Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2008, 20:06
doublerw
doublerw is offline
Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier (stille lezer) maar ik moet toch echt iets kwijt.

Ik heb het echt flink te pakken: de bekende vlinders in de buik. Eten gaat moeilijk, slapen gaat moeilijk en dat is niet alleen bij mij zo Ik en mn vriendin zijn echt enorm gek op elkaar. Toch zitten we beiden met een probleem.

Ik heb haar ontmoet tijdens het uitgaansleven in A'dam. Heel leuk en aardig maar door haar werk moet ze haar baan en privéleven strikt gescheiden houden. Ik wist eerst niet wat dat inhield tot ze me liet weten dat ze betaald krijgt voor de 'vleeschelijke lusten'. DOING! Damn, dit is echt weer typisch iets voor mij.

Kijk, ik heb er geen problemen mij als ze haar werk leuk vind en voor het extraatje geld gaat. Ik kan die dingen goed uit elkaar houden. We even in Nederland, dus ok, het blijft eigenlijk toch werk. We zijn echt dolverliefd op elkaar maar zij is terughoudend tegenover een relatie. Hoe moet ik hier nou mee omgaan? Hoe moet ik dit aanpakken? Dit is ook echt zoiets waar ik zelf het antwoord maar moeilijk op kan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2008, 20:11
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Je kan als pooier gaan werken.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 20:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik zou dat echt niet aankunnen, dus ik heb ook niet echt tips hoe je er mee om zou moeten gaan.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 20:38
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Ik denk dat de bal bij haar ligt. Als ze terughoudend blijft t.o.v een relatie dan zit hier sowieso geen toekomst in.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 20:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als ze terughoudend blijft t.o.v een relatie dan zit hier sowieso geen toekomst in.
Dit. Als zij niet wil dan kun je alleen maar dankbaar zijn voor de free ride en doorgaan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 21:56
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Als jij het fijt dat ze met met elke ranzige vent in bed duikt voor geld accepteert moet je haar dat zeggen, een toekomst kan er wel inzitten als het lukt en ze toch haar werk wil opgeven voor jou

Kijk eens naar 'True love' van Quinten tarantino
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Kijk eens naar 'True love' van Quinten tarantino
Dat moet hij juist niet doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 01:58
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Nou ja; ik zou je als tip mee willen geven. Ga eerst bedenken waarom je een relatie wil. Wil je vastigheid? Wil je samenwonen? Wil je de enige zijn?

Daarnaast zou ik het gewoon langzaamaan doen en genieten van wat je nu hebt; zo te horen heb je nu al een vorm van een 'relatie'. Ik denk het laatste wat je moet doen is haar pushen of vragen om een relatie.

Houd het leuk, de rest komt dan vanzelf wel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 09:38
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier (stille lezer) maar ik moet toch echt iets kwijt.

Ik heb het echt flink te pakken: de bekende vlinders in de buik. Eten gaat moeilijk, slapen gaat moeilijk en dat is niet alleen bij mij zo Ik en mn vriendin zijn echt enorm gek op elkaar. Toch zitten we beiden met een probleem.

Ik heb haar ontmoet tijdens het uitgaansleven in A'dam. Heel leuk en aardig maar door haar werk moet ze haar baan en privéleven strikt gescheiden houden. Ik wist eerst niet wat dat inhield tot ze me liet weten dat ze betaald krijgt voor de 'vleeschelijke lusten'. DOING! Damn, dit is echt weer typisch iets voor mij.

