima

nou zo'n 8 jaar geleden begon het met cryptic winterstorm haha en dat is gebleven en zie wat er nu uit gaat komen!
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Oud 02-06-2012, 22:03
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Reden nummer 1 is toch wel milieu, als ik zie hoeveel luiers wij telkens weggooien, dan vind ik dat echt zoooo'n zonde. Er gaat zoveel energie zitten in de productie van die luiers en na een paar uurtjes gebruik gaan ze weer in de afvalbak, om vervolgens weer veel energie te kosten om te vernietigen. Wasbaar kost natuurlijk ook energie om te produceren, maar is een stuk vriendelijker. Wassen kost ook energie, maar op lage temperaturen + niet in de droger scheelt dat echt veel. (En ik ben niet eens echt een milieufreak hoor, maar die berg luiers die telkens weggegooid wordt... )
Nummer 2 is dat Janna duidelijk aanleg heeft voor allergieen, wasbare luiers zijn veel vriendelijker voor de huid. Ik gebruik nu al een tijdje wasbare billendoekjes (gewoon vochtige washandjes) en daar reageert ze ook ongelooflijk veel beter op dan van die wegwerpdoekjes.
Nummer 3 is dat het uiteindelijk ook goedkoper is, zeker als je er twee kindjes mee de luierperiode door kan krijgen.
Oh, en kindjes zijn vaak wat eerder zindelijk, ook wel handig
Is dat ook makkelijk als je ze naar de creche brengt? Of doen ze daar uberhaupt moeilijk over ofzo?
En een heel gekke vraag, maar hoe krijg je dat schoon? Je gooit zo'n luier toch niet vol in de machine?
Oud 02-06-2012, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Is dat ook makkelijk als je ze naar de creche brengt? Of doen ze daar uberhaupt moeilijk over ofzo?
En een heel gekke vraag, maar hoe krijg je dat schoon? Je gooit zo'n luier toch niet vol in de machine?
Sommige kdv's doen er wel moeilijk over, andere weer niet, het is voor hun echt niet meer werk dan wegwerp, dus misschien dat voordoen al helpt. J. gaat voorlopig niet naar het kdv en ook verder geen oppassende opa's en oma's ofzo, dus dat is wel makkelijk.

In de luier leg je een doekje, die heb je ook van een soort papier dat je door kan spoelen; dus papieren inlegger + ontlasting door de wc. Je hebt ook wasbare inleggers, maar die moet je dan wel uitspoelen (bij borstvoedingspoep zal dat niet zo nodig zijn, maar zodra ze vast voedsel gaan eten wel).

De luiers voor morgen liggen klaar, ben benieuwd!

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 21:06.
Oud 03-06-2012, 12:33
engeltje
engeltje is offline
Kom ik hier weer eens kijken, zijn er een heleboel baby's bij! Allemaal gefeliciteerd! Hier is nummer 3 op komst. Nog 7 weken te gaan (bijna 33 weken )

De gastouder deed hier nooit moeilijk over wasbare luiers. Het enige verschil met wegwerp voor haar was de tijd dat er weer verschoond moest worden. Bij spuitluiers kan je de luiers gewoon vol in de machine gooien heb ik begrepen, maar die ervaring heb ik nog niet. Ik heb het er vaak uitgespoeld in een emmer. Eerlijk gezegd vond ik dat nooit heel vervelend. Nu valt het er meestal vanzelf uit. Mijn man vindt het minder, dus doe ik het. Mijn keus voor wasbaar, dus ook mijn taak om te wassen.

