Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 15:22
Verwijderd
Nou, ik heb dus in het derde tijdvak nog een examen, her-examen dus. Ik heb dinsdag de 12de (overmorgen dus) mijn schriftelijk en vervolgens nog een mondeling. Ik krijg mijn uitslag op z'n vroegst de 30ste augustus en op z'n laatst de 6e september. Nu is mijn vervolgopleiding naar keuze dan al begonnen of begint vrijwel meteen. Dat betekend dus dat ik geen vakantie heb gehad en na een enorm lang en zwaar jaar meteen weer verder moet met iets nieuws.
Nu begon ik daar laatst over na te denken; als ik slaag, wil ik dan niet een jaar even uit dat leer-systeem en gewoon een beetje rustig aan andere dingen werken? Nou... ik weet het dus niet.

Waar ik nu mijn hoofd dus over breek is; als ik slaag, ga ik dan meteen studeren of ga ik een jaartje werken en begin ik volgend jaar aan mijn studie? Er is geen vraag óf ik ga studeren, dat ga ik zeker, maar wánneer?
Als ik zak, is de keuze niet zo moeilijk; een jaartje werken en daarnaast 2 certificaten halen.

Wat zouden jullie doen? Of zijn er misschien mensen die na hun VWO een jaartje hebben gewerkt? Hoe bevalt/beviel dat?

(Overigens ga ik mijn besluit dus niet per definitie op antwoorden van hier baseren, maar het helpt me misschien toch met mijn keuze...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2003, 15:39
wissie
wissie is offline
Je zegt zelf dat het een enorm lang en zwaar jaar voor je is geweest. Ik denk dat het in dat geval misschien niet zo verstandig is gelijk te gaan studeren, zonder een periode van rust er tussen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is, maar ik heb na een (school)jaar echt even een tijdje rust nodig, om te ontspannen en je voor te bereiden op het volgende jaar.

Als ik deze keuze zou moeten maken zou ik een jaartje wachten, maar dat komt omdat ik niet zo heel graag wil studeren. Maar als jij erg veel zin hebt in je studie, kan ik me voorstellen dat je gelijk door studeert. Met andere woorden, ik zou kijken hoe graag je nu echt wilt, want als je er veel zin in hebt, krijg je misschien halverwege je jaar pauze spijt.

Maar dit is niet iets waar iemand anders je veel over kan adviseren, zulke beslissingen kun je alleen zelf maken.

Goh, nu ik het teruglees is het niet echt een nuttig verhaaltje geworden
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 15:44
Verwijderd
Mijn advies is zoals altijd zo snel mogelijk je diploma's halen en zo hoog mogelijk proberen te komen. Op reis gaan kan altijd nog, terwijl je leervermogen en de lust om te studeren danig achteruit gaan naarmate je ouder wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2003 @ 16:44:
Mijn advies is zoals altijd zo snel mogelijk je diploma's halen en zo hoog mogelijk proberen te komen. Op reis gaan kan altijd nog, terwijl je leervermogen en de lust om te studeren danig achteruit gaan naarmate je ouder wordt.
Uhu, daar zit ik dus een beetje mee... Je zegt wel dat op reis gaan altijd nog kan, maar ja... dat geloof ik zelf niet zo. Nu ben ik nog jong en kan ik dat nog maken, ik ben nog niet zo vastgeroest zeg maar... Mij lijkt dat het juist moeilijker wordt op reis te gaan omdat je dus steeds meer verplichtingen en verantwoordelijkheden hebt..

Maar ja, ik wil wel heel graag studeren... maar ook heel graag eindelijk eens gewoon even níet leren en wat andere ervaringen opdoen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:20
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2003 @ 16:47:
Uhu, daar zit ik dus een beetje mee... Je zegt wel dat op reis gaan altijd nog kan, maar ja... dat geloof ik zelf niet zo. Nu ben ik nog jong en kan ik dat nog maken, ik ben nog niet zo vastgeroest zeg maar... Mij lijkt dat het juist moeilijker wordt op reis te gaan omdat je dus steeds meer verplichtingen en verantwoordelijkheden hebt..