Kijk, ik heb er geen problemen mij als ze haar werk leuk vind en voor het extraatje geld gaat. Ik kan die dingen goed uit elkaar houden. We even in Nederland, dus ok, het blijft eigenlijk toch werk. We zijn echt dolverliefd op elkaar maar zij is terughoudend tegenover een relatie. Hoe moet ik hier nou mee omgaan? Hoe moet ik dit aanpakken? Dit is ook echt zoiets waar ik zelf het antwoord maar moeilijk op kan vinden.
Waaruit blijk dat jullie dolverliefd op elkaar zijn? Er is alleen bewijs dat jij dolverliefd op haar bent, maar voor haar verliefdheid is nog geen bewijs gepresenteert.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 10:01
Verwijderd
Doet me een beetje denken aan Vals Licht, van Joost Zwagerman...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:27
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Damn dan baal je echt

Maar serieus ik zou het niet kunnen, of ze kapt met dat werk of dumpen en dan nog dan is het een ex-hoer, das ook verrot
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:36
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Je kan als pooier gaan werken.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:53
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Damn dan baal je echt

Maar serieus ik zou het niet kunnen, of ze kapt met dat werk of dumpen en dan nog dan is het een ex-hoer, das ook verrot
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 17:51
Verwijderd
hmmm ik geloof niet dat ik dat zou trekken..

het enige dat mij relevant lijkt is of je het zelf aankan om een relatie te hebben met iemand die dat werk doet/ zo'n verleden heeft (en natuurlijk moet je zeker weten dat zij dat ook wilt)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 19:52
doublerw
doublerw is offline
Citaat:
Je kan als pooier gaan werken.
moehaha, grappenmaker. ik lig helemaal dubbel

Citaat:
Smokin' schreef:
Waaruit blijk dat jullie dolverliefd op elkaar zijn? Er is alleen bewijs dat jij dolverliefd op haar bent, maar voor haar verliefdheid is nog geen bewijs gepresenteert.
Tja, ik heb dan ook niet alles in de openingspost gezet. Niet alleen heeft ze mij meegedeeld dat ze ontzettend verliefd is, de blik in de ogen is ook alleszeggend. (misschien herken je dit wel een beetje?). En ze is altijd helemaal opgewekt, vrolijk en lacherig als we samen zijn.

Citaat:
m!ike schreef:
Damn dan baal je echt

Maar serieus ik zou het niet kunnen, of ze kapt met dat werk of dumpen en dan nog dan is het een ex-hoer, das ook verrot
Verschil van mening zeg ik dan en dat mag natuurlijk. Wel jammer dat je het op deze manier brengt. Ze kiest er zelf voor en vind het werk niet onprettig. Als ze gedwongen werd zou ik het met je eens zijn. Misschien ben ik dan weer te open-minded maar so be it.

Citaat:
Marcade schreef:
Daarnaast zou ik het gewoon langzaamaan doen en genieten van wat je nu hebt; zo te horen heb je nu al een vorm van een 'relatie'. Ik denk het laatste wat je moet doen is haar pushen of vragen om een relatie.
Kijk, hier kan ik wat mee. Misschien is de verliefheid van mijn kant iets té. Het lijkt me inderdaad verstandig om het gewoon zo te laten zoals het nu is. Bedankt voor de tip!

Citaat:
Bartezz schreef:
het enige dat mij relevant lijkt is of je het zelf aankan om een relatie te hebben met iemand die dat werk doet/ zo'n verleden heeft (en natuurlijk moet je zeker weten dat zij dat ook wilt)
Geen verkeerde opmerking. Ik heb er zelf vrede mee met wat ze doet, zolang ze het verschil maar ziet tussen privé en werk. En dat zal denk ik wel even een twistpuntje zijn. Maar dit ligt ook aan vertrouwen denk ik. Ik zal met haar hier nog zeker een keer over praten
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 20:15
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:

Tja, ik heb dan ook niet alles in de openingspost gezet. Niet alleen heeft ze mij meegedeeld dat ze ontzettend verliefd is, de blik in de ogen is ook alleszeggend. (misschien herken je dit wel een beetje?). En ze is altijd helemaal opgewekt, vrolijk en lacherig als we samen zijn.