Ik gebruik ze trouwens vooral vanwege de chemicaliën in de luiers. Bij mijn zoon had ik een twee keer zo groot pak luiers als bij mijn dochter, met evenveel inhoud qua luiers. Ze kreeg er uitslag van en ik vond altijd siliconenbolletjes. Dat vond ik niet prettig.
Oud 03-06-2012, 13:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja buikje begint nu echt te komen dus hij doet het prima

nou zo'n 8 jaar geleden begon het met cryptic winterstorm haha en dat is gebleven en zie wat er nu uit gaat komen!
cryptic winterstorm.. die naam komt nog wel vaag bekend voor. Volgens mij zijn er best veel forumstelletjes ontstaan in de loop der jaren. Maar het is niet bij iedereen goed gegaan.. laat staan tot op het punt van forumbaby's
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2012, 13:09
Verwijderd
Citaat:
cryptic winterstorm.. die naam komt nog wel vaag bekend voor. Volgens mij zijn er best veel forumstelletjes ontstaan in de loop der jaren. Maar het is niet bij iedereen goed gegaan.. laat staan tot op het punt van forumbaby's
wellicht ben jij de volgende
Oud 03-06-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Kom ik hier weer eens kijken, zijn er een heleboel baby's bij! Allemaal gefeliciteerd! Hier is nummer 3 op komst. Nog 7 weken te gaan (bijna 33 weken )

De gastouder deed hier nooit moeilijk over wasbare luiers. Het enige verschil met wegwerp voor haar was de tijd dat er weer verschoond moest worden. Bij spuitluiers kan je de luiers gewoon vol in de machine gooien heb ik begrepen, maar die ervaring heb ik nog niet. Ik heb het er vaak uitgespoeld in een emmer. Eerlijk gezegd vond ik dat nooit heel vervelend. Nu valt het er meestal vanzelf uit. Mijn man vindt het minder, dus doe ik het. Mijn keus voor wasbaar, dus ook mijn taak om te wassen.

Ik gebruik ze trouwens vooral vanwege de chemicaliën in de luiers. Bij mijn zoon had ik een twee keer zo groot pak luiers als bij mijn dochter, met evenveel inhoud qua luiers. Ze kreeg er uitslag van en ik vond altijd siliconenbolletjes. Dat vond ik niet prettig.
Idd, dat ook, die luiers vind ik - nu ik een klein beetje ervaring met wasbaar heb - veel meer stinken. Zodra ze vochtig worden, komt er een chemisch luchtje vanaf. Die wasbare ruik ik helemaal niet, eigenlijk. Maar goed, wel nog volledig borstvoeding, zodra ze vast voedsel gaat eten, zal de geur wel minder aangenaam worden

Vandaag dus voor het eerst aan het testen en het bevalt echt uitstekend! Luiers houden zich echt prima, heb zelfs het idee dat ze het beter houden dan wegwerp! En ze zijn heeeerlijk zacht van binnen, lijkt me een stuk lekkerder zitten ook
Oud 03-06-2012, 15:42
Verwijderd
Leuk, engeltje! Gefeliciteerd! En ben benieuwd wat voor naam de derde krijgt.

Ik gebruik wegwerpluiers, maar alleen Pampers en ook alleen NewBaby en daarna BabyDry (en een enkele keer EasyUp gebruikt), de rest vind ik niets... Is stijf/hard, lekt door, stinkt, komen inderdaad van die siliconen bolletjes uit, enz. Met deze Pampers nog nooit ergens last van gehad. Maar kan me de keus voor wasbaar ook wel voorstellen. (Vind behalve het moeten uitspoelen en het mee moeten nemen van een vieze luier naar huis als je ergens anders bent, alleen het formaat een 'probleem'. Valt me tenminste op bij een baby die ik ken die wasbare luiers draagt...die krijgt er een hele grote 'kont' van, lijkt mij dan weer niet heel comfortabel...?)
Oud 03-06-2012, 15:55
Verwijderd
Ik vind dat bij deze wel meevallen, wel dikker dan een Pamper natuurlijk, maar niet belachelijk dik ofzo. Ik las ook dat bij sommige wasbare luiers je een grotere maat romper nodig hebt, maar ik krijg nu haar gewone maat rompers nog prima aan. Ik heb nu de EasyFit van Tots Bots bij haar aan, en volgens mij staan die er ook wel om bekend dat het vrij slanke/dunne luiers zijn. Vannacht krijgt ze een Bamboozle + overbroekje aan, ik geloof dat dat wel wat dikker is.