Maar ja, ik wil wel heel graag studeren... maar ook heel graag eindelijk eens gewoon even níet leren en wat andere ervaringen opdoen.
je kent mn achtergrond

ik heb praktisch hetzelfde als jij nu.. ook een her

maar ik ga dus zeker studeren,.. anders had ik net zo goed regulier onderwijs kunnen volgen, en inderdaad heb ik liever meteen mn diploma, dan nog een paar jaar later. Als alles goed loopt, ben ik dan op mn 21e afgestudeerd (5jarige studie), en dan ben ik echt nog wel jong genoeg om wat te reizen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:56
Verwijderd
Mja, als ik slaag en ik begin dus met m'n studie... dan ben ik, als ik alles meteen goed doe in 4 jaar, klaar op m'n 23ste. Niet oud ofzo natuurlijk. Maar 24 vind ik niet ineens veel ouder. Ik ben bang dat wanneer ik nu begin, ik daarna niet meer een jaar kan 'nietsen'. Nu ben ik nog jong en kan ik het me veroorloven... Daarnaast kan ik wel wat geld sparen, fijne gedachte. Maar ja... hmm... *denk denk*
Ik praat er straks nog wel even met mijn vriend over, misschien heeft hij wat tips of ideeën...

Maar blijf reageren
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:10
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
een vriend van mij heeft een jaar niks gedaan omdat hij echt niet wist wat ie zou gaan studeren. Hij heeft hier en daar een baantje gehad, maar het is echt niet makkelijk om met alleen je vwo diploma een (leuk) fulltime baantje te vinden. Hij had er dan ook al snel genoeg van.. Vooral doordat de rest van ons vriendengroepje wel meteen met studeren begon en iedereen dus veel nieuwe vrienden kreeg.
Ik snap dat het irritant is om zonder vakantie meteen weer door te gaan. Wat wil je eigenlijk gaan studeren? Psychologie toch? of haal ik nu 2 mensen door elkaar Okee, als je een studie als psychologie gaat doen zou ik meteen beginnen, is nou niet een opleiding waarbij je altijd aan het leren bent ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 10-08-2003 @ 19:10:
een vriend van mij heeft een jaar niks gedaan omdat hij echt niet wist wat ie zou gaan studeren. Hij heeft hier en daar een baantje gehad, maar het is echt niet makkelijk om met alleen je vwo diploma een (leuk) fulltime baantje te vinden. Hij had er dan ook al snel genoeg van.. Vooral doordat de rest van ons vriendengroepje wel meteen met studeren begon en iedereen dus veel nieuwe vrienden kreeg.
Ik snap dat het irritant is om zonder vakantie meteen weer door te gaan. Wat wil je eigenlijk gaan studeren? Psychologie toch? of haal ik nu 2 mensen door elkaar Okee, als je een studie als psychologie gaat doen zou ik meteen beginnen, is nou niet een opleiding waarbij je altijd aan het leren bent ofzo.
Psychologie klopt ja

Als ik het nieuws (geslaagd/gezakt) heb, kijk ik even hoe ik me dan voel. Als ik echt op ben, dan ga ik maar een jaar niets doen... als ik me dan doodverveel na een tijdje, mja, des te meer ik dan uitkijk naar het begin van de studie Als ik echt zin heb door te gaan, dan ga ik natuurlijk door
Als ik gezakt ben, heb ik geen keuze en ga ik 2 of 3 vakken doen, daarnaast part-time werken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:02
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Als ik jou was, Andijvie, zou ik er een jaartje tussenuit gaan. Ik ben zelf wel direct aan een opleiding begonnen, en was er ook gauw mee gestopt. En die vrije tijd - even helemaal geen school - heeft me wel goed gedaan! Ik ben er nu weer helemaal klaar voor, het volgende schooljaar!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 20:56
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, ik heb op 12 september 2002 (oid) mn diploma uitgereikt gekregen. Ik heb er wel voor gekozen om gelijk door te studeren omdat ik zelf bang was dat ik er anders nooit meer aan zou beginnen. Toch heb ik er vaak over nagedacht of dat wel de juiste beslissing is geweest; ik heb nog steeds symptomen van de stress en op zich zou het lichamelijk dus beter geweest zijn als ik even rust genomen had.

Je kunt natuurlijk ook beginnen aan de opleiding en kijken hoe het gaat; als het niet gaat stop je en begin je volgend jaar opnieuw. Zo lang je voor 1 feb stopt, is dat te doen.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAISPERGES MET HAM & EI #1951
bloodyb
500 21-08-2016 12:35
Studeren Ziek zijn maar wel willen studeren
Snebbeltje
6 12-01-2014 09:52
Studeren Studiezorgen
Lethe
65 24-09-2007 07:45
Eindexamens 2004 Herkansingen
levi's
53 22-06-2004 09:11
Algemene schoolzaken Paar vraagjes over studie(financiering).
Verwijderd
10 31-08-2003 14:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.