niet dat ik twijfel aan je vriendin d'r goede bedoelingen, maar 1 ding: een verliefde blik zegt niet altijd alles, evenals enthousiast zijn en opgewekt zijn als je samen bent. Ik heb zo vaak dat ik met iemand lacherig en blij enzovoorts ben, en schijnbaar ook een verliefde blik in de ogen heb, terwijl ik helemaal niet verliefd ben. En aangezien ik 't type ben die zich dan laat meeslepen en ontzettend laat beinvloeden wil ik dan nog wel eens in rare situaties komen. en als je dan echt verliefd word op iemand anders zit je helemaal met de gebakken kut met peren. Nouja geen idee waarom ik dit zeg want ik ga er vanuit dat jouw vriendin gewoon oprecht is. Maar dan blijft het wel een beetje vaag dat ze geen relatie met je wil.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 15:00
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Wat versta je onder relatie? Waarom is wat jullie nu hebben geen relatie? Wil je dat ze trouw is aan jou buiten haar werk om? Hoe zie je de toekomst met haar? Verwacht je van haar dat als het serieus wordt tussen jullie dat ze dan ander werk gaat zoeken?

Opzich hoeft het geen probleem te zijn. Jullie moeten alleen samen uit maken wat jullie verwachten van de ander en jullie relatie want de "standaart" normen en waarden over trouw zijn en toekomstbeeld lijken me hier een beetje lastig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 15:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Wat wel interessant is, is om te weten of jij nou ook de vrijheid van haar zal krijgen om met andere meiden het bed in te duiken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2008, 15:48
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
waar slaat dat nou weer op, alsof zijn vriendin zomaar voor de lol met anderen sex heeft.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 16:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik zou dat niet kunnen, een vriendin met dat werk. Ik respecteer het wel, maar ik zou er gek van worden als mijn vriendin met anderen voor geld in bed dook.

Succes!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 14:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
waar slaat dat nou weer op, alsof zijn vriendin zomaar voor de lol met anderen sex heeft.
Nou ..

Quote doublerw: "Kijk, ik heb er geen problemen mij als ze haar werk leuk vind en voor het extraatje geld gaat"

.. vind ik toch wel .. close enough ?..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 23:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik zou er ff goed over nadenken of dit is wat je wil....
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 00:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
waar slaat dat nou weer op, alsof zijn vriendin zomaar voor de lol met anderen sex heeft.
nee ze wordt met een stok geslagen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 10:06
doublerw
doublerw is offline
Citaat:
Wat versta je onder relatie? Waarom is wat jullie nu hebben geen relatie? Wil je dat ze trouw is aan jou buiten haar werk om? Hoe zie je de toekomst met haar? Verwacht je van haar dat als het serieus wordt tussen jullie dat ze dan ander werk gaat zoeken?
Voor mij is het ook allemaal net nieuw dus ik had ook zo van: hoe kan ik dit met haar bespreken? Ik vind het echt moeilijk aangezien het niet iets is waar je zo op straat over praat. (kan wel, maar helaas zijn veel mensen preuts) We spreken elkaar bijna elke dag en de weekeinden blijven we bij elkaar. Voor mij is een relatie met haar inderdaad trouw zijn (buiten werk om) en met haar oud worden. Ze wil zelf binnen een paar jaar stoppen om zo een baantje te vinden. Ze heeft een goede studie achter de rug, dus dat is het probleem niet. In de toekomst kijken, dat is toch wat eng voor ons beiden omdat we de instelling hebben om elke dag appart te nemen.[/QUOTE]

Citaat:
Maar dan blijft het wel een beetje vaag dat ze geen relatie met je wil.
Dat klopt, dat was voor mij ook even een moeilijk punt. Ik kan het mij voorstellen dat naast haar werk, een liefde misschien verwarrend kan zijn. Je pakt het dan toch wel heel erg anders aan. Nu draait het niet om de seks en geld.