Bedacht me wel nog dat telkens die inleggertjes doorspoelen ook niet heeel zuinig is, spoel je zo een paar liter water mee... Dus die gooi ik vanaf nu in de GFT-bak
Oud 03-06-2012, 20:10
Verwijderd
Bamboozle is inderdaad een stuk dikker, nu heeft ze wel een rompertje aan in een maat groter dan normaal. Die lijken me voor overdag niet zo prettig, dus dat worden echt puur de nachtluiers (en misschien de luiers voor wanneer ze ziek is ofzo, want ze absorberen volgens mij wel beter).
Oud 03-06-2012, 21:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
wellicht ben jij de volgende
Wie weet

Nah, er zijn mensen die eerder in de rij staan ik heb nog een studie af te ronden
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-06-2012, 22:12
engeltje
engeltje is offline
Luiers van een bijna 2,5 jarige ruiken inderdaad wel wat meer. Ik zal het maar niet hebben over de geur van haar luier als ze 's morgens wakker wordt... (al moet ik zeggen dat ik het ook enorm vind stinken als ze een wegwerp aan heeft gehad 's nachts).
Ze zijn inderdaad wel dikker, maar het voordeel vind ik dat de meeste broeken nu goed blijven zitten. Het levert maar bij een paar broeken een probleem op, maar er zijn er heel wat die nu goed passen en anders direct op haar enkels hangen.

Wat betreft de naam ben ik zelf ook benieuwd hoe deze derde gaat heten. We hebben nog geen idee...
Oud 03-06-2012, 22:26
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
het mee moeten nemen van een vieze luier naar huis als je ergens anders ben
Je kunt toch voor die keer dat je buitenshuis bent een wegwerpluier gebruiken? Vrienden van mij doen het ook op die manier momenteel, thuis wasbare luiers en als ze bijv hier op visite komen dan gebruiken ze wel wegwerp luiers.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 04-06-2012, 09:33
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
ik heb nog een studie af te ronden
Och, dat heb ik ook nog te doen
Oud 04-06-2012, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Och, dat heb ik ook nog te doen
Ik ook Ik moet nu nog wat dingen afronden, maar dat lukt voor geen meter eerlijk gezegd J. slaapt telkens maximaal 45 minuten overdag en 's avonds gaat ze pas rond 22 uur slapen, tot een uur of 6.30 (met nachtvoedingen er ook nog tussen, ze slaapt nog niet door ). Dus ik kan maar moeilijk tijd vinden...
Maar binnenkort komen er papadagen, haha

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 21:06.
Oud 04-06-2012, 09:48
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Ik ook Ik moet nu nog wat dingen afronden, maar dat lukt voor geen meter eerlijk gezegd Janna slaapt telkens maximaal 45 minuten overdag en 's avonds gaat ze pas rond 22 uur slapen, tot een uur of 6.30 (met nachtvoedingen er ook nog tussen, ze slaapt nog niet door ). Dus ik kan maar moeilijk tijd vinden...
Maar binnenkort komen er papadagen, haha
Oef, dat is wel lastig zeg! Ik heb dit semester vanmiddag afgerond (als ik mijn paper heb ingeleverd ) en volgend jaar gaat mijn vriend een avondopleiding doen, zodat ik ook overdag kan studeren en hij kan oppassen.


Wanneer komen de papadagen en hoeveel ?
Oud 04-06-2012, 11:58
Verwijderd
Ik ben echt blij dat ik eerst mijn studie heb afgerond en daarna pas een kind heb gekregen (ik was wel zwanger tijdens de diplomauitreiking )...want het vraagt allebei zoveel tijd en aandacht en energie... Tuurlijk, als het anders loopt dan loopt het anders en dan komt het ook goed, maar één voor één is toch makkelijker, denk ik.
Oud 04-06-2012, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ben echt blij dat ik eerst mijn studie heb afgerond en daarna pas een kind heb gekregen (ik was wel zwanger tijdens de diplomauitreiking )...want het vraagt allebei zoveel tijd en aandacht en energie... Tuurlijk, als het anders loopt dan loopt het anders en dan komt het ook goed, maar één voor één is toch makkelijker, denk ik.
Absoluut, maar ik ben wel heel blij dat we niet gewacht hebben
Oud 04-06-2012, 13:59
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Absoluut, maar ik ben wel heel blij dat we niet gewacht hebben
Idem , hoewel bij ons van wachten uberhaupt geen sprake is geweest.