Citaat:
Wat wel interessant is, is om te weten of jij nou ook de vrijheid van haar zal krijgen om met andere meiden het bed in te duiken.
Een appart punt wat je aansnijdt, maar nee: ik heb er geen behoefte aan om met andere meiden onder de dekens te kruipen. Ik denk dat jij het verschil ook niet helemaal ziet tussen haar werk en de privésituatie

Citaat:
waar slaat dat nou weer op, alsof zijn vriendin zomaar voor de lol met anderen sex heeft.
Je moet lol in je werk hebben, anders kun je beter stoppen. Ze wil het niet jarenlang blijven doen maar ze heeft er geen problemen mee. Je moet doen wat je leuk vind zolang je er niet afhankelijk van wordt als je er een keer mee wil stoppen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Damn dan baal je echt

Maar serieus ik zou het niet kunnen, of ze kapt met dat werk of dumpen en dan nog dan is het een ex-hoer, das ook verrot


Lekker dan, straks is/wordt een van je vrienden een klant van haar.

Laatst gewijzigd op 05-09-2008 om 13:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2008, 13:44
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Aanhouden, neuken, dumpen

Ben je toch mooi gratis naar de hoeren geweest
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 15:22
kous
Avatar van kous
kous is offline
Citaat:
Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier (stille lezer) maar ik moet toch echt iets kwijt.

Ik heb het echt flink te pakken: de bekende vlinders in de buik. Eten gaat moeilijk, slapen gaat moeilijk en dat is niet alleen bij mij zo Ik en mn vriendin zijn echt enorm gek op elkaar. Toch zitten we beiden met een probleem.

Ik heb haar ontmoet tijdens het uitgaansleven in A'dam. Heel leuk en aardig maar door haar werk moet ze haar baan en privéleven strikt gescheiden houden. Ik wist eerst niet wat dat inhield tot ze me liet weten dat ze betaald krijgt voor de 'vleeschelijke lusten'. DOING! Damn, dit is echt weer typisch iets voor mij.

Kijk, ik heb er geen problemen mij als ze haar werk leuk vind en voor het extraatje geld gaat. Ik kan die dingen goed uit elkaar houden. We even in Nederland, dus ok, het blijft eigenlijk toch werk. We zijn echt dolverliefd op elkaar maar zij is terughoudend tegenover een relatie. Hoe moet ik hier nou mee omgaan? Hoe moet ik dit aanpakken? Dit is ook echt zoiets waar ik zelf het antwoord maar moeilijk op kan vinden.
Ze deed het al voordat ze je kende, je kan er niet veel aandoen. Zeg gewoon dat het je begrijpt, zelf al is het niet zo. Hoelanger je in de relatie zal zitten zal ze zelf wle inzien dat je het niet zo leuk vind En zal ze stoppen. Maar breng het topic over "ermee stoppen" NOOOOOIT boven, of je bent getekend for life Vrouwen zijn heel koppig.
__________________
hier staat helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 17:53
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
nee ze wordt met een stok geslagen
ik bedoel helemaal niet dat ze het niet uit vrije wil zou doen, beetje dom om dat op die manier op te vatten... ik bedoel te zeggen dat zij dit voor haar inkomsten doet, en niet belangeloos met elke nerd met een dikke bril d'r kut opentrekt. Dus die opmerking dat hij dan ook ineens met iedereen zou mogen bangen slaat nergens op, want vrijwillig vs. werk is geen goeie vergelijking wat dit betreft.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 11:36
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Misschien durft ze geen relatie met je aan te gaan, omdat ze bang is dat je op langere termijn problemen krijgt met haar baan. Misschien is ze bang dat je haar het werk verbiedt te doen. Misschien is ze bang dat je op het moment niet langer zal trekken en dat je haar dumpt. Als je haar echt leuk vindt en je hebt echt geen problemen met haar werk, stel haar gerust en heb het nog een keer over die relatie.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 14:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Misschien durft ze geen relatie met je aan te gaan, omdat ze bang is dat je op langere termijn problemen krijgt met haar baan. Misschien is ze bang dat je haar het werk verbiedt te doen. Misschien is ze bang dat je op het moment niet langer zal trekken en dat je haar dumpt. Als je haar echt leuk vindt en je hebt echt geen problemen met haar werk, stel haar gerust en heb het nog een keer over die relatie.
Mee eens.
Ik zat ook te bedenken, dat als ze een relatie heeft met jou en dus stapelverliefd is op jou, het moeilijker voor haar kan zijn om haar werk met plezier uit te voeren. Misschien dat ze om deze (of een van bovenstaande redenen) de boot afhoudt. Praten is dus inderdaad een goede oplossing
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 21:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Moeilijke situatie...