En och, een baan, een studie en een kind is best te combineren
Oud 04-06-2012, 14:04
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Idem , hoewel bij ons van wachten uberhaupt geen sprake is geweest.

En och, een baan, een studie en een kind is best te combineren
Absoluut, al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik vorige zomer afgestudeerd ben.
Oud 04-06-2012, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Idem , hoewel bij ons van wachten uberhaupt geen sprake is geweest.

En och, een baan, een studie en een kind is best te combineren
Idd, zeker als je met z'n tweeën bent en je wat kan afwisselen met wie voor de baby zorgt Maar hier sowieso een baby die absoluut niet uit de fles wil drinken, dus ik zal toch telkens zelf moeten voeden
Oud 04-06-2012, 15:54
Verwijderd
Als ik wat harder m'n best had gedaan had ik m'n studie nog wel af kunnen ronden tijdens de eerste zwangerschap, maar helaas Het is nu heel lastig om tijd te vinden, maar ik kan gelukkig alles thuis doen, afgezien van een incidenteel tripje naar de bieb of scriptiebegeleider. En M. heeft vandaag wél uit de fles gedronken (de vorige keer dat het moest niet), dus ze kan het wel gelukkig. Nog een paar maandjes en dan is het EINDELIJK eens afgerond
Oud 04-06-2012, 16:02
Verwijderd
Hier zijn we ook aan het oefenen met de fles, ze heeft er twee weken fulltime uit gedronken, dus ze kon het iig wel... Maar nu wil ze 'm gewoon niet meer, kijkt al vies als ze de fles ziet Gelukkig kan ik telkens zelf voeden, anders was dat wel erg problematisch geweest...
Oud 04-06-2012, 18:00
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik heb sowieso mazzel, want ik heb zwangerschapsverlof tot half november. Studie heb ik nu ook bijna geheel vanuit huis gedaan omdat ik de laatste paar weken veel te veel last van m'n rug had om met het OV te reizen. Hopelijk lukt zoiets eventueel volgend jaar ook. Anders moet de baby maar mee naar college
Oud 04-06-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Hier zijn we ook aan het oefenen met de fles, ze heeft er twee weken fulltime uit gedronken, dus ze kon het iig wel... Maar nu wil ze 'm gewoon niet meer, kijkt al vies als ze de fles ziet Gelukkig kan ik telkens zelf voeden, anders was dat wel erg problematisch geweest...
Ja je leest wel eens over hele hardcore flesweigeraartjes. Lijkt me enorm stressvol als je dan weer aan het werk zou moeten.
Oud 04-06-2012, 23:03
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Ja je leest wel eens over hele hardcore flesweigeraartjes. Lijkt me enorm stressvol als je dan weer aan het werk zou moeten.
Mijn dochter vertikte het om te drinken. Gelukkig was ik regelmatig thuis aan het studeren zodat ik bij enorme nood nog langs kon komen. Vaak dronk ze niks als ik een studiedag had, maar werd er aangevallen op het moment dat ik er weer was. Het was niet eenvoudig, maarja, ze had blijkbaar ook niet genoeg honger om wel te gaan drinken.

Andijvie: je kan altijd nog uit een bekertje geven (als ze daar wel uit zou willen drinken...)
Oud 05-06-2012, 07:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Naja, tuurlijk kán het wel. Als ik zwanger zou worden, zouden we het echt wel oplossen. Maar ik heb nog twee jaar onderzoeksmaster voor de boeg.. die zijn al zwaar genoeg en kunnen niet vanuit huis gedaan worden Dus ik wacht wel nog even Maar ik heb het afgelopen jaar in een omgeving met veel baby's gewerkt dus ik heb mijn dosis "aww, schattig zeg!" ook wel binnen.. zonder de poepluiers, de onderbroken nachten, etc
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 07-06-2012, 14:34
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Gaan kinderen ook echt allemaal (of voor een groot deel) met 2,5 naar school? Want ik neem aan dat ze dan nog niet leerplichtig zijn en kan me voorstellen dat er ook ouders zijn die ervoor kiezen om bijvoorbeeld tot 3 jaar te wachten ofzo. En gaan ze met 2,5 ook echt íedere dag naar school en voor hoeveel uur per dag?
In Nederland zijn kinderen vanaf 5 jaar leerplichtig, maar de meeste kinderen gaan met 4 jaar naar school. En bij 4 jarigen is het niet vreemd om in het begin halve dagen naar school te gaan om het even op te bouwen, vroeg me dus af hoe dat in Belgie zit, want een kindje van 2,5 dat al hele schooldagen maakt lijkt me onvoorstelbaar.
2.5jarigen gaan meestal idd nog maar halve dagen, en ook niet allemaal direct 5d per week. ouders kiezen dat geloof ik zelf, sommige kindjes gaan 2 of 3 keer een halve dag, andere 2 halve dagen en één hele dag ... het hangt er maar net vanaf hoeveel nood ze nog hebben aan een dutje
ik denk dat de meeste kindjes wel vanaf 2.5 jaar naar school beginnen gaan hier.
leerplicht is hier vanaf 6 jaar pas geloof ik, vanaf het "eerste leerjaar" (basisschool)

hier in de gemeente is er overigens een buitenschoolse kinderopvang, waar een paar van de allerjongsten nog een dutje kunnen gaan doen op de middag, ik geloof dat er hier plaats is voor zeven kleutertjes voor een dutje. hopelijk kan R. daar naartoe over anderhalf jaar, maar we zien wel of hij bij de gelukkigen is anders zullen we iets moeten verzinnen met onthaalmoeders en schoonmoeders die kunnen oppassen in de namiddag
Oud 07-06-2012, 15:05
Verwijderd
Ah, dat lijkt het met halve dagen een beetje op de peuterspeelzaal hier, denk ik. Sterker nog, de peuterspeelzaal in mijn wijk zit gewoon in hetzelfde gebouw als de basisschool, en ze doen ook aan 'voor- en vroegschoolse educatie'; dat is wel een beetje gericht op kinderen die bijvoorbeeld een taalachterstand dreigen te hebben voor ze naar de basisschool gaan (dus bijvoorbeeld wanneer Nederlands thuis niet de voertaal is). Kinderen die deelnemen aan die eductie, gaan 4 dagdelen naar 'school'. Ik weet niet of er ook kindjes naartoe gaan die die achterstand niet hebben of dreigen te hebben, maar mijn neefje van 2 gaat bijvoorbeeld 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal.
Dus ja, het lijkt toch best wel op elkaar eigenlijk

(En ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in de psz hier in de wijk en het klinkt zooo leuk, haha, lijkt me echt leuk voor J. <3 )
Oud 07-06-2012, 15:15
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Bamboozle is inderdaad een stuk dikker, nu heeft ze wel een rompertje aan in een maat groter dan normaal. Die lijken me voor overdag niet zo prettig, dus dat worden echt puur de nachtluiers (en misschien de luiers voor wanneer ze ziek is ofzo, want ze absorberen volgens mij wel beter).
R. draagt de bamboozles ook overdag, ik heb niet de indruk dat hij die minder prettig vindt dan andere modellen...
Oud 07-06-2012, 15:17
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wat betreft de naam ben ik zelf ook benieuwd hoe deze derde gaat heten. We hebben nog geen idee...
spannend!
Oud 07-06-2012, 15:18
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Je kunt toch voor die keer dat je buitenshuis bent een wegwerpluier gebruiken? Vrienden van mij doen het ook op die manier momenteel, thuis wasbare luiers en als ze bijv hier op visite komen dan gebruiken ze wel wegwerp luiers.
ik zou het juist vervelender vinden om bij iemand anders thuis pipi en kaka in de vuilbak te gooien (het idee alleen al >.< ), dan om een vuile luier terug mee naar huis te nemen 't is maar hoe je het bekijkt hé!
Oud 07-06-2012, 15:30
Verwijderd
Wegwerp nam ik zelf ook altijd weer mee naar huis in een zakje om het zelf weg te gooien Ik weet niet, vond dat een fijner idee ofzo?
Oud 07-06-2012, 16:10
Verwijderd
Oh, ik denk dat als mensen met een baby bij mij op bezoek zouden zijn, ik het geen moment raar of vervelend zou vinden als ze de gebruikte luiers in de otto/kliko gooien. Liever niet in de vuilnisbak in de keuken, nee
Oud 08-06-2012, 12:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
hahahahaha, weet je wat ik net bedenk??
als ik nu zorg dat ik binnen dit en zeven weken ook zwanger ben, zijn alle 'engeltjes' in dit topic zwanger, zou dàt niet retegaaf zijn?!