Ten eerste denk ik dat je er verstandig aan doet om eens bij haar te peilen wat de exacte reden is van haar terughoudendheid, wellicht is zij bang dat haar werk op een gegeven moment tot problemen gaat leiden binnen jullie relatie. Wat ik mij overigens best voor kan stellen. Als je eenmaal de exacte reden weet, wordt het ook gemakkelijker om op de situatie in te spelen.
Ten tweede denk ik dat je je af zult moeten vragen wat voor relatie je exact wilt, en waar je op uit bent... Vraag je hierbij ook af of je op de langere termijn kunt leven met het idee, dat zij wellicht dagelijks het bed deelt met andere mannen dan jijzelf, en hoe je dit in de toekomst voor je ziet.

Veel succes
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 23:33
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Hallo allemaal (...) Ik en mn vriendin zijn echt enorm gek op elkaar. Toch zitten we beiden met een probleem.

We zijn echt dolverliefd op elkaar maar zij is terughoudend tegenover een relatie.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt een lastige is. Heb de beginpost nog maar eens gelezen en daarin viel mij het volgende op. Jij hebt het over 'mijn vriendin en ik' terwijl even verderop wordt gemeld dat zij terughoudend staat tegenover een relatie. Daarnaast heb ik verder in het topic gemerkt dat je benadrukt dat het slechts 'werk' is, dat wat zij doet. Ik vermoed dat je misschien de zaken wat mooier voorstelt dan ze zijn, te weten haar interesse in jou + het idee dat je wat zij doet naast je neer kan leggen omdat het niet meer is dan dat, namelijk werk. Nou is dat niet vreemd, want bij verliefdheid stelt ieder persoon de zaken wat mooier voor dan ze zijn.

Opzich ben ik altijd geneigd te denken dat verliefdheid alle bezwaren voor een relatie van tafel veegt, tenzij er extreme redenen zijn. Anderen hier noemen in dit geval als reden voor haar terughoudendheid haar mogelijke angst dat je op termijn problemen krijgt met haar baan. Echter, je gaat al een tijdje met haar en hebt reeds met woord en daad proberen aan te tonen dat je wat dit betreft redelijk relaxed bent, dus in principe zou deze angst wegenomen moeten zijn. Wat ik probeer te zeggen is dat je haar interesse in jou misschien overschat. Ik wil dat niet zo stellig beweren als ik dat normaal zou doen, want het werk van je 'vriendin' betekent toch speciale omstandigheden.

Waar je naar moet zoeken, als zij zich niet echt qua woorden wil commiteren aan een 'relatie' zijn signalen waaruit duidelijk blijkt dat zij wel toekomst in jullie ziet. Dat wil zeggen; of ze ook refereert naar dingen die jullie in de toekomst kunnen gaan doen, die ze met je wil doen, momenten die ze met je wil doorbrengen, mensen aan wie ze je wil voorstellen, etc. Then again, in principe zou je zeggen dat een relatie aangaan een van de sterkste signalen is dat mensen langere tijd samen willen zijn.

Of je op langere termijn mogelijk problemen krijgt met haar baan is opzich een logisch vraag, maar nu niet de juiste. Op dit moment wil je een relatie met haar, en als je later problemen krijgt met haar werk dan zie je dat dan wel weer. Op dit moment is het meest van belang om iets meer te weten komen over haar echte interesse, en waarom ze nou echt terughoudend is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beleidsplan Balkenende IV
Clemenzia
59 21-06-2007 15:48
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.