Oud 08-06-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
hahahahaha, weet je wat ik net bedenk??
als ik nu zorg dat ik binnen dit en zeven weken ook zwanger ben, zijn alle 'engeltjes' in dit topic zwanger, zou dàt niet retegaaf zijn?!


Nou, waar wacht je nog op dan?!

En Grassprietjes, hoe gaat het bij jou? Hou je 't nog vol?
Oud 08-06-2012, 16:33
Verwijderd
Wat een lieve foto van M. en R.!

En blauw engeltje wat is Robin al een stoere jongen


Maud speelt winkeltje met haar vader


En als ik ergens heen ga met Maud, neem ik altijd luierzakjes mee. Die ruiken 'lekker'. Dat scheelt al een hoop. Ligt er ook aan waar ik heen ga, of ik ze dan mee neem en thuis weggooi of daar dan weggooi.

Maar wij hebben niet zoveel luiers meer nodig. Want Maud draagt ze nu alleen nog als ze naar bed gaat, en als we ergens heen gaan (en er geen po of wc snel te vinden is, dus bij winkelen etc)

En aan alle andere moeders: Wanneer werden jullie kinderen zindelijk?
Oud 08-06-2012, 16:33
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Jaaaa het is nog vol te houden hoor. Nu 38 weken en 1 dag. Ben vandaag begonnen alle oude foto's in te plakken ( van mezelf als peuter tot ik 20 ben) en dat ging nog goed. Twee dagen geleden nog uitgebreid geshopt met het vriendje, dus ik ben bang dat die baby nog wel even op zich laat wachten. Helaaaaaaaaas, want ik kan niet wachten om hem te zien .
Heb verder ook geen voorweeën of iets dergelijks, dus zal mij benieuwen
Oud 08-06-2012, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Jaaaa het is nog vol te houden hoor. Nu 38 weken en 1 dag. Ben vandaag begonnen alle oude foto's in te plakken ( van mezelf als peuter tot ik 20 ben) en dat ging nog goed. Twee dagen geleden nog uitgebreid geshopt met het vriendje, dus ik ben bang dat die baby nog wel even op zich laat wachten. Helaaaaaaaaas, want ik kan niet wachten om hem te zien .
Heb verder ook geen voorweeën of iets dergelijks, dus zal mij benieuwen
Ik ging een week voor de bevalling nog met 20kg aan boeken op pad En een dag voor de bevalling liep ik lekker door de stad, nergens last van... Zegt allemaal niets dus
Oud 08-06-2012, 18:20
Verwijderd
Dan mag je inderdaad wel opschieten, blauw engeltje!

testout,com: Leuke foto! J. was vlak voor haar derde verjaardag overdag zindelijk. Ze draagt nu alleen ´s nachts nog een luier.

Grassprietjes: Begint spannend te worden dus! Voorweeen heb ik ook nooit gehad (bij J. ben in ingeleid, maar bij D. niet en beide keren geen voorweeen gehad) en een paar dagen voor de geboorte van D. liep ook ook nog in de stad.
Oud 18-06-2012, 07:47
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
grassprietjes, meldplicht!
al nieuws?



Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 17:04
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14
Verwijderd
500 02-09-2011 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.